کد خبر: ۴۷۱۸۱
 
 

کتاب «آناتومی و فیزیولوژی بالینی دوزیستان و خزندگان» در پنج فصل به صورت کاربردی و بالینی به مباحث آناتومی و فیزیولوژی سیستم های مختلف بدنی دوزیستان و خزندگان می پردازد.

به علت تنوع بالای گونه های اگزوتیک همواره برخورد بالینی با این گونه ها یک چالش می باشد. پیش از هر گونه دخالت درمانی، آشنایی با اصول پایه – اینکه خزندگان چگونه نفس می کشند، دستگاه گوارش پیچیده دوزیستان چگونه کار می کند و ساختار دستگاه تناسلی مارها چگونه است – ضروری می باشد.

ساختار و عملکرد ارگان های داخلی گونه های اگزوتیک همواره مسأله ای پیچیده بوده است و اصولاً در دروس دانشگاهی گنجانده نشده است. در سال های گذشته دانش دامپزشکی در رابطه با بیماری ها و جراحی های گونه های مختلف اگزوتیک به سرعت رشد کرده است، در حالیکه تا کنون کتابی که عملکرد و ساختارهای اولیه این گونه های اگزوتیک را به صورت یکجا جمع کرده باشد به چاپ نرسیده  است.

این کتاب توسط دامپزشکان برای دامپزشکان نوشته شده است تا نتایج حاصل از تحقیقات دامپزشکی را با طب دامپزشکی پیوند دهد و اطلاعات مورد نیاز از میز کالبدگشایی تا بالین و بیماران زنده را در اختیار خواننده قرار دهد.
این کتاب توسط دکتر سید میلاد واحدی، دکتر لیلا لنکرانی مهاجر و دکتر بهنام بهرامی فر در ۱۱۴ صفحه ترجمه شده است و توسط انتشارات بعثت در سال ۱۳۹۷ به چاپ رسیده است.

سال چاپ 1397

تعداد صفحات: 114

انتشارات بعثت

شماره تلفن جهت سفارش: 09050236862
 
 
نظر شما
ادامه