کد خبر: ۴۷۲۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر


رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: می‌توان از مرز سراوان گوشت قرمز وارد کرد اما مسئولان اعلام می‌کنند باید در این مرز فیبر نوری وجود داشته باشد تا واردات در سیستم ثبت شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «احمدعلی کیخا» رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار، گفت: مقرر شده در این بخش برخی اقدامات صورت بگیرد که منتظر هستیم تا مشاهده کنیم حاصل اقدامات دولت چه می‌شود، در حال حاضر مجلس و دولت تمام توان خود را به کار گرفته اند تا مشکل و معضل افزایش قیمت گوشت قرمز خاتمه پیدا کند.

واردکنندگان استان سیستان و بلوچستان توان واردات دام زنده از برزیل را نیز دارند

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان در استانی مانند سیستان و بلوچستان و شهرستان چابهار این آمادگی را دارند تا حتی دام زنده را از برزیل واردکنند تا اثرات اشتغالزایی مستقیم آن در داخل کشور باشد، ادامه داد: در حال حاضر نیز قیمت گوشت تهیه شده از کشور پاکستان بسیار کمتر  از داخل کشور می‌شود.

بانک مرکزی با واردکنندگان گوشت همکاری لازم را ندارد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه بانک مرکزی همکاری لازم را با واردکنندگان نمی‌کنند و برای تخصیص ارز از واردکنندگانی که قصد دارند از مرزهای شرقی گوشت و دام زنده واردکنند برخی مدارک و اسناد را درخواست می‌کند که در شرایط فعلی امکان فراهم کردن آنها از سوی طرف خارجی نیست. 

کیخا با تاکید بر اینکه گمرک‌ها، بازارچه‌ها و دامپزشکی می‌توانند فعالیت‌های مورد نیاز را انجام و مستندات لازم را تهیه کنند، عنوان کرد: در شرایط بحرانی نیازمند این هستیم که مدیران ارشد کشور متفاوت فکر کنند و  اگر قرار است وزارت جهاد کشاورزی مسئول تامین غذای مردم باشد باید سایر دستگاه‌های ذی‌ربط مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرکات و بانک مرکزی نهایت همکاری را داشته باشند.

وزارت جهاد کشاورزی به تنهایی توان تامین نیاز غذای جامعه را ندارد

وی با بیان اینکه  دستگاه‌ها نمی توانند طبق روال‌های عادی عمل کنند و وزارت جهاد کشاورزی به تنهایی نیاز غذای جامعه را تامین کند،گفت: آزادسازی ارز در شرایط موجود روش خاصی دارد و بخشی از راه حل موضوع گرانی گوشت قرمز این است که سایر دستگاه‌ها در کنار وزارت جهاد کشاورزی ایستادگی کنند که اگر همکاری لازم وجود نداشته باشد وزارت جهاد کشاورزی توان برطرف کردن مشکل به وجود آمده را ندارد.

مشکل افزایش قیمت گوشت قرمز مشکلی ملی است

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکل به وجود آمده در زمینه افزایش قیمت گوشت تنها مشکل وزارت جهاد کشاورزی نیست بلکه مشکل ملی محسوب می‌شود، ادامه داد: در روزهای گذشته انجمن صادرکنندگان و واردکنندگان استان سیستان و بلوچستان اعلام کردند که این پتانسیل را دارند تا 100هزار تن گوشت مورد نیاز کشور را با اعتبار خود خریداری و وارد کنند اما معتقد هستند که دولت باید الزاماتی را رعایت کند، به عنوان مثال می‌توان از مرز سراوان گوشت قرمز وارد کرد اما اعلام می‌کنند باید در این مرز فیبر نوری وجود داشته باشد در صورتی که این امکان وجود دارد که با استفاده از گوشی ‌همراه و سیم‌کارت به اینترنت متصل شد و اقدامات سیستمی را انجام داد.

کیخا با بیان اینکه این امکان وجود دارد که مامور گمرک، دستگاه نظارتی و دامپزشکی در کمرگ سراوان حاضر باشند و کیفیت گوشت‌های وارداتی را از این مرز بررسی کنند، تصریح کرد: قیمت گوشت وارداتی از مرز سروان حتی بسیار پایین تر از گوشت‌های وارداتی از ترکیه، برزیل و سایر کشورها تمام می‌شود.

لازمه کنترل بازار توسط جهادکشاورزی داشتن اختیارات ویژه‌ است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در شرایط موجود و افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار باید اختیارات ویژه‌ای در اختیار وزیر جهاد کشاورزی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: کنترل بازار امکانپذیر بوده و کار سختی نیست.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
0
اقای محترماینم میخاید اختصاصی کنید فقط وارد کنندگان سیستان گوشت بیارن بقیه مردم جز کشور نیستن که فقط وارد کنندکان سیستان میتونن گوشت بیارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
0
گوشت وقتی ارزون میشه که از دامپزشکان بخش خصوصی حمایت کنید
نظر شما
ادامه