کد خبر: ۴۷۵۱

حکیم مهر - رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه تیمهای امدادی در حادثه سقوط هواپیمای ایران ایر در کمتر از ۲۰ دقیقه در محل حادثه حاضر شدند گفت: پنج نفر از مسافران هواپیما با استفاده از سگهای آموزش دیده نجات پیدا کردند.
محمود مظفر با بیان اینکه تمامی پایگاههای امداد و نجات کشور قبل از تمام دستگاهها و تیمهای امدادی آماده حضور به موقع در حوادث و بلایا هستند گفت: آخرین وضعیت هواشناسی و وضعیت راهها هر روز و هر ساعت به پایگاههای امدادی مخابره و ارسال می شود تا آنها بر اساس وضعیت جوی و راه تیمهای خود را مستقر کنند.

وی افزود: در حادثه سقوط هواپیمای ایران ایر تیمهای امدادی هلال احمر آماده بودند و ۲۰ دقیقه پس از سقوط به سرعت در محل حاضر شدند.
رئیس سازمان امداد و نجات کشور از استفاده از سگهای زنده یاب در حادثه سقوط هواپیمای ایران ایر تهران - ارومیه خبر داد و گفت: از نیمه های شب سگهای زنده یاب وارد محل حادثه شده و بیش از پنج مجروح را در میان لاشه های هواپیما پیدا کردند.

وی افزود: آخرین قربانی این حادثه که زیر بالهای هواپیما مدفون شده بود توسط سگهای امداد و نجات پیدا شد.

مظفر گفت: ناوگان سگهای امداد و نجات هلال احمر در تمامی پایگاههای امداد و نجات هلال احمر تحت آموزش قرار دارد و هر استان چندین سگ آموزش دیده در شرایط بحرانی دارد.

 

نظر شما
ادامه