کد خبر: ۴۷۱۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: شمار مراکز بخش خصوصی دامپزشکی در استان خراسان رضوی، پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به 444 مرکز رسیده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر احمد شریعتی» همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، با اعلام این خبر اظهار داشت: بعد از انقلاب و با رویکرد محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال و نیز عمل به منویات مقام معظم رهبری در جهت اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی، تعداد مراکز بخش خصوصی دامپزشکی در استان به 444 مرکز رسیده، که 200 مورد آن مراکز درمانگاهی، 74مورد، مراکز مایه کوبی، 23 باب آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی، 115 باب داروخانه دامی، 16کارخانه تولید داروهای دامی و 16شرکت پخش دارویی در استان مجوز فعالیت گرفته و مشغول ارائه خدمات هستند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی دام را دومین سرمایه ملی پس از نفت یاد کرد و اشتغال و معیشت بسیاری از خانوارهای استان را مرتبط با دام ذکر کرد و نیز سلامت غذایی تمامی افراد جامعه را نیز در گرو سلامت دام و محصولات خام دامی مورد مصرف آن ها دانست و تاکید کرد، با توجه به موارد یادشده، دامپزشکی استان تمامی تلاش خود را در جهت صیانت از این سرمایه مهم و حیاتی بکار بسته است.

وی سلامت سرمایه دامی را که سرمایه ای مولد و تجدید پذیر است در امر اشتغال زایی بسیار مهم خواند و یادآور شد تلاش دامپزشکی در این جهت، باعث ایجاد اشتغال پایدار، بین افراد با سطوح مختلف درآمد و تحصیلات شده و نیز کاهش محرومیت از مناطق مختلف استان را سبب خواهد شد.

وی گفت: در مجموع در حال حاضر در سطح استان نزدیک به 400 نفر از دامپزشکان بخش خصوصی مشغول خدمات رسانی به دامداران هستند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
0
1
چه فعالیتی؟ نصف بیشتر فقط نشستن در و دیوار رو از بیکاری نگاه میکنن.بی حساب و کتاب فقط برای از سر باز کردن مجوز درمانگاه میدین هم این جدیدها و هم قدیمیها را بدبخت کردید.
نظر شما
ادامه