کد خبر: ۴۷۴۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر



رییس انجمن مرغداران مرغ گوشتی خراسان رضوی با تاکید بر حمایت از مرغداران و تولیدکنندگان گفت: امروزه ما در جنگ نابرابر اقتصادی قرار داریم، باید همه تلاش کنیم که با همگرایی و کمک مسوولان در راستای جلوگیری از خود تحریمی گام برداریم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «احمد سلحشور» در خصوص مشکلات اصلی تامین مرغ در سال جاری، اظهار کرد: استان ما در تولید مرغ از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است و ما حدود ۱۷ تا ۲۰ میلیون قطعه جوجه داریم، همچنین در کل کشور نیز ما توان تولید ۳ میلیون تن مرغ گوشتی داریم که در حال حاضر تولید ما بین ۲ میلیون تا ۲ میلیون و ۳۰۰ تن است.

وی ادامه داد: استان ما ظرفیت بسیار خوبی در تولید مرغ در کشور دارد که می‌تواند علاوه بر تامین نیاز خود، کشورهای همسایه را با صادرات مرغ پوشش دهد.

رییس انجمن مرغداران مرغ گوشتی خراسان رضوی افزود: ما می‌توانیم کشورهای همسایه خود را از لحاظ تامین مرغ پوشش دهیم به شرط آنکه بتوانیم زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم و در کنار آن بتوانیم استانداردهای تولید خود را بر اساس استانداردهای بین‌المللی مطابقت دهیم.

سلحشور با بیان اینکه در سال جاری بازار مرغ دچار فراز و نشیب‌هایی شد و متاسفانه در دوره‌هایی مرغداران ما متضرر شدند و در این راستا حمایتی از این افراد صورت نگرفت، عنوان کرد: یکی از حمایت‌های خوبی که می‌توانست از مرغداران صورت بگیرد، تامین نقدینگی بود که باتوجه با مشکلات تحریمی که در چند وقت گذشته به وجود آمد، تمام کالاها به صورت نقدی خریداری می‌شد و مرغدار می‌بایست تمامی اقلام مورد نیاز خود را به صورت نقدی خریداری می‌کرد و این امر یکی از مشکلات اساسی مرغداران بود.

وی اضافه کرد: همچنین مشکلات دیگری که در امسال در موضوع مرغ شاهد بودیم، باعث شد مرغداران ما دیگر انگیزه کافی برای جوجه‌ریزی نداشته باشند و بدهی‌های بسیاری را شاهد بودند و بعضا برخی از آن‌ها مجبور به تعطیلی واحدهای خود می‌شدند.

رییس انجمن مرغداران مرغ گوشتی خراسان رضوی با بیان اینکه در سال جاری جوجه‌ریزی به نسبت کمتر صورت گرفت و سرانه مصرف به دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز بیشتر شد، تصریح کرد: اما شرکت پشتیانی باید ذخایر استراتژیک را به خوبی مدیریت می‌کرد و شرایطی که بازار مرغ دچار التهاب بود که این امر در در زمان اعتراضات کامیون‌داران به خوبی مشهود و نیازمند مدیریت بهتر بود.

سلحشور خاطرنشان کرد: اما با این وجود در این شرایط مسئولان استانی مرغداران را مورد حمایت قراردادند، ولی سیاست‌هایی که در سطح تهران و ملی اخذ شد، باعث شد که ذخایر ما علی‌الخصوص در نهاده‌ها ذخایر خوبی نباشد.

رییس انجمن مرغداران مرغ گوشتی خراسان رضوی تاکید کرد: همه مسئولین و بخش خصوصی به بخش دولتی کمک کردند تا بتوانند کمبود در بحث مرغ را به نوعی حل و فصل کنند، اگر یک دهم آنچه که دولت در اختیار سازمان پشتیبانی می‌گذارد را در اختیار بخش خصوصی بگذارد و در این زمینه از این بخش تعهد نیز اخذ کند ما هیچ زمان در کشور با چالش تامین مرغ و نهاده مواجه نخواهیم شد.

سلحشور گفت: پتانسیل استان و کشور در بحث تولید مرغ بسیار بالا بوده به گونه‌ای که ما می‌توانیم به صورت مازاد بیشتر از نیاز خود تولید داشته باشیم.

وی در خصوص تامین دان مرغ، بیان کرد: همه ما می‌دانیم که امروزه درگیر تحریم‌ها هستیم و در انتقال پول به شدت شاهد مشکل هستیم، در حال حاضر برخی از شرکت‌ها در بخش انتقال پول با مشکل روبه‌رو هستند.

رییس انجمن مرغداران مرغ گوشتی خراسان رضوی ادامه داد: موضوع انتقال پول در شرایط امروزی بسیار سخت شده و در این رابطه کمی در بخش تامین دان ما را با مشکل روبه‌رو کرده؛ اما با این وجود در انبارها مقداری دان ذخیره داریم و در چند ماهه آینده در این رابطه مشکل جدی نداشته باشیم.

سلحشور اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل نزدیک شدن به شب عید برای نیاز بازار و جوجه‌ریزی نیازمند نهاده خواهیم بود و امیدواریم که مشکل انتقال پول حل شود و مسئولان ما با درایت خود این موضوع را حل کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه ما در جنگ نابرابر اقتصادی قرار داریم، باید همه تلاش کنیم که با همگرایی و کمک مسوولان در راستای جلوگیری از خود تحریمی گام برداریم.

رییس انجمن مرغداران مرغ گوشتی خراسان رضوی در خصوص تامین واگن برای انتقال دان مرغ به مشهد، اضافه کرد: متاسفانه تامین زیرساخت در بخش واگن در کشور ضعیف عمل کرده و ما همواره در تامین واگن مشکل داشتیم در این زمینه چند شرکت خصوصی فعال‌اند، اما باید به گونه‌ای شرایط را ساماندهی کنیم تا بتوانیم واگن‌های بیشتری را خریداری کنیم.

سلحشور گفت: در حال حاضر ما در بخش حمل و نقل با کامیون نیز هیچگونه مشکلی نداریم و تمامی رانندگان در بخش حمل و نقل و لجستیک به خوبی وظیفه خود را انجام می‌دهند.

وی در خصوص تامین مرغ برای بازار شب عید، تاکید کرد: بعید می‌دانم برای تامین مرغ برای شب عید با مشکلی روبه‌رو باشیم و این امر مدیریت شده است.

رییس انجمن مرغداران مرغ گوشتی خراسان رضوی تاکید کرد: متاسفانه خبری نیز شنیده‌ام که ستاد تنظیم بازار مرغ منجمد را به کشور وارد می‌کند که این امر جای بسی تاسف دارد. نام شعار امسال به حمایت از کالای ایرانی مزین شده که متاسفانه این امر در عمل دیده نمی‌شود.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
0
0
وزیر آق که گفته واردات نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
0
0
یک مثالی هست که می گوید:
ما را به خیر تو امیدی نیست شر مرسان!

این حکایت وزارت عملا ضد تولید جهادکشاورزی است که به نام حمایت از تولید میلیاردها دلار را صرف واردات یارانه ای نهاده های دامی توسط رانت خواران نورچشمی می کند.

ولی می بینیم هم مرغداران در حال ورشکست شدن هستند یا زیر ظرفیت اسمی کار می کنند و هم مردم گوشت و مرغ را بسیار گران می خرند و در حقیقت قدرت خریدشان به شدت کم شده و تولیدکنندگان از این بابت به علت کاهش شدید فروش تولیدات شان متضرر شده اند.

در صورتی که اگر مستقیما یارانه ها به مردم برای افزایش قدرت خرید داده شود، دامداران و مرغداران وقتی به طور رقابتی خوراک را به قیمت آزاد خریداری کردند دیگر دغدغه این نگران را ندارند که محصول شان به علت گرانی بدون مشتری بماند.

در چنین شرایطی حتی اگر مرغ منجمد با نظارت سازمان دامپزشکی البته به شکل غیر یارانه ای و دلار آزاد وارد شود دیگر تهدیدی برای تولید داخل نخواهد بود!
نظر شما
ادامه