کد خبر: ۴۷۲۴۳
تعداد نظرات: ۹۲ نظر

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی ضمن تاکید بر حفظ حرمت طب، طبیب و انسان گفت: بسیاری از بیماری ها می تواند در انسان به وجود بیاید که برای آنها نمی توان از طریق آزمایش هایی که روی موش صورت می گیرد درمانی پیدا کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شفقنا، مرجع تقلید شیعیان در دیدار دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به جایگاه رفیع علم «طب»، بیان داشت: در جریان طبابت یک کار وزین بر عهده شماست و آن این است که حرمت «طب» را حفظ کنید و آن را در حد بیطاری تنزل ندهید.

او ادامه داد: از آنجا که موضوع علم طب «انسان» است، پاسداشت حرمت طب به این است که انسان را حیوان ناطق ندانیم! بسیاری از بیماری ها می تواند در انسان به وجود بیاید که برای آنها نمی توان از طریق آزمایش هایی که روی موش صورت می گیرد درمانی پیدا کرد؛ بیماری هایی مانند اختلاس و احتکار و گرفتن حقوق نجومی را آزمایشگاه موش جواب نمی دهد. در نتیجه باید توجه داشته باشید شما عزیزان پزشک با «انسان» روبه رو هستید و لذا بایستی هم حرمت طب، هم حرمت طبیب و هم حرمت انسان را حفظ کنید.

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: اکثر بیماری ها مربوط به پرخوری و بدخوری است، دین به ما گفته تا اشتها نداشتید غذا نخورید و قبل از سیر شدن کامل نیز، دست از غذا خوردن بکشید، افرادی که در ماه مبارک رمضان غصه دار می شوند، معلوم می شود که خود را خوب نشناخته اند، این افراد توجه ندارند که غذا باید در خدمت انسان باشد و نه انسان در خدمت غذا!

او تاکید داشت: توجه اصلی باید به مساله بهداشت و پیشگیری از بیماری باشد تا جامعه از هزینه های درمان نجات یابد.

این مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر لزوم خودکفایی در زمینه پزشکی به ویژه دارو، بیان داشت: «اعتقاد» است که می تواند طب را بالا ببرد. طب هرگز نباید خود را به اقتصاد وابسته بداند، به فکر پول نباشید، نباید به این دلیل که داروی داخلی ارزانتر از داروی خارجی است آن را تولید کنیم و یا با این تفکر که واردات داروی خارجی مقرون به صرفه است از تولید دارو در داخل صرفه نظر کنیم، بلکه باید بزرگتر بیاندیشیم؛ انگیزه ما باید «خودکفایی و استقلال» باشد نه مساله اقتصاد و منفعت. باید با انگیزه خودکفایی و استقلال به این سمت حرکت کنیم.

او ادامه داد: ایمان، اقتضا می کند که خودکفا باشیم؛ اینکه فرمود «حب الوطن من الإیمان» از مصادیقش همین است که انسان به فکر خودکفایی و عدم وابستگی به بیگانه باشد، تکیه به بیگانه مانند تکیه به پای چوبین است.

آیت الله جوادی آملی افزود: باید مانند دریا باشیم، دریا مضایقه ای ندارد که به کسی سود برساند اما وابسته به دیگری نیست و لولوء و مرجان را با هنر خود و در دل خود می سازد، این تفکر است که انسان را از وابستگی و حقارت نجات می دهد.

او تصریح کرد: این کشور به لطف الهی همه چیز دارد، منتها باید مسئولین، جوانان را هدایت کنند تا در مسیر صحیح علم و دانش قرار بگیرند.

این مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: فخر این کشور مردان بزرگ علمی مانند بوعلی و فارابی هستند که نه استادی داشتند و نه کسی توان آن را داشت که شاگردی اینان را کند، این غرور و فرهنگ ملی ماست و این جوانان باید بدانند که وارثان آنها هستند.

او ابراز داشت: فهم یک ملت، پشتوانه واقعی آن ملت است و این استعداد در جامعه ما وجود دارد و ما می توانیم با پاکی و قداست روح، کشور را با عظمت اداره کنیم.

 


انتشار یافته: ۹۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷۹
مفتخر به دامپزشک بودن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
5
10
سلام
بعد از خواندن این مطلب ..........................
تمامی مشاغل دارای اهمیت ویژه خود بوده و جایگاه خود را دارد و هیچ شغلی بالاتر یا پایین تر از دیگری نیست
.................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
روزگاری حکیم مهر می نازید به انکه مثلا دبیر فلان شورای مهم دامپزشک است. انصفا عملکرد ایشان در دامپزشکی تشریح شود و تبیین بشود که چقدر برای علما مصاحبه و مصافحه در خصوص دامپزشکی داشته است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
2
11
به قدری به پزشک ها حقوق دادید الان که بودجه ندارید سال دیگه حقوق شون بدید
منتظر یک سال یا دو سال دیگه باشید که اعتصاب کنند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
5
18
............. این یعنی توهین به دامپزشک.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
28
12
دوستان چرا مکدر شده اند؟
یعنی انتظار دارید قدر انسان و دام یکی باشد؟!
قطعا طبیب کاری ارزشمندتر از بیطار دارد
چون او نمی تواند مریض غیرقابل درمانش را به کشتارگاه اعزام کند!
اصلا مساله حقوق پزشک و دامپزشک مطرح نیست مهم انسانیت است و ساختن انسان کار پزشک هم نیست بلکه کار استاد اخلاق است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
................، هر رشته ای در جایگاه خودش ارزش داره پزشکی در جای خود و دام پزشکی هم در جای خود
دکتر دقیقیان
| United States of America |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
..............، دامپزشکی که علم و سوادش به مراتب در طب بالاتر از نسخه نویسان طرح سلامت است، هیچ گاه سگی را که بیماری خاص دارد طعمه‌ی درآمدی خویش نمیکند، به کشتارگاهی هم نمیفرستد، ............
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
......................... کار دامپزشک و پزشک توی یک راستاست و دقیقا بخش عمده ی پیشگیری که تو سخنان ... بالا اومده مربوط به دامپزشکان هست در ضمن بیمارستان ها خودشون یه پا کشتارگاهن ...........
اصغر شیرافکن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
5
5
افسوس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
4
21
از همکاران عزیز سازمان دامپزشکی در استان قم عاجزانه خواهشمند است با اعزام یک هیات متشکل از استادان با سواد و با بیان عالی خدمت حضرت آیه الله جوادی آملی برای ایشان مفصلا توضیح دهند که رشته مقدس دامپزشکی با بیطاری قرون وسطایی کاملا فرق دارد و نقش رشته و حرفه حیاتی و استراتژیک دامپزشکی چه از نظر سلامت غذایی و امنیت غذایی پایدار جامعه انسانی و چه از نظر مبارزه با 850 زئونوز، تحقیقات و آموزش پزشکی، ذخایر محیط زیست و طب حفاظت از نیروهای مسلح کشور و بر اساس اصل پیشرفته بهداشت واحد One Health و مورد تاکید سازمان بهداشت جهانی و قانون پیشگیری بهتر از درمان است اگر از پزشکان درمانگر برتر و والاتر نباشد هرگز و به هیچ عنوان پایین تر نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
30 سال پیش پیام امام خمینی را برای گورباچف آیت الله جوادی آملی بردند و ایشان برای تفسیر کلام فلسفی امام به مسکو اعزام شدند حالا شما خواهان اعزام هیات علمی اون هم از دامپزشکان خدمت این فیلسوف متأله و مرجع تقلید و مفسر قرآن دارید؟
عزیز من!
من خودم دامپزشکم 20سال پیش هم فارغ التحصیل شدم به کار خودم علاقمندم دست تمام تولید کننده های دام و طیور و... را هم با فتخار می بوسم هیچ سمتی نداشته و ندارم و چون سیستم مدیریتی دامپزشکی را بیمار میدانم تا ابد هم مسئولیت مدیریتی را قبول نمی کنم
تعصب نداشته باشید شما نخبگان جامعه هستید عاقلانه حرف بزنید نسخه نوشتن برای روشن نمودن مفسر قرآن کار شما نیست
شما یه فکری برای تولید و درمان دردهای دام و دامدار و جامعه دامپزشکی بکن لطفا
ناشناس
| France |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
خیلی زحمت کشیدی این مطلب طولانیو تایپ کردی
ولی آیا بنظرت اینکار اثری هم داره؟
.......................
غلامرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
4
8
چرا اطلاع رسانی نمیکند کسی که واکسن ها و خیلی از دارو ها رو همین دامپزشکان می سازند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
3
8
بنده یک دکتر دامپزشک هستم و در رابطه با مسايلی که از ان سر رشته ندارم، نظر نمی دهم. ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
4
3
وقتی عده ای ........... بزرگان تاثیرگذار دامپزشکی مانند دکتر نوری عزیز را تخریب می کنند و انتظار این برخوردها با صنف دامپزشکی وجود دارد.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
3
15
لایک مخصوص دوستانی که پیامشون ممیزی شد و انتشار پیدا نکرد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
3
4
با سلام خواهشمتداست حتما از طریق اساتید و پیشکسوتان دامپزشکی و نیز نسل جدید خدمت ایشان برسیم و تفاوت طب دامپزشکی با بیطاری را خدمت ایشان اعلام کنیم.
مسلما روایت جنین سخنانی بیشتر ناشی از مغفول بودن ارزش دامپزشکان و حرفه دامپزشکی در آذعان عمومی است.
یک دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
0
3
................... تا اونجایی که یادم هست مسئولین دامپزشکی هم قبلا خدمت ایشون رسیدند.
دکتردامپزشک
|
United States of America
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
0
5
...................... در اصل این علم دامپزشکی است که نباید به اندازه ی طب صرفا انسان تنزل یابد، چرا که پزشکی مدیون بیطاری و علم طب حیوانات است نه دامپزشکی مدیون طب حیوان ناطق. تمام داروها بدون استثنا ابتدا روی حیوانات بررسی میشوند سپس در صورت تٲیید در روی انسان تست میشوند، چه بسا بسیاری از این داروها در حیوانات تٲیید گردد و وارد فارماکوپه دامپزشکی گردد اما در انسان تایید نگردد . .....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
1
7
اون زمان که به دامپزشک میگفتن بیطار زمان خیلی قدیم بود الان دامپزشکای ما دکتر و متخصص هستن و دامپزشکی یعنی طب اطفال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
2
6
یک تجربه جالب توجه:

اوایل انقلاب وقتی به فردی که بعدها مسئولیت مهمی پیدا کرد گفتند برای فلان موضوع بایستی نظر دکتر دامپزشک را هم جویا شد، با کمال تعجب پرسید مگر حیوانات هم دکتر دارند؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
چه خاطره ی جالبببببببببببببببببببببببببببببی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
واااااای، واقعا زیبا و آموزنده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
خیلی زیبا بود، توروخدا یبار دیگه این خاطره رو تعریف کنین، خیلی نکته دار بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
ولی تا جایی که من شنیدم، خیلی تعجب نکرده بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
8
3
مطمئن هستم وقتی برای حضرت آیت الله با آن تهذیب و سلامت بالای نفس، نقش عظیم دامپزشکی در حفظ بهداشت و سلامت انسانی و پیشگیری بنیادبن بیماری ها توضیح داده شود، برخوردشان متفاوت خواهد بود.
ساعت ۲۳:۵۷
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
3
9
غیر قابل انتشار ۲۵ تا
قابل انتشار ۱۹ تا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
2
11
لایک.برای غیر قابل انتشار ها
دکتر راغب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
2
12
کد خبر: ۳۲۸۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
متعصبینی که به محض دیدن تیتر رگ گردنشون متورم شده لطفا این خبری که آدرسش را نوشتم در همین سایت وزین حکیم مهر مطالعه بفرمایند تا نظر آیت الله جوادی را در خصوص اهمیت دامپزشکی دریابند
ثانیا حفظ حرمت امامزاده با متولی است
عزیزان من!
شما دامپزشکید احترامتان به عنوان انسان اولا، ثانیا نخبه علمی و کارآمد بر همه واجب است
اما شأن و جایگاه شما را مسئولی پایین می آورد که به جای شما دنبال نصب تمثال شما در مرکز عرضه مواد لبنی است!!!!
مسئول دیگری با افتخار می گوید با نیروی انتظامی هماهنگ شد تا با هم بریم بازرسی از قصابی و...!
ما گرفتار یه پوپولیسم مدیریتی هستیم عزیزان!
یک سوء تدبیر به تمام معنا
ما از این مدیریت رنج می بریم
ما از اینکه ماده 19 داره به فراموشی سپرده میشود ضربه میخوریم
تسری فراموش شده چون مسئول پیگیری اون بجای رایزنی با دستگاههای مرتبط دنبال طراحی تمثال دامپزشک است
دکتر دستور خدا حفظت کنه هر جا هستی انشاءالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
درود بر تحلیل زیبا و فنی شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
چه ربطی داره، قرار نیست که همه کلینیسین بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
آقای دکتر خودتون اون مطلب رو خوندین ؟ ایشون توی همون مطلب هم لطف کردن و دامپزشکی رو به عنوان علم قبول کردن انتهای همون پاراگراف هم تلویحا همین حرفی که توی این خبر گفته شده گفتن
دامپزشک قدیمی پشیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
1
4
دوستان دامپزشک، ما چشم نداریم همدیگر رو ببینیم .لطفا از عرق و تعصب دامپزشکی حرف نزنیم که چرا دیگران قدر رشته مارا نمیدانند.ما خودمون چشم پیشرفت همو نداریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
0
8
.....................
اگه سر و كار داشتن با دام بده چرا نصف بيشتر پيامبرا چوپاني كردن؟؟
اگه اين حرفه مشكلي داره، كلا سازمان دامپزشكي رو تعطيل كنن تا ما هم راحت شيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
0
3
کسی استاد عزیز دکتر نوری را تخریب نکرده است.
.....................
آیا این گفته که دامپزشکی ایران به اندازه یک واکسیناتور هم سواد ندارد و بایستی به رویال کالج انگلستان رفت تا از دامپزشکی چیزی سر در بیاورید چه معنایی در بر دارد جز تحقیر و تخریب شدید دامپزشکی کشور؟؟!
رشته ای که با مرارت ها و تلخی های شدید و مقاومت استادان درخشان و پیشکسوتان بی ادعا
در مقابل تلاش پیگیرانه مهندسین کشاورزی و فلاحت برای نابودی دامپزشکی و هضم آن در معاونت امور دام وزارت تجارت پیشه جهادکشاورزی به اینجا رسیده است!

چرا نقص برنامه ریزی آموزشی دکترای دامپزشکی را در تکیه بیش از حد بر لوژی و مشخصات میکروسکپی عوامل عفونی و در حاشیه قرار دادن جنبه های اپیدمیولوژی بالینی و تشخیص و درمان عملی بیماریها
و ارائه نشدن دروس مدیریت بهداشتی و تغذبه بالینی دام و طیور به شکل کاربردی و در فارم های واقعی بخش خصوصی بر سر دانشکده مادر خراب می شود؟؟!
......................... دانشکده ای که مستقیم با غیر مستقیم ریشه همه دامپزشکی و دامپزشکان کل کشور است و انصاف نیست که اشکالات قابل اصلاح را عمده کرده و به جای پیداکردن راه حل، همه چیز را بر خلاف واقع سیاه جلوه داد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
0
6
چطور انتظار دارید وقتی در یک وزارت تجارتی مثل جهادکشاورزی هستید شما دا جزو خانواده بهداشت و سلامت به حساب آورند؟؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
0
2
مشکل عدم اطلاع کافی ایت الله جوادی آملی یا مسئولین محترم کشور از وظایف خطیر و نقش مهم دامپزشکی بر سلامت انسانها نیست.مشکل عدم اطلاع رسانی خدمات دامپزشکی توسط مسئولین رده بالای دامپزشکی به این حضرات هست.خود دامپزشکی در زمان خبری کردن فعالیتهای دامپزشکی مینویسد فلان فعالیت توسط سربازان گمنام عرضه بهداشت انجام شد.
خودمان هم باور داریم که گمنام هستیم.
"تا کی باید گمنام بمانیم؟؟؟!!!!
"تا کی باید دنبال یک قیم برای دامپزشکی باشیم و هرروز بگوییم باید زیر نظر فلان وزارتخانه باشیم یا بهمان وزارتخانه؟؟!!!
"چرا نباید خود دامپزشکی اونقدر بزرگ شود که خودش در حد یک وزارتخانه شود برای برقراری بهداشت و امنیت غذایی و سلامت جامعه انسانی؟؟!!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
0
5
حکیم جان، پی نوشتت رو خوردی؟!
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
1
2
با سلام و احترام
حکیم مهر عزیز چه اصراری هست که فرمایشات ایشان را تیتر خبری بکنید؟ چندمین باری هست که با این مضمون از ایشان نقل قول میکنید.
با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
1
2
بسمه تعالی با اهداء سلام و احترام. ایشان قصد بی احترامی به حرفه دامپزشکی نداشته اند و در مقام مقایسه جایگاه علم پزشکی با توجه به موضوع آن که انسان است بوده اند لیکن آقایان در سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی به خود اگر زحمت دهند و تلاشی برای دیدار با ایشان و ارائه توضیحاتی در اهمیت دامپزشکی و نقش آن در بهداشت عمومی داشته باشند ضرر ندارد! باید برای ایشان توضیح داده شود که این فرمایشات سبب سوء برداشت می شود.
دکتر راغب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
3
7
من یه کلام از آیت الله جوادی آملی این فیلسوف ارزشمند و عارف امروز جهان اسلام در باب تقسیم بندی علوم به الهی و غیر الهی عرض میکنم و همه را به خدا می سپارم:
ایشان می فرمایند اگر ما علوم حوزوی را علم دینی و الهی بدانیم چون قول خداست و قول معصوم است پس به طریق اولی علوم تجربی (ایشان بر دامداری و کشاورزی تأکید دارند) بیشتر جنبه الهی و دینی دارند چون فعل خداوند را مورد تحقیق قرار میدهند به همین دلیل ایشان علم دامپزشکی را الهی و محترم میدانند
خواهش میکنم دوجلسه نیم ساعته از تفسیر قرآن توسط ایشان را بشنوید تا تدریس را یاد بگیرید و منطق و فلسفه را با زبان ساده بیاموزید و...
هر روز صبح ساعت 6 رادیو معارف
ساعت 22:15 هر شب رادیو قرآن
والسلام علی من اتبع الهدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
0
1
sm m:
امروز بار دیگر کم لطفی در حق جامعه دامپزشکان صورت گرفت که بیشتر از عدم اشنایی جامعه از این حرفه ناشی میشد
وقتی که مجموعه دامپزشکی در زمان ریاست دکتر دستور به خدمت مقام معظم رهبری شرف یاب شدند ،مقام معظم رهبری با دید بالای مدیریتی خود به یک نکته مهم که نشان از بینش بالای ایشان بود اشاره کرد که :شما با وجود این همه فعالیت ،کاری در جهت شناساندن خود در جامعه انجام ندادید و امروز وقتی مرجع عالی قدر ایت الله جواد املی صحبت از منع پایین امدن درجه پزشکی در حد بیطار مینماید که نباید بر ایشان بلکه باید بر خود مجموعه خرده گرفت که چرا با وجود این همه شرح وظایف تلاشی در جهت شناساندن انها در جامعه نداشته
ایم.و علت ان را خوب میدانم
ما انقدر درگیر کار و مشکلات سنگین کاری در جهت اجرای وظایف ویا وظایفی که دیگران بر سر ما تحمیل کرده اند شده ایم که دیگر فرصتی برای شناساندنمان پیدا نکردیم.که برای این مهم نیاز به برنامه ریزی و تشکیل دفاتر روابط عمومی قدرتمند با بوجه و اعتبار کافی، بمانند انچه مراکز بهداشت در اختیار دارند هستیم و لازم است که این بخش بیش از پیش توجه شود.تا شاهد این صحبتها در جامعه و دلسردی مجموعه نباشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
ای کاش درگیر مشکلات بودیم و برای رفع آن کار تخصصی میکردیم و برای غافل شدن از معرفی دامپزشکی به جامعه دلیل سنگین بودن کار را مطرح میکردیم
ولی توی کار هم دنبال تکذیب اخبار شیوع بیماریها و تخریب همکاران دولتی و خصوصی و ... هستیم
دستگاه ما تخصص محور نیست بلکه مدیر محور و آمار ساختگی محور است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
0
اینجا وظیفه رسانه هایی مثل حکیم مهر هست که اگر واقعا دلسوز این رشته است طی یک نامه سرگشاده مستند ، بر نقش اولی دامپزشکی نسبت به پزشکی در زمینه بهداشت و پیشگیری اقدام نماید تا ایشان نسبت به موقعیت والای دامپزشکی آگاه شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
1
جناب ؟آقای دکتر راغب اگر علم دامپزشکی از منظر آیت الله جوادی به اندازه پزشکی معتبر بود که این جمله"حرمت طب را در حد بیطاری تنزل ندهید.گ
پاسخ ها
دکتر راغب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
استاد!
امیدوارم بتوانم منظورم را برسانم
"دامپزشکی" و "پزشکی" هر دو علم هستند و محترم
اما محدوده کار پزشک چیز دیگری است
ما در دامپزشکی بر اساس تجربیات آزمایشگاهی عمل می کنیم و ارزشمند است ولی پزشک علاوه بر این برای درمان ممکن است از روانشناس کمک بگیرد تا بیمار را از نظر روحی تقویت کند بارها شنیده اید که فلان چهره ورزشی یا ... عمری با سرطان جنگید خب معلوم میشود حقیقتی در وجود انسان است که روح اوست و او با بیماری جسم می جنگد و این جامعه پزشکی را متفاوت از پزشکی می کند
آیت الله جوادی از جامعه پزشکی خواسته اند با انسان به عنوان اشرف مخلوقات و خلیفه خداوند برخورد کنند نه موش آزمایشگاهی نه برخورد دامپزشک با دام گرچه در مبحث حقوق حیوانات در اسلام هم مباحثی مشروح در کتاب مفاتیح الحیات بیان فرموده اند
دوستان بزرگوار کمی مطالعه بفرمایید لطفا
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
2
با سلام
بعضی از آقایون که به نام ناشناس کامنت میزارن وبه رشته مقدس دامپزشکی توهین میکنند ............‌‌‌‌‌‌‌
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
0
صولا تمام حرفه ها بدلیل لزوم بشر پدیدار شده اند و نبود یکی از این حرفه ها سبب نا هنجاری میگردد و ................... پی آمد بسیار نا گواری بهمراه دارد برای مثال در مورد دامپزشکی این میشود که جوانان به این رشته حیاتی روی نمیآورند و پی آمد آن این است که بعد از 40 سال از انقلاب عربستان تقاضای ارسال گوشت قربانی حجاج را برای ایرانیهای گرسنه مینماید. .........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
0
جالب اینه که بعضی ها حرف ایشان را بطرق مختلف دارند توجیه میکنند. نه منظور واقعی ایشان یک پزشک را باندازه یک بیطار (که از بهدار میآید) تنزل ندهید. .....................
سال 2002 تب برفکی در انگلستان شایع شد انتخابات توسط بلر 6 ماه عقب افتاد. بنابراین جامعه دامپزشکی هرکی که یه حرفی میزنه نباید اینقدر جبهه بگیر باید ببینه کی این حرف زده.
پاسخ ها
دکتر راغب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
عزیز من!
تب برفکی انگلستان اومد انتخابات عقب افتاد
BSE تو انگلستان اومد تونی بلر اومد سر صحنه معدوم سازی گاوهای مبتلا
آنفلوانزا اومد روسیه پوتین اومد جلوی دوربین مرغ تولیدی کشورش را خورد تا به دنیا اثبات کنه مرغ روسیه سالمه
اما اینجا چه خبره...
پارسال 9ماه آنفلوانزا مخفی ماند تا جایی که کشور داشت ازهم می پاشید سر قیمت تخم مرغ و...تا رئیس جمهور اعلام کرد اون هم با گلایه از مسئولین مربوطه
رئیس سازمان ما دنبال تمثال دامپزشک به جای دامپزشک است!!!!!!
حالا شما مشکلتون با یک فیلسوف که برداشتهای متفاوتی از صحبت ایشون هست چیه؟
ما خودمان در یک سیستم مریض کار می کنیم برادر!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
0
آقای محترم بحث رویال کالج ویا آمریکا و اروپا نیست وقتی دکتر نوری نام این مکان هارا میاورد منظورش یک دانشکده های استاندارد میباشد باید از افغانستان نام ببرد؟. او اگر خارجی پرست بود 8 سال در اهواز در جنگ در روستاها دست تنها به کار مستمندان رسیدگی نمیکرد. لطف کنید بیایید اهواز و به روستای ملاثانی بروید و بپرسید این آدم ترک موتور چه خدماتی به اهالی کرد و ریالی بابت خدمات خود نگرفت بعنوان یک شاهد من اینرا مسولم که بنویسم. بی انصاف نباشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
0
دوست عزیز آیا بخش خصوصی مسئول آموزش دامپزشکان ما ا است مگر در مصر ترکیه یا .... از بخش خصوصی برای آموزش دامپزشکان استفاده میکنند. چرا فکر میکنید بگوییم دامپزشکان از آموزش کافی برخوردار نیستند باعث سر شکستگی میشود. مردمی پیشرفت میکنند که عیب خودرا باز گو کنند. و مشکل را حل کنند. حال تقریبا بیشتر دامپزشکان مشکل را با این بحث های مفید پیدا نموده اند. و انشاله با همت یکدیگر از این بحران رهایی میابیم. باید تعداد زیادی از این دانشکده ها چه دولتی چه ازاد بسته شوند و به مرکز تحقیقات دام و طیور تبدیل شوند و با 4 یا 5 دانشکده استاندارد آموزش مطلوب را به دانشجویان ارایه داد.
دکتر حسین زاده
|
Germany
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
1
این جملات و بیانات آمده در بالا ابراز نظر یا برداشت شخصی جناب آیت الله آملی نیست . بلکه این جملات دقیقا"، دیدگاه رسمی، سیستم حاکم بر کشور است که البته حاصل برداشت و خوانش ویژه از دین و مذهب رسمی کشور می باشد . حال چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم ، روال و دیدگاه فعلی و جاری در مدیریت و حاکمیت مملکت ایران همین است .
بطور خلاصه و موجز اگر وارد بحثهای طولانی نشویم ، در این دیدگاه فقط دو نوع علم ارزشمند است یکی علم دین ( علم الادیان )و دیگری علم بدن ( علم الابدان) یا همان علم طب در باب انسان . در واقع در این دیدگاه بقیه معارف چندان مقدس و قابل اعتنا نیستند مانند علم اقتصاد و یا فیزیک و حتی به نوعی روانشناسی و بدترین جایگاه در این دیدگاه نصیب علوم دامی بخصوص دامپزشکی است !!
یکی از دلایل اصلی و مهم جدا کردن علوم پزشکی از وزارت علوم که تنها در ایران رخ داده ، نه تمرکز بر تربیت پزشک و بهبود وضعیت بهداشت و درمان ، بلکه بر اساس همین دیدگاه ،به نوعی منزه و پاک نگاه داشتن علم مقدس طب از بقیه علوم ، نه چندان مفید و نا مقدس بوده است .
شاید بعضی معتقدین و متعصبین و یا افراد خوش دل بر نظر اینجانب خرده بگیرند اما کافی است با یک نگاه اجمالی به وضعیت اسف بار وزارت علوم ، وزارت کشاورزی (که توسط جهاد سازندگی در دست تطهیر است) و سازمان دامپزشکی و اعتبارات ناچیز تخصیص یافته به هر کدام از آنها ، در مقایسه با اعتبارات نجومی و ویژه و انحصاری تخصیص یافته به وزارت بهداشت و حوزه ها و سازمانهای دینی و مذهبی ،به صحت نظر این حقیر پی ببرید .
در اینجا به دوستانی که سنگ ادغام در وزارت بهداشت را بر سینه میزنند نیز توصیه میکنم تا با واقع بینی انرژی خود را صرف ناممکن نکنند و آنرا برای احیای جایگاه واقعی دامپزشکی و نجات آن در همان جایگاه خود ، از ویرانی حاصل از این دیدگاه ویژه بگذارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
ای کاش علمی صحبت می کردید
به جای این همه قلمفرسایی علم دینی و علم غیر دینی در کلام آیت الله جوادی آملی را در اینترنت جستجو کنید
گرچه شخصی به نام دکتر راغب ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
جواب شما را داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
دوست ناشناس گرامی آیا مطمئنید جناب دکتر راغب خودشان برداشت منطبق با واقعیت از سخنان جناب آیت الله آملی داشته اند !!؟؟ بنظر می آید در آن متن ایشان متوجه منظور جناب آملی نشده اند !!
دکتر راغب(نام مستعار)
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
بسم الله
جناب دکتر حسین زاده!
در دنیا به شخصی درجه دکتر اعطا میشود که صاحب دکترین باشد مثلا دکترین جنگ تمدنها و پایان تاریخ دو دکترینی هستند که ساموئل هانتینگتون و فرانسیس فوکویاما را با درجه دکتری در دنیا معروف کردند البته قبل از آن هم صاحب نظر و تحلیلگر بودند اما با این دو نظریه لااقل برای دهه شصتی های ایران مشهور شدند
حال من نمیدانم با همه احترامی که برای همه همکارانم در همه رده ها دارم و دست همه آنها که کار فیلد و آزمایشگاه میکنند را می بوسم ولی اکسی و دگزا نوشتن یه مقدار برای اخذ عنوان دکتر کوچک است
تحلیل جالبی ننوشتید دکتر!
سیستم اگر علم ستیز بود شهدای دانشمند هسته ای تربیت نمی شدند
سستم اگر علم ستیز بود دانشمندی چون کاظمی آشتیانی تربیت نمی شد که موسس موسسه رویان باشد و با بیوتروریسم اسرائیل مجبور به حذف او شود
سیستم اگر علم ستیز بود شخص اول مملکت یعنی رهبری انقلاب در همین موسسه رویان در اولین جلسه رونمایی از سلولهای بنیادی حاضر نمی شدند
خب در مجموعه دامپزشکی انسانهایی در تراز این عزیزان داریم من خودم این سوال را از دکتر عطارد پرسیدم و ایشان فرمودند داریم ولی استفاده نمی شوند
مشکل ما سیستم مدیریتی خود دامپزشکی است ما یک کار اساسی در سطح کارهای OIE انجام داده ایم و کسی ما را تحویل نگرفته؟؟؟؟
نه انجام ندادیم
ما افتخارمون رکورد زدن در واردات گوشت از 5 قاره است؟!
مثلا رییس بعدی سازمان باید بیاید و بگوید رشد کرده ایم چون از کره ماه و مریخ هم گوشت وارد می کنیم!
دیده فروبر به گریبان خویش
دکتر حسین زاده
| Finland |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
متاسفانه میبینم مطلب بنده را با دقت نخوانده اید ، به صراحت عرض کردم که بدون ورود به بحثهای طولانی ، خلاصه ریشه نظری که چنین گفتمانی را از سوی آیت الله به کرات ایجاد کرده چیست و این نظر شخصی بنده هم نیست، بلکه حاصل مطالعه و تحقیق و دقت بنده ،در آرا متشرعین و متدینین است . ضمنا" گفتم ممکن است معتقدین و متعصبین و افراد خوش دل بر این سخن بنده خرده بگیرند که گرفتند!!؟؟ اما در باب اثبات نظرم و نشان دادن نوک دم خروس ،باز هم بطور بسیار موجز و خلاصه و ساده، اشاره ای مستند به نحوه تقسیم بودجه در کشور کردم که حتی در همین حکیم مهر هم میتوانید گزارشی از بودجه را بیابید .
اما متاسفانه عدم آگاهی دوست ناشناسمان از تفاوت کلام فلسفی و کلام علمی موجب خرده گرفتن ایشان شده که باید کوتاه عرض کنم ، جواب نظر فلسفی را نمیتوان علمی داد چون از دو جنس متفاوت هستند .
اما در پاسخ جناب دکتر راغب (نام مستعار) که به دلیل اعتقاد یا شاید تعصبشان ، ایرادی احساسی بدون توجه به تاریخ معاصر (حداقل از زمان امیر کبیر ) و عمق مسایل ، از سخن بنده گرفته اند، باید بگویم شاید آن زمان که بحث داغ تقدم تعهد بر تخصص مطرح بود هنوز ایشان بدنیا نیامده بودند .وقتی که رسما" تاسیس نیروگاه اتمی بوشهر را که در حال ساخت توسط شرکت آلمانی زیمنس بود متوقف کردند چون میگفتند نیروی هسته ای به چه دردمان میخورد !!؟؟ ایشان حضور نداشتند . وقتی که متخصصین علم نوپای انفورماتیک در چهل سال پیش را به بهانه اینکه نیازی به آنها نیست از ادرات اخراج میکردند !! ایشان نبودند تا ببینند و بشنوند و بسیاری واقعیتهای دیگر از جمله اخراج دست جمعی اساتید دانشگاه حال به هر دلیلی !! اما باز هم برای طولانی تر نشدن مطلب ، بقیه پاسخ شما را ارجاع میدهم به متنی منتشره در حکیم مهر به آدرس ذیل که متاسفانه متوجه شدم مطلبی در خور ،که به همان دلایل که گفتم بازدید درخوری نداشته است :

کوچ علم از دانشگاه/ تا ۱۰ سال دیگر علاوه بر سرآمدی در تولید مقاله، بیشترین استاد تمام دنیا را نیز خواهیم داشت! - دكتر مظفر چشمه سهرابی
تاریخ انتشار:16 ژانویه 2019 مصادف با 26 دی 1397 "حکیم مهر"
ناشناس
| Finland |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
جناب دکتر راغب داشتم در حکیم مهر گشتی میزدم این مطلب جدید را به نوعی در تایید سخنم دیدم و عنوان و خلاصه ای از نکته مورد نظرم در مصاحبه را برای شما و هم فکرانتان می گذارم :
اختصاصی حکیم مهر:
گفت‌وگوی حکیم مهر با دامپزشکی که هر ماه نصف بیشتر حقوقش را به کارفرما بازمی‌گرداند!/ نظارت بهداشتی شبانه در کشتارگاه طیور با ماهی ۲ میلیون تومان!
تاریخ انتشار: 11 -February 2019 مصادف با 22 بهمن 1397
خلاصه مورد نظر بنده :
حکیم مهر:‌ با این حساب تکلیف بهداشت جامعه چه می‌شود؟

نظارت کار حاکمیتی است؛ از بالادست مجموعه باید به آن نگاه کرد نه زیر دست. وقتی ما قرارداد می‌بندیم می‌شود زیر دست. وقتی کشتارگاه باید مسئول فنی داشته باشد، چه لزومی دارد که ما هر سال با کارفرما قرارداد ببندیم. ثانیا اگر قرار است ماده ۱۹ اجرایی شود، ما باید استقلال مالی داشته باشیم. یعنی نباید از طریق کشتارگاه و کارفرما حقوق بگیریم.

حکیم مهر:‌ چه راهکاری به نظر شما می‌رسد؟

همان کاری که برای ناظرین شرعی کردند. ناظر شرعی حقوق خود را بر اساس عوارضی که سازمان دامپزشکی برای هر قطعه مرغ از کشتارگاه می‌گیرد، دریافت می‌کند. حتی اگر کارفرما حقوقی به ناظر شرعی دهد، بعد این پول دوباره به حساب کشتارگاه واریز می‌شود. یعنی عملا برای ناظرین شرعی هیچ مشکلی از نظر پرداخت حقوق وجود ندارد و آنها استقلال مالی دارند.

حکیم مهر: چرا این سازوکار را برای مسئولین فنی بهداشتی اجرا نمی‌کنند؟

خب، حرف ما هم همین است. به خیلی جاها گفتیم که این کار را برای دامپزشکان هم انجام دهید، اما هیچ نتیجه‌ای نداد.

آیا متوجه رد پای همان بینش در اینجا نشدید !!!؟؟؟ تقدم امور و علوم دینی بر علوم دامپزشکی و بهداشت !!؟؟ البته بحثی نیست که امور دینی جایگاه خود را دارد،اما اعمال تبعیض و به خاک مالیدن بهداشت و علم دامپزشکی در برابر امور دینی و ترجیح دادن یکی بر دیگری حاصل همان ریشه در بینش است نه چیز دیگری !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
ناشناس عزیز!
الان آیت الله جوادی گفته نظارت در کشور مبدا تعطیل باشه؟؟؟؟
کی باعث برگشتن نصف حقو ق مسئول فنی به کارفرماست دین یا بی تعهدی مسئولین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
جهت اطلاع جنابعالی که با کم حوصله گی مطلبی را می خوانید باید عرض کنم که منظور آن قسمتی است که حقوق ناظر شرعی از حساب سازمان دامپزشکی بدون وابستگی به کارفرما تمام و کمال پرداخت می شود ولی حقوق دامپزشک ناظر بهداشتی با هزار ذلت و بدبختی در وابستگی به کارفرما پرداخت میشود !!؟؟
و اما در باب دو موردی که اشاره کردید خودتان بهتر از هر کسی میدانید که ریشه مشکل نه در مسئولین بلکه در قدرت غیر مسئول است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
1
تعداد انتشار یافته ها با غیر قابل انتشار ها مسابقه ای گذاشته اند !!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
1
من با نظر دکتر حسین زاده مخالف هستم من فکر میکنم سیستم یگ نگرش خاصی به هیچ علمی ندارد.چرا به علم پزشکی بیشتر توجه میشود بدان معنا نیست که علم مقدسی است بلکه بدین دلیل است که یک علم مصرفی است و چون سیستم با علوم تولیدی مشکل دارد بنابراین دامپروری و دامپزشکی منزلت زیادی پیش ان ندارد چرا که اگر به این علم بها داده شود تولید افزایش میابد و .............. میشود. پزشکی هم چیزش مصرفی است وسایل پزشکی دارو و... همه از خارج توسط دلال ها وارد میشود خوب ارج وغرب داردِ. این اولین بار نیست که ........ به دامپزشکی توهین میشود.وقتی لایحه حق محرومیت ازمطب در مجلس مطرح شد وقتی بحث دامپزشکی شد یکی از همین اقایون بشکل توهین امیرزی مخالفت کرد.نظر بنده این است که این رشته با طرز تفکر حاکم روز بروز به قهقرا پیش میرود. ................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
کمی دقت و مراوده و توجه به ریشه های فکری و اعتقادی و مطالعه نوشتارها و رسالات، شما را متوجه خط فکری مسلط بر سیستم میکند و اتفاقا" مثالهای جنابعالی نیز درست موید نظری است که شما با آن مخالفت می فرمایید !!
دکتر حسین زاده
| Finland |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
دوست عزیز مطلب و ایراد شما به سخن بنده، درست برعکس منظور شما ، در جهت اثبات نظر من عمل کرده . این نکته که شما بدرستی به آن اشاره کردید یعنی بها دادن سیستم به مصرف ( یا تجارت) در مقابل تولید ، ریشه در همان بینشی دارد که بنده تا حدی با استعاره از آن سخن گفتم . خواستگاه اجتماعی و فرهنگی این بینش از سرزمینی است که در آن امکان تولید نبود و تنها راه مطمئن و اصلی امرار معاش تجارت و حواشی آن بود . دیگر با اجازه وارد جزئیات نمیشوم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
1
ایکاش حکیم مهر این توان را داشت که نظرات را عینا چاپ میکرد ولی همین چاپ نقطه دار را هم قبول داری. چند سال پیش مطلبی را در مجله تایمز مالی(financial times ) مطالعه کردم که نویسنده مشاغل را بود و نبودشان را مورد بررسی قرار داده بود.سوال این بود که اگر این مشاغل برای یک روز تعطیل شوند چه اتفاقی میافتد. هر شغلی را نام برده بود و عوارض تعطیلی یک روزه آنرا بررسی کرده بود. مشاغلی نظیر رفتگر پزشک کشیش آرایشگر و.... همه مورد بررسی قرار گرفته بودند. درنهایت نویسنده به این نتیجه رسیده بود یک روز تعطیلی دانشگاه بیشتر مشکل را برای جامعه ایجاد مینماید که جبران پذیر نیست. در این مقاله وقفه در آموزش را مهلک ترین اتفاق برای یک جامعه میدانست.من در پاسخ به حضرت آیت اله باید بگویم با تفکراتی ازاین دست که سالهاست گریبان بیطاری مملکت را گرفتار نموده این وضعیت اسفبار برای جامعه پیش آمده. عدم توجه به این علم در دانشگاه ها و و متعاقبا ضعف اداری این علم سبب شده که وضعیت غذایی جامعه بشدت نزول نماید. حضرت آیت اله، بیطار تنها پزشکی است که هم بهداشت انسان و هم کنترول بیماریهای حیوانات را تامین میکند. بی بها کردن این علم در جامعه بطور عمیقی روی سلامت انسانها اثر میگذارد. لطف کنید کمی ارتباط خود را با مردم بیشتر کنید و وضع تغذیه آنهارا ببینید. تمام بر میگردد به ضعف شدید این علم در این مملکت.از نظر سیاسی هم ضعف این دانش سبب سرشکستگی مملکت شده است. شبی نیست که در تلویزیونهای معاند هجوم مردم گرسنه به فروشگاه های عرضه کنند ه گوشت بی کیفیت خارجی را نشان ندهند.تحقیر از این بیشتر که عربستان تقاضای ارسال گوشت قربانی برای ایرانیان گرسنه را بنماید. حضرت آیت اله، مردم برزیل 40 سال پیش وضعیت اکنون ما را داشتد عقلای اآنها آمدند و علم بیطاری را تقویت نمودند. آنها اکنون بیک تولید کننده بزرگ گوشت در دنیا تبدیل شده اند و چقدر کار آفرینی صورت گرفته است. حضرت آیت اله، 12 رییس جمهور آمریکا دامدار بودند از جرج واشنگتن گرفته که آخرینش کلینتون بود.همه اینها علم بیطاری را بسار ارج مینهادند و هیچوقت شغلی دیگر را بر آن ترجیح نمیدادند. نتیجه اش تولید 120 میلیون تن شیر در سال است. همه مردمان این کشور ها که علم بیطاری در آنها پیشرفت نموده و به غذای سالم دسترس دارند بسیار شاداب تر و به زندگی امید وار تر از مرده ما هستند. اینگونه صحبت ها .... بسیار به مملکت آسیب وارد میکند.وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
شما این فرمایشات گهربارتون را باید به عرض مسئولین دامپزشکی برسانید برادر نه آیت الله جوادی آملی عزیز برادر!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
دوست عزیز این مسئولین که شما از آنها اینقدر نام میبرید زورشان به غیر مسئولین قدرتمند و تصمیم گیرنده و خط مشی دهنده نمیرسد !! اگر مسئولی هم بخواهد کاری بکند و اصلاحی در امور نماید کلا" ناپدید خواهد شد . بد نیست کمی واقع بین باشیم .
اتفاقا" لازم است این حرفها به گوش حضرت آیت الله رسانده شود شاید ایشان از عهده کنترل مقلدینشان بر آیند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
0
مگر مسئولین محترم دامپزشکی به این رشته توهین نموده بودند برادر عزیز؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
اوضاع جامعه دامپزشکی امروز ما دستپخت مسئولین دامپزشکی کشور است یا آیت الله جوادی آملی؟؟؟؟؟
در پاسخ به عزیزی که فرمودند مسئولین دامپزشکی "زورشان به غیر مسئولین قدرتمند و تصمیم گیرنده و خط مشی دهنده نمیرسد !!"
عرض کنم:
اولا اون قدرتمندان نمایندگان ضعیف شما در مجلس اند که قدرت استیضاح یک وزیر را ندارند
ثانیا بهتر است نام دکتر عطارد را در همین سایت حکیم مهر سرچ کنید تا متوجه شوید چه بر سر سیستم دامپزشکی کشور آمده
ثالثا مسئولین دامپزشکی مظلوم اند و دیگران به ایشان زور می گویند خب ساده ترین راه برای حل موضوع و حفظ عزت شخص مسئول استعفاست بالاخره ما مسلمانیم و به آخرت اعتقاد داریم هر لحظه مسئولیت بدون خاصیت ما برای بیت المال ضرر است استعفا استعفا استعفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
علت آنکه مسئولین زورشان نمیرسد این است که خودشان وابسته و انتخاب شده همان غیر مسئولین هستند و بدون اجازه آنها آب هم نمیخورند ! حالا بدون اجازه بیایند استعفا دهند !!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
اوضاع جامعه دامپزشکی امروز ما دستپخت کدامیک از مسئولین دامپزشکی از ابتدای انقلاب تا کنون است !!؟؟ مسئولین وزارت کشاورزی سابق ، مسئولین وزارت جهادسازندگی سابق ، مسئولین وزارت جهادکشاورزی فعلی با مدیریت مهندسین عمران !! یعنی همانهایی که مسئولین دامپزشکی و نظام دامپزشکی را بنا به ملاحظاتی سیاسی و نه حرفه ای و علمی ، انتخاب میکردند حتی با معدل فارغ التحصیلی نزدیک 10 !!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
امروز به دستور وزیر جهاد ........... و با اطاعت بی چون و چرای ریاست محترم سازمان دامپزشکی و سکوت تایید آمیز ریاست نظام دامپزشکی ،اعزام دامپزشک ناظر، به کشورهای مبداء خرید گوشت وارداتی لغو گردید !!!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
0
مسله وضع. بد دامپزشکی یک بحث است و توهین به ان چیزی دیگر. .................. کلا توهین به هر شغلی. صورت خوشی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
دو نکته را دقت بفرمایید لطفا:
اولا ایشان توهین نکردند بلکه فرمودند طبابت انسان با طبابت دام فرق دارد که نکته عقلی است
ثانیا اگر جامعه دامپزشکی ما شأن و جایگاه اجتماعی درست و حسابی داشت همه به شما غبطه میخوردند و آرزوی درس خوندن در رشته دامپزشکی را داشتند ولی حالا مسئولین دامپزشکی جای شما دارند تمثال دامپزشک نصب می کنند ولی شما از کلام الهی آیت الله جوادی آملی برافروخته شدید
عجیب نیست؟!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
0
چقدر تعصب کور کورانه بد است کجای سخن ایشان این است که طب انسانی با دامی فرق دارد. ایشان میفرمایند به زبان فارسی سایس طب انسانی را آنقدر تنزل ندهید که به بیطاری برسد.آقای محترم این معنی اش این است که بیطاری نازل و پست و پایین است. حالا کجای این کلام الهی است من نمیدانم.. بیچاره خدا هر تهمتی را به او میزنید.آن الهی که من میشناسم تنها بین متقیتن تفاوت میگذارد(نّ اکرمکم عنداللّه اتقیکم ). تقوای علمی هرکس آنرا برتر مینماید وخدا وند همه مشاغلی را که افراد درآن زحمت میکشند محترم میداند وآنر نسبت به دیگری تنزل نمیدهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
0
عجیب تر این استکه شما از طرف ایشان صحبت میکنید و کلام ایشان را تحریف میکنید.به کلام ایشان در مهرماه که کارمندان اورژانس خدمت ایشان مشرف شده بودند توجه کنید:

آیت‌الله جوادی آملی: اگر پزشکی را بیطاری بدانیم، طبیعتاً سطح کار اورژانس هم پایین خواهد آمد
لطفا اینقدر کور کورانه صحبت نفرمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
حق با شماست خوب شد؟؟؟؟؟
تمثال دامپزشک را آیت الله جوادی آملی گفته بیارید جای دامپزشک نصب کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
GIS را کی تبدیل به انبار داده ها کرده آیت الله جوادی آملی؟؟؟؟؟؟
حذف نظارت در کشور مبدأ؟؟؟
تبصره 19 که داره به فراموشی سپرده میشه مقصرش کیه؟؟؟؟
تسری که خیلی وقته مرده مقصرش کیه؟؟؟؟
توهین به جامعه دامپزشکی اینهاست عزیز برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
چه ربطی به GIs و تبصره ۱۹ داره، یکی به پدرو مادرت اهانت کنه، شما میکن GIS. و تبصره ۱۹
.......................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
خدایا خودت کمک کن!
عزیزان محترم دامپزشک!
شما اگر یک سازه را با اصول معماری و مهندسی طراحی کنی تا ثریا دیوار را میتونی قائم ببری بالا دیگران فقط می توانند نگاه کنند و حیرت زده شوند و حسرت بخورند هرچه روی این دیوار آگهی بچسبانند و دیوارنویسی کنند و ... از استقامت سازه کم نمیشه و استوار سر جاش ایستاده اما ...
اما اگر دیوار کاهگلی بود و یه نابلد دیوار را ساخته باشه تو سرما و گرما و بارندگی و... باید مواظبش باشی که خراب نشه
تمام این موارد که گفتید ربطی نداره استقامت و اقندار سازمان بودند که یکی یکی از ساختار دامپزشکی حذف میشن و ما درگیر بحثهای بیخود میشیم
با حترام محضر مرجع عالیقدر جهان اسلام آیت الله جوادی آملی
چقدر تفسیر تسنیم نوشته ایشان علمی و به روز است
کتاب مفاتیح الحیات ایشان باب مفصلی در فضایل دامداری و تولید و... است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
.................... البته تمام این موارد که اشاره فرمودید بدون شک ناشی از همان طرز برداشت است که .......... در سطوح بالای تصمیم گیری اعمال میشود ........... که به عینه سالها است میبینیم که کوچکترینش جذب فله ای دانشجو در انواع دانشگاه و دانشکده های کشور است و بخصوص در دامپزشکی که علت اش عدم نگرانی از بی سواد بار آمدن فارغ التحصیلان است چون از نظر تصمیم گیرندگان دانشگاه محلی برای سرگرم کردن جوانان است و علوم ارزش چندانی ندارند تا نگران کیفیت آموزش آنها بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
بنده به شدت با این موج راه افتاده علیه دانشکده های دامپزشکی مخالفم
چون آدم را یاد باخت های تیم ملی میندازه که سریع میگردند یه مقصر براش پیدا کنند حالا بازیکن باشه،داور یا دبیر فدراسیون یا وزیر ورزش یا تلگرام و یا حتی چمن ورزشگاه!
الآن دام قاچاق میشه،مرغداری ها برای کنترل HPAI مشکل دارند ویا با دامپزشکی همکاری ندارند خیلی ها مسئول فنی ندارند خیلی های دیگر غیرمجاز اند بعد ما یه سری بیماری داریم که میتونه دامداری دام سبک را ریشه کن کنه مثل سندرم سقط جنین ولی عموما کاری براش نمیکنیم به قول یکی از اساتید توافقی نانوشته بین بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی هست که سقط جنین نادیده گرفته شود من از این موارد تا شب می تونم برات بنویسم
حالا مسئولین دامپزشکی افتادند به جون دانشکده ها که سطح علمی فارغ التحصیلان پایین است!
فرض کنیم حق با ایشان باشد بنده خودم ۶ نفر استاد خبره که هم توان علمی آکادمیک بالا هم در عرصه کار فیلد موفق بودند را می شناسم چون زیر بار سیاستهای مدیر محور و آمارسازی مدیران نرفتند به راحتی حذف شدند! شما را ارجاع میدم به مصاحبه دکتر مرادی در همین سایت حکیم مهر
آقایان شما با این باسابقه های علمی برخوردتان چگونه است؟؟؟؟؟
خودتان قاضی باشید
من منکر برخی ایرادات دانشکده ها نیستم ولی فعلا این یه پیراهنی شده که سر چوبی زده اند و رئیس سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی مرتب این چوب را دست به دست می کنند تا اموراتشان در دوره مسئولیتشان بگذرد!
من اصلا با این همه مشکلات درون سازمانی مانده ام این آقایان از کجا وقت میارند به دانشکده ها فکر کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
0
اینها هم همه توهین است ولی آنرا هم که حضرت آیت اله فرمودند توهین است. شما اینرا قبول کن و توجهش نکن هم چیز حله. ما که از سازمان دامپزشکی دفاع نمیکنیم آن یک ابزار بی اراده در دست جهاد کشاورزی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
0
این دوست عزیز ما از مریدان حضرت. ایت اله هستند و با تمام توان خود میخواهند ای مشکل پیش امده را رفع و رجو کنند.دوست محترم دامپزشکی در مملکت ما یک اسب مرده است هر کی میتونه شلاقش بزنه ناراحت نباش اینم رو همش شما هم خودت خسته نکن ولی اگر نزد ایشان رفتید خدمتشان عرض کنید برادران عرب ما در عربستان دلشان برای ما ایرانیها به رحم امده قرار است گوشت قربانی برایمان بفرستند.اگر سوال فرمودند به چه علت بفرمایید وصع بیطاری در مملکت خیلی خراب شده کسی سراغ. این حرفه دیگه نمیره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
بله من حتما سلام شما را خدمت برادران عرب عربستانی تان ابلاغ خواهم کرد و خواهم گفت روزنامه جهان صنعت چاپ تهران در تاریخ ۸بهمن۹۷ به نقل از رئیس سازمان دامپزشکی ایران نوشت:
کمبود گوشت به خاطر احتکار خانگی است!
....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
0
حتما شما هم باور کردید.این همان سازمان دامپزشکی که اخه هست هان. به یکی از نقطه نظر های خودتان در باره سیستم دامپززشکی توجه کنید
اوضاع جامعه دامپزشکی امروز ما دستپخت مسئولین دامپزشکی کشور است یا آیت الله جوادی آملی؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
مصلحت اندیشی حکیم مهر ادامه عرض بنده را تبدیل به نقطه چین کرد
من نوشته بودم که آرزوی من این است سازمان دامپزشکی علم محور و تحقیق محور باشد تا همگان مثل موسسه رویان گرامیش بدارند و به عنوان یکی از مولفه های قدرت کشور در زمینه رشد اقتصادی محسوب شود بتواند ضریب تبدیل را بهبود بخشد و قرنطینه واقعی داشته باشد مرغ سبز واقعی تولید کند از پرسنلش کار دقیق و علمی و به روز بخواهد حداقل مدیران ما به روز باشند و.... بنده دل پر دردی دارم از دیدن هدر رفتن سرمایه های انسانی در مجموعه دامپزشکی وقتی می بینم دکتر دامپزشک مجوز حمل دام میزنه و کارشناس آزمایشگاه راننده شده یا تو پست قرنطینه داره پلاک ماشین ثبت دفتر میکنه و...
ما از درون مشکل داریم متاسفانه چیزی برای عرضه هم نداریم مجبوریم مرتب تکذیب کنیم فرافکنی کنیم و...
قصه ای است پرغصه که حاکم بر جامعه علمی دامپزشکی کشور ماست
تا قیامت هم پای کار نوشتن باشید می نویسم مشکل از خود ماست یا نمی توانیم یا نمی خواهیم حداقل در حد سازمان حفاظت از محیط زیست باشیم معاونت رئیس جمهور!
چرا که نه؟!
چرا دنبال وزارت بهداشت باشیم یک سازمان مستقل باید به نام دامپزشکی زیر نظر شخص اول اجرایی کشور باشد
با تقدیم احترام
موفق باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
دوست گرامی چرا سازمان دامپزشکی علم محور و تحقیق محور نیست !!؟؟ غیر از آن است که وزیر مربوطه مهندس عمران است و ایشان بنا به مصالح سیاسی ، جریان سیاسی خودشان، مسئولین سازمان را انتخاب میکنند تا دردسر و عدم اطاعتی از آنها پیش نیاید !!؟؟ نمونه جدید اش همین لغو اعزام دامپزشک ناظر بهداشتی است . البته این موضوع جدیدی نیست و تقریبا" سابقه چند دهه را با خود دارد .!!
آیا به غیر از آن است که رئیس نظام دامپزشکی حتی در مواردی ، خارج از همان رویه نیم بند انتخابی توسط رئیس جمهور بنا به دلخواهش انتخاب شده !!؟؟ و معیار انتخاب آن هم مانند سازمان دامپزشکی فقط سیاسی بوده و نه علمی !!؟؟
آیا این آموزش دامپزشکی این چند دهه علمی و استاندارد بوده !!؟؟ که فارغ التحصیلان متبحرو عالم تولید کند !!؟؟ که بخواهند سکان هدایت امور دامپزشکی را بسوی علم و تحقیق بچرخانند !!؟؟
آیا به غیر از سیستم فکری حاکم بر مدیریت کشور ، مقصر دیگری هم میتوانید بیابید !!؟؟ و چه کسانی این فکر ها را هدایت میکند!!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
0
0
سازمان محیط زیست یک موسسه مصرفی سازمان دامپزشکی در ارتباط با تولید است و هرچه در مملکت ما در ارتباط با تولید باشد بواسطه وجود دلاللهای پرقدرت متوقف میشود. ابتدا امدند انستیتو رازی را از کار انداختند بعد بدلیل عدم واکسیناسیون تلفات انچنان زیاد شد که دیگر مملکت کمر راست نکرد.شما یک نظر کوتاه به دامداریهای قم و ورامین بیاندازید ببیند تب برفکی چکار دارد میکند.دولت هم ککش نمیگزد دلال ا هم درپوست نمی گنجندِکمی بهمسایل عمیق تر نگاه کنید من نمیتوانم به راحتی دلیل این همه مصیبت را بگم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
0
0
دوست محترم اصلا مهم نیست که وزیر کشاورزی مهندس عمران .وزیر بهداشت امریکاAlex Azar یک حقوقدان فارغ. التحصیل دانشگاه یل است.بر اساس صحبت شما وضع. بهداشت امریکا باید مثل دامپزشکی ما ااشفته باشد؟.تفکر در یک سیستم مهم است درانگلستان بعد از جنگ دوم جهانی یک ریاضت اقتصادی برنامه ریزی شد که تا سال 1980 بنده انجا بودم ادامه داشت ولی من یادم هست بعداز جنگ 8 ساله اقای رفسنجانی فرمودند مردم در این 8 سال سختی های زیادی متحمل شده اند و باید به انها رفاه داد و در مملکت را باز کردن و از اقصا نقاط عالم اجناس بنجول وارد مملکت شد و از ان زمان پایه دلال بازی ریخته شد وان شد که نباید شود. این تفکر اصلا به نوع وزیر مربوط نمیشود یک فسادی هست که نهادینه شده که نمیدانم کی توان مبارزه با ان رادارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
مهندس عمران داریم تا مهندس عمران ، حقوق دان داریم تا حقوق دان !! یکی صاحب علم و تجربه و هوش و شعور و درک مدیریتی و انسانی و دیگری فقط دارای یک مدرک و عنوان و خالی از بقیه ! طبعا" نتیجه آنها فرق میکند .
دکتر حسین زاده
| Germany |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
بنظر می آید بنا به دلایلی در آمریکا وزیر حقوق دان برای وزارت بهداشت مناسب باشد چون احتمالا" نوع درگیری های وزارت بهداشت در آمریکا نه علمی و یا مهارتی و یا مشکلات اجرای اصول دقیق امور درمانی و بهداشتی باشد چون بطور اتوماتیک از پایه یعنی آموزش استاندارد می باشد و کسی نگران بخش علمی نیست ، بلکه معزل یک نهاد ستادی بهداشتی در آمریکا درگیریهای حقوقی و قانونی است که چنین سازمانی را نیازمند وجود یک حقوقدان در راس مدیریتش میکند ضمن آنکه جناب azar سالهای متمادی تجربه فعالیت در شرکتهای دارویی و سازمانهای بهداشتی آمریکا را داشته اند . این با مهندسی عمران ما فرق میکند ، حداقل آن یکی یک حقوق دان و اشنا به قوانین و ریشه های آنها است و اهمیت اجرای درست و دقیق آنها را میداند و سالها درگیر امور حقوقی امورد درمانی و دارویی بوده ولی اینجا وجود مهندس در اصل به نوعی دهن کجی به اصول عقلی و عرفی و قانونی است !! ظاهرا" احتمالا" در رای اعتماد ایشان علاقه به بازی با خاک و آب و گل از کودکی هم مطرح بوده است !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
0
من کاملا با آقای دکتر حسیتن زاده مخالفم در تمام کشورهای پیشرفته اروپایی، آمریکا، کانادا و استرالیا وزارا با توجه به مدرکشان نیست که پست دریافت میکنند.ودلیل اینکه آنها پیشرفت میکنند و ما نمیکنیم اینستکه آنها قانونی منسجم برای توسعه مملکت و پیشرفت آن دارند که بر اساس آن جلو میروند. این قانون در ایران نیست. همه گیر داده اید که وزیر چون مهندس عمران ما کشاورزیمان مشکل دارد اینطور نیست مگر عیسی کلانتری دکترای کشاورزی سالها وزیر کشاورزی نبود؟. چه تفاوتی میبینید؟. مشکل این استکه وزارا اکثرا توسط دلال های بزرگ سر کار میایند. مگر سالها وزیر بهداشت ایران پزشک نبود پس حالا باید وضع طب در ایران خوب باشد؟. خودتان میبینید که چه فسادی در پزشکی ایران وجود دارد زیر میزها در حد تیم ملی پدر مردم را درآورده داروهای بی کیفت که ماده اولیه آنرا از چین و هند وارد میکنن آنهم توسط دلالهای بیسوااد یک معضل دیگر وخیلی چیز های دیگر. یکبار دیگر میگویم این مدرک وزیر نیست که کار ساز است بلکه دیدگاه او و نظارت سیستم و پارلمان است که سبب پیشرفت میشود. تا حالا دیدید یک نماینده بگوید چرا اینقدر ذرت و سویا وارد میشود؟ یا این همه گوشت چه بصورت لاشه و چه به شکل حیوان زنده چرا وارد میگردد؟. من که ندیدم پرای این که خود آنها در زد و بند ها شریک اند. حالا وزیر 4 تا PhDدر کشاورزی داشته باشه وقتی همه نمیخواهند تولید بالا برود او چکار میتواند انجام بدهد. عکش هم درست است اگر سیستم درست باشد اگر وزیر نخواهد ولی همه بخواهند آن وزیر کاری نمیتواند بکند.باید برای مملکت برنامه داشت. آیا میخواهیم برای همیشه آب را با محصولات غیر استراتژیک هدر بدیم و وارده کننده باقی به مانیم ویا تولید کتننده تا تکلیف این روش نشود ای بحث ها به جایی نمرسد.
نظر شما
ادامه