کد خبر: ۴۷۱۸۹


همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان البرز «دکتر طرق» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان در مصاحبه با رادیو البرز به گوشه ای از دستاوردهای دامپزشکی استان اشاره کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، «دکتر طرق» در پاسخ سوالات مجری صدا در خصوص مقایسه فعالیت های دامپزشکی قبل و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار داشت: کلیه خدمات دامپزشکی اعم از درمانی، آزمایشگاهی، واکسیناسیون حتی پخش دارو و واکسن قبلا تنها در ادارات دولتی انجام می گرفت، ولی امروزه با اجرای سیاست های برون سپاری و اشتغالزایی، این اختیارات به مردم و به بخش خصوصی واگذار شده و نظارت عالیه و بخش حاکمیتی آن در ادارات دولتی انجام می پذیرد.

وی با اشاره به تولید بخش عمده تولید واکسن در کشور ادامه داد: استان البرز با تولید بیش از 30 درصد واکسن و داروی های دامپزشکی کشور در رتبه برتر کشور از این حیث قرار دارد و اداره کل دامپزشکی استان در راستای حمایت از تولید شرکت های داخلی در این نمایشگاه از توانمدیهای این بخش رونمایی نموده است.

معاون سلامت دامپزشکی استان البرز به ریشه کنی بیماری طاعون گاوی در سال 1387 و همچنین بهره گیری از 10 سامانه الکترونیکی جهت انجام خدمات غیرحضوری و همچنین گزارش گیری و گزارش دهی در مورد کلیه عملیات دامپزشکی و همچنین تکریم ارباب رجوع اشاره نمود.

دکتر طرق در پایان افزود: در استان البرز تعداد 11 مرکز مایه کوبی در بخش خصوص فعال می باشد و انجام واکسیناسیون دام و طیور را بر عهده دارد.


 
نظر شما
ادامه