کد خبر: ۴۷۳۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر


بازی با سلامت مردم در کشتارگاه نیمه‌صنعتی بروجرد با ۲۰ مشکل اساسی همچنان ادامه دارد تا وعده‌های رفع مشکلات بهداشتی این کشتارگاه رنگ ببازد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر،  وضعیت اسفناک کشتارگاه نیمه صنعتی بروجرد در ماه های اخیر و تذکرات شبکه بهداشت و درمان بروجرد مبنی بر تعطیل شدن کامل این واحد، معضلی کهنه است که سامان دادن به آن از عهده شهرداری بروجرد خارج و به دور باطل تسلسل وعده ها تبدیل شده است.

این در حالی است که شورای سلامت و امنیت غذایی با محوریت وضعیت بهداشتی کشتارگاه نیمه صنعتی بروجرد، سامان دهی به دستفروشان، دامداری های سطح شهر و وضعیت فاضلاب بیمارستان های بروجرد با حضور فرماندار بروجرد و مسئولان دستگاه های مربوطه در محل مرکز شبکه بهداشت و درمان بروجرد به صورت ویژه برگزار شد، مشکلات بررسی و در نهایت گزینه های متعدد برای تعیین تکلیف بررسی و انجام یکی از گزینه ها به عهده شهرداری بروجرد گذاشته شد.

آلوده بودن آب مصرفی کشتارگاه بروجرد

«سهراب کبودجامه» معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد در این رابطه گفت: در ماه های اخیر طی جلسات متعددی که با مدیران و فرماندار وقت داشتیم و مهلتی که به شهرداری بروجرد داده شد متاسفانه کشتارگاه نیمه صنعتی بروجرد همچنان با مشکلات موجود دسته و پنجه نرم می کند.

وی عدم وجود سالن پیش سرد، سیستم جلوگیری از ورود حیوانات موذی، وجود سگ های ولگرد، نبود تصفیه خانه، رهاسازی آب فاضلاب در زمین های کشاورزی اطراف، آلوده بودن آب مصرفی سالن های داخلی و خارجی و ... را از جمله ۲۰ مشکل اساسی موجود در کشتارگاه نیمه صنعتی بروجرد عنوان کرد که تاکنون تنها یک مورد از مشکلات آن حل شده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد، افزود: در زمان فرماندار وقت دو ماه به شهرداری مهلت داده شد که این واحد را به بخش خصوصی واگذار کند تا با حفظ کشتارگاه فعلی ظرف دوسال یک کشتارگاه جدید احداث شود.

کبودجامه ادامه داد: این مهم متوقف و انجام نشد و پیگیری آن به بعد از معرفی شهردار جدید موکول شد.

وی تاکید کرد: تا کنون هیچکدام از مشکلات حل نشده است و این کشتارگاه مورد تایید شبکه بهداشت و درمان بروجرد نیست.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد یادآور شد: از نظر شبکه بهداشت و درمان بروجرد شهرداری توان اصلاح وضعیت کشتارگاه نیمه صنعتی بروجرد را ندارد و این واحد یا می بایست تعطیل یا به بخش خصوصی واگذار شود.

برای تعطیلی کشتارگاه بروجرد با کسی تعارف نداریم

«مصطفی مصطفی وند» رئیس اداره محیط زیست بروجرد نیز در این رابطه گفت: درآمدهای شهرداری بروجرد بالاست اما مدیریت لازم برای ساماندهی کشتارگاه نیمه صنعتی بروجرد وجود ندارد.

رئیس اداره محیط زیست بروجرد با بیان اینکه جذب سرمایه گذار را باید به افرادی که اهلیت دارند واگذار کنیم، ادامه داد: برای تعطیلی کشتارگاه بروجرد با کسی تعارف نداریم اما منافع مردم هم باید مد نظر قرار بگیرد و ساماندهی وضعیت کشتارگاه بنا بر ضرورت اولویت بندی شود.

مصطفی وند تاکید کرد: ساخت سالن پیش سرد و تصفیه خانه کشتارگاه از اهمیت بالایی برخوردار است که شهرداری بروجرد می بایست آن را در اولویت اول رسیدگی به این مشکل قرار دهد.

اگر اداره کشتارگاه نیمه صنعتی بروجرد را به بخش خصوصی واگذار نکنیم وضعیت کشتار به همین منوال ادامه خواهد داشت

«موسی نیکوکار» رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد نیز در سخنانی اظهار داشت: ساخت پیش سرد کشتارگاه نیمه صنعتی بروجرد سه ماه طول می کشد و با توجه به وضعیت مالی شهرداری ۸۳۰ میلیون تومان برای برطرف شدن مشکلات این واحد اختصاص داده ایم.

وی، بیان داشت: اگر اداره کشتارگاه نیمه صنعتی بروجرد را به بخش خصوصی واگذار نکنیم وضعیت کشتار به همین منوال ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: اما متاسفانه سرمایه گذاری در این کشتارگاه برای بخش خصوصی که تا الان پای کار آمده توجیه اقتصادی ندارد و از سرمایه گذاری پشیمان شده است.

سلامت مردم در خطر است

«رحیم جافری» شهردار بروجرد نیز در سخنانی اظهار داشت: در فضای مجازی چهره منفی از بروجرد معرفی شده است که این موضوع خوشایند نبوده و شاید یکی از علت هایی که سرمایه گذار تمایلی به سرمایه گذاری در این شهر را ندارد همین مسئله باشد.

وی افزود: متاسفانه شهرداری بروجرد به یک بازار کاریابی تبدیل شده است؛ این شهرداری را می توان با ۱۰۰ نیرو اداره کرد اما هزار و ۴۰۰ نیرو در آن استخدام شده است.

شهردار بروجرد تاکید کرد: در حال حاضر کشتارگاه بروجرد یک کشتارگاه سنتی است و با این مشکلات نیمه صنعتی هم محسوب نمی شود که ماهیانه ۱۲۰ میلیون تومان برای شهرداری هزینه و تنها ۴۰ میلیون تومان درآمد دارد.

جافری اظهار داشت: بهترین راه ممکن واگذاری کشتارگاه به بخش خصوصی است و اگر این اتفاق رخ ندهد باید ابتدا پیش سرد آن راه اندازی شود چرا که سلامت مردم در خطر است.

«عبدالرحیم رحیمی» معاون استاندار و فرماندار بروجرد نیز در این رابطه افزود: یک کشتارگاه با وضعیت فعلی مگر چه می کند که ۲۵ مورد مشکل اساسی دارد و بیشتر آنها هنوز رفع نشده است.

وی تصریح کرد: طبق اعلام دامپزشکی روزانه ۱۵۰ راس گوسفند و ۲۵ راس گاو تامین کننده گوشت مردم بروجرد است که بعد از کشتار در کشتارگاه نیمه صنعتی بروجرد وارد بازار می شود.

فرماندار بروجرد، با بیان اینکه وضعیت کشتار در بروجرد اسفناک است، ادامه داد: با جان مردم نمی توانیم بازی کنیم، اینطور برخورد کردن صحیح نیست و اگر لازم باشد کشتارگاه نیمه صنعتی بروجرد را تعطیل و گوشت مورد نیاز مردم را از جای دیگر تامین می کنیم تا مشکلات کشتارگاه بروجرد به طور کامل برطرف شود.

اولتیماتوم دو هفته ای به شهرداری بروجرد

رحیمی تاکید کرد: با توجه به مشکلات متعدد شهرداری بروجرد چند گزینه می توان ارائه داد که با انتخاب یک گزینه در اسرع وقت شهرداری موظف است نسبت به رفع معضلات و وضعیت نامناسب کشتارگاه بروجرد اقدام کند.

وی، تعطیلی کامل کشتارگاه، اصلاح بهینه وضعیت موجود و انتقال کشتار به یکی از شهرهای مجاور بروجرد را از گزینه های موجود روی میز برای شهرداری بروجرد دانست و افزود: شهرداری بروجرد موظف است ظرف دو هفته آینده مشکلات را بررسی و راهکار اصلی و قطعی برای برون رفت از وضعیت موجود را انتخاب و به شورای سلامت شهرستان جهت اجرای عملیات اعلام کند.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
2
مسئولین دامپزشکی کجا هستن این وسط ؟!؟!؟!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
0
1
خیلی از کشتارگاههای دام مسول فنی ندارند و دامپزشک در حین کشتار حضور نداره . فقط ناظر دولتی آخر کشتار یه معاینه میکنه و مهر میزنه. کارفرما در مقابل استخدام مسول فنی مقاومت میکنه‌.
نظر شما
ادامه