کد خبر: ۴۷۰۷۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:
«نادر قاضی‌پور» افزود: باید روند آموزش دامپزشکان به صورتی باشد که از بروز مشکلات در دامداری‌ها و مراغداری‌ها و زیان‌دهی این واحدهای تولیدی جلوگیری شود ...
 
 

حکیم مهر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت غذایی مرهون تلاش‌های دامپزشکان است، گفت: مردم باید به سرمایه‌گذاری در بخش دام و طیور تشویق شوند تا برای تغذیه به بیگانگان محتاج نشویم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «نادر قاضی‌پور» امروز در مراسم تودیع و معارفه شورای نظام دامپزشکی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تحریم‌ها مشکلات زیادی برای اقتصاد و تغذیه مردم ایران ایجاد کرده است، اظهار کرد: راه برون‌رفت از این مشکلات خودکفایی در تولیدات داخلی بوده و یکی از مهمترین موضوعات مشکل‌زا مباحث تغذیه‌ای است.

وی امنیت غذایی را مرهون تلاش‌های دامپزشکان عنوان و تصریح کرد: باید روند آموزش این قشر به صورتی باشد که از بروز مشکلات در دامداری‌ها و مراغداری‌ها و زیان‌دهی این واحدهای تولیدی جلوگیری شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پول شناور در ایران زیاد است، اضافه کرد: مشکلات عدیده در کشور ناشی از همین پول‌های شناور است که باید با جذب این پول‌ها در تولید از بروز مشکلات در حوزه‌های دیگر جلوگیری کنیم.

وی استعداد و ظرفیت پرورش دام و طیور در آذربایجان‌غربی را بی‌نظیر قلمداد کرد و گفت: ظرفیت‌های آب و هوایی و طبیعی آذربایجان‌غربی باید در امر ترویج و توسعه صنعت دام و طیور مورد توجه مسؤولان قرار بگیرد تا با تولید بیشتر و بهتر از واردات بی‌رویه فرآورده‌های گوشتی به کشور جلوگیری کنیم.

قاضی‌پور با تاکید بر پیشگیری از بروز بیماری‌های دام و طیور خاطر نشان کرد: عمده مشکلات کشور در تامین گوشت قرمز و مرغ به دلیل ناتوانی در پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور برمی‌گردد و پس از بروز مشکلاتی از این قبیل، تامین این کالاهای اساسی مورد مصرف مردم به مشکل برخورده و هم موجبات افزایش کذایی قیمت‌ها را فراهم می‌کند و هم باعث سوءاستفاده برخی برای واردات بی رویه این کالاها می‌شود.

وی تشکیل زنجیره مرغ در آذربایجان‌غربی را ضروری دانست و افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های طبیعی و انواع دامداری‌ و مرغداری‌ها در این استان، مسؤولان استانی باید هماهنگی و تعامل بیشتری برای تکمیل زنجیره مرغ داشته باشند و بتوانیم قطب اول صنعت مرغ و طیور کشور باشیم.

 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
0
0
دامپزشکی باید بودجش از وزارت بهداشت هم بیشتر باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
0
1
همش حرف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
0
0
مسئول امتیت شغلی وگاهاغذایی دامپزشکان باچه کسی است؟
سعدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
0
0
شما برو ..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
0
0
مشکل اصلی کشور رانت خواران واردکننده نهاده های دامی و گوشت و دام زنده یارانه ای است که با دلارهای نقتی وارد کشور شده و باعث کاهش شدید تولید می شود.
البته خوشبختانه با توجه به اینکه دام زنده ما در کشورهای عربی ارزش افزوده دارد و دو برابر کشورهای آسیای میانه برای آن پول می پردازند منطقی این است که برای جلوگیری از ورشکستگی دامداران به دلیل اینکه مردم نمی توانند گوشت کیلویی 100 هزار تومان را بخرند اجازه صادرات قانونی دام های اخته را بدهیم و در عوض با واردات دام های قرنطینه شده کشورهای با بهداشت بالا و کشتار آنها در نقاط دورافتاده مرزی و توزیع بسته های بارکددار با کارت یارانه الکترونیک باعث رسیدن سرانه مصرف پروتئین به سطح حداقل جهانی بشویم.
زدن بر طبل قاچاق قاچاق عامل گرانی گوشت در کشور از ترفندهای وزارت نالایق جهادکشاورزی برای رد گم کردن بی کفایتی اش است. به طوری که فرمانده محترم نیروی انتظامی کشور هم تاکید کرده است قاچاق وجود دارد ولی تاثیر اساسی و تعیین کننده در افزایش قیمت گوشت ندارد و بایستی علت آن را در جای دیگر جست و جو کرد!!!
Vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
0
0
سلام.
نماینده محترم. از اظهار نظر هایتان ممنون. ولی شایان ذکر است، نکاتی را یادآور شویم.

جلوگیری از ضررهای اقتصادی در ابعاد کلان ودر حوزه دامپزشکی صرفا مربوط به آموزش های خوب، دام و طیور مربوط نمیشود.
دامپزشکی از دو بخش عظیم، دامپزشکی بالینی و دامپزشکی صنعتی تشکیل یافته، که در راستای تحقق امنیت اقتصادی در حوزه دامپزشکی، همکاری، هم اندیشی ودر نهایت اجرای تفاهم ها از بایست ها میباشد حتی به جرات میتوان گفت دامپزشکی صنعتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا در این بخش،
ساخت و تولید واکسن ها، مکمل ها و تولید خوراک صنعتی طبق قوانین و استاندارد های جهانی جای گرفته است. تمام تلاش های جهان بر این است تا مصرف آنتی بیوتیک ها در صنعت دام و طیور به حداقل ها رسانیده شود، که بدین صورت ضمن ایجاد اعتماد به نفس و اطمینان در نزد پرورش دهندگان، این قشر تولیدات سالم دامی را به جامعه انسانی تحویل خواهد داد، بنابراین جا دارد بجای تولید دارو، به
ساخت و تولید مکمل های استاندارد و خوراک دام و طیور و واکسن ها بهاء بینهایتی را قائل گردیم. اهمیت موارد فوق برای دست اندر کاران پوشیده نیست. نکته مهم دیگر اینکه اقدامات سازمان دامپزشکی کشور نیز بر همین اساس میباشد.
جلوگیری از خروج غیر قانونی دام از دیگر موارد مهم در حفظ
جمعیت دامی کشورمان است، و اقدامات قاطع تر از بایست های مورد بحث می باشد. از توجه جنابعالی به موضوع دامپزشکی سپاس گذاریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
0
0
مسائل بعضا خیلی پیچیده هستن مخصوصا وقتی که به سیاست هم ارتباط پیدا کنند.هنوز سیاست دولت از تولید بی رویه دامپزشک در کشور معلوم نیست.با اینکه دولت و وزیر کار از ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دکترای دامپزشکی عاجز موندن،ولی باز هم فارغ التحصیل تولید می شه!!!بعضی ها می گن،پول خوبی از این فارغ التحصیلان به دست می آید،ولی فکر نمی کنم دولت به بعضی ارگانها این حد اجازه انگل بودن رو بده،خون و پول فارغ التحصیل رو بکشن،بعد براشون مهم نباشه که این فارغ التحصیل شاغل می شه یا می تونه زندگی شو با این هزینه و مشقت تحصیل به دست بیاره یا نه!!رشته دامپزشکی از جمله رشته های عملی است یعنی اگه کارتو درست بلد نباشی،درآمدی نخواهی داشت این رشته به وقت زیادی نیاز داره تا شما بتونید از اون درآمد درحد تلاشی که کردید داشته باشید.دولت حتی برای فارغ التحصیلی که هزنیه تحصیل رو خودش داده و از عمر و چشم و وقت و از دست دادن فرصت های بهتر دیگه،این رشته رو خونده،کاری نمی کنه!!!کشورهایی دیگه زیاد دور نریم،همین ترکیه چه حرکت عظیمی برای بهبود وضعیت دامپروری خود کرده.مثل صنعت گردشگری،دامپروری رو هم در تلاش هست گسترش دهد.تو این کشور واقعا چه خبره!!!وقتی که در مقابل هر کاری حتی اشتباه هم باشه،کسی حق اعتراض نداشته باشه،همین وضع خواهد شد.زمان تک محوری تمام شده.اگه کارهاتون درست بود تک محوری تصمیم می گرفتید و عمل خوبی داشت،اصلا مهم نبود که نظر بقیه رو بپرسید یا نه،ولی وقتی که تک محوری حرکت کنید و اکثرا هم اشتباه کنید و عملکرد شما نتایج خوبی نداشته باشد،این که نشد دموکراسی و جمهوری!!
نظر شما
ادامه