کد خبر: ۴۷۱۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره ممنوعیت صادرات مرغ گفت: حفظ معیشت مردم اولویت اول مسئولان است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «عامر کعبی» با تأکید بر اهتمام کامل مسئولان برای تأمین کالاهای اساسی اظهار کرد: تأمین معیشت مردم اولویت اول مسئولان است و تصمیم برای ممنوعیت صادرات نیز برای کنترل بازار در شرایطی خاص گرفته شده است.

وی با اشاره به ممنوعیت صادرات مرغ افزود: در این رابطه همیشه دو جنبه حفظ معیشت مردم و برقراری صادرات مستمر و پایدار مورد توجه است؛ ولی در هر صورت اولویت همه توجه به معیشت مردم و تأمین کالاهای اساسی است.

کعبی با قبول تبعات منفی ناشی از ممنوعیت صادرات برای تجار ادامه داد: بحث صادرات پایدار برای حفظ بازار بین‌المللی محصولاتمان نکته‌ای است که مد نظر مسئولان هست و این قبیل ممنوعیت‌ها کوتاه‌مدت است و با ورود بازار به شرایط عادی، حذف خواهد شد.

وی با اشاره به حفظ ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی کشور خاطرنشان کرد: ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و آمادگی برای بازار شب عید بسیار حائز اهمیت است و کمیسیون اقتصادی مجلس همواره بازار را به دقت رصد می‌کند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
0
0
متاسفانه متوجه نیستند که اگر مرغ را مرغداران فلک زده با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و گرانی شدید آن،
نتوانند صادر کنند با ورشکستگی و تشدید وابستگی کشور به واردات گوشت و مرغ مواجه خواهیم شد و این دور معیوب همچنان ادامه خواهد داشت.

بایستی با دادن یارانه مستقیم به مردم کمک کنند که بتوانند مرغ داخلی را بخرند نه اینکه به دزدان یارانه بدهند که گوشت و مرغ وارد کنند و تازه آن هم با لفت و لیس به دست مردم نمی رسد.
نظر شما
ادامه