کد خبر: ۴۷۳۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر


عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از عملکرد غیر شفاف گمرک تاکید کرد شرکت های وارد کننده گوشت به تعهدات خود عمل نمی کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی اکبری» عضو هیات کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی و محیط زیست، با اشاره به خبری مبنی براینکه ۱۷ هزار تن گوشت اظهار نشده در گمرک دپو شده است، گفت: سالانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن کشور به دو روش وارد کشور می شود، بخشی از این واردات را شرکت پشتیبانی امور دام و بخشی را 200 شرکت خصوصی وارد کشور می کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: واردات گوشت توسط شرکت پشتیبانی امور دام با هدف ذخیره سازی برای زمان هایی که بازار به مشکل بر می خورند تا تعادل ایجاد شود انجام می دهد، به هر حال هر دو شرکت مخصوصا شرکت خصوصی باید به تعهدات خود عمل کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: دستگاه نظارتی و گمرک باید به این موضوع ورود کند پاسخگوی علت این میزان گوشت دپو شده باشند.

عملکرد گمرک شفاف نیست

وی در این باره که آمار میزان دپوی محصولات در گمرک ها افزایش یافته است، بیان داشت: عملکرد سازمان گمرک کل کشور شفافیت لازم را ندارد هر چند که برای رفع این ایراد تلاش هایی شده است، اما تا زمانی که گمرک به فناوری روز مجهز نشوند و همچنان  چهره به چهره مدارک و اسناد لارم را بررسی می کند همچنان چنین مشکلاتی را خواهیم داشت.

اکبری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بازار ملتهب گوشت نگرانی هایی در خصوص تعادل بازار شب عید وجود دارد، عنوان کرد: با دستگاه های نظارتی نشست هایی داشته ایم موارد را بررسی و نکاتی را اعلام کرده ایم و امیدواریم به تکالیفشان عمل کنند تا شب عید با مشکل نداریم.

گوشت با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد می شود

این نماینده مجلس با بیان اینکه معمولا گوشت وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومان خریداری می شود، گفت: گوشت جزو کالاهایی است که باید ارز دولتی بگیرد اما اینکه با قیمت بالاتر در بازار عرضه می شود عوامل متعددی دارد.

وی ادامه داد: برخی افراد به دنبال منافع خود هستند با دلالی و قاچاق گوشت و دام زنده بازار را بر هم زدند، این در حالی است که به نسبت سال گذشته 15 هزار تن گوشت بیشتر وارد کشور شده است اما همچنان شاهد بهم ریختگی در بازار هستیم.

اکبری افزود: امسال گوشت و دام زنده از کشورهای دیگر وارد کرده ایم تا اختلال در بازار نداشته باشیم اما به دلیل اختلاف قیمت ارز باکشورهای همسایه شاهد قاچاق و دلالی در این بازار بوده ایم.

جلسات اقتصادی مجلس به مرحله اجرا در می آید

این نماینده مجلس تاکید کرد: در این فرآیند دستگاه های نظارتی باید با برنامه عمل کنند و صنف های مربوطه باید پاسخگو باشند چرا که وجودشان برای چنین مواقعی بود و قرار نیست همیشه از دولت و نظام مطالبه داشته باشد بلکه باید وقتی بازار بهم می ریزد پاسخگو باشند هر چند که تا اکنون پاسخگو نبودند.

اکبری به این انتقاد که گفته می شود جلسات و نشست های مجلس و کمیسیون ها تاثیری بر کاهش قیمت در بازار ندارد، پاسخ داد و گفت: نتیجه بعضی جلسات  افشا نمی شود، جنس این جلسات بیشتر یک نوع هماهنگی و تصمیم‌گیری است تا دستگاه ها تکالیف خود را در بازه زمانی تنظیم کنند، این تصمیم ها و هماهنگی ها به مرحله اجرا می رسد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار داشت: در برخی جلسات اختلاف بین دستگاه ها برطرف می شود وآنها را پاسخگو می کنیم یا نیاز به مجوزهای قانونی است که مجلس آن را رسیدگی می کند.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
0
وقتی شرکت های واردات گوشت به تعهدات خود عمل نمی کنند
بنده از اساتید دانشگاه خواهش می کنم نظارت قبل از بازرسی را تدریس نکنند
و
از سازمان دامپزشکی می خواهم نظارت بر کشتارگاههای داخلی را با توجه به خواست وزارتی حذف کنند
و از مردم عزیز می خواهم چندرغاز سود کلان تاجران سلامتی و بهداشت !!! را بر سلامتی خود ترجیح دهند.
و از وزیر جهاد و دیگر وزرا هم می خواهم چشم عفو بر کاخ بی رغبتی و بی مبالاتی وارادت چی ببندند

تا همه چیز آرومه من چقد خوشبختم
نظر شما
ادامه