کد خبر: ۴۷۴۵۹
تعداد نظرات: ۳ نظر



گویا برخی مطلع نیستند که مدت‌هاست، به دلیل عدم تنظیم بازار نهاده‌ها، حتی مقدار ۴۰ درصد از نهاده‌ها با ارز یارانه‌ای هم به هنگام و هم روند با فرآیند تولید، به دست تولیدکنندگان گوشت مرغ نمی‌رسد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، «غلامحسین جافر»، ریاست هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: به نظر نمی‌رسد تا دولت، این اقدام را به منظور مقابله با تولیدکنندگان گوشت مرغ اتخاذ کرده باشد .

وی که با پاسا صحبت می‌کرد ادامه داد : اگر مجموعه تصمیم گیرندگان، این اقدام دور از تدبیر را با هدف سرکوب قیمت گوشت مرغ و با ارز ارزان ۴۲۰۰ تومانی انجام داده باشند آشکار خواهد شد که از شرایط تولید گوشت مرغ فاصله زیادی دارند و برآنند تا تیشه به ریشه تولید مملکت بزنند .

جافر ادامه داد: حتی اگر فرض مقابله با قیمت تولید داخل در میان نباشد و قصد دولت یا تصمیم گیرندگان فرادست، ایجاد ذخیره استراتژیک گوشت مرغ باشد، بازهم تصمیم دوراندیشانه‌ایی نیست چرا که آمار و ارقام جوجه ریزی، آشکار می‌سازد که تولید داخل، طی یکی تا دو ماه آینده، بیش از نیاز مصرف داخلی خواهد بود و دولت محترم می‌تواند با تبعیت از شعار حمایت از تولید داخلی، این مقدار گوشت مرغ مورد نیاز را در داخل تامین و ذخیره نماید .

ریاست هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور در پایان گفت :گویا برخی مطلع نیستند که مدت‌هاست، به دلیل عدم تنظیم بازار نهاده‌ها، حتی مقدار ۴۰ درصد از نهاده‌ها با ارز یارانه‌ای هم به هنگام و هم روند با فرآیند تولید، به دست تولیدکنندگان گوشت مرغ نمی‌رسد و قیمت تمام شده واقعی هر کیلو گوشت مرغ زنده برای مرغداران درب مرغداری با احتساب فقط ۱۲ درصد سود متعارف، بیش از ۹۷۰۰  تومان است.



انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
0
0
وزارت جهادکشاورزی باعث اصلی تمام این مشکلات تولیدکنندگان و گرانی گوشت و مرغ و تخم مرغ و ماهی است و همه اینها را با واردات یارانه ای به نام کمک به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با سرکوب قیمت ها و مجبور کردن تولیدکنندگان به فروش محصولات شان با قیمت های پایین برای ورشکست شدن شان و گشایش بیشتر واردات گوشت و مرغ است انجام می دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
0
0
پ ن پ مردم گوشت گرون بخورن دور انديشانه هست
اين وزير جهاد كلا كمر به همت گراني داده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
0
0
وزیر جهاد تا مرغداران، دامداران و کشاورزان را به خاک سیاه ننشاند خسته نمیشود.
نظر شما
ادامه