کد خبر: ۴۷۳۱۰


مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه کشتار غیرمجاز دام تهدید علیه بهداشت عمومی است گفت: اراده‌ای برای ساماندهی این وضعیت وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر عبدالله بهمنش» اظهار داشت: ماده 688 مجازت اسلامی به صراحت اعلام کرده که کشتار غیرمجاز تهدید علیه بهداشت عمومی است و تا دو سال حبس دارد.

وی از تشکیل 230 پرونده کشتار غیرمجاز دام خبر داد و افزود: این افراد به دستگاه قضایی معرفی شدند که با برخی برخورد و با برخی دیگر نیز برخورد خاصی صورت نگرفت.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هر گونه کشتار دام خارج از کشتارگاه‌های استان را نمی‌توانیم از نظر شرعی و بهداشتی تایید کنیم.

بهمنش با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های انجام شده 60 درصد کشتار دام مورد نیاز مردم این استان به صورت غیرمجاز و خارج از کشتارگاه‌ها انجام می‌شود، ادامه داد: کشتار غیرمجاز دام در کنار جاده‌های اصلی این استان دیگر عادی شده است.

وی با اشاره به اینکه کشتارهای غیرمجاز و کنار جاده‌ای در استان به یک معضل تبدیل شده خاطرنشان کرد: این امر غیر از مسائل بهداشتی مشکلاتی را نیز برای سرمایه‌گذاران کشتارگاه‌های استان بوجود آورده است.


 
نظر شما
ادامه