کد خبر: ۴۷۴۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر


نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: سپاه حدود ۱۴ فروند از ۹۰ فروند شناور صید غیرمجاز چینی در دریای عمان و خلیج‌فارس را توقیف کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «احمد مرادی» با اشاره به انجام صید صنعتی معروف به کف‌روب به عنوان نمونه‌های اصلی صید مخرب در دریای خلیج فارس و عمان، گفت: در پی انجام این نوع صید، صیادان چینی تمام آبزیان کف دریا را جمع‌آوری کرده و به نابودی می کشانند، صید کف روب در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از کشورها آن را برای حفظ آبزیان دریایی منسوخ کرده و مانع آن می‌شوند.

فرمانده کل سپاه صید چینی‌ها در دریای بندرعباس و عمان را غیرمجاز خواند

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌‍‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بارها برای ممانعت از صید کف‌روب به وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات تذکر داده شده است، افزود: متاسفانه مسئولان مربوطه با 90 فروند شناور که عمدتا تحت مالکیت کشور چین هستند، قراردادهای بلند مدتی انعقاد کرده‌ و برخی از افراد نیز با رانت به انجام صید کف‌روب مبادرت می‌ورزند، در حالی که مجوزشان صرفا برای صید در آب‌های بالای 200 متر عمق بوده، اما درعمق‌های پایین‌تر دریا -که محل کار صیادان سنتی است- نیز نفوذ کرده‌اند.

فعالیت غیرقانونی 90 فروند شناور چینی برای صید ماهی در دریای عمان و خلیج فارس

وی با یادآوری اینکه وزیر جهاد کشاورزی به دلیل بی‌توجهی به غارت منابع آبزی کشور از نمایندگان در صحن علنی مجلس کارت زرد گرفته است، اضافه کرد: در نهایت سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه به این موضوع پس از بررسی و مذاکره با صیادان سنتی و مرزنشینان ورود و صید چینی‌ها در دریای بندرعباس و عمان را غیرمجاز خواند.

سپاه 14 فروند شناور صید غیرمجاز در دریای عمان و خلیج‌فارس چینی را توقف کرد

مرادی اظهار کرد: در پی دنبال کردن صید مخرب صنعتی معروف به کف‌روب، توسط «سردار سرلشکر جعفری» فرمانده کل سپاه در حوزه شرق استان هرمزگان -که شامل منطقه منطقه جاسک می‌شود- نزدیک به 14 فروند شناور چینی را توقیف شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: به دنبال توقیق کشتی‌های چینی‌ها بارقه‌ای از امید و خوشحالی در دل صیادان سنتی ایجاد شده است.
 
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0
1
درود بر پاسداران غیرتی و جان بر کف

مگر شماها یک کاری بکنید
و گرنه از این وزارت خانه ضدتولید که با واردات گسترده با دلار ارزان قیمت دولتی کمر به نابودی کشت گیاهان خوراک دام و پرواربندی های گوساله و بره بسته است و باندهای ....... در آن آزادانه اعمال نفوذ می کنند هیچ کار خیری امید نیست
نظر شما
ادامه