کد خبر: ۴۷۲۴۲
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:
«دکتر سیدمهدی فرشادان» افزود: در شرایط حال حاضر کشور به نظرم امکان عملی کردن تعیین عوارض بهداشتی بر تولید وجود ندارد و بهره مندی از منابع نظام سلامت نیز بسیار سخت است ...

حکیم مهر: اعضای شورای نظام دامپزشکی استان کردستان در تاریخ ۱۸ بهمن ماه با «دکتر سیدمهدی فرشادان» نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، عضو فراکسیون اشتغال و عضو کمیسیون تلفیق بودجه در محل دفتر ارتباطات مردمی وی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش حکیم مهر، در این دیدار که یک ساعت و نیم به طول انجامید، اعضای شورای نظام دامپزشکی کردستان به بیان مسائل و مشکلات موجود در حوزه دامپزشکی علی الخصوص مشکلات این بخش در استان کردستان پرداختند.

ابتدا  «دکتر نگین مظفری» رییس نظام دامپزشکی استان به تشریح جایگاه نظام دامپزشکی و وظایف آن پرداخت.

وی سپس به بیان میزان کم تعرفه ها و دستمزد شاغلان حرفه دامپزشکی پرداخته و خواستار پیگیری موضوع اخذ مالیات معقول از همکاران و عدم الزام نصب كارتخوان توسط مراکز بخش خصوصی دامپزشکی به دلیل شرایط خاص صنف شد.

در ادامه، «دکتر عابد نمدی» با اشاره به اینکه دامپزشکان در خط مقدم بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک هستند، به تشریح اهمیت جایگاه مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی و استقلال مالی آنان از کارفرمایان پرداخت.

وی سپس در رابطه با میزان کم تعرفه ها و کافی نبودن نرخ افزایش سالانه آن مواردی را مطرح نمود.

در ادامه وی تاکید کرد آموزش دامپزشکی به دلیل قرابت با رشته های زیرشاخه پزشکی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

دکتر نمدی در ادامه خواستار مساعدت نماینده محترم مجلس در فراهم کردن و تسهیل خرید یک ساختمان مجزا برای نظام دامپزشکی استان شد.

در ادامه «مهندس گلمحمدی» با اشاره به اینکه ناظرین شرعی طبق قانون حقوق خود را از عوارض تولید دریافت می کنند، پیشنهاد داد که حقوق مسئولین فنی نیز از عوارض تولید یا منابع نظام سلامت پرداخت شود.

وی همچنین درخواست فراهم کردن تسهیلات و وام های با سود پایین برای همکاران عضو نظام دامپزشکی را مطرح نمود.

«دکتر پویا علی محمدزاده» نیز به تفصیل به بحث پذیرش بی رویه دانشجو دامپزشکی و عدم رعایت ماده ۲۱ قانون افزایش بهره وری کشاورزی پرداخت.

وی با اشاره به نامه جامعه دامپزشکی کشور در اعتراض به پذیرش بی رویه با ۱۲۷۵ امضا در تاریخ ۹۷/۸/۱۹ که به دبیرخانه مجلس تحویل داده شد، خواستار پیگیری نتیجه نامه از دکتر فرشادان نماینده محترم مردم کردستان در مجلس شد، زیرا در ماه های اخیر با توجه به پیگیری های انجام شده، پاسخی دریافت نشده بود.

پس از استماع موارد مطروحه توسط اعضای شورای نظام دامپزشکی استان، «دکتر سید مهدی فرشادان» اظهار داشت: تمام سعیم را خواهم کرد که بتوانم شما را مورد حمایت قرار دهم.

این نماینده مجلس افزود: با توجه به نزدیکی رشته پزشکی و دامپزشکی و بحث بیماری های مشترک، اگر دامپزشکی قوی تر کار کند، مشکلات حوزه پزشکی کمتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه کمک به جامعه دامپزشکی کمک به تمام اقشار جامعه است، اظهار داشت: دامپزشکان وظیفه بسیار سنگینی بر دوش دارند؛ برای فعالان این عرصه آرزوی موفقیت دارم.

وی اعلام کرد: مخالفت هاي زيادي با نصب دستگاه کارتخوان به مجلس شوراي اسلامي ارسال شده است؛ تلاش خواهم نمود تا اشكالات نصب دستگاه کارتخوان و مالیات دريافتي از جامعه دامپزشكي را به صحن علنی مجلس و کمیسیون تلفیق بودجه منعكس نمایم.

وی اظهار داشت: من در کنار شما هستم؛ خیلی منطقی است که مسئول فنی نباید حقوق خود را ازکارفرما دریافت کند و امنیت شغلی آنها باید تضمین شود.

فرشادان تصریح کرد: در شرایط حال حاضر کشور به نظرم امکان عملی کردن تعیین عوارض بهداشتی بر تولید وجود ندارد و بهره مندی از منابع نظام سلامت نیز بسیار سخت است؛ باید یک طرح جامع و فکر شده ارائه شود که امکان عملیاتی شدن داشته باشد.

وی وعده پیگیری نتیجه نامه جامعه دامپزشکی در رابطه با پذیرش بی رویه دانشجوی دامپزشکی را داد و همچنین در رابطه با بحث تهیه یک ساختمان يا زمين جهت ساخت ساختمان نظام دامپزشكي استان پيشنهاداتي ارائه نمود.

وی همچنین در رابطه با تسهیلات، پیشنهاد بهره مندی از تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار روستایی و صندوق کارافرینی امید را مطرح کرد.

در پایان اعضای شورا از دکتر سید مهدی فرشادان بابت اینکه این فرصت گرانبها جهت بیان دغدغه ها و مشکلات برای آنان فراهم گردید، تشکر و قدردانی کردند. همچنین دکتر فرشادان نیز اعلام کرد پیگیری های لازم را تا حصول نتیجه انجام خواهند داد.


 


انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
زاهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
0
1
دیدار با نمایندگان دیگر استان ها نیز باید در برنامه سایر نظام ها باشه تا ضمینه آگاه سازی مشکلات خصوصا مسئولین فنی بهداشتی فراهم شه و این موضوع بسیار در رفع این مشکل مفید خواهد بود .
نظام باید از دست بگیره نه از پای اعضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
1
1
احسنت به نظام دامپزشکی کردستان که حرکتی از خودش نشون داد این یکی نظام ها فقط خوب بلدن رییس انتخاب کنند و رای گیری انجام بدن و دوره برای درآمد خودشون بذارن.صدور پروانه هم که افتاد دست نظام،بر خلاف تصور،شرایط خیلی بدتر از موقعی شد که دست ادارات دولتی بود.
دکتر حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
0
2
همکاران محترم اصلآ خود کارکنان ادارات راههای دور زدن قانون را به‌ کارفرما یاد مي دهند. حاضرم قسم بخورم با چشم‌ خود دیده و شنیده ام که‌ فردی ........... در نظام‌ دامپزشکي .......... به‌ کارفرما یاد مي دهد. واقعا خجالت آور است‌.شرم بايد کرد. به‌ حال رشته بايد خون گریست. آخر ......... برای چند آبرو و حیثیت رشته را مي فروشی....چرا مشمول ذمه زن و بچه مردم مي شوی؟!
حکيم مهر خواهشاً سانسور نکن. تأ بلکه ......... بداند که‌ ما مي دانيم و مي فهمیم.
کیوان نوری
|
Canada
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
1
1
درود بر دکتر پویا علی‌محمدزاده
دامپزشک فعال، پیگیر، پُر توان و لایق که نشان داده بخوبی از عهده مسئولیت‌ها برمی‌آید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
0
0
دامپزشکی زمانی پیشرفت میکنه که نظام دامپزشکی بر سازمان دامپزشکی از لحاظ اختیارات غلبه کنه
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
0
0
درود بر دامپزشکان ودرود بی پایان به مسئولانی که غیرتشان اجازه نمی دهدبخاطراسایش شخصی و خانوادگی حقوق سایرین پایمال شود اگر ارتباط کارفرما بامسئولان فنی وناظرین قطع شود شاهد سه رویداد جالب میشویم.
اولی رشوه گیران کیسه هایشان خالی میشود.

دومی ایجاد امنیت شغلی

سومی دقت درنظارت باعث عرضه محصولات کاملا بهداشتی وباکیفیت.

بخاطر عدم امنیت شغلی مسئولان و ناظران شاهد هستم برای مثال رانهای قطعه بندی پارسال ک منجمد کرده بودند و حتی مرغهای منجمد را ازبسته قبلی خارج و به عنوان مرغ و ران گرم در بازار عرضه کردند که بیش از سه تن بود.
و خیلی مسائل دیگر ک قابل تایپ نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
0
1
به خدا خنده ام میگیره
مجید
|
United States of America
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
0
0
رویای پرداخت حقوق مسولین فنی توسط نظام یا اداره دامپزشکی زمانی به حقیقت می پیوندد که در این دکان های مدرک فروشی بسته شود تعداد کم دامپزشکان امکان مانور دامپزشکان برای گرفتن حقشان از کارفرمایان را بیشتر میکند .
اتحادیه طیور گوشتی استان آذربایجان شرقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
0
0
سازمان‌ دامپزشکي در وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت مي خواهد ادغام شود!
اين را دریابید!
کارفرما و مسؤل فنی را بی خیال شوید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
انشاالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
4
نظام دامپزشکی استان ........... برای خودشان شرکت توزیع و تولید ذارو و اکسن تاسیس کرده اند و برای مسئول فنی ان ماهیانه کمتر از 1200000 تومان حقوق می دهند
حالا وقتی اینچنین حق یک دکتر دامپزشک توسط نظام تضییع می شود ؟ چگونه از حق اعضائ دفاع خواهد کرد؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
1
کم کم داریم به انتخابات مجلس نزدیک میشویم باید حرفهای قشنگ زد
دکتر لطفی نیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
0
سازمان‌ دامپزشکي در وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بايد ادغام شود.
نظر شما
ادامه