کد خبر: ۴۷۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - وزرای کشاورزی و منابع دامی و شیلاتی ایران و سودان در جمع خبرنگاران از توسعه سرمایه گذاریها و انجام پروژه های مشترک خبر دادند.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص مسایل مشترک در زمینه های شیلات و دامپروری سخن گفت و افزود: شرکتهای ایرانی سرمایه گذار خصوصی یا عمومی غیر دولتی قرار است در سودان پروژه های کشورمان را اجرایی کنند.

دکتر صادق خلیلیان افزود: شرکتهای ذکرشده دارای تجارب باارزشی در زمینه های دام و واکسن هستند که سرمایه گذاران مناسبی برای حضور در کشور دوست محسوب می شوند.

وی به وجود دام به عنوان یکی از منابع غنی سودان اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 100 میلیون راس دام در کشور سودان وجود دارد که با توجه به فاصله سودان از ایران امکان افزایش واردات وجود دارد.

خلیلیان خاطرنشان کرد: در صورتی که مسایل مرتبط با قرنطینه وجود نداشته باشد، می توان دام زنده را با قیمت تمام شده بسیار پایین از کشور سودان وارد کرد.

حمایت از سرمایه گذاران ایرانی در سودان

در ادامه وزیر منابع دامی و شیلاتی سودان در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: حمایت از سرمایه گذاران ایرانی و در اختیار قرار دادن امکانات مورد نیاز برای کشور دوست مدنظر قرار دارد و امیدواریم همکاریهای شیلاتی، دامی و تولید واکسنهای مرتبط افزایش یابد.

دکتر فیصل حسن ابراهیم افزود: این دیدارها در چهارچوب اجرای توافقنامه های مشترک در زمینه امنیت غذایی و انجام پروژه های مناسب در بخش منابع انسانی انجام شده است و امیدواریم به نتایج مثبتی دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 102 میلیون راس دام در شمال سودان و 83 میلیون راس دام در جنوب سودان وجود دارد که این تعداد دام امکان صادرات گسترده را برای ایران و سایر کشورهای همسایه به وجود آورده است.

حسن ابراهیم ادامه داد: در سال 2010 میلادی دو میلیون راس دام به کشورهای عربستان صعودی، امارات و سایر کشورهای منطقه صادر شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در آینده شاهد گسترش روابط کشاورزی دو کشور در بخشهای دامی، شیلاتی و سایر زیربخشهای کشاورزی باشیم.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
از همکاران
|
-
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
0
0

جای تعجب است وزارتی (جهاد کشاورزی) مسئولیت نهایی سازمان دامپزشکی را بر عهده دارد که وزیر آن به لحاظ اییدمیولوژی و علوم بالینی دامپزشکی فاقد دانش و توان علمی مربوطه است و با عدم توجه به تجربه تلخ تب برفکی در واردات دام زنده از کشورهای مرز شرقی، باز هم از واردات دام زنده آنهم از کشورهای بسیار آلوده آفریقایی که کانون انواع و اقسام عفونتهای آشکار و نهان میکربی هستند، افاضه فیض می فرمایند!!؟
نظر شما
ادامه