کد خبر: ۴۷۳۹۸
 
 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که معتقد است هر نهاد و دستگاهی باید وظیفه خود را در قبال مدارس انجام دهد، خواستار آن شد وظیفه تأمین و توزیع شیر در مدارس بر عهده وزارت جهاد کشاورزی باشد.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «سیدحمایت میرزاده» درباره عدم تأمین اعتبار برای توزیع شیر رایگان در مدارس گفت: دولت به عنوان مجری قانون موظف است قوانین مصوب مجلس را اجرا کند ولی گاه شاید سر جمع اعتبارات تحمیلی به دولت بیش از بودجه مصوب و اعتبارات کلی آن باشد، لذا اشکالاتی پیش می‌آید.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در این شرایط توان اجرا ندارد لذا اعتبارات اموری را پرداخت می‌کند که از نظر او اولویت دارد؛ بنابراین شرایط جدید کشور می‌طلبد فکری نو و طرحی جدید در انداخته شود.

وی درباره اینکه موضوع توزیع شیر رایگان در مدارس بر عهده وزارت آموزش و پرورش باشد، توضیح داد: آموزش و پرورش نخواهد توانست از عهده آن برآید؛ وزارتخانه‌ای که نمی‌تواند حقوق معلمان خود را به موقع پرداخت کند چطور می‌توان اعتبار شیر را بر دوش او گذاشت.

لزوم تجدید نظر در نحوه توزیع شیر مدارس و دیگر مسائل

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس خواستار تجدید نظر در نحوه توزیع شیر مدارس و دیگر مسائل اینچنینی شد و افزود: موضوع شیر مدارس باید از وزارت جهاد کشاورزی مطالبه شود؛ نه اینکه جهاد کشاورزی که خود شیر را تولید و توزیع می‌کند، از آموزش و پرورش هزینه شیر یا حمل و نقل یا توزیع آن را دریافت کند.

وی تاکید کرد: فضا در مجلس  و کمیسیون آموزش و تحقیقات به این سو پیش می‌رود که هر نهاد و دستگاهی باید کار خود را در قبال مدارس انجام دهد و دیگر مسائل مربوط به سلامت یا تغذیه دانش‌آموز رها نباشد.

میرزاده توضیح داد: وزارتخانه‌ای که شیر دارد و با امکانات در اختیار می‌تواند موضوع تأمین و توزیع شیر در مدارس را به موقع انجام دهد، باید در این خصوص مسئولیت داشته باشد؛ در غیر این صورت اگر فقط برعهده آموزش و پرورش باشد حتی در صورت وضع قانون هم او توان لازم را برای انجام چنین کاری نخواهد داشت.

دیگر وزارتخانه‌ها مدرسه را مانند تشکیلات اداری خودشان تلقی کنند

وی ادامه داد: نگویند موضوع مدرسه مربوط به آموزش و پرورش است؛ وزارت نفت یا نیرو باید مکلف باشند برای مدارس انشعاب برق، آب و گاز بکشد و پولی دریافت نکند یا هزینه مصرف آن را نگیرد و وزارت جهاد کشاورزی هم موظف باشد شیر را به بچه‌ها برساند یعنی مدرسه را مانند تشکیلات اداری خودشان تلقی کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه سلامت دانش‌آموز برای جامعه مهم است تا در آینده صدها برابر این میزان پول هزینه نشود، گفت: باید این نگاه در کشور حاکم شود که هر کسی مسئولیت خود را در قبال مدرسه انجام دهد؛ وزارت نیرو مسئول آب و برق آن باشد، وزارت نفت مسئول گاز و وزارت جهاد کشاورزی خود را موظف بداند شیر مدارس را بدهد.

 
 
نظر شما
ادامه