کد خبر: ۴۷۲۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر


یک گزارش جدید نشان می دهد، مصرف آنتی بیوتیک در بریتانیا در چهار سال گذشته 35 درصد کاهش یافته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، گزارش One Health UK نشان می دهد مجموع آنتی بیوتیک مورد استفاده در بخش انسانی و دامپزشکی بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، ۱۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

در سال ۲۰۱۷، ۷۷۳ تن ماده فعال آنتی بیوتیک در بریتانیا توزیع در دو بخش انسانی و حیوانی توزیع شد. در این دو بخش در مجموع ۱۹ درصد مصرف آنتی بیوتیک ها کاهش یافته است که ۶ درصد آن در بخش انسانی و ۳۵ درصد آن در بخش دامپزشکی در طول چهار سال است.

دولت بریتانیا به تازگی اهداف جدیدی در زمینه کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها در بخش حیواناتی که برای تولید غذا پرورش می یابند، ارائه داده است. هدف این طرح، کاهش مصرف آنتی بیوتیک در دام و طیور تا ۲۵ درصد بین سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ است. همچنین اهداف جدیدی برای سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ در زمینه آنتی بیوتیک ها تعیین شده است.

بریتانیا تنها کشوری نیست که در زمینه کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها اقداماتی را انجام داده است. دانمارک نیز گزارشی در ماه اکتبر ۲۰۱۸ در زمینه مصرف و مقاومت آنتی بیوتیکی منتشر کرد. براساس این گزارش، از سال ۲۰۰۹، میزان مصرف آنتی بیوتیک ها در مزارع پرورش این کشور ۲۸ درصد کاهش یافته است.


 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
0
بهداشت واحد One Health

بعنی همین!

برای مهندسان کشاورزی و دامپرور جهادکشارزی که حتی از شعار دام "سالم" سازمان سلامت محور دامپزشکی هم وحشت دارند،
قابل درک نیست که اگر سلامت زنحیره غذایی را سازمان تضمین نکند و
مصرف کننده به دلیل حتی شک و تردید در مورد بهداشت و سلامت تولیدات دامی مثلا خطر سل، بروسلوز، سالمونلوز و ویروس های مرگبار از خرید آن بترسد،
دامپروری نابود خواهد شد و دیگری نام و نشانی نخواهد ماند!

و حتی صنعت گردش گری هم به علت گسترش جو ترس و وحشت در جامعه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
ناشناس
|
Belgium
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
0
مهم سلامت مردمه
نظر شما
ادامه