کد خبر: ۴۷۳۷۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

جلسه ی هماهنگی بین داروخانه های دامپزشکی با اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در جهت رفع موانع در شرایط تحریم در سالن جلسات اداره کل برگزار شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر امید حاج محمدی» سرپرست اداره کل دامپزشکی استان ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حضور پرشور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن که نشان اقتدار روز افزون ایران اسلامی  در صحنه های بین المللی است خاطر نشان کرد: سازمان دامپزشکی بعنوان یکی از ارگان های کاملا تخصصی نقش بسیار مهمی  در حفظ و حراست از سرمایه های دامی کشورو سلامت و بهداشت عمومی جامعه ایفا میکند که در جهت نیل به این اهداف همکاری هردو بخش دامپزشکی اعم از خصوصی و دولتی را الزامی دانست.

در ادامه دکتر امید حاج محمدی با تشکر از زحمات بخش خصوصی دامپزشکی که با وجود مشکلات و کمبودهایی که در شرایط تحریم  بوجود آمده همچنان در ارائه خدمات به دامداران بخصوص در نقاط محروم با تلاش جهادی خود بعنوان سربازان گمنام خط مقدم سلامت جامعه نقش بسیار مهمی در ایجاد تولید و اشتغال پایدار ایفا می کنند، قدردانی نمود.

وی ضمن هشدار جدی در خصوص خطرات بهداشتی ناشی از باقی مانده های دارویی در گوشت و شیر، از مسئولین فنی دامپزشکی خواستار ایفای نقشی جدی تر در کاهش مصرف دارو بخصوص آنتی بیوتیک ها در درمان دام ها شد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان در ادامه افزود: رعایت دستورالعمل های سازمان دامپزشکی توسط مسئولین فنی ، رعایت انصاف در قیمت دارو، فروش دارو تنها با نسخه دامپزشک و عدم دخالت در امور درمانی را از خطوط قرمز اداره کل دامپزشکی استان دانستند که در صورت مشاهده تخلف با آن برخورد خواهد شد.

در ادامه این جلسه مسئولان فنی داروخانه های دامپزشکی استان ضمن تشکر از اداره کل دامپزشکی در خصوص تشکیل جلسه در جهت رفع مشکلات، مهمترین موانع موجود بر سر راه فعالیت داروخانه های دامپزشکی استان را کمبود برخی اقلام دارویی، عدم توزیع عادلانه دارو توسط برخی شرکت ها، فروش اجباری داروها تحت عنوان سبد دارویی و فروش نقدی اکثر داروها توسط شرکت را برشمردند.

همچنین «دکتر شاهرخ یارویسی» معاون فنی اداره کل دامپزشکی در ادامه این جلسه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر یادآور شد در جهت ارتقاء نقش دامپزشکی در جامعه همکاری هردو بخش خصوصی و دولتی الزامیست.

در پایان جلسه پس از بحث و تبادل نظر بین مسئولین فنی داروخانه های دامپزشکی و اداره کل دامپزشکی استان مقرر گردید که نمایندگان صنف داروخانه های دامپزشکی در صورت کمبود اقلام دارویی و فروش اجباری دارو توسط شرکت های پخش موارد جهت پیگیری به اداره کل ارجاع داده شود؛ همچنین فروش دارو تنها با نسخه دکتر دامپزشک (به غیر از داروهای OTC ) انجام شود و داروخانه ها ملزم به درج قیمت دارو در معرض دید مراجعه کننده گردیده و در صورت نبود برخی اقلام دارویی در شرکت پخش استانی، پس از هماهنگی با اداره کل، می توانند از شرکت های پخش استانهای همجوار با برگه بهداشتی - قرنطینه ای اقدام نمایند.

این جلسه با حضور سرپرست اداره کل، معاون فنی، رئیس اداره دارو درمان، رئیس شورای نظام دامپزشکی، نمایندگان مسئولین فنی داروخانه ها در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه برگزار گردید.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
dvm
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
0
بهتره بجای جلسه های بی نتیجه آقاي سرپرست بفرمايند چرا نخواستند قانون اجرا بشه و اصرار داشتن كه يه كاردان هم ميتونه مسئول فني داروخانه باشه!!! ....................
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
عزیزم این که پرسیدن نداره
................ داروخانه دارند مدرکشون هم دامپزشک نیست
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
0
سلام
جای بس تاسف است که فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی باید به هزار در بزنن تا یه مجوز اشتغال به امور درمانی در یه منطقه دور افتاده بگیرن و پس از یه عمر درس خوندن برن با یه درآمد اندک امرار معاش کنن
ولی تو همین استان چند مورد داروخانه وجود داره که مسئول فنی آنها کاردانه!!!!!!!!!
خداوکیلی درخواستمان غیر منطقیه
ما اکثرا راضی هستیم بریم زیر دست این آقایون بشیم مسئول فنی
به قول یکی از رفقا منافع بعضی ها به خطر میفته ، میگن خود آقایون داروخانه دارن!!!!!!!!!!!
مگه میشه!!!!!!!!!@ مگه داریم!!!!!!!
نظر شما
ادامه