کد خبر: ۴۷۲۵۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس:
«همایون هاشمی» افزود: این موضوع را تا حصول نتیجه از طریق مجلس پیگیری خواهم کرد....

 


حکیم مهر: رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس، با بیان اینکه صدور تکذیبیه بدون تحقیق در مورد وجود آنفلوانزای خوکی در کشور توسط مسئولان وزارت بهداشت غیر علمی و محل سوال است تاکید کرد که این موضوع را تا حصول نتیجه از طریق مجلس پیگیری خواهد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «همایون هاشمی» در واکنش به تکذیب خبر مشاهده آنفلوانزای خوکی در ایران، از سوی مسئولان وزارت بهداشت، گفت: تکذیب این خبر با این شدت و حدت توسط وزارت بهداشت اقدامی غیرعلمی و نادرست بوده که محل سوال و تامل است، چرا که باید در گام نخست به بررسی مدارک و مستنداتی که در این رابطه ارائه شده است، می‌پرداختند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مسئولان این وزارتخانه بعد از گذشت 24 ساعت بدون اینکه منبع خبر را مورد بررسی قرار دهند، تکذیبیه داده‌اند که نشان می‌دهد گزارش‌های ارائه شده را با دقت بررسی نمی‌کنند.

مستنداتی دال بر وجود آنفلوانزای خوکی در کشور موجود است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: هم‌اکنون مستنداتی در دست دارم دال بر وجود یک مورد فوت بیماری که مبتلا به آنفلوانزای خوکی بوده است که این موضوع به تایید پزشکان متخصص نیز رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه این بیمار مبتلا به آنفلوانزای سه‌گانه بوده که شامل پرندگان و خوکی می‌شود، کاملا محرز است و سوابق بیماری و اظهارنظر پزشکان مکتوب شده است، بنابراین اینکه دوستان در وزارت بهداشت در مسیر مدیریت خود به این موارد دست پیدا نمی‌کنند یا اگر با ملاحظاتی پنهان کاری می‌کنند، نشان می‌دهد که شرایط نامطلوبی بر حوزه سلامت حاکم شده است که بنده این موضوع را قطعا از طریق مجلس پیگیری خواهم کرد.

مسئولان وزارت بهداشت باید با مردم صداقت داشته باشند

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: در حرفه پزشکی وقتی احتمال فراگیری و اپیدمی شدن یک بیماری خاص وجود دارد به ویژه برای مواردی که نگرانی‌های اجتماعی نیز بر آن حاکم شده است، باید در اولین گام مسئولان با خود سپس با مردم صداقت داشته باشند، چرا که خوشبختانه در این مورد مردم از نظر اجتماعی نشان داده‌اند که از فهم بالایی نسبت به مسائل مختلف برخوردار هستند و بسیار دقیق و منطقی موضوعات را پیگیری می‌کنند.

رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی، تاکیدکرد: در هر حال مردم و افرادی که وکیل آنها هستند در اینکه بر این گونه موضوعات حساس باشند و آنها را پیگیری کنند، مقصر نیستند، بنابراین به عنوان وکلای ملت تلاش می‌کنیم که هشدارهای لازم از سوی مسئولان اجرایی حوزه سلامت که تمام ابزار لازم در این مورد را در اختیار دارند، داده شود و اقدامات پیشگیرانه و مداخله‌گرانه را به درستی و به موقع انجام دهند.



انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
0
این دوگانگی های متعدد در بخش های مختلف حوزه گسترده سلامت،
نظر سازمان بهداشت جهانی WHO را یعنی ضرورت حیاتی یکپارچه سازی و جامعیت همه نهادهای سلامت از جمله وزارت بهداشت، سازمان های دامپزشکی و نظام دامپزشکی به منظور دستیابی به هدف مترقی بهداشت واحد One Health را بیش از پیش روشن می سازد.
دکتر دقیقیان
|
United States of America
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
0
ممنون از نماینده شریف شهرمون که وجدان کاری را فراموش نکرده
دکتر فریدون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
0
شما را به‌ خدا کجای دامپزشکي حساب و کتاب دارد؟
آقا امریه سربازی است‌ رییس شبکه‌ مي شود!
نیروی طرح است‌ به‌ برزیل اعزام مي شود!
نتيجه آزمون‌ استخدامی صادر نشده در اداره مشغول است‌!
بدون هيچ آزمون‌ استخدامی در سازمان‌ دامپزشکي جذب شده!
به‌ نتيجه اعتراضات به‌ آزمون‌ های استخدامی اصلآ و ابدا رسیدگی نشد!
در کشور های پیشرفته که‌ آز لحاظ بهداشتی نامبر 1 هستند باز به‌ این‌ سرعت و جرات وجود یا عدم‌ وجود يک بیماری را تایید یا رد نمی کنند!
یا صاحب الزمان عجل علی ظهورک.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
0
وزارت جهادکشاورزی است دیگر!
................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
منظورش وزارت بهداشت هست
ربطی به جهتد کشاورزی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
0
شما لطفا خوب بخوانید بعد نظر بدهید.

این دوست ناشناس ما از مشکلات سازمان دامپزشکی تحت امر جهاد کشاورزی از جمله آزمون های استخدامی، اعزام به برزیل و امریه سربازی شکایت می کند.

لابد چرب و شیرین رانت های جهادکشاورزی آنقدر به دهان شما مزه کرده است که نمی توانید اینها را ببینید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
کامنت ایشون ، در پاسخ به استخدامی ها نبوده ، بلکه در مورد آنفلوانزای خوکی نظر دادند.
اگر کسی در مورد کامنت خاصی نظری دارد ، بایستی در پاسخ بنویسد ، نه کامنت جدید
نظر شما
ادامه