کد خبر: ۴۷۲۵۴
تعداد نظرات: ۶ نظر


۷ تشکل دانشجویی دانشگاه‌های مشهد در پی تجمع روز سه‌شنبه‌ دانشجویان در محل اداره جهاد کشاورزی خراسان رضوی که با موضوع اعتراض دانشجویان نسبت وضعیت بازار دام و گوشت انجام شد، بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، ۷ تشکل دانشجویی دانشگاه‌های مشهد در پی تجمع روز سه‌شنبه‌ دانشجویان در محل اداره جهاد کشاورزی خراسان رضوی که با موضوع اعتراض دانشجویان نسبت وضعیت بازار دام و گوشت انجام شد، بیانیه‌ای صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرزّاق

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص)، در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، که حقیقتاً انقلاب مستضعفین است، دانشجویان دغدغه‌مند و انقلابی وظیفه خود می‌دانند تا پیام‌رسان مطالبات به حق مردم به‌گوش مسؤولان باشند.

مردم نجیب و باعزت ایران اسلامی و به‌خصوص مردم عزیز استان خراسان رضوی، در برهه‌های مختلف، خالق حماسه‌های عزت و اقتدار بوده و همواره با وفاداری به نظام و تلاش در جهت آرمان‌های انقلابی، پای میثاق خود با امام و شهدا ایستادگی نموده‌اند.

اما چندی است عده‌ای اندک از مسؤولان با سوءمدیریت، کم‌کاری و بی‌عملی خود، با ایجاد مشکلات معیشتی برای مردم، در حق ایشان ناسپاسی می‌کنند، این ظلم آشکار و خیانت گونه، به هیچ وجه توسط دانشجویان انقلابی که خود را فریاد مستضعفین می‌دانند قابل تحمل نیست، ما دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های مشهد همواره بر مسائل و مشکلات زندگی مردم آگاه بوده و رسالت خود را مطالبه دائمی حقوق آحاد مردم از مسئولین کشور می‌دانیم.

چندی است بی‌تدبیری برخی، مشکلاتی را در بازار گوشت کشور به‌وجود آورده است که با وجود تذکرات پی‌درپی و ارائه راهکار‌های علمی و تخصصی برای جلوگیری از آن توسط دانشجویان، مسؤولان مربوطه اقدام عملی تأثیرگذاری انجام ندادند، با بررسی‌های بیش‌تر و تحقیق در مورد این موضوع، متأسفانه متوجه شدیم در چرخه تولید دام شبکه‌ای مافیایی، دو گلوگاه مهم این چرخه یعنی خوراک دام و زادوولد را مورد هجمه قرار داده‌اند و این امر باعث اختلال در بازار و نوسانات قیمت گوشت و مرغ شده است.

متأسفانه این مافیا در رده‌های بالای سازمان‌های مربوطه نیز نفوذ کرده و در همین رابطه ریاست دو مجموعه مهم یعنی سازمان جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی استان خراسان رضوی در چند وقت اخیر احضار و دستگیر شده‌اند.

یکی‌دیگر از مشکلات اصلی عدم جلوگیری از قاچاق دام نیز است.

بر همین اساس روز سه‌شنبه، تجمعی مسالمت‌آمیز در داخل سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی برقرار شد تا مطالبات، نسبت به یکی از اصلی‌ترین نهاد‌های تاثیرگذار که مسئولیت اصلی کنترل این اوضاع را برعهده دارد، بیان کنیم.

متأسفانه توضیحات معاون سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، در جمع دانشجویان قانع‌کننده نبود، لکن تا به نتیجه کامل و قطعی رسیدن این مطالبات را پیگیری خواهیم کرد و از نظارت بر مسؤولان باز نخواهیم نشست.

این حرکتِ کاملاً خودجوش که با هماهنگی و همکاری با تشکل‌های دانشجویی مشهد انجام شد، مدل مطلوبی از اعتراض و نظارت مردمی بر مسئولین بر اساس فرمان حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب است؛ چرا که بر اساس فرمایش ایشان «بهترین راه مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است». تمامی مسؤولان امر بدانند چنین تجمعاتی نه تنها نسبتی با آشوب و جناح بندی‌های سیاسی ندارد، بلکه مستقیماً نظارت و مشارکت مردمی را دنبال می‌کند و در راستای تحقق مطالبه گری تخصصی است.

آرزومندیم مسئولان به جای پاک کردن صورت مسئله، به برطرف کردن هرچه سریع‌تر مشکلات همت ورزیده و به قطع دست فساد از سفره مردم بپردازند؛ و من الله التوفیق الخدمه

 


انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
0
فساد و رانت خواری و دلال بازی آنچنان در ساختار وزارت جهادکشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام و معاونت امور دام آن ریشه دوانیده است که حتی صدای اعتراض دادستانی محترم کشور، نمایندگان مجلس و حتی تشکل های دانشجویی را هم درآورده است!

آن وقت عده ای دامپزشک نما و یا همکاران رانت خواران هنوز سنگ وزارت جهادکشاورزی را به سینه می زنند و خواب شیطانی انحلال و اضمحلال سازمان دامپزشکی را در معاونت امور دام می بینند!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
این معاونت دام همان بخش دامپروری است که زمانی تحت سیطره و جزئی از سازمان دامپزشکی و دامپروری کل کشور بود و تحت مدیریت روساء دامپزشک بود و بی تردید در آن زمان اوضاع دامپروری کشور به مراتب قابل قبول تر از امروز با وجود معاونت دام بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
1
2
این به اصطلاح مدافع حقوق مردم بروند و ارزش پول خود را حفظ کنند تا دام وفراورذه دامی قاچاق نشود و.....
انشائ ا.... خدا شفای عاجل عنایت کند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
دمت گرم، لپ مطلب رو گفتی.
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
4
به این نوع اعتراضات نمایشی می گویند جنگ زرگری چون همانها یی که موجب این اوضاع هستند از حامیان و ایجاد کنندگان همین تشکلات بوده و در یک جبهه سیاسی حضور دارند و کسی را یارای مقابله با آنان نیست ، همانطور که کسی را یارای مواجهه با این تشکلها نیست !!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
درود بر شرف و روشن بینی شما. کاملا" روی توی خال،
نظر شما
ادامه