کد خبر: ۴۷۲۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر


بر اساس گزارش های رسمی، شیوع جدید آنفلوانزای پرندگان (HPAI) در طیور و مزارع شترمرغ هند، نیجریه، روسیه و آفریقای جنوبی، تایید شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، براساس گزارش رسانه های داخلی کشور هندوستان، پیش از این شیوع جدید آنفلوانزای فوق حاد پرندگان (H5N1) در این کشور تایید شده است.

براساس اعلام وزارت کشاورزی هند، دو گله طیور در استان بیهار این کشور با بیش از چهار هزار قطعه مرغ از اواسط دسامبر تا اوایل ژانویه تحت تاثیر این ویروس قرار گرفتند.

همچنین شیوع ویروس H5N1  در پرندگان وحشی در چهار منطقه این کشور در نیمه اول ژانویه امسال گزارش شده است. در مجموع ۳۸ پرنده وحشی در دو منطقه پاتنا و روهتوس در استان بیهار به این ویروس مبتلا شدند

۱۱ هزار پرنده در تایوان معدوم شدند

تایوان نیز مدت هاست برای کنترل ویروس آنفلوانزای پرندگان در بخش طیور مبارزه می کند. با این وجود، حدود ۱۰۰ قطعه مرغ در نزدیکی شهر ژیفنگ در شهرستان هسینچو بر اثر ابتلا به این ویروس از بین رفتند. براساس گزارش رسانه های این کشور، این پرندگان به ویروس H5 مبتلا شده بودند. مقامات این کشور در تحقیقاتی جدی به دنبال یافتن منبع پرندگان آلوده هستند.

از ابتدای امسال، ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در دو مزارع تایوان شناسایی شده است که طی آن بیش از ۱۱ هزار پرنده معدوم شده است.

براساس آخرین گزارش  OIE، پس از دو شیوع آنفلوانزا در ماه گذشته در این کشور، وزارت کشاورزی و توسعه روستایی تایوان اعلام کرده است که این ویروس تحت کنترل قرار دارد.

دومین شیوع آنفلوانزا در مزرعه بوقلمون روستوو در روسیه

حدود دو هفته پس از اولین شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان  H5N8، این ویروس در گله های دیگر اورستون در منطقه روستوو شناسایی شده است. براساس گزارش رسمی سازمان جهانی بهداشت حیوانات (OIE) از وزارت کشاورزی روسیه در مسکو، حدود ۵۰ قطعه در یک گله ای با بیش از ۱۶ هزار بوقلمون، بر اثر ابتلا به این ویروس از بین رفتند.

شیوع بیشتر بیماری در بخش شترمرغ در آفریقای جنوبی، نیجریه

ویروس H5N8  از ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ موجب شیوع بیماری پرخطر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شترمرغ های صنعتی در استان کیپ غربی شده است.

براساس گزارش  OIE، در ماه های آگوست و نوامبر سال گذشته، پنج مورد ابتلا به این ویروس گزارش شده است. در مجموع، ۱۵۹ مورد ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بیش از ۶۵۰۰ شترمرغ در مزارع چهار منطقه مختلف شامل کیپ تاون اتفاق افتاده است.

همچنین این ویروس در دو مزرعه طیور در ایالت مرکزی نیجریه، بواچی شناسایی شده است. با توجه به گزارش رسمی وزارت کشاورزی و توسعه روستایی افریقای جنوبی، اولین شیوع در هفته دوم ژانویه، در یک گله ۲ هزار قطعه ای و دومین مورد ابتلا در یک گله ۸۵۰ قطعه ای تایید شده است.

شیوع ویروس آنفلوانزای پرندگان با حدت بیماری زایی کم در جمهوری دومینیکن

بر اساس آخرین گزارش وزارت کشاورزی این کشور به  OIE، ویروس H5N2 با بیماری زایی کم در میان طیور جمهوری دومینیکن در نوامبر ۲۰۱۸ شناسایی شد. این ویروس در گله ای از گونه های متنوع در منطقه شمالی پورتو پلاتا گسترش یافت که براساس آن ۷۴۵ پرنده از بین رفتند. آخرین باری که شیوع این ویروس در جمهوری دومینیکن گزارش شد، ماه ژوئن سال گذشته بود.

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
1
دنیا آرام نیست
نظر شما
ادامه