کد خبر: ۴۷۴۰

حکیم مهر - در حالی که خبرگزاری محیط زیست ایران با قاطعیت از شلیک گلوله به شقیقه 14 شیر باغ وحش تهران خبر داده است ، مدیر باغ وحش تهران با تکذیب این موضوع،  جزئیاتی از معدوم نمودن شیرهای باغ وحش اعلام کرد.

مدیر باغ وحش ارم تهران اعلام کرد: کل باغ وحش ارم 12 شیر دارد که 8 قلاده از آن‌ها به دلیل بروز بیماری غیر از بیماری "مشمشه " معدوم شدند.

امیر الهامی درباره بیماری شایع در شیرهای باغ وحش ارم تهران گفت: شیرهای باغ وحش مبتلا به بیماری "مشمشه " نیستند چون تست آن‌ها درباره این بیماری منفی اعلام شد اما در پی مرگ ببر نر سیبری در باغ وحش به علت بیماری "مشمشه " عده‌ای اعلام کردند که ببر سیبری این بیماری را از شیرها گرفته است.

وی در ادامه افزود: شیرهای باغ‌وحش از مدت‌ها قبل مبتلا به بیماری بودند و دارو برای آن‌ها استفاده می‌شد بیماری آن‌ها چیزی غیر از "مشمشه " بوده است. در حال حاضر هم دامپزشکی روی بیماری آن‌ها در حال تحقیق است اما ما برای اطمینان خاطر مردم از بروز هر گونه تهدیدی در باغ وحش، شیرهای بیمار را معدوم کردیم.

مدیر باغ‌وحش ارم تهران با بیان اینکه در حال حاضر 8 شیر از کل 12 شیر باغ وحش تهران معدوم شده‌اند، گفت: این شیرها به روش "افزایش دوز داروی بیهوشی " معدوم شده‌اند.

الهامی در خصوص نحوه امحای لاشه‌های شیرها نیز گفت: لاشه‌های شیرها طبق دستورالعمل دامپزشکی آهک‌پاشی شده و خاک می‌شوند.

به گفته وی لاشه‌ها در گوشه‌ای از پارک ارم تهران که تردد در آنجا برای عموم مردم غیرقابل امکان است، دفن می‌شوند.

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه