کد خبر: ۴۷۳۳۵
تعداد نظرات: ۱۶۸ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: در نظارت‌های بهداشتی این سازمان در بخش واردات تغییری ایجاد نشده است ...
 
 

حکیم مهر: رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به نامه اخیر وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر لغو اعزام دامپزشکان ناظر مقیم مستقر به کشورهایی که دارای پروتکل بهداشتی مشترک هستیم، تصریح کرد: در نظارت های بهداشتی دام، در بخش واردات تغییری ایجاد نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «دکتر علیرضا رفیعی پور» افزود: مکاتبات اداری با وزیر جهاد کشاورزی برای اجرای شیوه نامه جدید بهداشتی سازمان دامپزشکی در راستای نظارت های عالی، از دو سال پیش آغاز شده بود. با این شیوه جدید و نظارت عالی، محصولات با کیفیت تر و با مسئولیت کشورهای صادرکننده، وارد کشور می شود.

وی گفت: معاونت بهداشتی سازمان دامپزشکی در این مدت پیگیر فرایند جدید در نظارت بر واردات گوشت از مبدا تا مبادی ورودی داخلی بوده است؛ بر همین اساس و با دستور وزیر محترم جهاد کشاورزی، با کشورهایی که دارای پروتکل مشترک بهداشتی در کشتارگاه ها هستیم، اعزام همکاران دامپزشک به صورت ناظران مقیم مستقر لغو شد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور، اظهار کرد: با کشورهای صادرکننده گوشت که از سطح بالا و استانداردهای بین المللی بهداشتی در بخش دام و کشتارگاهی قرار دارند، پروتکل و تفاهم نامه مشترک در سطح روسای جمهوری، امضا کرده ایم.

رفیعی پور اظهار امیدواری کرد که در فرآیند اجرای روش های نظارتی عالیه بهداشتی به اشکال مختلف در ممیزی و سایر موارد، سازمان دامپزشکی با همکاری وزارتخانه متبوع، با کیفیت ترین و سالم ترین محصولات دامی را به دست مصرف کنندگان برساند.

وی همچنین به مردم اطمینان خاطر داد که با همکاری و نظارت های عالی ناظران و همکاران سازمان دامپزشکی، محصولات داخلی و وارداتی دامی دارای کیفیت هستند و افزود: در نظارت های بهداشتی این سازمان تغییری ایجاد نشده و تنها مسئولیت بهداشتی صفر تا صد گوشت های وارداتی بر عهده کشورهای واردکننده با نظارت دقیق سازمان دامپزشکی در مبادی ورودی کشور ما گذاشته شده است.

 
 
انتشار یافته: ۱۶۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
4
14
خدا ........ کنه اون کسی که 2 سال پیش پایه حذف اعزام ناظرین دامپزشک رو بنا کرد و صورتجلسه جهاد رو امضا کرد
ساسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
17
8
مگر زمانی که‌ می خواهیم خودرو وارد کنیم ما از ايران ناظر کنترل می فرستیم اروپا یا ژاپن یا چین یا هر کشور دیگری.
و بهترین و با کیفیت ترین خودروها وارد می شوند.
بهترین خدمات‌ را نمایندگی شرکت های خارجی دارند.
در داخل کشور هم‌ تست صورت می گیرد آگر احیانا جواب نداد عودت داده می شوند که‌ من‌ تأ کنون در عمرم چنین چیزی را ندیده ام نه‌ نشنیده ام.
اين مسؤل نظارت بهداشتی واعزام به‌ خارج همة اش دکان و بازار است براي کارکنان بخش دولتی و جمع آوری دلارو مسافرت.
اما خودروسازی خودمان سرتاپا ایراد است. آگر صدتا هم‌ مدیر کنترل کیفی در هرخط تولید باشد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
واقعا حظ بردی از فرمایشات گرانقدر شما!

خودرو با ماده غذایی مانند گوشت قایل مقایسه هست؟
پیچیدگیهای سلامت و بهداشت گوشت چه ربطی به خودرو داره که یه محصول صنعتیه!
ناشناس
| France |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
همین که فرق یه تیکه آهن را با موادغذایی و گوشت فسادپذیر را نمی دانی خودش خیلی ساسان جان . خدا تو رو برای خانواده ات نگه داره. التماس دعا
دکتر احمدزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
خوب در سایر مواد غذایی وارداتی نمونه های خارجی بهتر است. آيا در مورد آنها هم‌ کارشناس ناظر حین پروسه تولید می فرستیم؟
مثلا شکلات هوبی _نوتلا _سارلا_روغن گلدن مایز_شامپو fax_ و صدها ماده خوراکی دیگر...
مهرگل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
قیاس مع الفارق!!!
یکم به دانشتون بیلفزا بزرگوار!!!
کیفیت خودرو با بهداشت و کنترل کیفی گوشت چه سنخیتی داره؟؟/
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
5
12
................... وزیر کشاورزی که مهندس عمران هستن در مورد نظارت بهداشتی روی لاشه دام اطلاعات دارن یا شما؟ ................. به عنوان یک دامپزشک بهتر نبود ایستادگی میکردید و با ذکر دلایل علمی مانع این کار میشدین؟ .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
12
5
سلام ی قدم به عدالت نزدیکتر ايشالله قدمهای بعد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
دوست عزیز با قدم های بعدی مطمئن باش آثاری از سایر رده های دامپزشکی باقی نمی ماند. این بوی کبابی که شما داری از دور استشمام می کنی بوی چیز دیگه ای هست! عدالت؟؟؟؟!!!!
همکار
|
United States of America
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
18
5
بسیار عالی.ناظر بهداشتی مقیم مستقر در کشتارگاه های خارج بجز هزینه برای مصرف کننده نهایی( مردم) و آسیب به اعتبار سازمان نتیجه ای نداشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
کیلویی 50 الی 100 تا تک تومنی برای کنترل بهداشنتی هزینه هست !؟
هزینه ها جاهای دیگه خرج میشه
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
2
2
مبارک باشه. ............. خدانگهدار
دکتر xy
|
Germany
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
3
13
با مسولیت کشورهای صادر کننده !
نظارت دقیق در مبادی ورودی کشور !
بیماریهایی مثل هاری ، کزاز ، جنون گاوی و... رو چطور میخواهید بعد از کشتار تشخیص دهید ! خساراتی که از این فاجعه برای بهداشت کشور بوجود خواهید آورد خیلی بیشتر از هزینه ای هستش که به ناظر بهداشتی پرداخت میشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
برزيل يكى از كانون هاي عمده بيماري هاري هست بطوري كه واكسيناسيون هاري در دام هاي سنگين بصورت روتين در حال اجراست
ناشناس
|
India
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
3
5
هر دم از این باغ بری می رسد.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
4
20
عرض تبریک به تمامی دلالان گوشت و رانت بازهای آنها در وزارت جهاد
عرض تسلیت به دامپزشکان برای نادیده گرفته شدن علم بهداشت و پیشگیری

وزارت جهاد یک گام دیگر سازمان دامپزشکی را به عقب راند.
به دوستان و اقوام توصیه میکنم به هیچ وجه از گوشت های وارداتی استفاده نکنند
چون سازمان دامپزشکی بدبخت ما مجبور است تصور کند کشتارگاههای کشورهای دیگر در راه رضای خدا پروتکول های ما را اجرا میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
3
15
آقای دکتر جان خودت فقط بگو با کدام امکانات میخواهی در کشور نظارت بهداشتی انجام بدی؟
نیرو داری، امکانات داری؟ ...........؟
اگر مشکلی پیدا شد قدرت اجرایی برای برخورد یا عودت گوشت رو دارید؟
روی سلامت مردم معامله نکنید.
وزارت بهداشت اگر سکوت کند در خیانت به ملت شریک است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
3
8
واقعا برای سازمان دامپزشکی متاسفم.
حتماهمه کارها و برنامه ها اینطوری پیش میره؟
خدا قوت
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
2
9
با سلام. لطفا با همین استدلال دامپزشکان مستقر در کشتارگاههای داخل کشور را هم جمع کنید.تا ما بخش خصوصی ها هم بیکارشویم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
1
14
یعنی روی لاشه منجمد؟؟! سازمان دامپزشکی می خواهد بازرسی دقیق در مبادی ورودی کشور انجام بدهد؟

درست فهمیدم؟
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
4
14
صدای الرحمن دامپزشکی بگوش میرسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
1
7
ماجرا تازه جالب شد
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
1
9
دکتر روحانی بودجه کم آورده؟؟؟ وزیر بهداشت سابق میگم چرا قهر کرد، اما متٲسفم برای مسئولین دامپزشکی که حداقل مقاومت در برابر فشار رو ندارن، مردم ایران منتظر گوشتهای جنون گاوی، سالمونلایی، کیستیک و سارکوسیستی و هزار مرض مشترک دیگه باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
17
5
تصمیم به جای بود چون دامپزشکان اعزامی کار خاصی انجام نمیدادن و کلیه مراحل بازرسی به عهده کشورهای مبدا هست فقط هزینه داشت که میومد روی گوشت تصمیم شجاعانه ای بود متشکریم
پاسخ ها
آریا
| Canada |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
دوست من شما معلومه از بهداشت و بازرسی بهداشتی هیچی نمیدونین یا بهتر بگم چیزی نمیفهمی که اینطور نظر میدی!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
4
جالبه .
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
8
7
سلام. احسنت به این درایت، شجاعت و نوآوری ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور و معاونت معزز جناب آقای دکتر ماکنعلی. امیدوارم ممیزی ها هم توسط کارشناسان خبره ستادی سازمان دامپزشکی انجام پذیرد تا احتمال هرگونه اشتباه یا سهو از بین برود. مجددا متشکرم و دست مریزاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
کاردان حسود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
ناشناس جان طنز تلخ نهان متن رو نگرفتی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
4
نام نیکی گرد بماند زا آدمی یادگار
به کزو ماند سرای زرنگار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
3
خب این کلی گویی ها یعنی چی؟
کدوم کشوزها پروتکل امضا شده دارند؟
دیروز تو مصاحبه دکتر رفیعی بود که برزیل نداره،
ولی الان اشاره نکردن
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
2
چرا بستین نظرات رو ؟خجالت داره
مهدی
|
United States of America
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
2
14
در تاریخ هیچ ارگان و صنفی برای تحقیر و تضعیف و محدود کردن خودش به اندازه سازمان دامپزشکی موفق نبوده
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
2
15
بوی الرحمان سازمان دامپزشکی بلند شده است باید فاتحه سازمان را خواند وقتی رییس سازمان این چنین صحبت میکند کافی بود در این شرایط طرف مردم رو می گرفتید ............. تجربه ثابت کرده وارد کنندگان ما همه از طبقه خاص بوده و عمرا شما بتوانید یک کیلو گوشت بی کیفیت رو در مبادی ورودی حذف کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
6
این بزرگترین ......... است به جامعه و دامپزشکان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
به‌ خدا توکل کنید.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
2
12
.................. .گیرم تمام پروسه کشتار .کشتارگاهای مبدا طبق استاندارد باشد شما چطور میخواهید سلامت دام قبل کشتار سن دام و نوع دام را تضمین کنید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
3
پس بسم الله هنگام ذبح رو کی میگه؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
4
9
فاجعه بهداشتی درراه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
2
12
الان که رییس سازمان نتونستند در مقابل فشارها مقاومت بکنند و لغو اعزام ناظر دامپزشک را پذیرفته اند حداقل از حیثیت و جایگاه سازمان در این حد دفاع میکردند که بگویند طبق هیچ پشتوانه علمی بررسی و قضاوت سلامت گوشت چند روز پس از گشتار و در یک محموله دهها تنی در گمرک امکانپذیر نمیباشد.
خودرا مدیون مردم نکنند حداقل!
در مبادی ورودی دامپزشکی حداکثر بتونه مدارک را چک کنه ولی خدا میدونه در کشتارگاه چه اتفاقی می افته!!
هر کشوری به منافع خودش فکر میکنیه.
دکتر کیانفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
2
4
متاسفانه زمانی که‌ بخش دولتی راهای دورزدن ماده 19 را به‌ کارفرمایان یاد داد. فکر نمی کرد روزي آه زن و بچه های بخش خصوصی دامن آنها را هم‌ بگیرد. اين هنوز اولش است به‌ ترتیب و به‌ مرور زمان‌ بخش نظارتی سازمان‌ دامپزشکي حذف و به‌ معاونت غذا دارو داده خواهد شد. همان‌ گونه که‌ الآن در 70 موارد صورت گرفته است. (سوسیس /کالباس /عسل /بستنی /لبنیات /تخم‌ مرغ /و... زیر چتر معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان رفته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
فکر کنم مشکل یه چیز دیگه است؟؟؟
خوبی؟؟
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
6
4
خدا خیرت بده
همکار دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
2
16
دکتر جان با چشم گفتن صرف به وزیر مشکلات سازمان حل نمیشه.به فکر مردم و همکارهاتون هم باشید لطفا
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
9
1
خدا رو شکر از بس که دکترای دامپزشک......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
2
8
آقای دکتر بازرسی قبل از کشتار و عملیات کشتار، بسته بندی، انجماد و ارسال رو کی انجام میده؟
آیا شما سازو کار اتحادیه اروپا رو برای نظارت در مبادی دارید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
2
لطفا نظرات رو درج کنید
پیگیر همیشگی و دوستدار حکیم مهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
4
15
در کشتارگاه داخل کشور هم نیاز به دکتر مسئول فنی و بهداشتی نیست و مالک کشتارگاه و چوبدار نظارت کنند ما میریم توی سطح شهر و عرضه برخورد میکنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
دقیقا
دکتر محمد میلانی
|
Germany
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
13
2
قربان آدم‌ چیز فهم!
چه‌ لزومی دارد بلند شود تلب تلب برود برزیل که‌ چي بشه؟ می خواهم براي گوشت‌ نظارت کنم!
نظارت سازمان‌ نباشد بهتر است!
همچنانکه در صنايع خودرو سازی بهترین و با کیفیت ترین خوردها خارجی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
واقعا دکتری داری؟؟؟؟
ناشناس
| France |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
جنابعالی دکتر نیستی. به فهم درک مسائل بهداشتی نرسیدی. بیخودی نوشتی دکترم. ................
آریا
| Canada |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
جای تاسف داره که بهداشت رو با خودروسازی مقایسه میکنی.معلومه از ........ مدرک گرفتی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
خودروسازی پیچیده تر است.
با با دامپزشک ناظر اسب را از گاو تشخيص نمی دهد!
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
قطعا دکتری نداری
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
2
14
سلام جناب دکتر رفیعی پور با سلام
والله حضرتعالی دامپزشک هستید مطمئنا مستحضرید که نظارت بازرسین ایرانی در کشور مقصد از معاینه دام زنده گرفته تا سن دام و همچنین بسته بندی ،کارتن کردن و بارگیری محموله همه بدون نظارت ایران و قطعا شما میدونید هیچکدام از موارد را با نگاه و بازرسی گوشت وارد شده به کشور نمیتوان تشخیص داد
واقعا نامه وزیر محترم و لغو نظارت بازرسین ایرانی خدا میدونه ظلم به مردم و تهدید سلامت جامعه است
لطفا دستور دهید بررسی بیشتر انجام و سنگ بنای اشتباهی در این موضوع نگذاریم
ممنونم
پاسخ ها
باران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
شما که عالی فرمودید اما" نرود میخ آهنی در سنگ"
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
2
1
بسیار عالی
کارمند دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
2
6
خب اگه یه محموله گوشت که وارد کشور شد ودر مبادی ورودی بازرسی شد و گوشت خوب نبود مرجوع خواهند کرد به کشور مبدا؟یعنی کشتی محموله را باید مسترد کنند؟آیا این کار را خواهند کرد.این تصمیم و اظهار نظر رییس سازمان خیلی عجیب است.ان شااله تصمیم بهتری بگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
خیلی از این عزیزان و نوابغ انتظار نداشته باشید!!!!این بزرگواران اول عمل می کنند بعدا اگر وقت شد و البته توانش رو داشتند فکر می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
1
10
................... برای مسائل هزار بار کوچکتر از این هزار جلسه کارشناسی تشکیل میدید ولی برای کار به این مهمی سکوت و ....... یک شخص غیر کارشناس هستید.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
3
2
بسیار عالی
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
7
3
بسیار تصمیم بجا وشجاعانه ای بود
امیدواریم ریاست فهیم و پرتلاش سازمان در اقدام شجاعانه بعدی مسولین فنی بهداشتی پر توقع و بدون علم را در سطح کشتارگاهها و.. داخلی بر دارند تا تولید با سرعت و کیفیت بیشتری ادامه پیدا کند چون همانطور که ریاست محترم فرمودند محصول نهایی باید کیفیت داشته باشد که خود مسولین کشتارگاهها به مراتب از دکتر دامپزشک تجربه بیشتری دارند وبه برند و نام ونشان خود بیشتر اهمیت میدهند و سازمان دامپزشکی بصورت رندوم محصولات انها را در مراکز عرضه ازمایش کند ودر صورت تخلف ان واحد را تعطیل نمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
دوست عزیز تا بیان بفهمن چی به چی هست کلی محصول نا سالم توزیع و مصرف شده و هرگز دیده نشده در این کشور و این سیستم تعطیل کردنی در کار باشد بنا به دلایلی که جحتی خودتان بهتر می دانید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
2
6
آن زن امد.
طوفان آنفلونزا خوابید
وحالانیز
اعزام دامپزشکان به تاریخ پیوست
ودر آینده نیز سازمان دامپزشکی منحل خواهد شد.البته به لطف دوستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
به‌ حول قوه الهی.
ان شاء الله.
ناشناس
|
France
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
2
5
من نمیدونم چرا اینقدر بعضیا باید بخل و حسد داشته باشند که بخاطر اینکه خودشون عقده ی خارج رفتن را دارند راضی نبستن بقیه هم برن. اعظام دامپزشک به خارج بجز نظارت بهداشتی موثر و تضمین سلامت مردم. آشنایی با کشتارگاه های نوین و تبادلات علمی را هم در بر دارد.هنوز کشتار اسب های مریض در لهستان و ارسال به اتحادیه اروپا در صدر اخبار است. خوشحالیم که دل تنگ نظران خنک شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
1
3
الان ارزون میشه گوشت وارداتی؟ عجب ارزان با حکمتی! هزار تا مرض میاد، قیمت هم تکان نمی خوره. مثل همه ی تصمیمات این اواخر، ناشیانه، خودسرانه، .......دوستانه. مشتی دیگر بر دهان مردم امیدواری که در 22 بهمن حماسه آفریدند و ................
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
1
2
.............. اقلا سازمان به این همه نیروی متخصص چرا سکوت ... حکمفرماست.پس گناه مزدم چیه که ما ها را امین خودشون میدونن. ...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
3
8
................. پیچیدگی های موجود زنده بسیار بسیار بیشتر از یک خودروست!
... یک گوساله پرواری ممکن است در کشوری گرمسیری و گرم و مرطوب مثل برزیل به انواع عفونت های باکتریایی، بابزیوز همولیتیک تب دار یا آناپلاسموز یا آلودگی های کرمی و انگلی گوناگون مبتلا بوده و تحت درمان طولانی مدت انواع داروهای دامپزشکی از جمله آنتی بیوتیک ها یا داروهای سمی ضدانگلی با زمان منع مصرف Withdrawal time متفاوت قرار گرفته باشد که به شدت برای سلامت انسان خطرناکند و می توانند منجر به آنومالی های مادرزادی نوزادان، سرطان ها، مقاومت های میکربی و ضایعات کبدی و کلیوی شوند.
حال چگونه وقتی امکان معاینه بالینی از جمله علائم حیاتی و جای تزریقات روی بدن دام بیمار یا در لاشه آن از دکتر دامپزشک گرفته شود
با کدام کیت کامل همه جانبه می توان بلافاصله گوشت آلوده را در مبادی مرزی تشخیص داد؟؟!

همه ما در یک کشتی نشسته ایم و بدانیم که پا گذاشتن بر روی اصول ........... منجر به غرق شدن همه ما خواهد شد و وقتی عوارض سوء این برخوردهای مسموم و کینه توزانه متوجه اعضای خاتواده و فرزندان ما شد حقیقت را خواهید فهمید که دیگر دیر شده است!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
5
6
بسیار تصمیم عالی و به جایی بود،کسانی که این همه دغدغه و ناراحتی از این تصمیم دارند ایا به بازرسی دام در کشتارگاههای داخل میروند؟ایا به صورت دقیق و همیشه نظارت بر فراورده های مراکز عرضه مواد خام دامی رو دارند در داخل؟اگر این همه دغدغه دارند خواهشمند است در همین داخل کشور اجرایش کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
برادر عزیز راست می گویی شما ولی ببینید در داخل کشور با این همه نظارتی که هست گوشت خر و ... به خورد من و شما می دهند خدا بدادمان برسد که این نظارت نباشد پس از این به بعد گوشت هایی که می آید نوش جانتان اگر اینقدر به برزیلی ها اعتماد دارید. بد نیست بدانید که شرکت های ایرانی نمایندگان خود را اعزام ‌و همان جریان جنس های بنجل چینی اما اینبار به شکل گوشت برزیلی برای این ملت تکرار خواهد شد.
درد آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
2
5
همه چیز در تاریخ ثبت میشود و آیندگان بوضوح نتیجه عملکرد ما را روایت خواهند کرد
فقط میترسم در این بین مردم متضرر و قربانی شوند بنده بعنوان یک متخصص علم دامپزشکی میگویم آقایان و بزرگواران و سروران این کار اشتباه و فاجعه بار بوده و لطمه ای که بر پیکر دامپزشکی وارد خواهد کرد غیر قابل جبران است.
....................
دامپزشک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
2
5
سلامت گوشت تضمین میشه اونوقت؟ینی اون کشورها دلسوز ما هستند و شما گوشت را از مبادی کشور ریجکت میتونید بکنید با این اوضاع
.................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
1
2
اگر محموله ای ریجکت شود یا بدلایل بهداشتی معدوم شود ضرری به شرکت واردکننده وارد میشود. جناب وزیر و معاون محترم بازرگانی وزیر و جناب دکتر ماکنعلی راهکاری برای جبران ضرر شرکت پیش بینی کرده اید؟ یا این ضرر به مردم تحمیل خواهدشد؟ آیا این ضرر برای هر کیلو گوشت کمتر از ۵۰ تومان خواهد بود؟ در همه حال و همه جا باید برای مقوله بهداشت و سلامت دولت ها باید هزینه کنند.
متخصص بیماریهای درونی دامهای بزرگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
2
10
سلام .................
.............. مگر نمیگویید پروتکل بهداشتی امضا کردید خوب ... بدون حضور دامپزشکان چطور میخواهید پروتکل را اجرا کنید. ضامن اجرای صحیح پروتکل همین دامپزشکان و رعایت دقیق IHR از سوی آنها بود.
................. چرا اصول اولیه بازرسی لاشه را نادیده می گیرید
در بندر عباس از روی گوشت بسته بندی شده منجمد وبدون امعا واحشا و بازرسی قبل از کشتار کدام متخصص علم دامپزشکی و چه بیماری را میتواند تشخیص دهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
.......... از کدام تکنولوژیهای پاراکلینیکی از روی گوشت بسته بندی شده تشخیص سلامت آن را خواهید داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟،
.............. تا فرصت سوزی نشده فکر عاجلی بنمایید.
با این کار زحمت های چندین وچندساله سازمان دامپزشکی رازیر سوال بردید واکنون مانند این است که وجود وعدم وجود دامپزشکی هیچ فرقی ندارد
صاحب تجربه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
1
8
سلام آقای دکتر رفیعی پور
ای کاش با صاحبان علم و تجربه مشورت میکردیدای کاش بهداشت قربانی سیاست و صاحبان پول وقدرت نمیشد.
من فکر میکنم وزارت جهاد با اینکار می خواهد مردم بدلیل ترس از بیماریها از مصرف گوشت خودداری کنند تا قیمت آن کاهش یابد.
من یک دامپزشکم ودر آینده نیز بوضوح هرجاکه فرصت باشد حقایق علمی را با مردم در میان خواهم گذاشت.
پاسخ ها
شگر مرادی لرستان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
خب باید دلایل بررسی شود
متخصص دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
2
9
سلام دوستان ما پروتکل بهداشتی امضا کردیم و طبق نظر سازمان دامپزشکی و جناب آقای ماکنعلی مقرر شده کشورهای خارجی گوشت سالم به ما بدند و حالا بالفرض گوشت سالم ندادن ببینیم چه اتفاقی می افتد.
بطور متوسط هر لاشه گاو مورد مصرف ۲۷۰ نفر انسان قرار میگیرد یعنی در حقیقت هر کانتینر گوشت وارداتی مورد مصرف هفتاد هزار نفر قرار میگیرد و خوب حالا مثلا این گوشت آلوده باشد خوب اتفاقی نمیافتد. حدود هفتاد هزار نفر دچار سل وتب کریمه و انواع بیمارهای انگلی و سرطان و... میشوند یعنی حدود ۸۰۰ نو بیماری واکثرا بیماریهایی که طی سالیان متمادی خودشان را نشان میدهند و اکثرا علائم سریع ندارند. خوب چی میشود ؟ بله ما به کشور صادر کننده میگیم آقا ما پروتکل امضا کردیم وچون رعایت نکردی ما دیگه از تو گوشت نمیخریم و اون هفتاد هزار نفر هم برن دنبال نخود سیاه به همین آسانی
خوب حالا شما ببین سالیانه ۲۰۰ هزار تن گوشت وارد میشه و جان چند تا از این هفتاد هزار نفرها درخطره
مهم نیست درعوض ما سیستم مترقی نظارت عالیه داریم و کشور متخلف را جریمه میکنیم و ازش دیگه گوشت نمیخریم شاید واسه مردگان ومریضهامون هم غرامت گرفتیم
وای خدا چقدر ما مترقی هستیم
وزارت بهداشت درخوابی؟
از این سازمان دامپزشکی که فکر نکنم آبی گرم بشه
پدافند غیر عامل در خوابی؟
سیستمهای مبارزه با تهاجمات بیوتروریستی در خواب زمستانی تشریف دارین؟
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
2
9
بارها به چشم خودم دیدم که گوشتهایی که ما جهت ارسال به ایران تائید نمی کردیم سریعا با تعویض بسته بندی و لیبل جهت کشورهای اطراف مثل شیلی و ونزوئلا و ... ارسال میشد. گوشتهائی که شاید روزها مونده بود و از دامهای پیر و مریض بود. عکس و فیلمش هم موجود هست. خدا به داد مردم برسه، درد تو صف وایستادن یه طرف عدم اطمینان از سلامت گوشت هم یه طرف
ناشناس
|
France
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
1
2
لطفا لیست کشورهایی که با آنها پروتکل بهداشتی داریم را جهت تنویر افکار عمومی و نیز متن آن را جهت شفاف سازی متخصصین امر منتشر فرمائید ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
تمامی کشورها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
1
3
علاوه بر صحبتهای ارزشمند و علمی چناب رئیس سازمان ، مطالب ارائه شده از سوی بزرگواران در این قسمت تحت عنوان کامنت ، چند نکته را در اذهان دامپزشکان عزیز کشورمان تداعی نموده است
- از قدیم مثل معروفی هست که میگه خلایق هر چه لایق.لیاقت بزرگواران دامپزشک در این کشور همین است و بس. انشاالله گذاشتن کامنت بیشتر مشکلات را حل می کند.
- ممنون می شوم اگر چنانچه ریاست محترم سازمان و معاون و .... بفرمایند گوشت تولیدی با تناژ بالا را در صور هر گونه مشکل چطوری عودت می فرمایند؟؟؟!!! آیا می دونن ارزش ریالی هر کانتینر گوشتی که وارد کشور می شود چقدر هست ، اون هم در این شرایط خاص تحریم و مبادلات ارزی؟؟؟
یعنی شما بفرمائید گوشت منع مصرف انسانی دارد و شرکت واردکننده که اکثراً از بزرگواران !!!!هستند در یک چشم بر هم زدن 500 تن یا بیشتر و کمتر گوشت وارده را به مبداء برگرداند؟؟؟؟؟!!!! و شرکت تولید کننده هم با سرعتی بیشتر ضمن برگرداندن پول، جبران خسارت کند!!!!؟؟؟
فکر کنم متوجه شدید با یک حساب ساده گوشتهای مشکل دار چه می شوند.....
- بنظر حقیر با این حساب و برنامه ریزی دقیق مسئولین محترم سازمان دیگر نیازی هم به صدور مجوز واردات از سوی سازمان هم نمی باشد. کافی است وارد کننده زمانی که گوشت خود را به مرز ورودی رساند همانجا یک درخواست بدهد و بقیه کارها هم که قرار است به سرعت برق و باد انجام شود.....
حداقل صرفه جویی اقتصادی هم برای شرکتهای محروم و مستضعف!!!! وارد کننده گوشت هم می شود که تعرفه ایی به سازمان از بابت دریافت مجوز ندهند و گوشت ارزانتر می شود....!!!
-جای بسیار تاسف است که اگر چنانچه مسئولین و مدیران سازمان دامپزشکی توان مدیریت و برنامه ریزی به روز شده و جدید برای ناظرین اعزامی خود را ندارند ، با حذف اعزام صورت مسئله را پاک می کنند....
- چه تضمینی در تولید گوشت سالم و بهداشتی از سوی حتی همان کشورهایی که ظاهراً پروتکل بهداشتی دارند هست؟؟
بقول خود آقایان ناظر که رفته اند می گویند تا سرت را برگردانی هزار جور تخلف و حقه دارند ، وای به روزی که کسی نباشد و ... الهی به امید تو...
بقول بعضی در اینجا قبلش هم با شک و شبهه گوشتهای وارداتی مصرف می کردیم .. حالا که دیگر هیچ...
از قدیم گفته اند این هنوز از نتایج دولت سحر است... با این سبک مدیریت و سیاست از پیش طراحی و دیکته شده از سوی جهاد برای آقایان مسئولین سازمان دامپزشکی، خدا رحمت کند دامپزشکی کشور را... خصوصاً بخش دولتی اش
بیچاره دانشجوهای این رشته ....
شگر مرادی لرستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
1
2
از نظر حقوقی این کار ایراد دارد خب چگونه این همه گوشت رو تو گمرک نظارت میکنیم بنده به عنوان کارشناس حقوقی این مورد برایم غیر قابل قبول است. آخر چگونه به این گوشتها اطمینان بکنیم خواهشا توضیح بیشتری در خصوص این تصمیم بدهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
1
3
یکی نیست وزیر بهداشت و کمیسسیون بهداشت و درمان مجلس را در جریان این جفا .......... در حق بهداشت و سلامت مردم بگذارد!
......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
2
2
در اتحادیه اروپا ، لهستان گوشت آلوده توزیع کرد. اگر نظارت درستی برقرار بود که این گوشتها توزیع نمی شدند
ناشناس
|
Canada
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
2
3
اقایان باسواد،توجه کنید ،برزیل بزرگترین کشور تولید کننده گوشت اسب وحتی ،تک سمی ها ،نظیر الاغ است ،وکشور المان نیز بزرگترین مصرف کننده گوشت اسب در جهان است ،وکشورهای دیگه ،هم هستندکه پذیرای گوشت الاغ هستند .وکشور ما چون مصرف کننده گوشت حلال هستیم خواهان‌گوشت گاو‌میباشیم ،ودامپزشک‌ما به کشتار گاهی میرود که گوشت گاو دران ذبخ میشود.حالا اگر دامپزشک ما درانجا نباشد .معلوم است چی میشود .دیگر خود دانید وخدایتان و وجدانتان......شمای کاردان ولیسانس ،ریس جهاد وزیر بگویید ،نمیخوریم .ولی اقوامتان چه؟خواهر وبرادر ومادر وپدر وبرادرزاده وعمه وعمو چه .اگر وجدان کاری داشته باشید ،کودک‌همسایه چه....پناه بر خدا
مرتضی توکل نیا - دامپزشک دو بار اعزام شده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
2
4
سن بالای دام ، ماده بودن و چربی زیاد و خون آلود بودن برخی قطعات را چگونه می توان در یک محموله 20تنی گوشت منجمد تشخیص داد ، وقتی از کیفیت بهتر گوشت های وارداتی در آینده دم می زنیم؟ ضمن اینکه مطمئنا" بسته بندی گوشت با بسته های بزرگ صورت میگیرد که برای مصرف کننده در ایران معضل است .مسلما" در مبادی ورودی در هیچکدام از موارد فوق کاری نمیتوان کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
شما خوش به‌ حالتان باشد!
درضمن دلارها را change کرده اید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
2
3
اصول قرنطینه چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟کدوم مبادی ورودی؟؟؟؟؟؟؟؟ مثلا الان روی نهاده ها در مبادی ورودی کنترل هست؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
2
2
بنظر از اين به بعد مصرف گوشت منجمد وارداتي به خطراتش نمي ارزه
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
2
2
چطوره برای کنترل قیمت گوشت قرمز و مرغ در بازار بازرس و ناظر بهداشتی را از کشتارگاههای دام و طیور سراسر کشور حذف کنیم، مالکان کشتارگاهها نیز استقبال می کنند دامپزشکی هم در مغازه ها و قصابی ها اگر موردی را دید که سالم نیست با اجازه صاحب مغازه اگر راضی بود و به قیمت گوشت لطمه نزد ضبط کند. خووووووب نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
1
4
بنده از اساتید دانشگاه خواهش می کنم نظارت قبل از بازرسی را تدریس نکنند
و
از سازمان دامپزشکی می خواهم نظارت بر کشتارگاههای داخلی را با توجه به خواست وزارتی حذف کنند
و از مردم عزیز می خواهم چندرغاز سود کلان تاجران سلامتی و بهداشت !!! را بر سلامتی خود ترجیح دهند.
و از وزیر جهاد و دیگر وزرا هم می خواهم چشم عفو بر کاخ بی رغبتی و بی مبالاتی وارادت چی ببندند

تا همه چیز آرومه من چقد خوشبختم
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
3
6
جلوی تفریحات دامپزشکان گرفته شد درود بر وزیر
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
دقیقا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
1
3
سن دام، نر و ماده بودن دام، سالم و بیمار بودن دام و..... زیاد مهم نیست، فقط مفت باشه کوفت باشه خخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
1
3
10 ساله ماده 19 رو نتونستن اجرا کنن هر روز یه بهونه ولی فورا" به استناد امضاء ریس سابق این موضوع اجرا شد.... علی برکت الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
5
5
روزی خواهد رسید که آقای حجتی ............ در کمبسیون های امنیت ملی و قضایی مجلس مورد تحقیق و تفحص و پیگرد قانونی خواهند گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
به همین خیال باش اتفاقا وزیر بسیار شجاعانه و قدرتمند عمل کرد
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
6
4
جلوی باند بازی گرفته شد آفرین وزیر
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
6
4
جلوی بریزو بپاشها گرفته شد ممنونیم وزیر جهاد کشاورزی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
3
2
دلیل حذف ناظرین بهداشتی بر ذبح دام در کشورهای صادر کننده به ایران، بی توجهی به سلامت مردم است
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
3
7
با این دستور وزیر چه فشاری به اونایی که ذینفع هستند اومده خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
موافقم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
5
6
واقعا چقدر سنگین بود برای دامپزشکان که برزیل نرند و جلوی تفریحاتشون گرفته بشه احسنت بر وزیر محترم
پاسخ ها
دامپزشکی از گیلان زمین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
به فرض که دامپزشکان تفریح هم میکردند شما چرا ناراحتی واقعا ملت حسود بخیل و نامردی شدیم زیراب زدن و چوب لای چرخ هم کردن کار روزانه همه شده مثل داستان خرچنگ های صید شده است که در یک سطل قرار دارند و صیاد درب سطل را نمیگذارد چون میداند هر خرچنگ برای بالا رفتن دیگری را پایین میکشد
دامپزشک دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
3
5
تفریحات چیه؟ این حسادت ها چیه؟ شب و روز کار میکردیم و توی کشتارگاه بودیم. هزار بار خواهش کردند که پول قلمبه بدهند، اجازه دهیم گوشت گاو خرفت بدهند جای گوساله. وسوسه نشدیم. چشم پوشی کنیم آب ببندند به گوشت، وسوسه نشدیم. الان دستشان بازه. من شخصا از صد قدمی گوشت یخزده عبور نخواهم کرد و به هرکس رسیدم، خواهم گفت که نخرد. اما رستوران دار خواهد خرید، خواهیم خورد.
پاسخ ها
دکتر انتظاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
شما در مسولیتی که‌ در اداره‌ هستید درست کار کنید!
همة چیز درست می شود!
با تلگرام و اینترنت خود را در اداره‌ سرگرم نکنید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
1
6
آقای دکتر رفیعی پور فرمودند:کشورهایی که با ما پروتکل بهداشتی مشترک دارند از نظارت مستمر دامپزشک مقیم حذف می شوند!!!
خوب تو کشور خودمون که پروتکل بهداشتی داریم چرا ناظر در کشتارگاه داریم؟
یا صرف پروتکل کفایت نمی کند و باید بر اجرایش هم نظارت کرد و یا کفایت می کند که اونوقت باید ناظرین کشتارگاهها و مراکز بسته بندی مرخص بشوند.!!!
ضمنا چطور زور وزیر به نظارت شرعی نرسید.قرنها ذبح توسط یک مسلمان و با رعایت موارد فقهی صورت می گرفت مگر کسی آن را حرام اعلام کرد؟
روستایی های عزیز یا شهری هایی که مرغ و گوسفند و گاو مصرفی خودشون و یا مناسبتها رو با رعایت دستور مذهبی ذبح می کنند و برای مراسمات مصرف می کنند کسی تا حالا به حلیت ذبیحه شک کرده؟؟؟مگه هنگام ذبح این موارد روحانی حضور داشته؟؟؟؟
خوب کشتارگاههای خارج هم ذابح مسلمان دارن چه حاجت به حضور ناظر شرعی؟؟؟؟
واقعا چه پاسخ قانع کننده ایی دارن؟؟؟
.....................
ناشناس
|
Canada
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
1
1
تسری رو‌کامل فقط به دکتران دامپزشک بدهید ،وحق انهارا نخورید ،وبچه های دیگه رو بفرستید به خارج .والا بخدا.تا انها بروند ودرانجا تفریح‌کنند .واقعا که .........
همکار دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
1
5
با سلام ............... من نمیدونم اینا چه جوری و با چه امکاناتی سلامتی گوشتهای منجمد وارداتی رو میخوان تو گمرک و مرز تایید کنن واقعا خنده دار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
1
5
................... تصمیم نادرست ایشان باعث ضعیف شدن سازمان دامپزشکی شده و سلامت مردم را به خطر می اندازد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
1
5
...................
سال 84 داشتن دامپزشکی حذف میکردن تا تب برفکی اومد بعد فهمیدن دارن چه غلطی میکنن و نمیشه دامپزشکی حذف کردحالا باس منظر گوشت غیر بهداشتی باشیم تو بازار و تبعاتش که میفته گردن سازمان
صفر مطلق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
1
4
.........
با اين وضعيت كه پيش مي رود خدا مي داند چي ممكنه بخوريم. ................... مگر دامپزشكان چه قدر حقوق مي گيرند كه اينقدر براي وزير جهاد كشاورزي گران امده است. در ضمن پول عزيمت را كه سازمان نمي ده. شركت وارد كننده مي ده كه انهم رقمي نيست.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
3
0
بسیار تصمیم درست و به جایی بود چون در اعزامها اصلا عدالتی وجود نداشت
زهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
2
2
مباااااارررررررررررررررررک است.
سامان گیلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
4
4
.................. دوستان بخش خصوصی و سایر رده ها بعضا مغرضانه قضاوت میکنند بحث مالی قضیه درست دامپزشکان بابت ماموریت سه ماهه 4500 یورو البته به نرخ دولتی ریال شو میگرفتن در کشتارگاه هم ماهی 1000 دلار کمک هزینه میگرفتن گیریم اینا قطع بشه یه دامپزشک دولتی خیلی شانس میاورد دو تا سه بار به ماموریت اعزام میشد یکبار برزیل یکبار احتمالا پاکستان هندوستان داغستان ارمنستان گرجستان البته در طول سه ماه بجز دو سه روز بقیه شو در شهر های کوچک و دور افتاده فاقد امکانات سپری میکردید حالا به هر روی ضرر مالی و تفریحی دامپزشکان قطع بشه ولی خدا وکیلی همکاران جلوی خیلی از تخلفات بهداشتی رو میگیرفتند اجازه نمیدادند گوساله ماده کشتار بشه گوساله نر بالای سه سال کشتار نمیشد چربی لاشه رو سخت گیرانه جدامیکردند که مردم گوشت بخرند نه چربی خونگیری لاشه رو به دقت بررسی میکردند دوره سرد شدن در تونل انجماد و سردخانه بارگیری وضعیت دما و پی اچ گوشت این ها همه باعث عصبانیت تاجر و کشتارگاه بود دامپزشکان استخوان تو گلو بودن بدون انها دام مسن ماده خریداری خواهد شد فقط یک کیلو پربی و یک لیتر خون هر لاشه رو حساب کنید چند برابر هزینه دامپزشک و پوشش میده مهم این است ضمنا ذبح شرعی و هزینه ناظر شرعی برابر با ناظر بهداشتی بود و در تمام کشور های روحانیون ساکن ان کشور حضور دارند برزیل پر است از روحانیون لبنانی ولی از انها استفاده نمیشود در داغستان پاکستان هندوستان و گرجستان روحانیون ایرانی حضور ندارند و از شیوخ محلی استفاده میشود زیرا کشور های خوش اب و هویی نیستند ولی دامپزشکان در تمامی کشورهای مورد قرارداد حتی پاکستان حضور داشتند و با محافظ از هتل تا کشتارگار رفته و برمیگشتند حتی جلوی پنجره هتل نمیتوانستند بیایند لطفا کینه جو نباشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
1
3
ما میدونیم که این تصمیم سازمان بخاطر فشارهای وزارت ...... بوده ولی حداقل آقای دکتر رفیعی در عین حالی که باید دستور مقامات مافوق را اجرا نمایند، میتوانستند چند جمله انتهایی ........ را نمیفرمودند که به مردم اطمینان بدهند سلامت گوشت مورد تایید هست!
خودشون هم میدونند که محموله منجمد صدها تنی که از اونطرف دنیا روزهای قبل کشتار و بسته بندی شده و اومده را نمیشه بطور قاطع تایید سلامت کرد!
پس هر اطمینانی به مردم حرف غیرواقعی و غیر علمی هست! و آقای دکتر باید مراقب مسئولیت سنگینشون در قبال سلامت مردم باشند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
1
تاریخ خبر : ۱۳۹۶/۰۱/۲۲ ۱۲:۱۸:۰۰ ب.ظ
منبع خبر : خبرگزاری فارس
موضوع صادرات گوشت‌های فاسد و آلوده از برزیل به کشورهای مقصد طی دو هفته اخیر در رسانه‌ها جریان‌ساز شده است. حجتی وزیر جهاد کشاورزی 15 فروردین در نشست خود با خبرنگاران موضوع ورود گوشت‌های فاسد از برزیل به ایران را تکذیب کرده و به شدت بر کنترل گوشت‌هایی که از برزیل به ایران ارسال می‌شود تاکید کرد. اما همچنان برخی رسانه‌ها به استناد اخبار رسانه‌های برزیلی بر این موضوع تاکید دارند. در حالی که نمی‌توان بر این موضوع تکیه کرد چرا که رسانه‌های برزیل اعلام کرده‌اند هنوز مشخص نیست این گوشت‌های فاسد و آلوده به چه کشورهایی ارسال شده است.
به دلیل حضور دامپزشک مقیم به ایران نیامده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
4
محمود حجتی در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره اینکه باتوجه به مشکلات ایجاد شده در برزیل و ممنوعیت واردات گوشت از این کشور توسط برخی کشور؛ آیا ایران نیز برنامه ای برای محدودیت واردات از برزیل دارد؟ گفت: ما برخلاف سایر کشورها، در کشتارگاه های خارج هم روحانی ناظر بر ذبح شرعی داریم و هم دامپزشک.
خبرگذاری پارس ۱۵ فروردین ۹۷
این بیانات رو وقتی فرمودند که برزیل به برخی کشورها گوشت آلوده ارسال کرده بود. و افتخار کردند که ایران جزو آن کشورها نیوده است.
دکتر دامپزشک
|
Germany
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
2
دوستان با این قوانینی که برای حیوانات خانگی و ناظرین بهداشتی تصویب کردند باید خاتمه و فاتحه دامپزشکی رو بخونیم حیف از عمری که پای ارتقا دامپزشکی برداشتیم
وقتی که مسئولین یک دکتر دامپزشک رو حتی حاضر نیستن دکتر خطاب کنند باید دامپزشکانی که در راس ادارات هستن یکمی بهشون بر بخوره
هم وطن
|
Brazil
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
5
عملكرد ذابح شرعي و ناظر شرعي موازي است ذابح مسلمان است و اموزش ديده ،پس چرا هزينه اضافي براي اعزام ناظر شرعي!!!!!؟؟؟؟؟؟
بدون شك در اينده اي نزديك شاهد تبعات منفي اين تصميم غيركارشناسي خواهيم بود .كشورهاي خارجي تماما تجاري و اقتصادي نگر هستند و مساله بهداشتي برايشان معنايي ندارد
همكاران سازمان نبايد زير بار اين تصميم اشتباه ميرفتند
متخصص بيماريهاي عفوني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
2
12
سلام جناب آقاي ماكنعلي معاون محترم بهداشتي سازمان دامپزشكي كشور
البته ميبخشيد شما را خطاب قرار ميدهم .چونكه رياست محترم سازمان دامپزشكي در بيانيه خود فرمودند كه جنابعالي دو سال روي اين قضيه كار كرده ايد
همچنين بعنوان يك پزشك از ساحت مقدس دكتران دامپزشك كه در كار آنها دخالت ميكنم عذر ميخواهم.
اول از همه از دوستان عزيز خواهش ميكنم يك موضوع به اين مهمي و علمي وتخصصي را محل مجادلات وغرضهاي شخصي و عقد ه اي قرار ندهند . چرا كه بدخواهان از آب گل آلود ماهي خواهند گرفت وبقيه همه متضرر خواهند شد.
من كامنتها را نگاه ميكردم و ميبينم كه سازمان دامپزشكي مانند وزارت بهداشت يك ارگان كاملا تخصصي و علمي وفني ميباشد. حالا جناب ماكنعلي اينهمه دكتر و متخصص با اين مصوبه مخالفند دو حالت دارد يا عقيده آنها درسته يا غلط كه به نظر بنده در هر دو حالت شما مقصريد.اگر اينهمه دكتر و متخصص حرف صحيحي ميزنند و نبايد ناظر دولتي حذف ميشد ؛ پس چرا اين كار خطرناك را كرديد؟ واگر اشتباه ميكنند چرا اينهمه دكتر و متخصص بيسواد را در سازمان دامپزشكي جمع كرد ه ايد وآنها را آموزش نداديد واين واقعا خطرناكه چونكه مردم ديگه با اين اطلاعات نبايد هيچ گوشت و مرغ و ماهي و شير و تخم مرغ و ... مصرف كنند و تاحالا مارا خدا نگه داشته و الا بايد همه مردم تا حالا تلف ميشدند چونكه افراد بيسواد ناظر بودند. ولي خوب چنين نشده پس معلوم است سازمان دامپزشكي يك مجموعه بسيار قوي علمي و تخصصي و اجرايي است. جناب دكتر نظرات اهل علم و فن را سبك نشمار كه من آينده وحشتناكي برام متصور ميشه . خواهش ميكنم قول سياسيون و صاحبان قدرت و فرصت طلبان منفعت جو را نخوريدو اما يك سوال علمي
بنده متخصص بيماريهاي عفوني با گرايش ويروسي هستم . ما در علم پزشكي برا تشخيص يك بيماري ويروسي اول به علايم بيمار مراجعه ميكنيم مثل تب و التهابات و وضعيت كاركرد و فيزيولوژي ارگان درگير و غيره . اگر مشكوك بوديم يكسري آزمايشات تخصصي روي بيمار بويژه در مرحله حاد بيمار ي انجام ميدهيم و اگر باز به نتيجه نرسيديم و بيماري نوپديد يا باز پديد بود اقدا به كشت ويروسي در آزمايشگاههاي با لولهاي حفاظتي فوق العاده قوي ميكنيم . خوب حالا بنده عرضم اينست كه ميگيد در مبادي ورودي ما سلامت گوشت را كنترل ميكنيم . خوب براي تشخيص سلامت گوشت در مبادي ورودي به دام زنده كه ممكن است بيمار باشد كه دسترسي نداريد پس قسمت عمده امكان تشخيص بيماري را از دست داديد. امكان ديدن ويروس روي لاشه را هم كه نداريد كه خوب خودتان ميدانيد بين ميكروب و قور باغه فرق زيادي است . در مبادي ورودي هم كه امكان كشت و تفكيك عامل بيماري عفوني را نداريد چون هم بسيار زمان بر است و هم اصلا امكانات اين آزمايشه در ايرا ن وجود ندارد بويژه براي بيماريهاي عفوني مشترك بين انسان و دام. خوب آقاي دكتر عزير به اينصورت شما امكان تشخيص سلامت گوشت را نداريد و با حذف دامپزشك ناظر در واقع خودتان را خلع سلاح كردين و مردم را در برابر انواع بيماريهاي مشترك آسيب پذير.
جناب دكتر من برام جالبه از كجا ميتوانيد از روي يك تكه گوشت يخ زده تشخيص بدين اين گوشت از يك دام مريض مبتلا به يك بيماري ويروسي سيستميك تهيه شده يا نه و يا سن دام چقدر بوده و اگر مريض بوده چقدر دارو دريافت كرده ويا دوران پرهيز دارويي را گذرانده و هزاران يا ديگر كه با حضور يك دكتر دامپزشك ناظر در محل ذبح اين دام كليه اين مسايل به راحتي قابل پيشگيري ميباشد ودر صورت عدم حضور بروز فاجعه اجتناب ناپذير. اقاي دكتر من با تعدادي از دوستان دامپزشك صحبت ميكردم و آنها بر اين باور بودند كه كاش خود شما 3 الي 4 ماهي بعنوان ناظر در كشتارگاههاي خارجي كار ميكرديد و با انواع و اقسام ترفندها و حقه هاي كثيف صادر كنندگان گوشت آشنا ميشديد و آن موقع ميفهميديد كه با اين پروتكلها نميتوان سلامت واردات گوشت را تضمين كرد.
جناب دكتر از اينكه مسدع اوقات شدم عذر ميخوام ولي مواظب باشيم كه اين پروتكلها خاطرات عهدنامه هاي تركمانچاي و گلستان را در ذهنها تداعي نكند و ماجراي گوشتهاي آلوده سال 88 تكرار نشود
يا حق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
دقیقا" ، دست مریزاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
5
5
خیلی عالی شد و واقعا بعنوان یک دامپزشک دست تمام کسانی رو که باعث این قضیه شدن رو میبوسم
وقتی با باند بازی افراد خودی حق اعزام دارن ،بهترین اتفاق ممکن همین هست
هوراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
2
1
واقعا چرا توی هر کامنتی که از دکتر رفیعی اسم برده میشه ، حکیم مهر سانسور میکنید. حتی اسم بردن از ایشون نیازمند سانسوره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
1
3
اعزام را نباید تعطیل میکردند بلکه میدادند دست نظام دامپزشکی محترم و هزینه ای هم نمیدادند مسئولین محترم داروخانه که بعنوان جایزه فروش دارو به خارج تشریف میبردند در سر راه گوشتها را هم بازدید میکردند به این صورت بهداشت گوشت هم مانند مطب و داروخانه به امان خدا رها میشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
2
6
....................
آقایان رئیس و معاون محترم این ۵۰۰ نفری که طی ۳ روز در ذیل ۳ خبر برای شما پیام گذاشتند اجنبی نیستند هموطنان شما هستند خودشان هم مثل شما دکتر دامپزشک اند و همکار شما. لااقل یکی تون بیایید توضیح دهید ببینیم چه اتفاقی افتاده است؟ اینکه ۲ سال سکرت کار کنید و نظر کارشناسی همکاران تان را لحاظ نکنید به کنار اینکه هیچ دفاعی را در قبال وظایف نظارت بهداشتی سازمان نداشته اید به کنار.
حد اقل امروز که همه کارها تمام شده شفاف سازی کنید با کلمات دو پهلو و آنچنانی لطمه به اعتماد همکاران نسبت به خودتان می زنید. لطف کنید همکارانتان را نامحرم نشمارید و آنها را در جریان امور بگذارید اگر هم کار از کار گذشته باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
3
0
به استحضار کلیه همکاران محترم میرساند این روال بزودی مورد تجدید نظر قرار گرفته و به بهانه خصوصی سازی وظیفه نظارت به دامپزشکان نظام دامپزشکی محول خواهد شد در حال حاضر قدرت نظام دامپزشکی که از دولت بودجه نمیگیرد از سازمان دامپزشکی که برای وزارت محترم جهاد هزینه بر است بتدریج بیشتر میشود فقط اگر یکباره انتقال وظایف صورت میگرفت ممکن بود تبعاتی داشته باشد بتدریج اینکار انجام خواهد شد نظام دامپزشکی بعد از انتخابات جدید اصلا خط دامپزشکی را نمیخواند کما اینکه دستور العمل جدید صدور پروانه داروخانه را که سازمان دامپزشکی صادر کرده نظام دامپزشکی به کناری گذاشته است .در استانها هم تعدادی از مدیران کل محترم میخواهند زودتر از بقیه به ساختمان سازمان محترم جهاد کشاورزی منتقل شوند پس جای نگرانی نیست مصلحت را وزارت محترم و سازمان دامپزشکی بهتر میدانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
این استدلالا دور از منطق و تجربه است
دامپزشک دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
2
3
من بعنوان دامپزشک بخش دولتی خیلی خوشحال میشم واسه اعزام بخش خصوصی و دولتی طی یک آزمون تئوری و عملی و ارائه رزومه در خصوص زبان و کار مرتبط ،توسط نظام و سازمان مشترکن انتخاب بشن و سایر رده نیز در این آزمون شرکت کنن هرکی امتیاز بالاتر داشت اعزام بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
4
4
دکتر تصمبم منطقی بود نیازی به ناظر نیست یه دکان بود که بسته شد مگه در واردات محصولات کشاورزی ناظر اعزام میشه همه شون تو ورودی کنترل میشه اینا که واویلا سر میدن و فاتحه میحونن بخاطر سلامت و بهداشت نیست بخاطر ماموریتهای چندصد میلیونی هست که پرید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
دقیقا همینه که میگید
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
دقیقا بخاطر ماموریتها و تفریحات خودشون هست که به بعضی ها فشار روحی و روانی وارد شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
تنگ نظری و حسادت مانع از دیدن حقیقت و خطر بالقوه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
دوست عزیز بین گندم و ماشین و گوشت تفاوت از زمین تا آسمان است . گوشت هایی که منبعد وارد می شود نوش جان خودتان و خانواده تان از همان دکان که گفتید تهیه کنید. ولی مطمئن باشید وزیر جان شما هیچوقت از این گوشت ها میل نخواهند کرد. بد نیست ماجرای زندانی شدن رییس سازمان جهاد یکی از استان ها و چند تن از همکاران ایشان را از جراید بخوانید که برای چه منظوری و چرا رشوه می گرفتند.
خسرو
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
1
در ایران بایستی گفت
خدابیامرز دامپزشک
...................
دامپزشک دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
1
آقای دکتر انتظاری که چشم رنجه فرموده و نظر این حقیر را خوانده اید، اگر همان دکتر انتظاری هستید که من میشناسم، ممنون که انگشت رنجه کرده و پاسخ داده اید. اگر از خشتهای ردیف اول دیوارید، من آخریه هستم. تا ثریا میرویم...
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
2
2
وزیر تصمیم بسیار درستی گرفته جلوی این ماموریتهای الکی و که بار مالی داشتو گرفت
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
1
4
جلوی ماموریتهای پر زرق وبرق گرفته شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
2
1
من دامپزشک هستم و تا سال دیگه از ایران میروم. ...................
به صنف و پیشه ی خودمان ارزشی قائل نیستید لااقل به فکر زن و بچه ی مردم باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
0
3
در اینجا لازم می دانم از پزشک محترم متخصص بیماری های عفونی تشکر کنم که چقدر زیبا و مستدل مساله را موشکافی کردند.

همین بیان علمی و محققانه نشان می دهد که پزشکی و دامپزشکی دو بال مکمل پرنده سلامت جامعه هستند:

بعنی سلامت واحد One Health!

دکتر عزیز خودتان می دانید که خوابیده را می توان بیدار کرد ولی به خواب وانمود کرده را هرگز!

مسلم است وزیر جهادکشاورزی که فقط زبان سود و زیان و تجارت را می فهمد افرادی را می گمارد که بله قربان گو باشند و اینها نمی توانند مستقل عمل کنند.

به همین دلیل است که سازمان حاکمیتی، نظارتی و سلامت محور دامپزشکی نبابستی زیر دست مجموعه ای باشد که باید بر آن مقتدرانه نظارت کند و بایستی با فراغ بال و آزادی عمل زیر مستقیم وزارتخانه ای باشد که زبان علمی مشترکی را با هم دارند و آن وزارت بهداشت است.

همچنانکه پس از بحران بیماری های نوپدید BSE و آنفلوانزای به شدت پاتوژنیک پرندگانHPAI, اتحادیه تقریبا 30 کشوری اروپا در یک تجدید نظر شجاعانه و بنیادین تصمیم گرفت که که امور دامپزشکی را از بخش کشاورزی جدا کرده و به مدیریت کل بهداشت و سلامت غذایی Health and food safety منتقل کتد.

ایران نیز برای تضمین سالم ماندن مردمانش دیر یا زود چنین راهی را باید برود.

از شما پزشک محترم می خواهم که اگر به وزیر محترم بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دسترسی دارید با تشریح دقیق و علمی قضایا که حقیقتا بهداشت و سلامت جامعه را تهدید می کند در راستای تقدیم طرح دو فوریتی الحاق سازمان نظارتی و سلامت محور دامپزشکی به زیر نظر مستقیم وزیر محترم بهداشت بدون هیچ گونه ارتباط و موازی کاری با دیگر بخش های وزارت بهداشت بر اساس قانون مستحکم "سازمان های مستقل حکومتی" اقدام عاجل انجام پذیرد.

با تشکر صمیمانه به عنوان یک شهروند ایرانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
2
3
خدا را شکر جلویشان را گرفتند .یک عده ........ می رفتند برزیل و روسیه عشق و حال .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
عزیزجان ان هایی که می رفتند عشق و حال کسان دیگری هستند که هنوز هم می روند و نه وزیر ونه بابای وزیر هم نمی تواند جلوی رفتن آنها را بگیرد. ای کاش خودتان را به خواب نمی زدید. یک دامپزشک در برزیل حداقل ۱۲ ساعت در روز باید کار کند برای حقوق ۵۰ یورو .( مصوب هیات دولت برای همه کارمندان دولت در ماموریت خارج از کشور و به نرخ رسمی بانک مرکزی نه بازار ازاد ) با این همه خطرات و دوری راه و سه ماه دور از خانواده و ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
تنگ نظری و حسادت، مانع دیدن واقعیت و خطرات بالقوه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
1
0
قبله ثابت ،ذابحین مسلمان و آموزش دیده برای چه چیزی بابت هرتن 15 یورو مرکز حلال بابت صدور گداهی حلال میگیرد ناظرین شرعی چه کار خاصی انجام میدهن که
انها باید باشند و دامپزشکان نباشند اسلام به خطر نمی افتد اگر به فکر کاهش قیمت گوشت وارداتی هستن و دلشان به حال مردم میسوزد اول روحانیون حذف شوند و بعد هم دامپزشکان
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
1
5
درود بر وزیر محترم لطفا با قدرت ادامه بده با این دستور جلوی خیلی چیزها رو گرفتید متشکر وزیر گرامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
دقیقا موافقم وزیر محترم واردات کشاورزی جلوی خیلی از چیزها را گرفته اند مثل رشد صنعت دامداری و کشاورزی در کشور، نظارت بهداشتی و .... و در آینده نزدیک شاهد نابودی کامل دامپروری کشور بدلیل واردات بی رویه ایشان خواهیم بود . همینطور ادامه بده وزیر جان چون هیچ قدرتی نیست که جلوی تو را بگیرد...درود بر تو که دو تن از منتخبین شما ( روسای جهاد کشاورزی استان ها ) به جرم رشوه در زندان هستند....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
2
1
استیضاح آقای حجتی در مجلس و سپس محاکمه ایشان ............ به جرم تهدید سلامت جامعه با ورود گوشتهای فاسد و آلوده و همکاری با شرکت های واردکننده گوشت بدون نظارت کامل دامپزشکی در راه است:

دیر و زود دارد
ولی سوحت و سوز ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
1
1
دوستانی که دسترسی دارند برای رفع این مشکل بهداشتی فقط و فقط از طریق وزارت بهداشت و وزیر بهداشت وارد شوند و مشکلات خطرات و بهداشتی قابل انتقال به انسان با این تصمیم را به اطلاع ایشان و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برسانند و غیر از این راهی نیست و وزارت بهداشت قدرت بالادستی در قوانین و مسائل مرتبط با بهداشت انسان را دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
1
1
بحث حذف نظارت دامپزشکی بدلیل کاهش قیمت گوشت یک حربه ای است بسیار زیرکانه. چون اعزام و یا عدم اعزام دامپزشکان به هیچ عنوان حتی یک ریال باعث کاهش قیمت گوشت نخواهد شد و اصلا ابلهانه است کسی فکر کند هدف از این کار کاهش قیمت گوشت است . بلکه هدف دو چیز است حذف دامپزشکی باعث حذف یکسری پروسه های دست و پا گیر شده و در مواقعی مثل شرایط فعلی که نیاز به واردات سریع گوشت هست شرکت های وارد کننده که خیلی از عزیزان شاغل در انها از وابستگان و یا باز نشستگان وزارت محترم مربوطه هستند، بتوانند بدون دغدغه گوشت را وارد و بازار را کنترل نمایند و گرنه این پولی که به دامپزشکان می دهند نقطه ای است در مقابل دریایی از ثروت این شرکت ها. همچنین وزارت محترم از این طریق می تواند رضایت این شرکت ها ی مافیایی گوشت را جلب کند. حذف ناظرین بهداشتی باعث می شود شرکت های گوشت نمایندگان خودشان را به برزیل اعزام کنند تا براساس همان پروتکلی که رییس سازمان دامپزشکی گفته ، ساخت و پاخت های لازم جهت خرید گوشت های بنجل انجام دهند به این صورت گوشت های با کیفیت پایین که پس از انجماد دیگر قابل تشخیص نخواهند بود بجای گوشت های با کیفیت بالا در ایران فروخته می شود و این امر سود های کلانی برای شرکت های گوشت در پی خواهد داشت.
نکته مهم دیگر این داستان حمایت تمام قد مرکز حلال ایران در برزیل از این امر است که از مدت ها قبل پیگیر این جریان بوده . چرا که این مرکز حلال از شرکت ها مبالغی را به عناوین مختلف مطالبه می نماید که داد شرکت ها را درآورده بنابراین حذف دامپزشکان یعنی توانایی شرکت ها در پرداخت مبالغ مذکور . بنابراین عملا باز شرکت ها این پول را باید به مرکز حلال بدهند و بنابراین تاثیری در کاهش قیمت گوشت از این لحاظ نخواهد داشت.
دامپزشک
|
Brazil
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
1
3
جناب آقای دکتر رفیعی پور عزیز اگر جنابعالی از دو سال قبل تا کنون مشغول برنامه ریزی برای حذف نظارت های بهداشتی بودید پس چرا یکماه قبل بدنبال تصمیم فاجعه بار مرکز حلال برزیل ، مرکز مستقل هماهنگی دامپزشکان در برزیل احداث نموده اید می توانستید از همان زمان اعزام دامپزشک را حذف نمایید آیا این تصمیم چیزی جز فشارهای ارباب قدرت و تسلیم سازمان در برابر آنها .
اگر واقعا کشور برزیل دارای شرایط بهداشتی لازم باشد پس چرا برای اعزام اینجانب و دیگر همکاران جلسه چندین ساعته‌ برای آموزش جلوگیری از تقلبات کشتارگاههای برزیل با عکس و اسلاید و فیلم نشان می دهید .تقلباتی که بنده شخصا در برزیل الان شاهد آن هستم و در جهت تامین سلامت گوشت وقت و استرس فراوانی به ما تحمیل می نماید .
بنده از تصمیم سازمان متعجب نیستم از سکوت سازمان های نظارتی و حمایتی که تعدی به حقوق مردم را مشاهده نموده و اقدامی انجام نمی دهند .
انا لله و انا الیه راجعون
کارمند اداره دامپزشکی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
1
2
با سلام تمام این های هویی که انداختن برای اینکه نطارت بهداشتی نباشه اینجوری میسه اونجوری میشه همشون شعاری بیش نیست فقط آقایون دامپزشکان هر سه چهار سال برای تفریح تشریف میبردن و با این وضع دلار یه ۱۵۰ میلیونی به جیب میزدن فقط درد اصلیشون اینه مرسی از وزیر محترم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
1
1
بایستی دفتر مقام معظم رهبری، ریاست محترم قوه قضاییه، وزیر بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جریان این ...... قرار گیرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
1
اول باید دید سازمان پشتیبانی امور دام در یکسال گذشته چقدر سهل انگاری و باند بازی و تصمیمات غیر تخصصی گرفته که امروز به این مشکلات دچار شدیم که امروز با هزار دروغ و عدد سازی و تبلیغات مسئله رو میخوان تماس مالی کنن مگر ۳۰۰هزار گوسفند وارداتی و حذف دامپزشک چه کمکی میکنه . کشور بیش از ۳۰۰ هزار تن کسری گوشت قرمز داره اونوقت آقایان میخواهند با وارد کرن چند هزار گوسفند که خدا میداند کی دستش تو کار بوده و کشتار فقط چند صد تن گوشت موضوع را ماست مالی کنن و سر مردم و دستگاههای نظارتی رک کلاه بذارن
ناشناس
|
France
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
1
0
البته دلار جهانگیری ۲۰۰۰ گوسفند را گرفته اند و مطابق خبر های اعلام شده ۱۰۷۲ راس وارد کرده اند این موضوع باید زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی قرار گیرد.
منظور از عدم اعژام دامپزشک هم اینست که عده ای دارایی مملکت و جیب مردم راچپاول کنند.
پس هزینه اعزام دامپزشک برای اعمال نظارت بهداشتی از طریق افزایش قیمت گوشت به مردم ضرر نمی زند بلکه حضور دامپزشک بر درآمدهای غیر قانونی و نامشروع برخی ضرر می زند. آقای دکتر ماکنالی لطفا رسالت خطیر دامپزشکی را مبسوط تبیین فرمائید تا صنف دامپزشک مدیون ملت نباشند. و البته از اجرای این نامه جلوگیری فرمائید. اجرکم عندالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
1
چه خوبه که انسان با وجدان کاری کار کنه واز حقوق صنفی و همکارانش دفاع کنه ...............
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
0
دوستان سازمان دامپزشکی تا زمانی که غم نان دارند هیچوقت هیچ قدمی در راستای حفظ مقام دامپزشک بر نمیدارند و همیشه .............ی جهاد کشاورزی با وزیری که مهندس عمران است باقی خواهند ماند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
1
عزیزان بخش خصوصی که از عدم اعزام دامپزشکان دولتی استقبال می کنید این ضعیف بودن سیستم بالاخره یه جایی شامل بخش خصوصی هم خواهد شد بهتر است به جای ایجاد دوگانگی و تفرقه که متاسفانه سالهاست به اشتباه ایجاد شده در برابر هر گونه بی توجهی به رشته دامپزشکی متهد و یکصدا باشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
1
با سلام
به اطلاع دوستان مي رساند كه بر اساس راي شماره هيأت 562 هيأت عمومي ديوان عدالت اداري با موضوع واگذاري كنترل بهداشتي و كيفيتي مواد پروتئيني وارداتي،
در مورخه 11/9/1391 مغاير قانون شناخته شده است با جستجو در اينترنت مي توانيد در سامانه ملي قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران متن حكم صادره را كه بسيار مهم و راهبردي است مطالعه فرمائيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
1
ضعف وضعف ،منفعل و منفل و انفعال رییس سازمان و دیگر هیچ و سوء استفاده ار دین و اعتقادات مردم توسط روحانیون و دیگر هیچ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
1
مرجع تصویب: هيات عمومي ديوان عدالت اداري
شماره ویژه نامه: ۵۲۹


پنج‌شنبه،۳۰ آذر ۱۳۹۱


سال شصت و هشت شماره ۱۹۷۵۰

رأی شماره ۵۶۲ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع واگذاری کنترل بهداشتی و کیفیتی مواد پروتئینی وارداتی در چارچوب پروتکل سازمانهای بین‌المللی بازرسی‌کننده در مبدأ و در چارچوب ضوابط سازمان دامپزشکی به شرکتهای کنترل کیفی کالا در مقصد مغایر قانون است


شماره هـ/۸۹/۸۱۳ ۱۱/۹/۱۳۹۱

تاریخ دادنامه: ۱۵/۸/۱۳۹۱ شماره دادنامه: ۵۶۲ کلاسه پرونده: ۸۹/۸۱۳

مرجع رسیدگی: هیأت عمومی دیوان عدالت اداری

شاکی: قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور

موضوع شکایت و خواسته: ابطال بند ۳ تصمیم‌نامه شماره ۱۶۹۰۶۹/ت۴۵۴۶۲ن ـ ۲۹/۷/۱۳۸۹ نمایندگان ویژه رئیس جمهور

گردش کار: مطابق بند ۳ تصمیم نامه شماره ۱۶۹۰۶۹/ت۴۵۴۶۲ن ـ۲۹/۷/۱۳۸۹ نمایندگان ویژه رئیس جمهور مقرر شده است که:

«بند۳ـ کنترل بهداشتی و کیفیتی مواد پروتئینی وارداتی در چارچوب پروتکل سازمانهای بین المللی بازرسی‌کننده در مبدأ و در چارچوب ضوابط سازمان دامپزشکی کشور توسط شرکتهای کنترل کیفی کالا در مقصد صورت می‌گیرد.»

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور به موجب شکایت نامه شماره ۱۸۲۹۱۴ـ ۹ /۱۱/۱۳۸۹، ابـطال بنـد ۳ تصمـیم‌نامه شـماره۱۶۹۰۶۹/ت۴۵۴۶۲ن ـ ۲۹/۷/۱۳۸۹ نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در کارگروه کنترل بازار در خصوص کنترل بهداشتی و کیفـیتی مواد پروتئـینی وارداتی را خواسـتار شده و در جهت تبیـین خواسته اعلام کرده است که:

«احتراماً، به استحضار می‌رساند تصمیم‌نامه شماره ۱۶۹۰۶۹/ت۴۵۴۶۲ ن ـ۲۹/۷/۱۳۸۹ نمایندگان رئیس‌جمهور از جهت انطباق با قانون در این سازمان مورد بررسی قرارگرفت. در بند «۳» مصوبه مذکور، کنترل بهداشتی و کیفی مواد پروتئینی وارداتی را در چارچوب پروتکل سازمانهای بین‌المللی بازرسی‌کننده در مبدأ و در چارچوب ضوابط سازمان دامپزشکی کشور به عهده شرکتهای کنترل کیفی کالا در مقصد گذاشته شده است، این در حالی است که در بند «د» ماده (۳) قانون سازمان دامپزشکی کشور مصوب ۲۴/۳/۱۳۵۰، کنترل بهداشتی و کیفی و ورود و خروج دام و فرآورده‌های خام دامی و نظارت در نقل و انتقال و صدور گواهی بهداشتی در این خصوص جزء وظایف سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته است و به علاوه مطابق تبصره ۲ ماده ۳ قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم... و اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی، فعالیتهای حوزه سلامت از شمول این قانون خارج بوده است و نمی‌توان با تمسک به قانون اخیر نیز واگذاری صلاحیت سازمان دامپزشکی به بخشهای دیگر را توجیه کرد، لذا مصوبه مذکور خلاف قانون تشخیص می‌شود.

شایسته است دستور فرمایند به جهت اهمیت بهداشت و سلامت جامعه موضوع به‌صورت فوق العاده در هیأت عمومی دیوان مطرح تا نسبت به ابطال آن اتخاذ تصمیم نمایند.»

در پاسخ به‌ شکایت مذکور، سرپرست امور تنظیم لوایح و تصویب‌نامه‌ها و دفاع از مصوبات دولت (حوزه معاونت حقوقی رئیس‌جمهور) به موجب لایحه شماره ۱۱۲۷۵۶/۱۳۳۴۸ـ ۱۴/۱۲/۱۳۹۰ توضیح داده است که:

«۱ـ به موجب بند «هـ» ماده (۱۴۳) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، از جمله اقداماتی که در طول برنامه به منظور فراهم کردن زیر ساختهای امنیت غذایی انجام می‌شود، « برون سپاری فعالیتهای غیرحاکمیتی و تصدی‌گریهای بخش کشاورزی» به بخشهای خصوصی و تعاونی است.

۲ـ مستفاد از مواد (۱۶ و ۱۵) قانون نظام جامع دامپروری کشور مصوب ۱۳۸۸ تأسیس تشکّلها و مراکز خدمات و آزمایشگاههای مرتبط با دام و امکان واگذاری برخی امور مرتبط پیش‌بینی شده است.

۳ـ در مواد (۶ تا ۲) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب ۱۳۸۹ امکان تأسیس مراکز آزمایشگاهی دامی توسط بخش غیردولتی پیش‌بینی شده است و در ماده (۶) نیز صراحتاً تکلیف دولت در واگذاری وظایف تصدی‌گری خود در خصوص اقدامات اجرایی آزمایشگاههای گیاهی و دامی مقرر شده است.

۴ـ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ راهبردهای انجام وظایف دولت را تعیین کرده و بر اساس ماده (۸)، امور حاکمیتی که انجام آنها بر عهده دولت است، احصاء شده است. علاوه بر آن که در مواد (۱۳ و ۹) واگذاری انجام اقدامات اجرایی در امور خدماتی، اجتماعی و فرهنگی به بخش غیر دولتی پیش بینی شده است.

۵ ـ آن چه در مصوبه مورد شکایت مورد حکم قرار گرفته است «انجام دادن کنترل بهداشتی و کیفیتی مواد پروتئینی وارداتی توسط شرکتهای کنترل کیفی کالا» است که قطعاً در زمره امور اجرایی و تصدی‌گری بوده و مستلزم واگذاری وظایف حاکمیتی سازمان یاد شده به بخشهای دیگر نیست و از سوی دیگر وظیفه حاکمیتی سازمان دامپزشکی در کنترل بیماریهای دامی ملازمه با انجام کلیه امور اجرایی آن توسط خود سازمان ندارد بویژه آن که بر اساس ماده (۱۳) قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر قوانین ذکر شده این امر می‌باید توسط بخش غیردولتی انجام شود.

بنا به مراتب فوق الذکر رد دادخواست را خواستار است.»

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ یاد شده با حضور رؤسا، مستشاران و دادرسان شعب دیوان تشکیل شد. پس از بحث و بررسی، با اکثریت آراء به شرح آینده به‌صدور رأی مبادرت می ‎ کند.



رأی هیأت عمومی

نظر به این که مطابق بند «ک» ماده ۸ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۱۳۸۶، ارتقای بهداشت و آموزش عمومی، کنترل و پیشگیری از بیماریها و آفتهای واگیر، مقابله و کاهش اثرات حوادث طبیعی و بحرانهای عمومی از جمله امور حاکمیتی احصاء شده است و به موجب بند هـ ماده ۱۴۳ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال ۱۳۸۹، برون‌سپاری فعالیتهای غیرحاکمیتی و تصدی‌گریهای بخش کشاورزی به بخشهای خصوصی و تعاونی با رعایت سایر شرایط مقرر در قانون تجویز شده است، بنابراین امور حاکمیتی قابل واگذاری بـه بخش خصوصی نیست و بنـد ۳ تصمیم نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در کارگروه کنترل بازار که کنترل بهداشتی و کیفیتی مواد پروتئینی وارداتی در چارچوب پروتکل سازمانهای بین‌المللی بازرسی‌کننده در مبدأ و در چارچوب ضوابط سازمان دامپزشکی را به شرکتهای کنترل کیفی کالا در مقصد واگذار کرده است، مغایر قانون تشخیص داده می‌شود و به استناد بند یک ماده ۱۹ و ماده ۴۲ قانون دیوان عدالت اداری حکم به ابطال آن صادر و اعلام می‌شود.

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری معاون قضایی دیوان عدالت اداری ـ علی مبشری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
5
می گویند تاریخ تکرار اتفاقات است. ماجرای خون های آلوده وارداتی ازکشور فرانسه در سالهای 1362 و 1363 که جان صدها ایرانی بی گناه را به خطر انداخت. ماجرای واردات گوشت های آلوده از کشور هندوستان در سال 1381 که موجب تشویش شدید اذهان عمومی و تهدید بهداشت جامعه گردید و حالا حذف نظارت بهداشتی بر واردات گوشت
همکار متعجب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
0
2
دوستان، تعجب میکنم... من دامپزشک دولتی هستم که نظر هم نوشتم و همه نظرات رو میخونم. حکیم مهر محترم تا به حال چنین تعدد نظراتی به خود ندیده بود. الان صنف دامپزشکان دولتی همه معترضند. متوجه شده ام که دامپزشکان خصوصی هم به اصل حکم اعتراضی ندارند ولی به خاطر تبحری که در امر بهداشت دام دارند، نگرانند. کاردان ها هم کم لطفی میکنند، شوخی زیاد میکنند و بخاطر واحدهای تحصیلی محدودتر، به عمق فاجعه پی نبرده اند. حالا با اینهمه پیام اعتراض چرا هیچکس هیچ جوابی نمی دهد؟ ای همکاران، ما اینقدر ناگزیر و بی کس و دست از همه جا کوتاه بودیم و خبر نداشتیم؟ نظام و انقلاب ما این را برمیتابد؟ این راه آخرش بدبختی است. جایی نشان دهید فریاد بزنیم. چرا هیچ مسئولی سخن نمیگوید؟ ما ناگزیر ما هیچ.... به سخنان دو نماینده مجلس هم کسی محل نمیگذارد ...... والله خیر الماکرین
ناشناس
|
France
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
0
1
آقا شما چی فکر می کنید؟
آقایان این نظرات را می خوانند یا نه؟ اونها چه برداشت و قضاوتی دارند؟ آقای دکتر ماکنالی لطفا این نظرات را جمع بندی و تقدیم وزیر و رئیس محترم سازمان بفرمائید.
خطاب به حکیم مهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0
0
سلام، چرا من هرچه پاسخ میزنم نمیره؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
1
0
درود بر وزیر
بسیار کار درستی انجام داده
همکار دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
0
0
مستندا به ماده 11 آئین نامه بهداشت محیط مصوب 1367 کنترل بهداشتی هر نوع دام و فراروده های خام دامی اعم از تولید توزیع و عرضه مستقیما در عهده سازمان دامپزشکی قرارداد شده است.م مضافا به استناد رای هیات عمومی 562 رای به ابطال نمایندگان ویژه رئیس جمهور مبنی بر کنترل بهداشتی در مقصد داد شده است ،همچنین وفق قوانین سازمان دامپزشکی صدور مجوز و کنترل بهداشتی فراوده های خام دامی وفق آئین نامه بند ز مجددا در عهده سازمان دامپزشکی نهاده شده است .بنابراین دستور وزیر نمی تواند رافع مسئولیت سازمان دامپزشکی باشد و هر گونه قصور و اهمال مسئولیتش مستقیما با سازمان دامپزشکی است از طرفی در صورت اجرای این دستور فی الواقع بازرسی قبل از کشتار و بررسی اسناد پرورش دام و منشاء دام که الزامات بهداشت ایران امده است مفهموم نداشته و الزامات بهداشتی ایران که اصطلاحا IHR نامیده می شود ضمانت اجرایی ندارد .همچنین طبق اصول HACCP کنترل در crtical point هاست و آزمایش خروجی بیانگر سلامت واقعی و کیفیت محصول نیست چراگاه آزمایش خروجی محدود و با هدف گذاری فضا میکروبی و یا اورگانو لپتیکی پایه ریزی شده است حال انکه در دامپزشکی بسیاری از بیماری ها با مشاهدات عینی قابل تشخیص می باشد که این مهم در بیماری های عفونی انگلی و و ویروسی مثل تب کریمه کنگو مصداق می یابد.اقدام اخیر نه تنها وجاهت قانونی نداشته بلکه از نظر اصول علمی نیز با اما و اگر های زیادی همراه هست که سازمان دامپزشکی راهکاری برای آن ندارد لذا توصیه می شود از آنجائیکه متاسفانه مسئولین سازمان دامپزشکی مربوطه نه تنها مخالف این نظر نیستند بلکه به نوعی آن را تقویت می کنند تشکل های صنفی نسبت به این موضوع واکنش نشان بدهند.قطعا با اجرای این مهم حضور ناظران دولتی و یا خصوصی در کشتارگاههای داخل نیز مفهمومی نخواهد داشت.حقیتا ای کاش یک مقدار دامپزشکان از روحانیون تاسی می کردند که در همکاری و انسجام چگونه برخورد می کنند البته این مسئله در اینده نه چندان دور نیز دامن آنها را هم خواهد گرفت.
نظر شما
ادامه