کد خبر: ۴۷۲۰۵
تعداد نظرات: ۴۷ نظر
پیشنهاد رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران:
صبح امروز اعضای شورای نظام دامپزشکی استان تهران با رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و سایر مدیران دانشکده، دیداری صمیمانه برگزار کردند ...
 
 

حکیم مهر: ارتباطات و هماهنگی های بین نظام دامپزشکی استان تهران و دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به عنوان دانشکده مادر در طی چند سال گذشته ارتباطی موثر و قوی نبوده و این جای خالی و نیاز به این ارتباط به شدت حس می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی نظام دامپزشکی استان تهران، صبح امروز اعضای شورای نظام دامپزشکی استان تهران با رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و سایر مدیران دانشکده دیداری صمیمانه برگزار کردند.

آموزش، اعتبار بیشتر و فضای مناسب تری به صنف دامپزشکی می دهد

در این دیدار «دکتر رامین سلامتی» رئیس نظام دامپزشکی استان تهران به ارتباط موثر بین نظام دامپزشکی و دانشکده مادر تاکید کرد و گفت: «متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که در سالهای اخیر این پیوندها قطع شده است. شاید فضای دانشکده طوری است که صرفا روی آموزش تمرکز پیدا کرده است.»

وی تاکید کرد: «فاصله گرفتن از فضای علمی باعث بروز مشکلاتی در مسائل شغلی و بازار کار می شود.»

سلامتی با اشاره به پتانسیل های استان تهران یادآور شد: «دردسرهای استان تهران بیشتر از سایر استان ها است، زیرا تعدد دانشکده های دامپزشکی و همچنین فراگیری دانشکده های اطراف تهران زیاد است؛ این ازدیاد، بازگشت فارغ التحصیلان به بازار کار در تهران را به همراه دارد.»

وی اضافه کرد: «در تهران 2 هزار صاحب پروانه داریم که ساماندهی آنها مشکلات زیادی به همراه دارد. تعدد پرونده های مطرح در هیئت بدوی و انتظامی خصوصا در حوزه دام کوچک و سایر مسائل، شرایط خاصی را ایجاد کرده که نیاز است در بحث آموزش و همچنین نوع آموزش همکاری بیشتری بین نظام دامپزشکی استان تهران و دانشکده بوجود آید.»

رئیس نظام دامپزشکی استان تهران ضمن اشاره به لزوم برگزاری دوره های آموزشی، خواستار تعریف دیپلمای جدید در این حوزه برای فعالان بازار کار شد و در این خصوص توضیح داد: «به طور مثال افرادی که قصد گرفتن پروانه کار و یا تمدید پروانه دارند را به این سمت سوق دهیم که دوره های آموزشی را گذرانده و مدارک لازم را کسب کنند. این موضوع در خصوص حوزه هایی از جمله داروخانه ها، کلینیک ها و مسئولین فنی صدق می کند.»

سلامتی با بیان این موضوع که نظام دامپزشکی استان تهران می تواند پروپوزالی در این خصوص تهیه و پیشنهادات لازم را به دانشکده ارائه دهد گفت: «ما تلاش می کنیم زمینه قانونی آن را فراهم کنیم زیرا این موضوع اعتبار و فضای بهتری برای صنف دامپزشکان در پی دارد.»

نظام دامپزشکی استان تهران می تواند الگوی کشور باشد

در ادامه این جلسه «دکتر مهدی وجگانی» رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران از ترکیب خوب شورا در نظام دامپزشکی استان تهران اعلام رضایت کرد و گفت: «قانون گذار برای سازمان نظام دامپزشکی اختیارات خوبی قائل شده و لازم است از این اختیارات به بهترین شکل استفاده شود.»

وجگانی تاکید کرد: «هر حرکتی که در نظام دامپزشکی استان تهران بوجود آید قطعا در کل کشور تاثیرگذار و الگو خواهد شد.»

وی از کمرنگ شدن نقش مراکز آموزشی گلایه و اذعان کرد: «شاید به دلیل تعدد مراکز آموزشی است که شاهد کمرنگ شدن نقش آنها و حتی می توان گفت شاهد تاثیرات منفی از آنها هستیم.»

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به لزوم استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های موجود در دانشگاه اشاره کرد و گفت: «همچنان به خیلی از ظرفیت های موجود توجه نشده است.»

وی همچنین از توانایی دانشکده دامپزشکی تهران به منظور آموزش و برگزاری دوره های مختلف نام برد و افزود: «سازمان نظام دامپزشکی باید برنامه رشته ها و دوره های مورد نظر را چه طولانی و چه کوتاه مدت اعلام کند و بعد از توافق در این زمینه، به راحتی دوره های آموزشی خواسته شده برگزار می شود.»

وجگانی همچنین به حوزه پژوهش اشاره کرد و گفت: «پژوهش هم حوزه ای است که متاسفانه مظلوم واقع شده است. در خصوص کارهایی که با صنعت می توان انجام داد کمک های بسیاری می توان کرد و دانشجویان خوبی در این حوزه داریم.»

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در بخشی دیگر از صحبت های خود درخصوص ازدیاد دانشجویان دامپزشکی گفت: «شاید خیلی توان این را نداشته باشیم که بخواهیم جلوی ورود دانشجویان به دانشگاه را بگیریم؛ اما بهترین راهکار شاید این باشد که در پایان کار و برای ورود به بازار کار فیلتری در نظر بگیریم.»

وی در توضیح بیشتر گفت: «سازمان نظام دامپزشکی و سایر سازمان ها می توانند در این مورد کمک کننده باشند. بدین معنا که تنها افرادی بتوانند وارد بازار کار شوند که در آزمون بورد یا تعیین صلاحیت شرکت کرده و امتیاز لازم را کسب نمایند.»

در انتهای جلسه تصمیماتی به شرح زیر اتخاذ شد:

1- همکاری بیشتر برای برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و استفاده از ظرفیت های موجود دانشکده برای نوآموزی و بازآموزی دامپزشکان

2 - برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آزاد و کارآموزی دامپزشکان در بخش های مختلف از جمله دام های کوچک

3 - برنامه ریزی برای برگزاری دوره های دیپلما به ویژه برای مسئولان فنی شرکت های تامین (تولید و واردات)، توزیع و داروخانه های دامپزشکی

4- مقرر گردید جناب آقای دکتر اکبرین موارد مورد توافق را پیگیری نمایند.
 
 
 
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
2
10
وقتی دکتر نوری گفت در تهران به اندازه یک واکسیناتور هم یاد نگرفتم ...
رئیس محترم دانشگاه بهتره در عمل چیزی به دانشجو یاد بدید 12 واحد بافت و اسیب به چه دردی میخوره چه پولی ازش در میارید یا بقیه درسا ....
كلينيسين
|
France
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
3
15
احتمالا فقط هم صلاحيت ها مربوط به دوستان تلاشگر سهميه اي دانشگاه تهرانه!! بجاي اينكه خودشون يك بار از خودشون بپرسن اينا چيه كه دارن خروجي ميدن فقط فكر عيب جويي از ديگران هستن، آقاي رييس شما اگر خيلي دنبال ايراد كارين تو وجود خودتون ايرادو پيدا كنین كه زير اون دانشنامه هارو الكي امضا نكنين......
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
حرف حساب زدی برادر. احسنت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
5
3
عالی عالی
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
6
3
فکر خوبیه اگه درست اجرا بشه. باید ارزش رشته بالا باشه... اگه دانشگاه آزاد هم درست میشد که دیگه بهتر بود.
Dd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
6
2
بسیار ایده ی به جا منطقی و اصولی هست.نیمی از کلینیسین های مجرب هر شهر دیگه تماما علم رو بوسیدن گذاشتن کنار و فقط تشخیصای روتین بدون بررسی و یه سری داروی تکراری و پروتوکول های اشتباه رو به حساب تجربه,درمان فرض میکنن و سعی دارن با همونا همه جور دامی رو درمان کنند,از اسب تا عقاب دست رد به سینه هیچ کیسی نمیزنن و همه رو هم غالبا میکشند.
خیلی دوست دارم روزی برسه که علم چالش بین دامپزشکا باشه نه تجربه های احمقانه و بدون اتکا به علم..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
با این تعریف و توضیح شما به این نوع به اصطلاح کلینیسینها نمی توان مجرب گفت !!ممکن است سابقه ای داشته باشند ولی با این توصیف که شدند به نظر می آید توفیق کسب تجربه را نداشته و مجرب نشده اند .
ناشناس
|
France
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
1
2
مسئولان دامپزشکی این کشور اعم از رییس سازمان، رییس نظام، رییس کمیته ی راهبردی در وزارت علوم و تمام اساتیدی که به هر نحوی در این افتضاح موجود دخیل هستند، باید در برابر تمام دانش آموختگان این رشته و دانشجویان این رشته به جای تهدید به تعطیل کردن فلان دانشکده و ندادن شماره نظام به دانش آموختگان فلان دانشکده عذرخواهی کنند. مسئولان کشورهای شرقی و جنوب شرقی آسیا را ببینید و خجالت بکشید. مسلمان نیستند ولی به خاطر کوچک ترین اشتباه و خطایی که در مجموعه ی آن ها وجود داره از مردم عذرخواهی میکنند و چون متوجه سوء مدیریت خودشون میشن، از میز و صندلی ریاست جدا میشن. اجازه بدید خزان دامپزشکی این مملکت به دستان افراد توانمند بهار بشه ....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
1
3
خودددانشکده دامپزشکی از خودش شروع کنه بهتره .اول اون بیمارستان دام کوچک قرون وسطایی و ........ رو تعطیل کنید خیلی از مسایل بخش خصوصی شهر تهران خود بخود حل خواهدشد.تا ببینیم کیا بدون رانت دانشکده میتونن نون دربیارن
دکتر دامپزشک
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
0
6
دامپزشکی دیگه تو ایران فاتحه اش خونده شده تا 20سال هم هیچ دانشجویی نگیرن باز هم نمیتونن کار ایجاد کنن برا دامپزشک، دانشجویان دامپزشکی انصزاف بدین الکی وقتتونو تلف نکنین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
آره خدایی اینو راست میگه،الکی پول و مهمتر وقتتون رو هدر ندین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
البته اگر در بر همین پاشنه فعلی بچرخد حق با شما است !! اما اگر عاقلانه و شجاعانه بر خلاف دستورات آمده از بالاها ، بسمت آموزش استاندارد به عنوان اولین قدم بروند و بقیه سطوح را بشکل استاندارد در بیاورند ، امکان رفتن به سوی بهبودی اوضاع وجود دارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
2
4
ایده بسیار فتلی و جالبی است.

البته با توجه به اینکه دانشکده مادر الگویی برای کل کشور است انتظار بر این است که از خود شروع کند:
شنیده ها حاکی از این است که در این چند سال اخیر به جای دکتر ......... و .......... افرادی ضعیف ............ در بخش بسیار مهم ................. وارد شده اند که یکی از آنها یعنی دکتر ......... در برد تخصصی رد شده بود و دیگری یعنی دکتر ............. نمره شان در برد تخصصی حدود 14 بود؟؟!
کلینیسین متخصص
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
5
3
این که پیشنهاد چند سال قبل بنده هست که در یک کامت همین حکیم مهر پیشنهاد داد اعطای مجوز فعلیت در امور درمانی تنها بر اساس مدرک DVM نباشه بلکه هر سال یک یا دو بار آزمون تخصصی در حوزه های مختلف درمانگاهی برگزار بشه و افراد در صورت کسب امتیاز لازم، licence مربوطه را دریافت کنند و ساز و کاری هم ایجاد بشه تا افرادی که مجوز فعالیت دریافت کرده اند بطور منظم از نظر به روز بودن ارزیابی شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اینی که گفتی خوبه به شرط اینکه پول جراحیت هم مثه اون ور آب بگیری، صاحب دام هم وحشت نداشته باشه سگشو بیاره کلینیک مبادا تو راه بگیرنش. خیلی خوبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
3
3
آقای دکتر نوری محترم است.

ولی بهتر است کمی هم منطقی فکر کرد:

اگر آقای دکتر نوری که خود شاگرد استادان برجسته ای مثل استاد مرحوم نقشینه، استاد اسلامی، استاد نادعلیان و استاد بازرگانی بوده است، دامپزشکی را از این بزرگان فرا نگرفته باشد، پس لابد به شکل مادرزادی و یا خلق الساعه دامپزشک شده اند؟؟!

قدرشناسی و نمک خوردن
و نمکدان را نشکستن،
از الزامات رفتار و منش هر انسان فرهیخته است!
هاج وواج.
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
0
3
بجای این کار ورود دانشجورو ببندید به اندازه نیازبازززززارکار دانشجوبگیرید ودانشگاه ازادرا مجبورکنید یک چهارم فعلی دانشجودامپزشکی بگیرد این عاقلانس نه اون که جلوشونو بگیری وبعدازسالها درس و هزینه تازه بگی صلاحیت نداری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
آیا شرایط علمی و مهارتی فارغ التحصیلان فعلی به گونه ای است که حق مصرف کننده خدمات دامپزشکی را تامین کند !!؟؟ ضمن آنکه در مورد تعیین صلاحیت برای دریافت پروانه ، به وضوح در قوانین دامپزشکی و یا نظام دامپزشکی صحبت شده است .
حسین
|
France
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
0
3
با سلام و احترام
لطفا سانسور نکنید
جناب آقای دکتر وجگانی
استاد عزیز، واقعا جای تاسف است که دیدگاه شما بدین شکل است ...........................
استاد عزیز، پزشکی را بیاد دارم که چاقوی جراحی را در شکم بیمار جا گذاشته بود صدا وسیما هم آن را نشان داد ولی هیچگاه اساتید شاخه پزشکی چنین سخنانی برزبان نیاوردند ................... شما ابتدا باید از خود بپرسید اساتید شما جایگاهشان در مواد غذایی مردم کجاست در صنعت کجاست ایا میدانید دانشکده بهداشت دانشگاه تهران رشته بهداشت و امنیت موادغذایی ایجاد کرده و تمام کارخانجات مواد غذایی را وادار به استخدام کرده شما بجای نابود کردن متخصصین و منتقدانتان جلوی اینکارها را بگیرید الان متخصصین دانشکده شما در چه وضعی بسر میبرند آیا نمیشد از ارتباطاتتان در راستای ایجاد اشتغال در قسمت های مختلف استفاده کرد خدا از سر تقصیرات همه ما بگذرد همه ما باید روزی در محضر خدا پاسخگوی کاری که با جوانان و کشورمان کردیم باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
دانشکده بهداشت تحت مدیریت چندین دامپزشک از مدتها پیش است و این موضوع بدون شک از ابتکارات آنها است.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
1
3
اگر بنا به ازمون باشه كه با پارتي تو خيليا قبول ميشن يا سوالات فقه و عضو بسيج بودن امتياز ميشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
به همین دلیل این آزمون باید توسط کمته ای مستقل از هر دانشکده و حتی سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی ، انجام شود. بخصوص هیچ مدرس دامپزشکی از هیچ دانشکده ای در این کمیته اجرای آزمون نباید وجود داشته باشد چون در اصل این آزمون برای امتحان کیفیت آموزش همین مدرسین و دانشکده ها است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
0
8
دلیل کم سوادی و توانایی کم فارغ اتحصیلان نداشتن امید به آینده در زمان تحصیل هست که موجب میشه دانشجو فقط به فکر پاس کردن و گذراندن دوره تحصیل بشه، اگه دانشجو به آینده شغلی و اینکه علم دانشگاهیش بدردش میخوره امیدوار باشه با تمام توان درس میخونه ، ولی با این شرایط کاری و تعداد زیاد فارغ التحصیلان ...
دکتر وت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
1
3
وژدانن دست از این حرفها بردارید ، تکنیسین محترم پروانه داروخانه داره اما یک جوان فارغ التحصیل حداقل باید ده سال امتیاز جمع کنه ، شما سعی کن دست تکنیسین هارو از درمان غیر مجاز کوتاه کنید بعد دنبال ارزشیابی باشید ، آقای متخصصی که این پیشنهاد رو از خودت میدونی و به این جریان نظر مثبت داری ، اینجا ایرانه نه اروپا ، شما هم سعی کن به همشهری هات وجود و خلقت سگ رو توضیح بدهی بعد نظر بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
3
3
باز هم یک آزمون دیگه. ................. مگه مدارکی که شما میدین ملاک سنجش نیست که حالا میگین افراد دوباره باید آزمون بدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
ازمون برای سنجش سواد خیلی هم عالیست
آزمون هایی از قبیل NAVLE امریکای شمالی و NVE استرالیا و نیوزیلند موید این عمل است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
اتفاقا" همه دیگه فهمیدن که در عمل ، این مدارک کوچکترین رابطه ای با سطح دانش و مهارت فارغ التحصیلان ندارند .
آوین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
0
2
با سلام خدمت دوستان بزرگوار
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
علیک سلام
ناشناس
| Italy |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
سلام علیکم
دکتر سلطانی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
1
1
با برگزاری آزمون صلاحیت شغلی در دامپزشکی شدیدا موافقم مخصوصا اگر شروط زیر را داشته باشد:
١-اگر کلی نباشد بهتر است. مثلا در ۳ شاخه برگزار شود.
برای دامپزشک شدن در حیطه ی بهداشت عمومی(مسوولین فنی)
برای دامپزشک شدن در فارم انیمال(طیور و دام بزرگ)
برای دامپزشک شدن در طب حیوانات خانگی
۲-از دانشگاه های ازاد و دولتی هر دو مشارکت داشته باشند
۳- ازمون به صورت شفاف, با ظرفیت های مشخص, و بر مبنای نیاز بازار انجام شود
۴- دوره های بازاموزی در همان حوزه ی کاری برای قبول شدگان اجباری باشد تا قبولی ازمون انها معتبر بماند
ناشناس
|
Singapore
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
0
3
بابا شروع نکنید باز هم.دیگه شور ....... رو درآوردید. آخه ........ آدم با تخصص و پی اچ دی می ره توی طویله!!!!این عمومی رو هم اگه اجبار نبود واقعا پشیمون هستیم.با مسئولینی که ایران داره این جور رشته ها مثل دامپزشکی رو اصلا نباید خوند.عوض اینکه به فکر بازار کار و کارآفرینی برای دامپزشکان عمومی بیکار باشن،اومدن اشتغال زایی کاذب راه می ندازن.بعد هم می گن اگه متخصص بودید،کار داشتید برید این دفعه هم پول ها رو بریزید برای تخصص!! ........... ،شورشو درآوردید. ...................
ناشناس
|
Italy
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
0
2
استاد عزیز، بنده تو همون کلینیک دانشکده دامپزشکی چیزایی یاد گرفتم که بعداً فهمیدم همش اشتباه بود. آخه یه جوری صحبت می کنید آدم احساس می کنه تو دانشگاه ماساچست درس خونده حالا باید در حد ماساچست هم بیاد درس پس بده!

یه نمونه: کل جراحی های دام کوچک که انجام می دادید و احتمالاً هنوز می دید با کتامین دیازپام بود که بعداً با دو تا آدم وارد کار کردیم فهمیدیم این ترکیب جز برای اعمال با درد خفیف نباید استفاده بشه. بعد می خوای ما بیایم بشینیم امتحان بورد بدیم؟ کی می خواد امتحان بگیره اونوقت؟ همونایی که یه مشت اشتباه به خورد ما دادن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
1
1
بایستی سازمان حاکمیتی دامپزشکی طی یک اطلاعیه رسمی به دارندگان مدارک تغذیه انسان و دام و صنایع مواد غذایی، هشدار شدید الحن دهد که از هرگونه دخالت و ورود در امر کنترل زنجیره مواد غذایی دام تا انسان جدا به دلیل اینکه دکتر دامپزشک نیستند و فاقد صلاحیت های لازمه هستند، خودداری کنند و گرنه سازمان دامپزشکی حق پیگرد قضایی آنها را به جرم تهدید بهداشت و سلامت عمومی آحاد مردم
برای خود محفوظ می داند!
ناشناس
|
Italy
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
0
1
..............
پلیس مملکت اومده میگه حمل سگ، داشتن سگ، گرداندن سگ، حتی تو ماشین حتی تو خونه، تو قفس یا بیرون قفس، همه رقمه جرمه. جرم قضاییه. می گیرن برار. شما به جای اینکه بری اونو درست کنی اومدی می گی باید آزمونی بُگذاریم تا فارغ التحصیلان شرکت بهم آورده و در صورت قبولی در آزمون آنگاه می توانند کلینیک بزنند و چی؟ مرتکب جرم درمان شوند؟

همینکه الان کسی جرات کرده کلینیک زده و شب از ترس قسط بانک و مهریه همسر و هزینه پوشک بچه بی خوابی تحمل می کنه بسشه. امتحانو بی خیال .............. بدون حقوق هیئت علمی سخته زندگی ..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
0
1
واقعا باورکردنی نیست و خون باید گریست که دانشکده دامپزشکی مادر در دانشگاه تهران که بایستی جایگاه قوی ترین و برجسته ترین نیروهای کشور همانند رفیعی ها، نقشینه ها و بازرگانی ها باشد .............. آدم های ضعیف، ............... را که در آزمون جامع بردتخصصی رد شده اند یا نمره ضعیفی داشته اند، استخدام کرده باشد.
دکتر xy
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
0
2
.......................؟! بجای اینکارا ظرفیت دانشگاه دولتی و آزاد رو کم کنید اگه واقعا دلتون میسوزه . مگه هر کسی دانشگاه تهران درس
بخونه با سواد ؟؟؟؟ نه جانم . به تلاش خود افراد بستگی داره
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
0
1
پس حضرت اقای رئیس ! در دانشکده ها و مخصوصا دوره بالینی چه اموزش کاربردی داده می شود؟؟؟؟
چرا به افراد مدرک میدهید.؟
قبل از دادن مدرک این کار را انجام دهید نه بعد از ان!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
1
0
از استاد ارجمند جناب آقای دکتر مهدی وجگانی رئیس محترم دانشکده مادر این انتظار بالا وجود دارد که به گفته خود مبنی بر لزوم گذاشتن بورد برای فیلتر اشخاص نالایق عمل کرده و با عذر خواستن از کسانی که با وجود مردود شدن یا نمره لب مرزی داشتن در آزمون بورد تخصصی با اعمال نفوذ ............. عضو هیات علمی آن دانشکده شده اند، صداقت و تخلق خود را به تقوای الهی در عمل نشان دهند و شجاعانه از ادامه کار این افراد ........... در هر مرحله ای که باشند جلوگیری کنند و همچون پیشکسوتان و بزرگان تابناک دامپزشکی از جمله دکتر عبدالله حامدی نامی نیک از خود در سپهر تاریخ دامپزشکی به یادگار بگذارند و الگویی باشند برای دانشکده های کل کشور!
دکتر محمد نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
0
5
با سلام و تشکر از این تریبون آزادی که حکیم مهر فراهم نموده که هرکس عقیده خودر را براختی در آن ابراز نماید. چون در 2 مورد از کامنت ها نام بنده به میان آمد لازم میدانم چند نکته را خدمت این دودوست محترم عرض کنم. بنده کاملا عقیده دارم که یک جامعه موفعی پیشرفت میکند که ضعف های آن مورد نقد قرار گیرد و جامعه های پیشرفته فقط از طریق به بحث گذاشتن اشتباهات و عیوب خود به تعالی رسیده اند.لهذا آنچه که بنظرم میاید که بتواند در پیشبرد این حرفه کمک کننده باشد بدون هیچ ملاحظه ای عرض مینمایم.
دوست اول فرموده بودند که بنده گفته ام پس از فراغت از تحصیل باندازه یک کاردان دامپزشکی از این علم اطلاع نداشته ام. دقیقا درست است. پس از فراغت از تحصیل بنده متوجه شدم که دانسته هایم از شغلم همانند یک پزشک و دندانپزشک نیست که بتواند زندگی مرا بچرخاند. بعد ها که به خارج رفتم متوجه شدم آنچه را که بمن آموزش داده بودند بمراتب کمتر از آن چیزی بود که یک پرستار دامanimal) nurse ) در انگلستان میدانست. من متوجه شدم که ابعاد تمام انگلها و حتی تخم آنها را میدانم ولی اصلا نمیدانم برای مثال در یک گاوداری شیری چگونه انگلها کنترول میشوند. متوجه شدم که تمام سوراخهای جمجمجه گاو اسب گوسفند بز خوک سگ و گربه را بانام اعصابی که از آنها عبور میکنند خیلی خوب بلد هستم ولی اصلا نمیدانم چگونه یک بیماری عصبی را از آن دیگری تفریق کنم. و خیلی چیز های دیگر دست گیرم شد و متوجه شدم آن چیزی را که بعد از 6 سال برای آن تلاش کردم جز مطالب تئوری بدون کاربرد برای اداره یک زندگی نبود و ارتزاق از طریق این یافته ها تقریبا امکان پذیر نمیباشد. در دانشکده دامپزشکی لندن من متوجه شدم که کلا آموزش دامپزشکی در ایران مشکل اساسی دارد و متوجه شدم که چقدر جنبه های اقتصادی این رشته برای آنها مهم است. من تمام روزهای شنبه در کلاسهایی که برای دامداران در خوابگاه دانشگده برگزار میشد شرکت میکردم و متوجه شدم که در مقایسه با یک دامدار ساده چقدر اطلاعات من ضعیف است. در کل این مدت با رفتن سر کلاس دانشجویان عمومی سعی کردم کمی خود را تغیر دهم در اینجا پرفسور نوکس استاد بخش مامایی بسیار بمن کمک کرد و با اینکه من در بخش داخلی بودم او چون میدانست بشدت دچار ضعف علمی هستم من را به بخش های دیگر معرفی کرد. در انجا دانشجویان در فارم های مختلف آموزش میدیدند. فارم طیور فارم گاو و گوسفند خوک و اسب.من در دوره تحصیلم در ایران در هیچ فارمی دوره ندیدم تنها کاری را که برای ما انجام دادند هفته ای یکبار میرفتیم امین آباد و از چند گاو وگوسفندی که آنجا بود دیدن میکردیم. من وقتی از دانشکده بیرون آمدم نه از تغذیه گاو گوسفند و نه از تغذیه اسب باندازه یک کاردان انگلیسی اطلاع که هیچ به اندازه یک کار گر دامداری هم اطلاع نداشتم. خلاصه حقیقت تلخ را خدمتتان عرض کنم من فقط بعد از 6 سال یک کاغذ در دست داشتم که بمن میگفتند دکتر و بعد که در خلوت خود نشستم دیدم این میزان آموزش را در 1 سال من میتوانستم بدست آورم. دوست دوم فرموده بودند چون دانشجوی اساتید محترمی چون مرحوم دکتر نقشینه و ... بودم پس باید خیلی اطلاع بالایی داشته باشم. صحبت شما دوست عزیز صحیح است ولی آن اساتید محترم چیزی در دستشان نبود تمام توان خود را برای آموزش گذاشته بودند ولی هیچ امکاناتی به آنها داده نمیشد. آقای دکتر نادعلیان بیشترین تلاش را مینمود که ما را به یک دامداری راه دهند و خیلی وقتها کیلو متر ها میرفتیم ولی دست خالی بر میگشتیم هیچ شکی در فدا کاری و وطن پرستی این اساتید نیست. من پس از انگلیس به آمریکا رفتم و با سیستم آموزشی آنجا نیز آشنا شدم در تما م مدتی که آنجا بودم در کلاس درس دکتر مورین ،کونستابل و .... شرکت کردم و نحوه آموزش را کاملا متفاوت دیدم و بیشتر نکات کار بردی به یک دانشجوی عمومی آموزش داده میشد و دانشجو در حین تحصیل از فارم های متعدد باید عبور نماید و آموزش های عملی تغذیه را بطور جامع فرا میگیرد. حالا ما این آموزش ها را نمیدهیم بعد میخواهیم از دامپزشک فارغ التحصیل امتحان بگیریم. از چه چیزی امتحان اخذ کنیم از چیزی که کاربردی ندارد؟.
من از روزی که کار در دانشگاه را شروع (1362) تمام توان خود را گذاشتم که تغیر حد اقل در محیطی که هستم بدهم ولی چون تفکر تغیر و جود ندارد بنابراین این سالهای آخر را فقط دارم نظاره میکنم و افسوس به عمر جوانانی که ندانستنه این راه ادامه میدهند میخورم.
با تشکر
پاسخ ها
خودی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
سلام خدمت جناب پرفسور نوری گرامی

تفکر تغییر به دلیل وجود دوستان مشترک و همچنین ایجاد حاشیه امن در فضای آموزشی برای افرادی که رسمی شدند و وجود برخی از افرادی که صرفا برای تیم سازی (لزوما در دامپزشکی نیست) در دانشگاه تدریس کرده و جلوی استعداد های درخشان کشور را میگیرند، چرا که این افراد تهدید های جدی برای بازار کاری این اشخاص به اصطلاح استاد هستند، به بن بست منتهی می شود.

متاسفانه از این جنبه هم اکنون این موارد رصد شده و خواهد شد ولی مشکل ما برخورد قهری با این موضوعات هست که دست ما رو هم بستند.

در حال حاضر دانشجویانی که به عنوان سفیر های ایران در دانشکده های دامپزشکی خارج کشور همچون امریکا مشغول هستند مشکلات شما را کماکان دارند و متاسفانه شدت آن افزایش داشته است.
(VM633 دانشکده دامپزشکی ویسکانسین سال 2013)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
0
2
اآقای دکتر نوری عزیز در زمانیکه ما در دانشکده دامپزشکی تهران همراه جناب دکتر کیایی ودکتر نوروزیان .دکتر هورشتی و ودکتر بازرگان تحصیل میکردیم وضع دیدن مریض ورفتن بگاوداریها ودامداریها ومرغداریه باین شکل نیود همین جناب دکتر نادعلین دسیار کلینک جنوب بو.د میتو.انید از این اساتید سوالذبفرماید ولی دانشجوی داشتیم که اکنون در شیکاگو روی کلون کردن حیوانات کار میکند ولی چون علاقه نشان نمیداد یک بار تشخیص آبستنی نداد ویادکتر دیگر که استاد بیوشیمی شد باین ترتیب پس نتیجه میگریم استاد شدن دلیل بر علاقه نیست بلکه شرایط دیگز بایست شده تا مدرکی بگیرند وبراساس آن مدرک درکادر آموزشی استخدام شود پس دانشکده ایراد ندارد ایراد را باید در افراد جستجو کرد
پاسخ ها
خودی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
در دانشکده دامپزشکی کورت اسرائیل استعداد تحصیلی دانشجویان طی فرایندی مشخص دسته بندی شده و از ابتدا (ترم دوم) این افراد به صورت تخصصی آموزش داده می شوند و یک سر و گردن از بچه های کرنل که مشاهده کردم بالاتر بودند.
چه خوشمون بیاد چه نیاد جلوی ما هستند

کسانی که در این دانشکده به عنوان هیئت علمی فعال شدند دوره های ویژه ای قبل از استخدام برای آموزش دانشجو دیده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
1
2
چرا داروسازی و پزشکی و دندون پزشکی امتحان نداره . به جای این کار جلوی پذیرش بی حد حصر دانشجو رو در رشته دامپزشکی بگیرین آخه کی این تزها رو میده. واقعا که متاسم برای اساتید و فارغ التحصیلان این رشته که تا این حد نسبت به زحمت و رشته شون نه غیرت دارن و نه حساسیتی. خجالت آوره. هیچ رشته ای به از هم گسیختگی و بی برنامه گی این رشته ندیده بودم. متاسفم برای اساتیدی که به خاطر ترس اینکه شاگردانشون روزی رقیبشون بشن،علمشون رو در اختیار شاگردشون قرار ندادن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
اتفاقا" حداقل برای پزشکی چند سالی است امتحان جدیدی به نام آزمون مهارتهای بالینی گذاشته شده تا همینطوری کسی بدون اثبات مهارتهایش و فقط بر اساس معلومات تئوری ، به دوره های تخصصی نرود
دکتر عطائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
1
آقا در اداره دامپزشکي، 25 سال‌ کارمند است‌ تایپ بلد نیست.
حالا می خواهید يک دانشجوی تازه فارغ التحصیل عالم دهر باشد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
3
................ برادر من جوری دامپزشک میدید بیرون که بعد مجبور شی دوره بذاری
مارو بیکار تحویل جامعه دادید
هرروز هم که دوره میذارید و امتحان و پول میگیرید
بخوایم بریم باید پول بدیم
نخوایم بریم عقب میوفتیم
این دیگه چه وضعیتیه؟
شما تمرکزتو بذار رو اساتیدت که به دانشجوهاشون به چشم رقیب آینده نگاه میکنن و چیزی یاد نمیدن
همین جزوه های ............ رو نگا کن بیست ساله همینجوریه
نمیخوای بری دیگه؟؟!!!!!
با رفتن شما کلی شغل جدید ایجاد میشه به خدا ...
مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان....
دوره هم میذاری خیلی بهداشت و‌سلامت واستون مهمه دوره رایگان بذارید
امتیاز بازآموزی گرفتن نشه واستون منبع درآمد
جای دیگه ای هم میشه پول در آورد
نظر شما
ادامه