کد خبر: ۴۷۵۴۲
تعداد نظرات: ۴ نظر


وزیر جهاد کشاورزی اظهار د اشت: در پنج سال اخیر سالانه شش درصد رشد بهره‌وری داشتیم و ظرفیت گلخانه‌ها امسال رکورد زده و به بیش از 3 هزار هکتار رسیده است. ما امیدواریم سال آینده باز هم رکورد خوبی داشته باشیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «محمود حجتی»، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم روز تجلیل از مهندس که در سالن همایش برج میلاد برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص آمار اعلام شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه 31 درصدی کشتار دام سبک اظهار کرد: سازمان دامپزشکی متولی اعلام آمار کشتار دام است و آمار کاهش 31 درصدی اشتباه است امسال نسبت به سال گذشته تنها 10 تا 15 درصد کاهش کشتار داشتیم.

وی افزود: همان طور که گفته شد در مقابل این کاهش کشتار دام واردات را افزایش دادیم که تهیه این دام با توجه به حساسیت تنظیم بازار به صورت هدفمند مورد توجه دولت قرار گرفت.

حجتی در رابطه با منابع آبی کشور خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر منابع آبی که در اختیار ما قرار گرفت به مراتب کمتر از سال‌های گذشته بود به طوری که سال گذشته به لحاظ ریزش‌های جوی در 50 سال اخیر بی‌سابقه بود اما به رغم تمامی این مشکلات ما افزایش بهره‌وری را داشتیم.

وی افزود: در پنج سال اخیر سالانه شش درصد رشد بهره‌وری داشتیم و ظرفیت گلخانه‌ها امسال رکورد زده و به بیش از 3 هزار هکتار رسیده است. ما امیدواریم سال آینده باز هم رکورد خوبی داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در حال حاضر کشت نشاکاری به سرعت در حال توسعه است و این توسعه هم در زمینه محصولات سبزی و جالیزی و هم کشت‌های زراعی است.

وی تاکید کرد: کشت نشایی بیش از 30 درصد مصرف آب را کا هش می‌دهد و گلخانه‌ها هم مصرف آب را به 10 درصد می‌رساند.

حجتی با اشاره به این نکته که در زمینه زراعت به سیستم‌های میکرو و طیف مجهز شده‌ایم اشاره کرد: با سیستم میکرو و طیف که به زراعت ورود پیدا کرد مصرف آب کاهش پیدا کرده و راندمان را افزایش داده‌ایم پیش از این سبزی و صیفی به صورت طیف آبیاری می‌شد که این روند به تدریج به سمت گندم و ذرت هم پیش رفت. مکانیزاسیون، خشکه‌کاری در برنج و انتقال کشت از بهار به پاییز در افزایش بهره‌وری موثر بوده است.



انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
0
1
آمار کشتار دام!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
1
بنطر میرسد حیطه وظایف دامپزشکی بیش از تصور وزیر است ولی تا حالا نادیده انگاشته شده است
دکتر xy
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
1
توی کشتارگاه کار نکردید که . فقط پشت میز نشستید و از کار دیگران ایراد گرفتید . این چرا اونجوریه اون چرا اینجوریه.
اگر آمار درست میخواهید اولا باید به مسول فنی قدرت عملکردی بیشتری بدهید و از نظر مالی و امنیت شغلی به کارفرما وابسته نباشد ‌ ۰
دوما بحث پرداخت مالیات رو از آمار کشتار بردارید. مالیات رو از جای دیگه بگیرید . تمام آمارها غلط هستش . کارفرما به مسول فنی فشار میاره آمار کمتری رد کنید.
اگر آمار درست باشه شما نمیتونید خوب برنامه ریزی کنید چه برسه زمانی که آمار هم غلط باشه.
ناشناس
|
France
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
0
امار کشتار در چند کشتارگاه که بنده کار میکنم در خصوص کشتار دام سبک فوق العاده کاهش یافته
نظر شما
ادامه