کد خبر: ۴۷۵۴۵
تعداد نظرات: ۴۲ نظر
پس از ۱۸ ماه رسیدگی ویژه به پرونده گوشت‌های آلوده:
پرونده واردات گوشت‌های آلوده پرده از فعالیت هولناک و سازمان یافته‌ای که توسط برخی مدیران ارشد وقت دامپزشکی استان در طی چند سال صورت گرفته بود، برداشت ...


حکیم مهر: رسیدگی به پرونده واردات گوشت‌های آلوده و اقدامات سازمان یافته علیه بهداشت عمومی پس از یک سال و نیم منجر به بازداشت ۲۳ نفر شد که در میان افراد بازداشت شده اسامی ۷ مدیر سابق اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی دیده می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از قدس، درحالی رسیدگی به پرونده واردات گوشت‌های آلوده و اقدامات سازمان یافته علیه بهداشت عمومی پس از یک سال و نیم تلاش بی وقفه در شعبه ۷۵۱ دادسرای ناحیه ۷ مشهد، منجر به بازداشت ۲۳ نفر شد که در میان افراد بازداشت شده اسامی ۷ مدیر سابق اداره کل دامپزشکی استان، شبکه دامپزشکی مشهد، برخی مدیران حوزه کشتار دام و عاملان واردات گوشت به کشور نیز دیده می‌شود.

سال ۹۴ بود که یک گزارش ساده مردمی به حوزه دادستانی استان منعکس که در متن آن اشاره به فعالیت‌های مشکوک و سود جویی‌های برخی افراد ذی نفوذ اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی شده بود، در پی آن و با ورود قاطع دادستان مشهد و صدور دستور مورد نیاز موجب شد تا زوایای مختلف ماجرا مورد بررسی قرار بگیرد.

در ادامه اقدامات قضایی آغاز و به این واسطه پرده از فعالیت هولناک و سازمان یافته‌ای که توسط برخی مدیران ارشد وقت دامپزشکی استان در طی چند سال صورت گرفته بود و باعث شده بود تا اقدامات آن‌ها مستقیما امنیت غذایی شهروندان را با خطر رو به رو کند، تجمیع و برای رسیدگی موشکافانه به شعبه ۷۵۱ دادسرای ناحیه ۷ مشهد ارجاع و توسط بازپرس امیرحسین جوانبخت به دقت مورد رسیدگی قرارگرفت.

همزمان با ورود قاطع و دقیق دستگاه قضایی که مستقیما با حمایت ونظارت ویژه دادستان مشهد و سرپرست دادسرای ناحیه ۷ مشهد صورت می‌گرفت، دستوری صادر و بازپرس پرونده از سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران خواست به موضوع ورود پیدا کنند تا پشت پرده اقدامات سودجویانه و سازمان یافته مذکور هرچه سریعتر بر ملا شود.

هرچه تحقیقات قضایی جلوتر می‌رفت، پرده از ابعاد گسترده تری از تخلفات مدیران شبکه دامپزشکی استان هم برداشته می‌شد و برهمین اساس بودکه در اوسط سال گذشته تعدادی از مدیران ارشد شبکه دامپرشکی استان بازداشت شدند.

حال سرانجام پس از حدود ۱۸ ماه رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به پرونده تخلفات صورت گرفته که قطر آن از ۲۴ جلد هم گذشته است، به صورت دقیق و شفاف پرده از سودجویی‌ها، دستورات خلاف قانون، گزارش‌های کذب، واردات سازمان یافته گوشت‌های آلوده و... متخلفان برداشته شد که در ادامه گوشه‌ای از جرایم را می‌خوانید.

پرده اول: واردات ۳۰ تن گوشت آلوده

در اولین گام گزارشی مورد بررسی قرار گرفت که در تاریخ ۱۶/۶/۹۴ به حوزه دادستانی منعکس شده بود و از واردات غیرقانونی ۳۰ هزار کیلوگرم گوشت آلوده از مرز سیستان وبلوچستان به ایران و انتقال آن سردخانه در حوالی مشهد خبر می‌داد.

در ادامه با ورود دستگاه قضایی به ماجرا، محموله توقیف می‌گردد. در پی این اقدام، شبکه دامپزشکی اعلام می‌کند که محموله غیر قابل مصرف است که برهمین اساس دستور قضایی برای معدوم سازی محموله صادر می‌شود؛ چند روز بعد، شبکه دامپزشکی مشهد طی مکاتبه‌ای که با دستگاه قضایی انجام می‌دهد، اعلام می‌کند که ۱۲ هزارو ۱۷۵ کیلوگرم از محموله را طی سه روز و در هر مرحله بیش از ۴۰۰۰ هزار کیلو گرم آن را به واحد رندرینگ (کوره معدوم سازی) منتقل و معدوم کرده است.

با وصول این صورت جلسه معدوم سازی، ماجرا مورد تحقیق واقع شد که بررسی‌های قضایی مشخص کرد نه‌تنها هیچ محموله‌ای در تاریخ‌های اعلام شده معدوم نگردیده، بلکه ظرفیت واحد رندرینگ (معدوم سازی) درهرمرحله ۱۰۰۰ کیلوگرم و مدت زمان مورد نیاز برای هر مرحله معدوم سازی بین ۱۰ الی ۱۵ ساعت است! پس از آن، مقام قضایی پی برد صورت جلسه‌های ارسالی حمل محموله به محل معدوم از اساس کذب بوده است!

وقتی ماجرا لو می‌رود و حساسیت‌ها چند برابر می‌شود، تیم‌های بررسی کننده به این نتیجه رسیدند که نامه‌ای که از سوی شبکه دامپزشکی به دستگاه قضایی ارسال شده است و در آن میزان معدوم سازی قید شده هم متعلق به محموله دیگری بوده که مسئولان مذکور از آن برای انحراف مسیر پیگیری‌ها مقام قضایی سوءاستفاده کرده اند. حتی در ادامه پرده از اعلام خلاف واقع مسئولان وقت شبکه دامپزشکی مشهد برداشته شدچراکه اطلاعاتی در اختیار مقام قضایی قرارگرفت، اشاره به آن داشت هیچ خودروی‌ای محموله اعلامی را که آلوده به (توتال کانت) و (ای کولای) بود را برای معدوم سازی اصلا بارگیری نکرده است!

هنوز پرونده این اقدام مجرمانه از سوی بازپرس پرونده در دست بررسی بود که یک محموله دیگر گوشت آلوده هم از مرز‌های سیستان وبلوچستان وارد و به سمت استان خراسان ارسال می‌شود. این عمل درحالی صورت گرفت که رصددقیق ماجرا از سوی مقام قضایی بازهم منجر به ورود به تاریکخانه تخلفات مسئولان وقت دامپزشکی استان شد و معلوم شد که مجوز حمل محموله ۲۵ تنی را مدیران مذکور صادر و حتی تاییده تخلیه بار آلوده را هم در سایت مربوطه ثبت کرده اند!

پرده دوم: فروش اجرای حرام!

از سوی دیگر گزارشی در تاریخ ۱۷/۸/۹۵ به دستگاه قضایی منعکس شد که حاکی از آن بود که اجزای حرام دامی پس از ذبح، به صورت غیرقانونی در سردخانه موسسه صنعتی گوشت مشهد نگهداری شده و مسئولان اداره کل شبکه دامپزشکی برای تعیین تکلیف آن هیچ اقدامی نکرده اند. باتوجه به اینکه موضوع مشکوک به نظر می‌رسید، ماجرا به صورت نامحسوس توسط ماموران تحت کنترل قرارگرفت تا اینکه مدتی بعد یک محموله ۱۰۰۰ عددی اجزای حرام گاوی (دنبلان) که از کشتارگاه خارج شده بود توسط ماموران در ایست و بازرسی شهرستان شاهرود توقیف می‌گردد. در حالی که در مراحل اولیه کشف محموله مسئولان متخلف شبکه دامپزشکی مشهد حاضر به هیچ گونه به همکاری با دستگاه قضایی نبودند مشخص شد، محموله درزمان ارسال فاقد هرگونه مجوز بهداشتی بوده که پس از لو رفتن ماجرا و روز بعد، شبکه دامپزشکی برای پاک کردن صورت مسئله، برای محموله مجوز حمل صادر می کند!

پرده سوم: آلوده کردن محموله گوشت سپاه توسط مجرمان

همچنین دربرگی دیگر از دفتر قطور تخلفات لو رفته در تاریخ ۲۸/۱۱/۹۵، نیرو‌های سازمان اطلاعات سپاه پاسدارن خراسان رضوی از اقدامی به مراتبط خطرناک‌تر پرده برداشتند. این اقدام مجرمانه اینگونه لو رفت که مرکزخرید سپاه در پس از وارد کردن محموله گوشت لاشه‌ها را برای انجام فرایند کشتارگاهی تحویل موسسه صنعتی گوشت مشهد می‌دهد. تیم‌های عملیاتی سپاه که ماجرا را به صورت دقیق رصد می‌کردند، در حیت انجام مراحل کشتارگاهی به برخی رفتار‌ها مشکوک و پس از آن اطلاعاتی کسب کردند که نشان می‌داد بادستور رئیس وقت موسسه کشتارگاه صنعتی گوشت مشهد و همراهی برخی دیگر از مدیران موسسه مذکور و به صورت کاملا حرفه ای، لاشه‌های انگلی را جایگزین لاشه‌های سالمِ محموله گوشت سپاه کرده و پس از آن محموله آلوده شده هم بادستور مستقیم مدیر متخلف و بدون بسته بندی و لبیل گزاری، عرضه می‌شد!

وقتی مدیر متخلف که پی برده بود یکی از نیرو‌های کشتارگاه با دستگاه قضایی در این زمینه همکاری می‌کرده، برای انتقام گیری پیگیر عزل وی می‌شود، اما در این مسیر موفق اجرای نقشه اش نمی‌شود. در گوشه‌ای دیگر از تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که برادر رئیس وقت موسسه نیز در تخلفات صورت گرفته شریک و مورد حمایت مدیر متخلف بوده است.

پرده چهارم: عرضه کله پاچه آلوده در بازار!

این موارد گوشه‌ای از اقدامات مجرمانه مسئولان وقت اداره کل دامپزشکی استان مبنی بر تهدید علیه بهداشت عمومی بود چرا که در پرونده‌ای دیگر و در تاریخ ۲۳/۰۹/۹۵ محموله ۹ تنی کله پاچه غیرقابل مصرف در شهر پردیس تهران و توسط دستگاه قضایی کشف و توقیف می‌گردد که پس از بررسی ماجرا در شهرستان مذکور معلوم می‌شود که محموله از موسسه صنعتی گوشت مشهد بارگیری و به محل منتقل گردیده است.

درپی کسب اطلاعات اولیه تحقیقات مفصلی در این زمینه صورت گرفت و باکشف تعدادی زیادی لیبل خام متعلق به موسسه صنعتی گوشت مشهد، پرده از نیت مجرمانه عاملان انتقال کله پاچه‌های گوسفندی به شهر مذکور برداشته شد، چرا که مستندات نشان می‌داد محموله قرار بوده با تاریخ روز بسته بندی و در بازار عرضه شود!

در ادامه ماجرا هم پرونده برای رسیدگی به مشهد منتقل و پس از انجام فرایند قضایی دقیق این نتیجه حاصل شد که مسئولان وقت موسسه صنعتی گوشت مشهد با همکاری برخی مسئولان اداره کل شبکه دامپزشکی استان، محموله را زیر قیمت به خریدار فروخته و در ادامه مجوز حمل و فروش محموله را هم به مقصد مذکور، صادر می‌کنند!

حدود دو ماه بعد از کشف محموله کله پاچه‌های تاریخ مصرف گذشته، در تاریخ ۲۷/۱۱/۹۵ مقادیر زیادی لیبل و پلاستیک آرم دار متعلق به موسسه صنعتی گوشت مشهد از محل یک بسته بندی خصوصی در مرکز شهر مشهد کشف می‌شود. از سوی دیگر درپی بازرسی از محل، مقادیری آلایش آلوده درحال بارگیری نیز کشف می‌شود.

در ادامه هم مشخص می‌شود محموله آلوده دیگری نیز در محل وجود دارد که در بسته بندی موسسه صنعتی گوشت قرار داشت و تحت عنوان فرآورده بهداشتی آماده عرضه در بازار بود که محموله مکشوفه هم توقیف گردید. تحقیقات میدانی ضابطان قضایی گویای‌ای حقیقت بود که لیبل‌ها به واسطه وجود رانت میان پیمانکار متخلف و رئیس موسسه صنعتی گوشت، به صورت غیر قانونی در اختیار پیمانکار قرار داده شده است.

پرده پنجم: واردات گوشت‌های آلوده با حمایت مدیران متخلف

در یکی دیگر از پرونده‌های که آن هم در تاریخ ۴/۴/۹۶ به دستگاه قضایی منعکس گردید و پس از صدور دستور تحقیقات در این زمینه، مشخص شد که محموله ۶۲۲ لاشه‌ای گوسفندی توسط فردی باهویت (ح. ع) از کشور افغانستان وارد کشور و درحالی که برای محموله مجوز‌های بهداشتی از سوی دامپزشکی صادر شده بود، لاشه‌ها به مشهد منتقل و قبل از آن هم به صورت تلفنی و با دستور دکتر دامپزشک مستقر در سردخانه، اجازه تخلیه بار واردکننده صادر می شود.

پس از تخلیه محموله گوشت وارداتی، میزان PH گوشت‌ها توسط یک کارشناس شبکه دامپزشکی مورد آزمایش و در پی آن میزان آن بالا اعلام می‌شود، اما دکتر دامپزشک مستقر در کشتارگاه این نتیجه را کذب اعلام می‌کند!

کمی بعد هم ۲۲ لاشه از محموله بادستور رئیس وقت موسسه کشتارگاه مشهد جدا شده و ۱۱ لاشه دیگر از گوشت‌های آلوده هم پس از لیبل زنی، تحت عنوان گوشت داخلی باقیمت آزاد در بازار فروخته می‌شود!

چند روزبعد هم تعداد دیگری از لاشه‌های آلوده در بازار به فروش می‌رسد. این اقدام مجرمانه در حالی به وقوع پیوست که در ادامه دو محموله دیگر هم از کشور‌های ارمنستان و افغانستان به همین شیوه وارد کشور و پس از صدور مجوز‌های لازم از سوی اداره کل دامپزشکی استان در بازار عرضه می‌شود! در بررسی‌های قضایی صورت گرفته روی ماجرا، مشخص شد که برخی مسئولان شبکه دامپرشکی استان در این زمینه هم دست به تخلف زده اند و الزامات صدور مجوز VIP برای واردات را رعایت نکرده بودند.

در ادامه باز هم با ورود مجدد دستگاه قضایی به این پرونده، تعدادی از لاشه گوشت‌های آلوده که هنوز در سردخانه قرار داشت، توقیف و دستور نمونه برداری از آن صادرگردید. به واسطه آزمایش‌های صورت گرفته روی نمونه‌ها بود که مشخص گردید، محموله وارداتی از افغانستان به میکروب «سالمونلا» آلوده بوده که پس از مصرف فرآورده آلوده توسط افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی بدن هستند، می‌تواند آثار خطر آفرینی به دنبال داشته باشد.

همچنین پاسخ آزمایش صورت گرفته روی نمونه‌های وارد شده از کشور ارمنستان مشخص کرد که محموله‌ها دارای آلودگی شدید استاف، ایکولای، اشرشیا کلی و توتال کانت است و استفاده انسانی آن می‌تواند در مرور زمان باعث بروز بیماری‌های غفونت خونی، عفونت محوطه شکم و... شود.

در این پرونده هم مشخص شد برخی از مدیران سابق شبکه دامپزشکی مستقیما برای تخلیه گوشت‌ها دستوراتی صادر و در این امر دخیل بوده اند.

پرده ششم: فروش محموله دنبه آلوده و صادرات دروغین

در بررسی نمونه‌ای دیگر از جرایم سازمان یافته مدیران سابق اداره کل دامپزشکی استان خراسان، در تاریخ ۲۳/۱۱/۹۶ درپی رصد قضایی صورت گرفته، حدود ۶۵ تن دنبه که دارای آلودگی بود و در یکی از سردخانه‌های مشهد نگهداری می‌شد، توقیف می‌گردد.

 اما با دستور یکی از مدیران ارشد اداره کل دامپزشکی استان و در پاسخ استعلام مقام قضایی، مقدار محموله ۳۵ تن اعلام می‌شود! در حالی که تمامی اقدامات تحت کنترل بود قرار می‌شود ۱۰۰۰ کیلوگرم از دنبه‌های غیر قابل مصرف انسانی به ترکیه منتقل شود تا در مصارف صنعتی استفاده شود، اما رد گیری‌های ماموران به این واقعیت اشاره داشت که پس از صدور مجوز حمل توسط شبکه دامپزشکی، محموله دنبه آلوده به جای کشور ترکیه به یکی از مراکز بسته بندی گوشت و فرآورده‌های خوراکی انسانی منتقل و در آنجا تخلیه می‌شود. حتی برای ۵ تن و ۵۲۰ کیلوگرم دیگر از محموله توقیفی هم مجوز مصرف خوراکی صادر می‌شود!

در گام بعدی تحقیقات نامحسوس ماموران مشخص شد که ماجرای صادرات کذب بوده و ترکیه هیچ درخواستی برای واردات دنبه نداشته و اقدامات صورت گرفته در کمیته فنی دامپزشکی استان خلاف واقع بوده است!

پرده هفتم: صدور پروانه فعالیت برای کشتارگاه غیربهداشتی!

در شاخه‌ای دیگر از تحقیقات پیچیده قضایی پرده از دیگر اقداماتی خلاف قانون و مقررات بهداشتی در موسسه صنعتی گوشت مشهد هم برداشته شد و نمایان شد که کشتارگاه مذکور داری ۸۰ مورد تخلف بهداشتی است و بر همین اساس به هیچ عنوان صلاحیت اخذ پروانه را نداشته ندارد، ولی در مقابل حدود دو سال است که بدون پروانه بهداشتی در حال فعالیت و به کشتار دارم دام مبادرت کرده است. ازسوی دیگر عدم توجه مسئولان کشتارگاه به اخطار‌های داده شده باعث شده تا نکرانی سرایت بیماری‌های خطرناک به لاشه‌ها و به خطر افتادن سلامت عمومی در محل متصور باشد.

پرده هشتم: فروش ۲۴۰ هزار لیتر سرم غیر قابل مصرف

در بررسی پرونده‌ای دیگر که روی میز بارپزس پرونده گشوده شده بودو با اقدامات اطلاعاتی ماموران به ثمر رسید، مشخص شد که مقدار ۲۴۰ هزار لیتر از نوعی سرم که در سال ۹۳ بادستور سازمان دامپزشکی کشور، توزیع و مصرف آن به دلیل پارتیکال بودن (وجود ذرات معلق) ممنوع تشخیص داده شده و در ادامه هم دستور معدوم سازی محموله صادرمی شود، بادستور برخی مسئولان اداره کل دامپرشکی استان و به جهت سود جویی در محل اداره کل دامپزشکی دپو شده و کمی بعد قسمت عظیمی از محموله در سطح کشور به فروش می‌رسد و مابقی هم به یک کلینک واقع در تپه سلام تحویل و متصدی کلینیک هم سرم‌ها را دربازار به فروش می‌رساند!

پرده نهم: کشتار غیرقانونی دام مولد

از سوی دیگر مقام قضایی در پیگیری مستندات دیگری به این نتیجه می‌رسد که مسئولان سابق اداره کل دامپرشکی استان خراسان رضوی که رد پای آن‌ها در پرونده اقدامات سازمان یافته واردات گوشت‌های آلوده و... به وضوح دیده می‌شود، خلاف ماده ۱۰ آئین نامه‌های اجرای ماده ۱۸ قانون سازمان دامپزشکی کشور در سال ۹۳ مبنی بر ممنوعیت کشتار دام مولد، اقدام به کشتار بیش از حد دام مولد کرده و به این واسطه باعث بروز مشکلات زیادی شدند. به عنوان نمونه در این سطح کشتار باعث ایجاد کمبود دام مولد در استان و از طرفی ایجاد نیاز به واردات را در پی داشت؛ به همین جهت بود که در مقطعی گوشت‌های آلوده توسط برخی مجرمان پرونده وارد کشور شد.

پرده دهم: صادرات ۷۵ تن مرغ آلوده با دستور مدیر متخلف

درحالی که اقدامات مجرمانه برخی مدیران ارشد اداره کل دامپزشکی استان به وضوح در پرونده‌های متعددی که توسط بازپرس امیرحسین جوانبخت مورد رسیدگی قرار گرفت قابل مشاهده بود، پرونده دیگری هم باموضوع ارسال ۷۵ تن مرغ آلوده در تاریخ سی ام بهمن ۹۵ به کشور عراق هم روی میز مقام قضایی قرار گرفت و پیگیری‌های صورت گرفته کار را به جایی رساند که مشخص شد، محموله مذکور که آلوده به باکتری و میکروب سالمونلا بوده با دستور مستقیم یکی ازمدیران ارشد اداره کل دامپزشکی استان راهی عراق می‌شود که در مقصد آلودگی محموله مشخص و باعث می‌شود محموله به ایران برگشت بخورد.

این اقدامات در حالی صورت می‌پذیرد که یکی ازمدیران شبکه دامپزشکی مشهد به طور اتفاقی قبل از ارسال محموله متوجه آلوده بودن آن شده و موضوع را به مدیر مذکور اطلاع می‌دهد؛ اما در پاسخ این وظیفه شناسی، مدیر ارشد اداره کل، دستور برکناری وی را صادر می‌کند! جمع آوری مستندات در این باره نشان می‌داد که مدیر خاطی خود گواهی سلامت محموله را صادر کرده درحالیکه آلودگی مرغ‌ها از زمان جوجه ریزی مشهود بوده، ولی مراتب ازسوی اداره کل دامپزشکی اعلام نشده است!

پرده یازدهم، دوازدهم و صدور کیفر خواست «افساد فی الارض» برای متهمان

در ادامه روند رسیدگی به پرونده اقدامات مجرمانه و سازمان یافته واردات گوشت‌های آلوده، موارد دیگری هم مانند صادرات 9 هزار دام سبک درزمانی که صادرات آن ممنوع اعلام شده بود و... هم مورد بررسی قرار گرفت.

در نهایت بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده پُر فرازونشیب واردات گوشت‌های آلوده و...، پس از ۱۸ ماه بررسی ویژه انواع اقدامات مجرمانه‌ای صورت گرفته و همچینی درحالی که قطر پرونده از ۲۴ جلد هم فرارتر رفت، پرونده را درمرحله بازپرسی بست.

در همین راستا و باتوجه به جمیع محتویات پرونده اعم از مستندات، اعترافات متهمان، گواهی شهود و ... برای ۷ نفر از متهمان پرونده با هویت‌های (م. ر)، (م. الف)، (ب. خ)، (م. ب)، (ج. ع)، (ح. ع) و (ح. الف) که درمیان اسامی مذکور نام تعدادی از مدیران ارشد سابق اداره کل دامپزشکی، شبکه دامپزشکی مشهد و مسئولان سابق موسسه صنعتی گوشت مشهد وجود دارد، باتوجه به ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ و ماده ۱۰۶۸۸ بزه انتسابی، برای آن‌ها کیفرخواست «افساد فی الارض» در نظر گرفته شد.

در همین زمینه برای مابقی متهمان پرونده هم اتهاماتی نظیر تهدید علیه بهداشت عمومی، صادرات، واردات، خرید و فروش دام بدون مجوز و تحصیل مال از طریق نامشروع و سوء استفاده امتیازات و تقلب در نظر گرفته شد.

این کیفرخواست در حالی در شعبه مذکور برای متهمان پرونده صادر شد که پس از ورود دستگاه قضایی به ماجرا ودر پی آن نظارت مداوم و قاطعانه روی موضوع، پس از بازداشت متهمان پرونده هیچ مورد مشابه دیگری مشاهده نشده و تمامی اقدامات تحت کنترل قرار گرفته است.
 
 
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
0
0
سلام
ایکاش درخصوص جریان گوشت های سگ وموضوع مربوطه هم مقام قضایی و سربازان گمنام امام زمان ورود می کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
کدام گوشت سگ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
شایعه و دروغ بود . همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
گوشت خر چطور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
0
1
اگر این پرونده واقعا مطابق کیفرخواست باشه بنده برای خودم بعنوان دامپزشک و برای مردم کشورم متاسفم . وقتی این مووع داخل کشور با دسترسی دستگاه های نظارتی دیده میشه وای به گوشت های وارداتی . چه برسر این کشور اومده . همه جا فساد و دزدی و اختلاس . ..................؟
دکتر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
6
5
با همین حقوق پایین خودتون باعث دزدی کارمند میشید ، من اگر تامین باشم هیچ وقت این کار انجام نمیدم ولی وقتی زن و بچه من در بیمارستان باشه و ریالی هم پس انداز نداشته باشم نهایت میشود همین ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
این چه منطقی است ؟چون من تامین نیستم حق دارم با سلامت و جون مردم بازی کنم ؟
اون بدبختی که با حقوق کارگری روز شو به شب میرسونه باید تاوان زیاده خواهی من و امثال شما رو بده ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
0
0
انشالله دست این هفت نفر زیر سر مسئولین دامپزشکی استان ..............
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
0
3
خدا رحم همه کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
1
1
چوب خدا صدا نداره .............
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
4
5
منكر تخلفات صورت گرفته نبايد بود ولي به نظر مي رسه بيشتر پرونده سازي است و ورود به عرصه اي كردند كه تحت نظر برادرات محترم ........... بوده و احتمالا تضاد منافع و يا ندادن سود طرف مقابل كار را به اينجا رسونده است .
پاسخ ها
م.و
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
بله مشخصا کاملا سیاسی است .سالها روال در همه جا همینطوری بوده و بعدها هم همین خواهد بود خیلی از موارد فوق ک حتما همکاران دامپزشکی با بنظر بنده موافق هستند ...اما هرکسی اراده کنه مقابل باندهای قوی در این خصوص ایستادگی کنه نهایتا به این روز خواهد افتاد...انشالله خدایی،عدالتی،حقی روزی همه چیز را روشن خواهد کرد...
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
3
2
از مسیولین محترم قوه قضاییه خواستار محاکمه مسیولین اداره دامپزشکی استان ............ هم هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
واقعا خیلی از استان ها فساد اداری گسترده ای ذارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
2
1
خواهشا و عاجزانه از دستگاه محترم قضا تقاضا و التماس داریم هر چه سریعتر با توجه به بحث بهداشت هم استانی مخصوصا زوائر محترم به بحث ماده ی 19 مسولین فنی بهداشتی کشتارگاهها رسیدگی شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
3
5
دیر نیست که برای .................. نیز به جرم تهدید بهداشت مردم و به خطر انداختن عمدی سلامت عمومی به دلبل حذف نظارت حیاتی ناظران بهداشتی دامپزشک چنین حکمی صادر شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
4
7
خدا وکیلی وقتی یه آدم مغرض بخواد تو این مملکت برای کسی پرونده را سنگین کنه همجین اتهامات کذایی برای فرد میسازه که هر آدمی .......... که چنین افرادی تو قوه قضائیه مشغول ............... هستن. سازمان دامپزشکی نباید اینقدر خاموش بشینه برای همکاران در خراسان رضوی باید بهترین وکلا را استخدام کرد.نمیگویم اگر خلافی کرده اند مجازات نشوند ولی پرونده سازی ........ که در مورد بیشتر اتهامات بسیار روشن و واضح است دل همه مسلمانان را به درد میآورد.نترسید و اجازه بدهید پرونده به دادگاه صالحه وبی طرف احاله گردد.
پاسخ ها
م.و
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
بله انشالله آنهایی ک پرونده سازی میکنند روزی تاوان اعمال خود را میدهند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
0
1
پس رقابتی در کار بوده !!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
2
2
این تخلفات‌ که عادی است.اونقدر کارتن خالی معدوم می کنند و آتش می زنند که حد و حساب ندارد.حالا اون ۹۰ تن مرغ غیب شده استان .............‌ چی شد؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
1
0
دل کدام مسلمانان به درد می آید؟!!

گوشت های آلوده به سالمونلا و کلی باسیل از افغانسنان را بین مردم توزیع کرده اند و به جای اینکه دلت برای مردم به خصوص کودکان معصوم بسوزد برای این ......... می سوزد.
معمولا قوه قضاییه چنین حکم هایی صادر نمی کند.
چه ها کرده اند که حکم مفسد فی الارَض به دلیل موارد متعدد سلامت مردم به آنها خورده است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
1
یکی از استانهای ............ کشور هم وضعیت مشابهی دارد.
ان شالله رسیدگی شود تا جرات خیانت کاران از بین برود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
2
2
سلام
خیلی از این موارد به پرونده سازی شبیه تره تا واقعی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
3
5
اکثرا پرونده سازیه. چرا سازمان نمیتونه حمایت کنه. مگه کم از این موارد مشابه تو استان ها هست و اجبارا اتفاق میفته. آخه مسلمون اگه کوچکترین تخلفی تو هر اداره ای باشه همکارا 10 برابر بهش می بندن و یارو را نابود می کنند. اونیی که کار کردن خوب می فهمند که اینها ضعف ساختاری و سیستم کمیته امدادی و بدون دیسیپلین دامپزشکی هست و نمیشه اسمش تخلف گذاشت. یک وزیر یا وکیل یا نماینده زنگ میزنه و اون مدیر راهی جز تمکین نداره بعن مستنداتیم موجود نیست....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
درود بر شما آدم فهميده.
م.و
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
احسنت...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
6
گوشت های افغانستان بدون دامپزشک اعزامی آمده بود.
پس بترسید ای کسانی که ......... پافشاری در حذف دکتران و ناظران بازرس دارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
چرا براي مطلبي كه نميدونيد اظهار نظر ........ ميكنيد اين گوشت ها با نظارت كامل و اعزام دكتر دامپزشك و نظارت دكتر اعزامي وارد شد و هنوز هم از همون جا ادامه دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
ان موقع از اولین سری ها بود و دامپزشک اعزام نمی کردند حتی یک عکس بود که روحانی بعد از آمدن گوشت ها در لفافه سفید پوشیده شده بود داشتند گردن هایشان را برای ذبح شرعی بررسی می کردند این عکس همه جا منتشر شده بود
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
5
با سلام

چرا نامی از شرکت پشتیبانی امور دام که وابسته به امور دام جهاد است اسمی برده نشده است.تمام واردات زیر نظر پشتیبانی امور دام جهاد است وبیشتر تخلفات بهداشتی توسط این شرکت صورت می پذیرد.چرا باید دامپزشکی چوب خرابکاری .......... شرکت پشتیبانی امور دام جهاد رابخورد.
پاسخ ها
م.و
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
کاش دستگاه قضایی دنبال فدا کردن چند نفر مسئول بی گناه نباشه و بره دنبال سرشاخه های اصلی اگر ک بتواند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
3
ببینید سال ۹۴ چنین جرمی را مرتکب شده دادستان می دانسته کاری نکرده ؟حراست سازمان و رئیس سازمان کاری نکردند ؟ باز سال ۹۵ چنین جرمی را مرتکب شده اطلاع داشتند کاری نکردند؟ ................
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
چون تا آن موقع با هم اختلاف و مشکلی نداشتند و با هم کنار می آمدند !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
1
1
آلودگی شدید توتال کانت!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
3
فساد خیلی گسترده شده!!!
در واردات گوشت و واکسن و تخم چشم زده ماهی و اقلام دیگه هم باید ورود بشه.
حوزه نظارتی ضعیف عمل میکنه و تاوانش رو مردم بیچاره باید بپردازند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
2
4
وقتی دکتر دامپزشک ایرانی خودش گوشتهای فاسد و آلوده را در بین هموطنان اش توزیع می کند دیگر چه توقعی است که برزیلی های متقلب در غیاب ناظران دامپزشک چنین کاری را انجام ندهند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
0
0
بخورید و بیاشامید ولی اصراف نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
0
1
پرده اول متصدي اجازه ورود هر گونه محموله وارداتي چه بصورت قانوني و چه بصورت غير قانوني به داخل كشور اداره كل دامپزشكي استان خراسان رضوي نمي باشند از مديران محترم گمرك ورودي استعلام گردد چگونه محموله بدون مجوز و غير قانوني وارد كشور گرديده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
0
1
پرده دوم خوشبختانه در كليه كشتارگاههاي كشور همكاران محترم ناظرين شرعي مستقر مي باشند كه نظارتهاي لازم بر نحوه كشتار شرعي و حذف اجزاي حرام از چرخه مصرف بر عهده اين عزيزان مي باشد و لازم به ذكر مي باشد اجزاي حرام بعد از حذف از چرخه مصرف خوراكي اكثرا توسط شركتهاي مشخص جمع آوري و بعد از بسته بندي در مراكز مجاز به كشور ديگر جهت مصارف صنعتي صادر مي گردند و تنها مشكل محموله فوق عدم ارسال محموله با مجوز حمل مي باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
0
0
انشاا... حکیم مهر عزیز این گونه خبرها را پیگیری و نتایج
آن را برای اطلاع عموم اعلام کند . عدم برخورد قاطع دستگاه قضا با این گونه فساد ها باعث گستردگی و جری شدن مجرمین می شود. نباید ملاحظه دولتی بودن افراد را کرد و بلکه جرم این آقایان از افراد عادی صد برابر بیشتر است و دستور مافوق هم بهانه ای بیش نیست چرا که یک مدیر نباید انقدر به میز و مقام وابسته باشد که ایمان و شرف وجدان کاری و همه چیزش را بدهد برای حفظ میز و اجرای دستور خلاف مافوق .
هرچند که در این پرونده مدت رسیدگی دستگاه قضا آنقدر طولانی بود و ..........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
راستی، در مورد اون یکی متهم یعنی "الف ب پ ت ث ح چ ج خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ع غ گ ک ف ق م ن و ه ی" چه کیفر خواستی صادر شده؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
0
بهر حال این اتفاقات زمان ریاست وقت ان زمان افتاده و امیدوارم ایشان در ان موقع پیگیری های لازم را برای کنترل اوضاع کرده باشند وگرنه ممکن است دچار عذاب وجدان شوند.
نظر شما
ادامه