کد خبر: ۴۷۰۶۰
تعداد نظرات: ۱۱ نظر


«دکتر علیمحمد اویسی»؛ مردی که در حافظه تاریخی دامپزشکی کشور باقی خواهد ماند

دکتر سید بهمن نقیبی
 

یازدهم بهمن ماه ۱۳۸۰، دامپزشکی کشور فقدان بزرگمردی از جمع دامپزشکان کشور را به نظاره نشست که امیدها به وجودش بسته بود.

او فارغ التحصیل دانشکده دامپزشکی ارومیه بود و پس از فارغ التحصیلی و طی دوره خدمت، راهی شهرستان ایذه در خوزستان گشته بود. نحوه کار و فعالیت او در یکی از محرومترین شهرهای ایران در آن ایام، بارقه امیدی در دل همکارانش ایجاد کرد که دامپزشکی با دانش و پر شور در عشق به هموطنانش پا به عرصه خدمت گذاشته است. حضورش در سرزمین آفتاب داغ، از او انسانی آبدیده ساخت که زندگیش را وقف خدمت به یکی از محرومترین اقشار کشور یعنی دامداران نماید که البته رسیدن به این سطح از تعهد و مسئولیت پذیری، بی شک مرهون همنشینی با مردمانی عزیز بوده که حافظه ما از آنان چیزی جز مهربانی و گرمی در روابط انسانی و ایثار و از خودگذشتگی در عرصه اجتماعی در یاد ندارد.

علیمحمد اویسی، گرمای دلچسب جنوب کشور را در عرصه خدمت رسانی دامپزشکی به عنوان تحفه ای ارزشمند با خود به شمال کشور و استان گیلان آورد و آن را به وسعت دیدی دریایی پیوند زد تا بیش از پیش بزرگ و بزرگتر شود.

ایام حضورش در استان گیلان و در قامت معاونت فنی اداره کل دامپزشکی گیلان با نوآوری و اقدامات بدیع در عرصه دامپزشکی همراه بود، بطوریکه آن زمان که پیشنهاد مدیر کلی دامپزشکی استان قزوین را پذیرفت، از او مدیری مدبر و با دانش و مجرب ساخته بود که موفقیت و ارتقای تشکیلات دامپزشکی در استان نوپای قزوین را مسجل ساخته بود.

او معمار بنایی مستحکم در ساختار استانی تشکیلاتی گشت که تا مدت ها در عرصه دامپزشکی کشور زبانزد عام و خاص بود و شاگردانش در تمام این مدت پاسدار اندیشه های ناب و حافظ دستاوردهای بزرگش در عرصه میدانی بودند.

اینک در هفدهمین سالگرد ناباورانه فقدانش، با یادآوری حضور پررنگش در عرصه دامپزشکی کشور، علیرغم کوتاهی زمان آن، انرژی دوباره برای ادامه راه گرفته و یادش را گرامی می داریم و نجوایمان آنست که :

عمر بسیار بباید پدر پیر فلک را، تا دگر مادر گیتی، چو تو فرزند بزاید

دکتر سید بهمن نقیبی / یازدهم بهمن ماه ۱۳۹۷

 

منبع: دامپزشکان ایثارگر
 
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
0
0
خدا همه رفتگان را بیامرزد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
0
0
روحش شاد! امروز چقدر جای افرادی آگاه، با شخصیت و مدیر مانند مرحوم دکتر اویسی خالی است.
امیدواریان
|
United States of America
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
0
2
ضمن عرض سلام و ارادت خدمت جناب دکتر نقیبی عزیز؛
یادآوری سالگرد فوت مرحوم دکتر اویسی، یاد و خاطره کسی رو زنده می کنه که در زمان حضورش الگوی قاطعیت، دلسوزی ، شجاعت و ذکاوت بود و در نبودنش می توان ثمرات مدیریت، دور اندیشی و دیسیپلین اداری را بوضوح دید؛ پایه گذار اولین اداره کل دامپزشکی در استان قزوین که تا به امروز بعنوان اداره کل برتر ازجهات مختلف در سطح کشور زبانزد است.
هفده سال از آن شب جمعه تلخ گذشت و امسال نیز 11 بهمن ، شب جمعه است !
خدایش بیامرزد و روحش شاد.
دكتر امريه اي
|
Singapore
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
1
0
جناب آقاي دكتر نقيبي خود حضرتعالي نيز از همان جنس هستيد تلاشهاي شما در آن استان تا سالها زبانزد خواهد بود و اميدواريم اين ارثيه مورد حسد حسودان قرار نگيرد همينكه سازمان دامپزشكي به تخصص و تعهد شما تكيه ميزند كواه اين سخن است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
با سلام و احترام
در تایید فرمایشات جناب آقای دکتر امیدواریان که دکتر اویسی را فردی دوراندیش و مدیر معرفی نمودند شکی وجود ندارد. یکی از این موارد تشخیص ایشان مبنی بر لیاقت و شایستگی دکتر حمید زینالی جهت مدیریت مجموعه دامپزشکی بود. اگر چه این اتفاق به جهت کارشکنی ها به تعویق افتاد ولی بعد از 17 سال روح ایشان به جهت مدیرکلی دکتر زینالی در دامپزشکی استان قزوین شاد خواهد بود
دکتر مسعود عربشاهی
|
France
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
0
1
سلام و تشکر از دکتر نقیبی عزیز که خاطره دوست وهمکار از دست رفته مان جناب دکتر اویسی را مجدد زنده کردن مرحوم دکتر اویسی اصالتا اهل فردو استان قم بود بعلت همجواری کهک و فردو بعد از حضورشان در قزوین خیلی سریع باهم دوست شدیم مردی کامل مدیری توانا و با شهامت بود تقریبا هفته ای دو سه بار همدیگرو زیارت میکردیم یک روز گفت میشه باهم بریم شکار گفتم دکتر. من اهل شکار نیستم ولی یکی از دوستانم شکارچی واردی هستن هماهنگ میکنیم این جمعه میریم دوستم که اون موقع سربازیش را در گردانی که مسولیتش در لشگر 16 زرهی داشتم انتخاب و فردا سه تایی عازم کوهای سلطان قیس شدیم هر چه گشتن هیچ اثری از شکار پیدا نشد نگو قبل از ما کسان دیگری آنجا حضور داشتن و باعث فراری دادن شکارهای شدن خدا بیامرز بخاطر علاقه ای که به شکار داشتن در بلندیهای اوج دچار بهمن شدن و جان به جان آفرین تسلیم کردن خداوند این مرد بزرگ را قرین رحمت وامرزش قرار دهد جایش خالی و به خانواد و دوستانش مجدد تسلیت میگویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
درست میفرمایید.
دکتر نقیبی ما رو یاد سالهای دور انداخت. ولی کاش ایشان شکارچی نبودند تا بخاطر شکار کبک در آن روز از زمستان به کوه عزیمت نکرده بود و گرفتار بهمن نمیشد.
سهراب عاقبتی
|
Germany
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
0
0
ضمن عرض ارادت خدمت آقای دکتر نقیبی . قطعا" یاد و خاطرشان همیشه در ذهن ها خواهد ماند . روحش شاد
مجید نصیری
|
Finland
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
0
0
مردی که هیچ وقت ازیاد وخاطر من نمی رود روحش شاد و يادش گرامی باد
جهانشاه میریان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
0
0
با سلام خدمت بزرگواران و بخصوص اقای دکتر نقیبی که یاد و خاطره دکتر اویسی را برای ما زنده کرد.
این جناب جهانشاه میریان دوست و همکار دیرینه در دام پزشکی شهرستان ایذه در خوزستان. همیشه و در تمام لحظه هات عمرم یادش فراموش شدنی نیست. خوبی هایش و مردانگی و نخبه بودن در زمینه کاری خودش منحصر به فرد بود. و خدماتی که برای شهرستان ما انجام داد. چه سفرهای خوشی باهم داشتیم. و تا زمانی که زنده هستم این شخص بزرگوار را فراموش نمیکنم و یادو خاطراتش را برای فرزندانم بازگو میکنم تا این شخص بزرگ در تمام عصرهانام و خاطرش بماند.روجش شاد وقرین رحمت الهی و صبر عاجل برای بازماندگانش دارم. باتشکر
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
0
0
روحش شاد. خیلی با مرام بود.
نظر شما
ادامه