کد خبر: ۴۷۳۶۱
تعداد نظرات: ۵۲ نظر
به بهانه لغو اعزام دامپزشکان به کشتارگاه‌های کشورهای مبداء:
مانده‌ام چگونه شرح یا توجیهی برای آن بنویسم و بگویم هزینه‌ی نظارت بهداشتی نسبت به قیمت گوشت اصلاً عدد یا رقمی نیست که بخواهد دغدغه‌ی واردکننده یا مصرف‌کننده باشد ...
 
 

به بهانه لغو اعزام دامپزشکان به کشتارگاه‌های کشورهای مبداء

دامپزشکی در گره تنهایی

دکتر حسین یاوری

دامپزشک، متخصص بهداشت و بیماری‌های آبزیان
 

نمی‌دانم، اگر چندین بار کتاب «شازده کوچولو» اثر "اگزوپری" یا انیمیشن آن را با نام «مسافر کوچولو» بارها و بارها در برنامه کودک قبل از دانشگاه نخوانده یا ندیده بودم و اینکه با چالش تنهایی او آشنا نبودم، می توانستم اینقدر با شازده کوچولو خودمانی باشم، تا چند سوال ساده به سبک همان دوران نوجوانی از او بپرسم که آیا او قادر خواهد بود گره گشایی بر این تنهایی باشد.

در گیرودار تنهایی، در آن شب بارانی، نجوایی دلنشین، مهربانانه و آرام، همانند تیک‌تاک ساعت شماطه‌دار قدیمی خانه‌ی بی‌بی جان، بیدارم کرد و دلنشینانه گفت: یادت هست آنگاه که اسمی از دوست دوران دانش‌آموزی‌ات به میان می آمد، یادی از بهترین دوست، یعنی «کتاب» داشتی و هماره دو موضوع انشا بر سینه تخته سیاه حک می‌شد: «علم بهتر است یا ثروت» و دیگری  «بهترین دوست انسان کیست؟». به یاد نمی آورم که دانش آموزی غیر از کتاب، دوست دیگری بر گزیده باشد. همین دلیلی شد تا ضرب‌آهنگ قطرات باران بر شیشه ی پنجره ی اتاقم، صدای آن رفیق قدیمی را بهتر به گوش جان رساند و دلنشین گرداند؛ سخن خاطرات مدرسه، کلاس و کتاب. اینجا بود که کتاب دوست داشتنی شازده کوچولو بیش از پیش مرا به خود خواند. مرا که هر برگ کاهی آن، دنیایی از خاطرات شیرین برایم زنده می‌کرد. با خود گفتم حال که مجال خواندنش هست، دوباره بخوانمش؛ شاید روشی، مسیری، راهی برای هم‌زبانی با چاشنی همدلی دوران کودکی در او یابم!!

بی‌درنگ از جا بلند شده، سراغ کتاب‌های بسته‌بندی شده، در کیسه برنجی‌های زیپ‌دار که بسان کیف های امروزی جایگاهی برای نگهداری کتاب‌های قدیمی در زیر تخت چوبی انباری بود، زدم. خوشبختانه با بازکردن زیپ اولین کیسه برنجی، کتاب شازده کوچولو خودنمایی کرد؛ وه چه خوشحال شدم؛ چرا که اگر نمی‌یافتمش، غم و اندوه پیدا نکردن آن دوست فراموش شده بر این تنهایی افزون می‌شد. خیلی سریع مثل همه ی کتاب‌هایی که اول بار می بینم، تا انتها یک ورق زدم؛ نقاشی های کتاب مثل همان دوران برایم جذاب بود، نمی دانم چه حسی در وجودم به قلیان آمد که شوق دوبار خواندن آن کتاب را در آن شب در من زنده کرد؛ شاید برای روشن‌تر شدن محتوایش، تا مگر شمعی در دلم یا ذهنم نیز افروخته شود.

مشکل پیش آمده‌ی این تنهایی‌ام را می‌دانستم، اما زبان گفتگویش را نمی‌دانستم. به خود گفتم حالا که با شازده کوچولو خیلی بیشتر از اینکه شما می‌دانید آشنا هستم، مسئله را با او در میان بگذارم، چون او را می شناسم، یقین دارم  توانایی ساده‌نویسی و ساده‌سازی مفاهیم پیچیده را دارد و جدا از بحث های جدی‌تری که گاهی با سکوت و گاهی با لبخند به مقتضیات سن دوران کودکیش، مسافر کوچولو با زبان بدن به تصویر می کشید در کتاب خاطراتش مثال ها و مصداق هایی آورده که می‌تواند گره‌گشای بسیاری از چگونه گفتن و یا مذاکره برای حل مشکلات امروزه‌ی ما نیز باشد.

پرسشی درباره‌ی دامپزشکی و ناشناخته‌های آن، چون می دانستم از سیاره ای دیگر به اینجا آمده، برایش مطرح کردم؛ خیلی جدی و بدون تعارف گفت: خیلی سؤالت کلی است، بهتر است یک موضوع را طرح کنی شاید بتوانم راهنمایی بر این باشم.

 گفتم: شازده کوچولو عزیز؛

آیا در جریان نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی بر گوشت های وارداتی و اهمیت این نظارت هستی؟! می دانی هراز چند گاهی چالشی برای این موضوع به‌وجود می آید که باعث مشغله فکری می شوم که چرا عمده‌ی دغدغه‌ی این موضوع، اینگونه جلب می‌شود تا اعلام کنند «هزینه های بالادستی قیمت گوشت با اعزام کارشناسان دامپزشکی افزایش می یابد» و هرچه می‌نویسیم که در قبال کاری که ناظرین بهداشتی انجام می دهند تا گوشت استحصالی، علاوه بر داشتن استانداردهای بهداشتی، کیفیت طعم و پخت آن با ذائقه ایرانیان هم‌خوان باشد، که این با کم چربی بودن گوشت، جنسیت و سن دام انتخابی برای کشتار مرتبط بوده و با نظارت دقیق ناظرین بهداشی به صورت جدی این مهم لحاظ گردیده، تا گوشت در سبد خانوار ایرانی با بهترین کیفیت عرضه شود، اما همه‌ی این توضیحات، انگار چندان اثرگذار نیست؛ مانده‌ام چگونه شرح یا توجیهی برای آن بنویسم و بگویم هزینه ی نظارت بهداشتی نسبت به قیمت گوشت اصلاً عدد یا رقمی نیست که بخواهد دغدغه‌ی واردکننده یا مصرف کننده باشد.

شازده کوچولو به این پرسشی که در ظاهر به یک مسئله روزمره دامپزشکی مبدل شده است و می توان مصداق های آن را در بسیاری از تصمیم های کلان و مهم در حوزه ی دامپزشکی نیز پیدا کرد. اینگونه پاسخی داد که من هم گفتم بهتر است پاسخ او را با شما هم در میان بگذارم تا مورد قضاوت قرار دهید.

شازده کوچولوی قصه ی ما گفت: از این دست سؤالات برای من زیاد پیش می آید که پیشنهاد می کنم به این مصداق گوش کنی و بعد اگر دیدی قابل شبیه سازی است، تو هم مثل من از زبان عدد و آمار استفاده کن و به صورت واقعی و شفاف قیمت هزینه کرد بهداشتی یک کیلوگرم گوشت را بیان کن.

خوشحال‌تر شدم، چرا که انگار قرار است گره‌ای که با بیش از پنجاه یادداشت با زبان توسعه، بهداشت، اقتصاد، آموزش، آینده پژوهی، مشکلات بی نشانه، کارآفرینی دولتی و...  با گام خدمات دامپزشکی توسط همین قلم منتشر شده بود و هنوز پاسخی منطقی برای آن ها یافت نشده است، با روشی یا تاکتیکی دیگر گره گشایی شود.

منتظر پیشنهادش بودم که گفت: یادت نمی آید که گفته بودم، اگر به این آدم بزرگ ها بگویید: «خانه‌ی زیبایی را دیدم با آجرهای صورتی، با گلدان‌های شمعدانی جلو پنجره هایش و کبوترهایی روی بامش ...» موفق نمی‌شوند این خانه را در نظر مجسم کنند. باید به آن‌ها گفت: «خانه ای دیدم که قیمتش صد هزار فرانک بود.» آن وقت همگی به صدای بلند می گویند: «چه خانه‌ی قشنگی!»، حالا تو هم صریح و شفاف بگو که هزینه‌کرد نظارت بهداشتی برای یک کیلوگرم گوشت 100 تا یک تومنی است تا قضاوت کنند یا مقایسه کنند که برای اعتماد دهی به مصرف‌کننده و تایید بازار برای عرضه‌ی آن یک چهارصدم درصد هم هزینه نمی‌شود.

شازده کوچولو پرسید: آخه رفتن به خارج و برزیل هم این حرف و گفته‌ها را دارد، بگو شرایط کاری آن چگونه است؟ که من هم گفتم: در یک مورد قابل مقایسه با سیاره ی کوچک تو است.

لبخندی زد از اینکه شباهتی بین سیاره‌اش و شرایط کاری در کشتارگاه برزیل برایش قرار است بگویم. انگار متعجب شد و گفت بی‌صبرانه منتظر شنیدن آن هستم.

گفتم: خاطرت هست سیاره ات به اندازه ای کوچک بود که در طول شبانه روز 43 بار غروب خورشید را نظاره‌گری. گفت: دقیقا همین طور است.

گفتم: کار کردن در کشتارگاه هم با قدم زدن روزانه حداقل ده کیلومتر بین سالن کشتار، سالن استخوان‌گیری، سردخانه‌های ذخیره سازی از ساعت 4 صبح تا 4 عصر غروب بدین گونه است که در کسری از ثانیه دمای بهاری 25 و گاهی تا 30 درجه سانتی گراد سالن کشتار با تغییر سالن زمستانی می شود! که صد البته نه آن بهاری که فکر شود صدای چکاوک ها یا جیک‌جیک گنجشک‌ها و یا دیدن سبزه ها را نظاره‌گر هستی، بلکه صدای شوکر بی‌حس کننده گاو، حرکت زنجیره های لاشه های آویزان شده، صدای اره برقی استخوان بر و... که  مجبورت می‌کند گوشی صداگیر حتی به گوش‌هایت بزنی! و...؛ اما گفتم: در کسری از ثانیه زمستان را می بینی، بله مجبوری زیب کاپشنت را بالا بکشی، کلاه کاپشنت را روی کلاه ایمنی کارت که می خواهد مانع شکستگی سرت در قدم زدن‌های پی در پی در طول خط کشتار در لابلای آهن آلات محیط کشتارگاه شود، بکشی تا در سالن استخوان‌گیری که دمایش 10 درجه است وارد شوی و برای حداقل 6 الی 8 ساعت در روز نظاره‌گر قطعه بندی و لیبل زنی صحیح بسته بندی ها  باشی؛ از این جهت بود که گفتم دمای بهاری و زمستانی سالن‌ها فرای راه رفتن مداومت به کرات باید تجربه کنی و هر از گاهی هم به سالن انتظار و بارگیری که دمایی زیر صفر درجه دارند هم سرکی بزنی!

شازده کوچولو آهی کشید و گفت: پس خارج رفتن شما، از بیرون ما را کشته است و از درون، شما را؛ خنده‌ام گرفت.

خواستم برای سایر مواردی مثل: بی سرو سامان ماندن ماده 19 دامپزشکی، معطل ماندن ضرایب حقوقی دامپزشکی در قانون خدمات کشوری با وجود رسته‌ی بهداشتی درمانی دامپزشکی در کنترل و پیشگیری بیش از 70 درصد بیماری‌های مشترک انسان و دام، تاخیر دراز مدت در بروز رسانی همه ساله‌ی تعرفه های دامپزشکی نسبت به پزشکی و... بپرسم که دیدم صدای اذان صبح می‌آید که می‌گوید «حی علی خیر العمل».

شازده کوچولو رفته بود و با کوله‌باری از سؤال، در راه مانده و تنهایم گذاشت که می خواستم با طرح سایر سوالات  بداند با ورود به دانشکده‌ی دامپزشکی، زندگی و کارم به حرفه‌ی دامپزشکی چگونه گره خورده است.

 

 

انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۹
.......
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
9
14
آگر يک روز بگویند دامپزشکان دولتی اعزام شوند اما هزینه نظارت آنها به پول رایج ايران ریال پرداخت می شود همان‌ اضافه کاری مصوبه هیأت دولت این شوق و اشتیاق و وجدان کاری سلامت مردم خواهد بود!
........... بیخودی سلامت مردم را بهانه نکنید!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
مگر الان غیر از این است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
چقدر ادم ...........ی شد ه ای که فقط از نظر منافع مادی ،بحث را دنبال میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
تا کنون حتی یک چهارم حق ماموریت دولتی را هم پرداخت نکرده اند
ظاهرا وارد کنندگان گوشت قلم بدست شده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
تنگ نظری عوام و زیاده خواهی دلالان، باعث شده خدمات قبلی دامپزشکی در این عرصه و خطرات آتی ناشی از حذف دامپزشکی ندیده گرفته بشه. عجیبتر از همه توجیه غیرعلمی مسئولین سازمان است...
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
4
4
برای حل این مشکل بهداشتی با توجه وضع پیش آمده و عدم قدرت مدیران سازمان باید از طریق وزارت بهداشت و وزیر بهداشت که نقش بالادستی در سلامت انسان و قوانین بهداشتی مرتبط با سلامت انسان را دارد وارد شد.
دامپزشک
|
Luxembourg
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
4
4
تازمانی که دامپزشکی زیرمجموعه وزارت بهداشت نباشه پس ارزشش برای حفاظت ازسلامت و بهداشت جامعه درک نمیشه و وزارت کشاوززی هرطوری که بتونه جامعه رو از خدمات سلامت محور دامپزشکی محروم میکنه. سال ۹۸ هم تموم شد و هیچ اقدامی نشد
بهروزیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
5
7
احسنت بر دکتر یاوری عزیز با قلم زیبا مثل همیشه عالی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
4
5
خدمت همکار محترم اقای دکتر یاوری که گوشه ای بسیار کوچک از مشکلات بازرسین بهداشتی دامپزشکی که برای بازرسی بهداشتی گوشتهای وارداتی را به زبان ساده تشریح کردند عرض خدا قوت دارم.مشکلات دامپزشکان در خارج از کشور مثنوی صد هزار من است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
4
6
احسنت
دامپزشک
|
Canada
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
5
4
احسنت دکتر .خوبه همه نظر دادن فردا بدون نظارت گوشت هایی فرستادن و مشکل داشت جوابگوی ملت باشند .کسی نسیت بگه اگر نظارت ما نبود مردم جرات نمیکردند یک کیلو گوشت منجمد بخرن .
ناشناس
|
France
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
2
3
برای این همه تعلل و ناکامی جهادکشاورزی در کنترل قاچاق دام و افزایش قیمت شدید محصولات دامی و کشاورزی و مشکلات خوراک دام و طیور و عدم کنترل جولان شرکت ها و وجود سلطان های متعدد و اعجوبه های روابط تجاری داخل وزارتخانه و سازمانها با بخش خصوصی و ... دنبال یک "دیوار کوتاه " می گشتند که نظارت بهداشتی را گیر آوردند و به مسلخ بردند ولی همگان بدانند در کوتاهترین زمان ممکن نتیجه این اقدام تهاجمی به سلامت غذای مردم قابل مشاهده خواهدبود. و افراد مطلعی که در مقابل این دستور وظیفه قانونی خود را انجام ندادند وامدار این ملت شریف خواهند بود.
احمدی دامپزشک بوشهر
|
Germany
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
5
4
بنده به شخصه شاهد بارگیری دام های فاقد ضوابط بهداشتی که برای ایران رد کردم به مقصد کشورهای مصرویتنام بودم
مضافا درصورت عدم حضور همکاران ناظر شاهد فروش چربی به جای گوشت دربین بسته بندی ها وبطور ماهرانه خواهیم بود .درواقع شهروند ما باید چربی رابه قیمت گوشت بخرد
به این مهم لاشه دام های ماده پیر هم رااضافه بفرمایید
شایسته می بود مهندس عمران و وزیر ....... جهاد کشاورزی دنبال رفع .......های وزارتخانه‌ وسازمان ها وادارات استانی اش می بود. ...............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
.......پروتئین چربی را طوری با مهارت بسته بندی میکندکه بجای گوشت ،چربی را با کمی گوشت در حدی که رنگ گوشت روی چربی به سختی مشاهده میشود.تازه از 5 صبح در صف فروشگاه هم باید بایستی.لعنت بر باعث و بانیش
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
7
4
جهاد کشاورزی بفکر کمیته نه کیفیت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
5
5
سرتان به کار خودتان باشد در کار بزرگان دخالت نکنید...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
بزرگ !!! بزرگی رو از چه منظر میفرمایی ، ابعاد مثل ... ،............
دهقان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
7
6
گنه کرد در مصر آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری
وزارت جهاد کشاورزی الفبای بهداشت رو نمیدونه تا بخواد دغدغه داشته باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
8
3
سلام اصل مطلب تحريميم احتمال توقيف محموله بین راه زیاده لب مرز تحویل بشه بهتره و مقرون بصرفه توسط دکتر کشتارگاه نظارت میشه نه کارمند بی سواد شبکه که کار اداری را هم درست بلد نیست این چوب خداست که اتفاقا این بار صدا دارد و شازده کوچولو را قانع کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
قطعا بیسواد توای با آین طرز بیانت
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
4
3
من ماندم جنون گاوی و تب برفکی در گوشت منجمد چطور می خواهند تشخیص بدهند یا دام مبتلا به PPR کسی میگه ماست من ترشه

حالا از طرف دیگر گلایه دارم از همکاران سازمان دامپرشکی که این اواخر ادا در می آوردند یکی ۳ با برزیل میفرت کس دیگه 10 تا 15 سال بود جای نرفته بود و خیلی کارهای مسخره که دنبال رانت بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
منم موندم جنون گاوی را حضرتعالی چطوری تشخیص میدین. در کشوری که اصلا جنون گاوی پایش نمیشه ادعای گزاف نفرمایید
ناشناس
|
France
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
6
5
حسین یاوری عزیز
وارد ابن فضا ها نشو عاقبت اندیش و عاقل باش
شما که متخصص آبزیان هستید بهتر است در رشته خود فعالیت کنید اعزام هایی که وهن سازمان هست چرا باید ادامه داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
چرا وارد این فضا نشود؟
از قضا بسیار هم شیوا نوشته اند
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
5
6
همکاران زحمت کش دولتی اگه الان جلوی این اقدام ....... گرفته نشه ، برگردوندن مجدد اعزام ها محاله پس بیایید کاری بکنیم و از حق خودمون و مردم بیگناه دفاع کنیم . یادتون باشه که روی حمایت سازمان اصلا حساب نکنید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
6
2
استیضاح وزیر جهادکشاورزی و ................ به جرم واردات گوشتهای آلوده
طبق دستوالعمل OIE هر گوشت وارداتی یدون مراحل معایته و آزمایش پیش از کشتار، حین کشتار و پس از کشتار مشکوک و آلوده فرض می شود

در داخل ایران سازمان دولتی دامپزشکی به بخش خصوصی ایرانی اعتماد ندارد آن وقت چطور به خارجی ها آن هم برزیلی های متقلب می شود اعتماد کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
7
6
سلام
این آقای متخصص آبزیان که با شازده کوچولو خیلی بیشتر از اینکه ما بدانیم آشنا هستند این مسئله ها را با او در میان بگذار ن و به ما پاسخ بدهند :
1- این امریکایی ها، اروپایی ها ، روس ها، چینی ها، ویتنامی ها ،عربستان سعودی ها، عمانی ها، مالزیایی ها، ترکیه ای ها، عراقی ها، امارت متحده عربی ها ، لبنانی ها قراقستانی ها ، و سایر کشورهای دنیا چرا حتی یک کشور مثل ما نیست ؟
2- چرا الان در ایران مثل سابق به کشورهای استرالیا، نیوزلند، پاکستان، مغولستان، کشورهای آسیای میانه ناظر شرعی اعزام نمی کنند ولی تا چندی قبل این کار را می کردند ؟
3- چرا در کشور برزیل یک شرکت حلال بخش خصوصی بوجود آمده و تشکیلات بخش خصوصی خود را دارد ؟
4- چرا اعزام ها صرفا برای دکترهای دامپزشک دولتی است حتی اگر یکبار هم کشتارگاه نرفته نباشد بصرف اینکه دکتر دامپزشک باشند اعزام می شوند؟
5- چرا هزینه اعزام دامپزشک را وارد کننده باید بپردازد ؟
6- اصولا یک دکتر دامپزشک اعزامی شرح وظایفش چه چیزهایی باید باشد ؟
7- چرا کارشناس و کارشناس ارشد بهداشت گوشت نمی تواند اعزام بشود ؟
8- ضمنا بفرمایید از یک کشوری که مورد تایید کشورهای توسعه یافته قرار گرفته و به آنها گوشت صادر می کند اگز اعزام های امدادی نباشد چه مخاطراتی می تواند وارد کشور بشود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
دقیقا درست میفرمایید. اصلا از نظر قانونی حق ماموریت کارمند دولت رو که نباید وارد کننده پرداخت کنه که این همه فساد بوجود بیاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
عزیز دل برادر
شما نگران نباش
دامپزشکان برای جلوگیری از تخلفات اعزام می شوند.
شما چرا ناراحتی.
آیا اطلاع داری که چقدر از تخلفات را مانع می شوند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
رسوائی گوشتهای آلوده برزیلی در اروپاهنوز در اذهان باقی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
1
3
من نمیدونم این کدوم قانونه که میگن واکسن دام کوچیک رو مرکز واکسیناسیون نباید بزنه کلینیک اختصاصی دام کوچیک باید بزنه؟میشه بگین تو کدوم بند و قانون نوشته شده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
4
11
جالبه که بعضی از دوستان در بخش دولتی در شهرستان محل فعالیت خودشان حتی حاضر نیستند از پشت میز کار اداری شان بلند شوند و در محوطه اداره یک کیس گاو یا گوسفند را حتی مشاهده کنند؛ چه برسد به معاینه. ....................
اما پای اعزام یا عدم اعزام به خارج از کشور که رسیده این عزیزان به شدت دغدغه بهداشت عمومی دارند.
اگر سازمان دامپزشکی اعلام کند که همین کار بازرسی کشتارگاه در یکی از کشتارگاه های مناطق محروم سیستان و بلوچستان انجام گیرد چند نفر از این عزیزان که دغدغه بهداشت عمومی دارند حاضر به اینکار هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
ظاهرا هیچ اطلاعی از ادارات ندارید.
سالهاست که درمانگاهها تعطیل شده اند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
3
3
سلام بر دکتر یاوری عزیز و افرین بر شما که واقعیات را گفتید
کاش وزیر محترم ذره ای به فکر بهداشت جامعه بود
کاش رییس سازمان دامپزشکی کشور بداند که با اجرای این دستور چه ....... به سلامت جامعه خواهد کرد
و خدا به داد مردمی برسد که منبعد چه گوشت وارداتی با چه کیفیتی بدون نظارت بازرسین دامپزشکی به دستشان خواهد رسید
ووووااای به این مدیران با این تصمیماتی که صدر در صد حمایت از مافیای گوشت و به ضرر صد در صد بهداشت جامعه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
2
4
یرخی
کم کاری در برخی ادارات دولتی یا صادرات به کشورهای غربی را یا دل خوری خود از اینکه فقط دکتر دامپزشک می تواند اعزام شود را دلیل حمایت از اقدام غیر علمی آقای حجتی و عواملش مطرح می کنند.

اینها دلیل نمی شود که اصل قضیه یعنی ضرورت معاینه کامل دام زنده کشتارگاهی لوث شود و مردم ما در خطر مصرف گوشتهای غیر بهداشتی قرار گیرند.

همه می دانند که بیشترین استفاده را از شرایط پیش آمده،
شرکت های واردکننده که فقط و فقط به فکر سود بیشتر و منافع حقیر خود هستند می برند.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
4
3
سلام بر آقای دکتر یاوری عزیز احسنت و مرحبا. نظارت اگر بر لاشه تازه نباشد هیچ فایده ای ندارد. گوشت مبتلا به تیلروز زردی پاتولوژیک اگر بیست و چهار ساعت در یخچال باشد منفی کاذب در آزمایش لورچ امکانپذیر است. بسیاری از انگل ها نیز همینطور.من مانده ام از آنطرف دم از پدافند غیر عامل و بیوتروریست میزنیم و از آن طرف گوشت بدون نظارت وارد میکنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
1
4
با سلام. دوستان دامپزشک برای معاینه دام های زنده وارداتی که قرار است در سیستان و بلوچستان ذبح شوند آماده بشن. ببینیم چند نفر داوطلب برای حفظ بهداشت و سلامت مردم پیدا میشه و حس مسئولیت در وجدان ها بیدار میشه و به فکر سلامت مردم می افتند. برادرا بسم الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
شما نگرانش نباشین.
تا حالا که کاری زمین نمونده است
سامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
نگران نباش دامپزشک دولتی در کشور مبدا نظارت کرده و دام سالم ارسال شده
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
2
4
برزیلی ها اصولا انسانهای درستکار و صادقی هستن ، مشکل اصلی ما نمایندگان شرکت های وارد کننده هستند که در کشتارگاهها حضور فعال دارن زبان برزیلی رو بخوبی صحبت میکنن ، بسیار مکار و ... هستند و با دروغ ، نیرنگ و چرب زبانی مسئولین کشتارگاه را از مسیر درست دور میکنند که در آینده ای نه چندان دور شاهد اتفاقات عجیب و غریبی خواهیم بود که بهای آنرا مردم بیگناه باید بپردازند .
همكار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
2
2
دوستان و همكاران عزيز و محترم :
اينكه به هر صورت ممكن و با ادبياتهاي مختلف ، دغدغه خود را در اين مورد بيان ميكنيد ، واقعاً جاي تقدير و سپاس دارد ، ولي ظاهراً به متن ابلاغيه وزير محترم چندان توجه نشده است ، در ابنداي اين ابلاغيه حضرت وزير به رياست سازمان دامپزشكي مرقوم نموده ند كه (( با توجه به هماهنگي بعمل آمده )) و اين يعني اينكه قبلاً آقايان را خواسته ، .............. وسپس خواسته اند كه صرفاً مجري اين ابلاغيه باشند ،
جاي هيچ تعجبي ندارد كه وزارتي كه در رأس آن مهندس عمران باشد ، و سازمان ...............، بدون هيچگونه توجيه منطقي ، علمي ، اجتماعي ، شرعي ، و حتي سياسي ، در پشت درهاي بسته و با هماهنگي قبلي چنين تصميم نابخردانه ، .........، و بي تدبيرانه اي بگيرند و بعد هم ............. باشند ،
مطمئن باشيد ...........، بغير از اين تصميمات غير منطقي و نامعقول ، انتظار ديگري نيست ،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
1
به زودی نتایج این تصمیمات مشخص خواهد شد و از طرفی مسءولیت این اقدام با وزارت جهاد و ریاست سازمان و کمیسیون بهداشت مجلس خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
1
مسئله این نیست که چرا وزیر کشاورزی همچین درخواستی کرده. مسئله اینه که چرا رییس سازمان دامپزشکی هیچ مخالفتی نکرده و حتی استقبال هم کرده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
1
من متاسفم کههمه بر سر نحوه و قوانین برای وارد نمودن گوشت گوشت با هم جدل میکنیم و هر یک بنحوی دنبال منافع خود هستم. یکی نیامد بگوید که واردات گوشت باید تحریم شود و دولت را به سرمایه گذاری در پرورش دام مجبورنماییم. واقعا ایران پاره تنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
1
متاسفم برا همه بچه های دامپزشکی .......... که باس روحانی بره کستارگاه مبدآ ولی دامپزشک نه .........
ما واقعا داریم به کجا میریم ......
کی کل سازمان دامپزسکی حذف بشه ......
دکتر خادمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
2
الآن 8 ماه است بیکارم. از همسرم جدا شدیم. در آزمون‌ استخدامی نیروی نور دیده طرح استخدام شد. شما را به ناموس زهرا این انصاف است.
کجا هستند روسای این سازمان‌ دامپزشکي؟
نفرین به این دامپزشکي و سازمان‌ دامپزشکي!
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
0
1
بارها از ما سوال شده گوشتهای خارجی چطوراست درجواب گفتیم یک دامپزشک ویک روحانی بر مراحل ذبح وتولید وانتقال به ایران نظارت کامل دارند وباخیال راحت مصرف کنیدولی الان باید بگوییم نمی دانیم از ازمایشگاه سوال کنید ببینید چطوراست ازطرفی درآزمایش گاو مادده ونربودن گوسفند ماده ونر بودن وپیربودن برای تشخیص آن بسیار آمایشگاه ها بایستی دقت بیشتری بکنند
من ازدوستان بخش خصوصی ودولتی هم تقاضادارم این دوییت وبا هم ستیزی وتنگ نظری ها را کنار بگذارید ومنش وهمت بلندودل بزرگ داشته باشید
پاسخ ها
مسئول فنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
با هیچ ازمایشی نمیتوان به تب برفکی جنون گاوی سل انواع انگل ها و.. در مقیاس صدها کانتینر آن هم به طور منجمد! پی برد.
فقط به عزیزانتون بگید اصلا نخورن. تا زمانی که افراد شایسته پست های اجرایی را در این کشور عهده دار شوند که سلامت مردم برایشان مهم تر از ............ است.
آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
0
1
خصوصی ها، کاردان ها، بیاید شما برید. دست از سر کچل دامپزشک های دولتی بردارید. بحث سلامت مردم و جامعه را رها نکنید. بخیل نباشید.
خراسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
0
0
همه کسانی که فعالیت دامپزشکی (دولتی و خصوصی) دارن ، بخوبی می دانند "نظارت" واژه ای ایست ابزاری که نفع آن برای دامپزشکان دولتی و دشواریهایش برای ناظرین بهداشتی بخش خصوصی است. واقعا اگر به فکر نظارت تخصصی هستید ، از همکاران بخش خصوصی استفاده کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
جمع کنید بخش خصوصی را که همانند بخش دولتی بی مصرف است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
همین نظارتی که داخل کشور انجام می دهید برای هفت پشتمان کافی است.
نظر شما
ادامه