کد خبر: ۴۷۳۷۵


مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه واردات دام زنده به کشور باعث کاهش ۱۰ هزارتومانی قیمت گوشت در بازار شده است،گفت: تا ۵ شنبه شب گذشته، حدود ۴ هزار راس دام وارد شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «حمید ورناصری» در خصوص علت تناقض در آمار دام زنده وارداتی اظهارداشت: شرکت پشتیبانی اموردام آمار  واردات محموله نخست دام زنده  را به صورت روزانه اعلام کرده بود که شامل بیش از ٢٠٠٠ راس بود.

وی با بیان اینکه تنها یک بارنامه شامل ١١٠٠ راس دام زنده بوده که از سوی فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام شده است، افزود: این واردات شامل چندین پارت بوده و محموله بصورت پارشیال شیپ منت (حمل بار به دفعات) وارد می شود  که در مجموع میزان واردات انجام شده  بیش از ٢٠٠٠ راس بوده است.

واردات دام منجر به کاهش ۱۰ هزارتومانی قیمت گوشت قرمز در بازار شد 

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی های انجام شده، در هفته ٥٠ هزار راس وارد کشور می شود، گفت: براین اساس تا ۵ شنبه شب گذشته، حدود ٤ هزار راس دام زنده وارد کشور شده است.

ورناصری خاطرنشان کرد: این اقدامات در  تنظیم بازار گوشت و آرام شدن شرایط تاثیر بسزایی دارد به طوری که طی این مدت کوتاه قیمت هرکیلوگرم گوشت در بازار ١٠ هزارتومان ارزان شده است.

وی افزود: نکته جالب توجه این است که تعدادی از دلالان و واسطه‌ها طی روزهای اخیر که دام های وارداتی برای کشتار به کشتارگاه فرستاده شده بودند، به این مراکز مراجعه می کردند تا ببینید واردات دام واقعیت دارد یا خیر.

واردات دام زنده با کامیون و کشتی نیز در حال انجام است

این مقام مسئول دولتی با بیان اینکه واردات دام زنده از طریق کامیون و کشتی نیز در حال انجام است، تصریح کرد: کامیون ها و کشتی های حامل دام های وارداتی هم در مسیر هستند ضمن اینکه ما در یک پارت با کشتی حدود ٥٠ هزار راس دام زنده وارد خواهیم کرد که رقم قابل توجهی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه قرار است واردات دام از فرودگاه پیام نیز انجام شود، گفت: ٤٠٠٠ راس دامی که تاکنون وارد شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام وارد شده است اما طی یکی روز اخیر بخش خصوصی نیز در حال ورود به این حوزه است و قرار است که آنها نیز اقدام به واردات کنند.

ورناصری گفت: رومانی و کشورهای مختلف دیگر از جمله مبادی واردات دام زنده به کشور هستند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی اموردام کشور با اشاره به واردات لاشه گوشت نیز افزود: واردات گوشت به طور مستمر ادامه دارد. به عنوان مثال روز پنج شنبه گذشته حدود ١٧٠ تن واردات لاشه گوسفندی به کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: این واردات از استرالیا و کشورهای آسیای میانه انجام می شود. ضمن اینکه به طور متوسط روزانه حدود ١٥٠ تن گوشت گرم وارد کشور می شود.

ورناصری همچنین درباره اینکه آیا  گوشت های دپو شده در گمرک متعلق به شرکت پشتیبانی اموردام است یا بخش خصوصی؟، گفت: این محموله شامل گوشت های منجمد و مربوط به بخش خصوصی است که هم اکنون در بندرعباس است.

وی مشکلات این محموله را مسائل نقل و انتقال ارز و مواردی از این قبیل عنوان کرد که در حال رفع است.

 
 
نظر شما
ادامه