کد خبر: ۴۷۲۹۷


عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی  و محیط زیست مجلس گفت: آلایندگی‌های ناشی از غبار خروجی کارخانه‌ها مس سرچشمه و خاتون‌آباد تاثیرات منفی بسیار زیادی بر روی مراتع، جانوران و گیاهان منطقه گذاشته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «حبیب الله نیکزادی پناه»، با اشاره به  تاثیرات منفی صنایع مس خاتون آباد و مس سرچشمه بر دام و گیاهان گفت: متاسفانه آلایندگی‌های ناشی از غبار خروجی کارخانه‌ها مس سرچشمه و خاتون‌آباد تاثیرات منفی بسیار زیادی بر روی مراتع ، جانوران و گیاهان گذاشته است.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلف شدن بسیاری از دام‌های اطراف کارخانه مس سرچشمه و خاتون‌آباد افزود: آلودگی ناشی از غبار خروجی از کارخانه و نشست فلزات سنگین بر پهنه دشت خاتون آباد باعث از بین رفتن بسیاری از دام‌های منطقه شده است. متاسفانه عدم رعایت قوانین زیست محیطی در کارخانه‌های مس سرچشمه و خاتون آباد، آسیب‌های جبران ناپذیری به محیط زیست، منابع طبیعی، جانواران و انسانها وارد کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی  و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فیلترگذاری و کنترل آلایندگی‌های کارخانه‌ها یکی از موضوعات بسیار مهمی است که به صورت مکرر در کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح و بررسی می‌شود.

همچنین رعایت الزامات محیط زیست و  فیلترگذاری در کارخانه‌ها توسط کمیته‌های نظارتی بررسی و رصد می‌شود.

عدم رعایت مسائل محیط زیستی در معادن سلامتی مردم را به مخاطره می‌اندازند

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطر نشان کرد: متاسفانه ذرات مس و فلزات سنگین بر روی مراتع و گیاهان منطقه دشت خاتوان آباد نشست کرده و دام‌ها پس از استفاده از بین می‌روند.

به عقیده بنده باید رئیس سازمان محیط زیست به عنوان اصلی‌ترین متولی محیط زیست کشور باید با متخلفین به شدت برخورد کند.

معادن اکتشاف و بهره برداری می‌شوند تا رفاه و آرامش بیشتری را برای مردم فراهم کنند نه اینکه سلامتی جامعه را به مخاطره بیاندارند.


 
نظر شما
ادامه