کد خبر: ۴۷۱۵۰
تعداد نظرات: ۳ نظر


معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۹۵ درصد داروهای دامی و واکسن ها در کشور تولید می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر قاسم رضائیان زاده» ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی دو رسالت اصلی دارد، یکی بحث حفاظت از سرمایه های دام، طیور و آبزیان کشور است، اظهار داشت: دومین رسالت سازمان دامپزشکی بحث کنترل بیماری های مشترک دام و انسان است تا بتواند بهداشت را تضمین کند.

وی با بیان اینکه بیماری های مختلفی می تواند سرمایه دام، طیور و آبزیان ما را تحت مخاطره قرار دهد، از جمله تب برفکی، آنفلوآنزا و بیماری های خاص ماهیان قزل آلا تصریح کرد: خوشبختانه امروز هیچ مشکلی در هیچ یک از بیماری های دامی نداریم و تمام بیماری ها تحت کنترل است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه آخرین بیماری که در سال گذشته مشکلات خاصی داشت آنفلوانزا فوق حاد پرندگان بود که امسال تحت کنترل بود و با کاهش ۹۵ درصدی این بیماری توانستیم از مخاطرات این بخش عبور کنیم، افزود: در مجموع ۹۵ درصد داروهای دامی و واکسن ها در کشور تولید می شود و صرفا یک ظرفیت ۶۵ درصدی از واکسن های طیور وارد می شود که امیدواریم بتوانیم ظرفیت تولیدی کشور در این حوزه را ارتقاء دهیم.

رضائیان زاده با اشاره به اینکه بعضی از کمبودهای دارویی که مورد اعتراض دامدارها است مربوط به واکسن های دامی است، ادامه داد: امسال که بارندگی بیشتر بوده تقاضای واکسن نیز بیشتر شده است که با تمهیدات دیده شده افزایش تولید خواهیم داشت و این کمبودها در حال برطرف شدن است.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
0
0
Animal drug

یا
Veterinary drug


داروهای دامی یا داروهای دامپزشکی؟؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
0
0
با این تعریف پس کنترل سلامت غذایی توسط سازمان دامپزشکی جه می شود؟؟!
با این طرز تقسیم بندی معاون محترم بهداشت و درمان، به شکل گل به خودی بخش مهمی از اختیارات حکومتی سازمان دامپزشکی را از آن جدا کرده و دودستی تقدیم رقبای دامپزشکی کرد؟؟!

از طرف دیگر بخش اصلی کار حفظ سرمایه دامی کشور
بر عهده دامپزشکان بخش خصوصی با نظارت سازمان نظام دامپزشکی است.
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
0
0
هر وقت مواد اولیه دارو رو ساختید افتخار کنین. ماده اولیه وارد میکنین و بسته بندی میکنید که اسمش ایرانی و تولید داخل نیست. اگر تولید داخل بفرمایید چرا قیمت ها نجومی بالا رفته ارزش ریال بالا رفته یا دلار؟؟؟؟؟؟
نظر شما
ادامه