کد خبر: ۴۷۵۳۸
تعداد نظرات: ۵ نظر


مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: بین 25 تا 28 درصد عملیات دامپزشکی کشور در استان تهران انجام می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی نظام دامپزشکی استان تهران، «دکتر ولی الله واعظی» مدیرکل دامپزشکی استان تهران در خصوص چالش های پیش روی دامپزشکی استان توضیح داد و گفت: ساختار دامپزشکی استان تهران مظلوم واقع شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به سنگینی حجم وظایفی که در لیست مسئولیت های دامپزشکی استان تهران قرار داد، این مقدار کمبود نیروی انسانی و اعتبارات دور از انتظار است.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران با تاکید بر اینکه بین 25 تا 28 درصد عملیات دامپزشکی در استان تهران انجام می شود به سرخط‌هایی از وظایف دامپزشکی استان تهران اشاره کرد و گفت: در برخی حوزه‌ها تمامی عملیات واردات، خروج و ترخیص دارو و واکسیناسیون مربوط به استان تهران است. صدور تمامی vip های بهداشتی و مجوزهای واردات که بیش از 10 میلیون تن است، توسط استان تهران انجام و  مجوز بیش از 76 درصد صادرات فراورده های دامی توسط استان تهران صادر می شود.

وی ادامه داد: بیش از 76 درصد کارخانجات داروسازی دامی در استان تهران قرار دارد و 26 کارخانه داروسازی با 291 قلم کالا داریم که مقام اول کشوری را کسب کرده‌اند. همچنین 22 مرکز پخش سراسری داروهای دامی و واکسن و 14 مرکز پخش استانی داریم.

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود گفت: نزدیک 6700 مرکز وسیع عرضه مواد غذایی مانند هایپر مارکت ها و 180 واحد بسته بندی فراورده های دامی داریم که روزانه بیش از هزار تن گوشت قرمز و سفید تحت نظارت دامپزشکی استان تهران بسته بندی و عرضه می کنند.

واعظی با بیان اینکه بیش از یک چهارم دامپزشکان کشور یعنی بیش از 4 هزار دامپزشک در استان تهران مستقر هستند، گفت: در ماده 19 حدود 1900 نفر حقوق بگیر در کشتارگاه ها داریم. همچنین حدود 14 میلیون قطعه طیور تخم گذار در استان تهران داریم که مقام اول تولید کشور را دارد.

به گفته واعظی 38 درصد جمعیت گاو اصیل کشور با تولید سالانه بیش از 1 میلیون و 200 هزار لیتر شیر در تهران قرار دارد که مقام اول در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: تهران در بحث آبزیان تولیدات بالایی دارد که از لحاظ کمی در رتبه چهارم کشوری قرار گرفته است. همچنین در بحث ماهیان زینتی هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی مقام اول کشور را کسب کرده ایم. بیش از 26 درصد دام سبک کشور در کشتارگاه های تهران و همچنین 18 درصد دام های سنگین در تهران کشتار می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران با اشاره به اینکه یک پنجم جمعیت کشور در استان تهران ساکن است، گفت: امنیت غذایی این جمعیت از مزرعه تا سفره برعهده دامپزشکی استان تهران است. همچنین موضوع مبارزه با بیماری های مشترک نوپدید و نوظهور در تهران یک پایلوت کشوری است و کارهای زیادی در این حوزه انجام شده است.

واعظی با ابراز گلایه از کمبود اعتبارات و نیروی انسانی گفت: با وجود این همه کار و مسئولیت در استان تهران اما متاسفانه شاهد کمبود نیروی انسانی در استان هستیم به اندازه ای که شاید بتوان گفت نیروی انسانی در استان تهران با این همه حجم کاری برابر است با نیروهای انسانی در استانهایی که شاید یک تا دو درصد از وظایف و مسئولیت های استان تهران را داشته باشند. وضعیت اعتبارات ملی و عمرانی و هزینه ای نیز به همین ترتیب است.

وی در توضیح بیشتر گفت: این مورد در حال پیگیری است که بتوانیم ساختار نیروی انسانی را ارتقا دهیم. هماهنگی هایی با سازمان مدیریت استان و سازمان دامپزشکی انجام شده است. این حساسیت ها را دیگران ندیده اند و بزرگ نکرده اند تا بدانند استان تهران با 25 درصد وظایفی که بر دوش دارد با چه مشکلاتی دست به گریبان است.

واعظی مشکلات بخش خصوصی را یکی دیگر از چالش های حوزه دامپزشکی استان تهران دانست و افزود: حدود 4 هزار دامپزشک در استان تهران در حوزه بخش خصوصی فعالیت دارند. هر چند که زیرمجموعه سازمان نظام هستند اما نظارت های عالیه این موارد بر عهده دامپزشکی استان تهران است.

مدیر کل دامپزشکی استان تهران یکی دیگر از دغدغه های بهداشتی اداره کل را ساماندهی کشتارگاههای طیور استان برشمرد و بر لزوم استفاده از مرغ استحصال شده توسط خط تخلیه اندورنه اتوماتیک در کشتارگاههای طیور به منظور کاهش میزان آلودگی محصولات تولیدی تاکید کرد.

وی در توضیح بیشتر گفت: مقرر شده پس از تجهیز کشتارگاههای طیور به خط تخلیه اندرونه اتوماتیک در آینده نزدیک تمامی شرکت های بسته بندی مستقل و وابسته به عرضه ملزم به تامین مرغ مصرفی در شرکت های بسته بندی از مرغ استحصال شده به روش تخلیه اندورنه اتوماتیک باشند و همچنین هماهنگی بین بخشی با سایر دستگاههای اجرایی استان تهران جهت اجرای بهتر و به موقع طرح انجام پذیرد.


 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
2
1
همه می خواهند بیایند تهران ولی لنتقالی نمی دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
چرا با پارتی بازی عزیزان دل می ایند
دامپزشک استان تهران
|
France
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
2
0
دکتر واعظی واقع نگر و با تجربه است حضورش باعث پویایی و نشاط در اداره کل شده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
0
در یکی از استانهای جنوبی کشور عزیزمون که اتفاقا مدعی کمبود نیرو هم هستند پرسنل آزمایشگاه از ساعت 10صبح وکادر اداری از ساعت اادر همان اتاقشان به خواب رفته وپاسخگو نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
1
با سلام : از دکتر واعظی همکار خوبم می خواهم اطلاعات بیشتری در مورد سایر استانها کسب کنند .اطلاعات ایشان در این زمینه ناقص است .
نظر شما
ادامه