کد خبر: ۴۷۴۲۶


عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: فروشنده خارجی گوشت قرمز به علت عدم دریافت وجه اعلام کرده که محصولات فروخته شده تا زمان انتقال پول و تسویه حساب، در بندر باقی بماند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علیم یارمحمدی» عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس در واکنش به دپوی ۱۷ هزار تن گوشت قرمز در بندر شهید رجایی، گفت: در برخی رسانه ها اعلام شده که دپوی این حجم از گوشت برای بهره مندی واردکننده مربوطه از معافیت‌های مالیاتی صورت گرفته، اما مسائل دیگری در این رابطه وجود دارد که علت اصلی توقف روند انتقال گوشت ها آن مسائل است.

عدم تعیین تکلیف قرارداد مالی میان خریدار ایرانی با شرکت خارجی علت اصلی دپوی گوشت قرمز

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علت اصلی دپوی گوشت قرمز در بندر مربوطه، عدم تعیین تکلیف مبادلات مالی میان خریدار ایرانی با شرکت خارجی است.

فروشنده خارجی اعلام کرده تا زمان پرداخت پول، محموله گوشت در بندر شهید رجایی بماند

وی گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم فروشنده خارجی گوشت قرمز به علت عدم دریافت وجه اعلام کرده که محصولات فروخته شده تا زمان انتقال پول و تسویه حساب، در بندر باقی بماند و در صورت پرداخت هزینه از سوی ایران، محموله گشت قرمز تخلیه و به سمت گمرک منتقل شود.

محموله های گوشت قرمز در صورت انتقال پول منتقل می شود

یارمحمدی تصریح کرد: در شرایط کنونی موضوع انتقال وجه از ایران به شرکت فروشنده گوشت قرمز مطرح بوده و اگر روند انتقال پول درست شود، انتقال محموله های گوشت محقق می شود.

لازم به ذکر است که در رسانه ها دپوی حدود 17 هزار تن گوشت وارداتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی مطرح شد، در همین رابطه معاون فنی گمرک و سپس وزیر اقتصاد، موضوع دپو 619 کانتینر یخچال دار گوشت قرمز در بندر شهید رجایی را تأیید کرد.



نظر شما
ادامه