کد خبر: ۴۷۴۲۹
تعداد نظرات: ۵ نظر

 
دبیر کل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: هفته‌ای
۵۰ هزار گوسفند وارد کشور می‌شود که برای هزینه هر گوسفند برای ترانزیت هوایی ۸۰ دلار (حدود یک میلیون تومان) است. این در حالی است که ترانزیت زمینی از کشور‌های منطقه در حدود ۲ تا ۴ دلار است و نمی‌دانم چرا پشتیبانی امور دام در حالی که دام زنده در کشور‌های آسیای میانه مانند قزاقستان کیلویی ۲ دلار است، از رومانی و هوایی وارد می‌کنیم؟

به گزارش حکیم مهر به نقل از جوان آنلاین، «دکتر سید حمید حسینی» بابیان اینکه گرانی در گوشت بیشتر از گرانی در بازار ارز است، خاطر نشان کرد: بازار گوشت ۱۲۰ هزار تومانی در کشور افتضاح مدیریتی است، زیرا با وجود تخصیص ۶۰۰ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان ما دچار مشکل هستیم. 

دبیر کل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان اینکه اگر مسئولی در انجام وظایف خود ناتوان است، باید برکنار شود، افزود: اگر می‌خواهیم قیمت‌ها در داخل به تعادل برسد، باید راه ترانزیت دام زنده را برای عراقی‌ها از کشور‌های همسایه شرقی فراهم کنیم و در این باره مانع اصلی سازمان دامپزشکی است که در این باره کوتاهی می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه علت اصلی گرانی گوشت تقاضای شدید عراقی‌ها به گوسفند تازه است، گفت: هم اکنون گوشت تازه در عراق حدود ۱۴‌دلار (۱۸۰‌هزار تومان) است و این قیمت‌ها مانند یک مکنده قوی دام‌های زنده ایران را به آنجا می‌کشاند. 

وی دلیل کاهش گوشت گوسفند در عراق را ممنوعیت استرالیایی‌ها و نیوزلندی‌ها دانست و گفت: آن‌ها صادرات دام زنده را به بهانه آنچه آن‌ها "بدرفتاری با گوسفند" می‌دانند، ممنوع کرده‌اند و اختلاف قیمت گوشت دام زنده در ایران و عراق زیاد است، قاچاق گوسفند از محدوده کرمانشاه به شدت زیاد شده‌است. 

سید حمید حسینی با تأکید بر اینکه قاچاق گوسفند صرفاً با بگیر و ببند و برخورد نیروی انتظامی قابل‌حل نیست، افزود: عراقی‌ها واردات گوشت گرم را مجاز نمی‌دانند، بنابراین بستن ترانزیت دام زنده به سمت عراق به معنی تشدید قاچاق دام زنده و فشار به ذخایر ژنیکی ایران است.

وی خاطر نشان کرد تنها راه کنترل فشار اجازه ترانزیت و امضای تفاهمنامه بین مبدأ و مقصد و همکاری سریع سازمان دامپزشکی با عراقی‌هاست که در این صورت هم بازار ایران و هم بازار عراق آرام می‌گیرد به علاوه درآمد مناسبی هم نصیب صنعت حمل و نقل و تجار ما می‌کند.


 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0
2
سازمان دامپزشکی در اولین فرصت نسبت به نصب یک عدد تمثال دامپزشک در مرز ایران و عراق اقدام می نماید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0
0
شما میلیاردها دلار یارانه واردات را صرف افزایش قدرت خرید مستقیم مردم از بازار داخلی بکنید و اجازه بدهید واردات و صادرات دام زنده اخته به شکل قانونی با نظارت سازمان دامپزشکی انجام شود،
آن وقت می بینید که همه چیز خود به خود درست می شود.
دکتر ناصر علیدادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
1
0
سازمان دامپزشکی کاملا حق دارد که اجازه ندهد دام های زنده از کشورهای آلوده بتوانند هزاران کیلومتر را در داخل کشور طی مسیر کنند و باعث سرایت بیماری های Air borne و دیگر بیماری ها شوند.
البته چنانچه واردات دام زنده با دلار آزاد و غیردولتی پس از طی قرنطینه مرزی حداقل سه هفته ای در کشور مبدا زیر نظر سازمان دامپزشکی ایران و کشتار بلافاصله آن در کشتارگاه های بهداشتی مرزی داخل ایران انجام شود و از آن طرف مجوز صادرات دام زنده اخته به عراق داده شود،
تاثیر بسیار مثبتی را در کاهش قیمت گوشت، کاهش قاچاق دام های مولد و جلوگیری از ورشکستگی پرواربندها خواهد داشت.
ضمن اینکه لازم است یارانه های دولتی به جای واردات بی حاصل فقط و فقط به مردم مصرف کننده داده شود.
ناشناس
|
India
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0
1
کاش کمی در مورد اپیدمیولوژی بیماریهای واگیر دار و عفونی مطالعه میفرمودید.
دکتر ناصر علیدادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0
0
در توضیح بیشتر ، این مسئول محترم فکر می کند دام های زنده هم مثل خودرو هستند که وقتی هزاران کیلومتر را در داخل کشور به وسیله کامیون های مملو از گوسفند
طی می کنند، به لحاظ اپیدمیولوژیک این تعداد عظیم دام زنده در طول سالیان متمادی نه دفع ادرار دارند نه مدفوع نه تنفس و نه ریزش اشک و بزاق و هیچ تآثیری را در شیوع احتمالی انواع بیماری های عفونی ندارند!

ضمن اینکه این حیوانات زبان بسته، برای طی این مسیر بسیار طولانی از درون کشور پهناور ایران، احتیاج به استراحت هم دارند و ممکن است حتی لازم شود برای ساعاتی چند از کامیون پیاده شوند. یا اینکه به هر حال برخی از دامها امکان دارد که به هر دلیل بمیرند و لاشه آنها در ایران مناطق پیرامون مسیر حرکت را آلوده کند یا حتی برخی از ایرانیان تصمیم بگیرند تعدادی از دام های مسافر را در ایران نگه دارند و به این ترتیب عوامل گوناگون ویروسی، باکتریایی، قارچی و انگلی جدید وارد کشور شوند.
نظر شما
ادامه