کد خبر: ۴۷۵۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

با همکاری دامپزشکان مسلمان، یک درمانگاه سیار و اتوبوس در شهرهای مختلف ترکیه به حرکت درآمده تا از حیوانات آواره و مجروح در خیابان های شهرها و روستاها مراقبت کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری حوزه، شهرداری شهر استانبول یک درمانگاه دامپزشکی سیار با نام «وت باس» برای حیوانات آواره راه اندازی کرده است.

این درمانگاه سیار دامپزشکی چندین روز در محله‌های مختلف شهرهای بزرگ ترکیه مستقر شده و با همکاری شهرداری ها اقدام به کمک رسانی به حیوانات آواره و مجروح در خیابان ها می کند.

«مین یلدریم» یک دانشجوی مسلمان کاندیدای پزشکی در مدرسه جدید تحقیقات اجتماعی در نیویورک در این باره گفت: توجهی که ساکنان استانبول برای حمایت از حیوانات آواره در خیابان ها به کار می گیرند از یک سنت اسلامی بر می خیزد و بخشی از ساختار زندگی اسلامی ما در گذشته بوده است.

وی با اشاره به خشونت غرب در اوایل قرن بیستم نسبت به حیوانات گفت: در اوایل قرن 20 سیاست های دفع آفات علیه حیوانات در غرب وجود داشتند و حتی در سال های 1990 مقامات شهری در خیابان ها سم گذاری می کردند تا حیوانات را به قتل برسانند.

«دمیرلک» دبیر کل دامپزشکی مرکز بهداشت منطقه سلطان قاضی نیز گفت: ما این حیوانات را تغذیه می کنیم و از آنها مراقبت می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که آنها آرام هستند و هر گونه رفتار خشنی از جانب آن ها محدود شود.

دامپزشکان شرکت کننده در این پروژه تاکید دارند که حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام تجسم محبت بود. وی نسبت به تمامی اطرافیانش از جمله خانواده، یتیمان، دوستان، غریبه ها و حتی دشمنان مهربانی نشان می داد. پیامبر نسبت به محیط زیست و حیوانات نیز با احترام و مهربانی رفتار می کرد. و به پیروانش آموخته بود که با حیوانات به عنوان بخشی از خلقت خداوند مهربان بوده و با آن ها با احترام و کرامت رفتار کنند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
0
0
فکر کردم اون ها هم وت پارس دارن یه موقع !! :دی
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
0
0
این موضوع اگه ربط به مسلمونی داره شما مسئولین دامپزشکی پرمدعای مسلمان ایرانی چرا انجام نمیدین؟؟؟
این موضوع ربط به انسانیت داره
نظر شما
ادامه