کد خبر: ۴۷۵۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر


مدیرکل دامپزشکی خوزستان خبر معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد با استفاده از اتاق گاز را تکذیب کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر مصطفی کنارکوهی» با بیان اینکه موضوع کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد هفته گذشته در کارگروه سلامت و امنیت غذایی خوزستان مطرح شد، اظهار داشت: در این جلسه پیشنهاد یک برنامه میان‌مدت با تدوین سازوکارهای لازم و مهیا شدن زیرساخت‌های آن از سوی دستگاه‌های مرتبط برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد پیشنهاد شد.

وی افزود: براساس این برنامه، سگ‌های ماده بدون صاحب در شهرها پس از جمع‌آوری عقیم‌سازی، تحت درمان و واکسیناسیون قرارگرفته و سپس رهاسازی می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: در خصوص سگ‌های نر بدون صاحب نیز پس از جمع‌آوری و انتقال آن‌ها به پناهگاه‌های احداث‌شده از سوی شهرداری‌ها یا بخش خصوصی مجاز، مورد درمان و واکسن قرار می‌گیرند.

کنار کوهی بابیان اینکه برخی از بیماری سگ‌ها غیرقابل درمان است، گفت: در میان سگ‌های نگهداری شده در پناهگاه‌ها تعدادی وجود دارند که غیرقابل درمان یا پیر بوده که پیشنهاد شد از طریق اتاق گاز یا روش‌های دیگری مانند تزریق داروهای بیهوشی اتلاف شده تا از شیوع بیماری در پناه گاه جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: اکنون این روش در بسیاری از کشورهای دنیا متداول بوده و تأثیر به سزایی در کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب دارد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تأکید کرد: این پیشنهاد در کمیته تخصصی مربوطه مطرح‌شده و تاکنون نیز به تصمیم نرسیده است.

به گزارش تسنیم، در روزهای گذشته خبری مبنی بر اعلام مدیرکل دامپزشکی خوزستان در خصوص معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد با استفاده از اتاق گاز منتشر شد که واکنش‌هایی از سوی فعالان حامی حیوانات به دنبال داشت.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
محمد ابوالحسنی
|
Germany
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
3
من که از صحبتهای ایشان تکذیبی برداشت نکردم و برعکس ایشان همچنان مصر به نظر خود هستند

چون در بعضی نقاط دنیا این کار انجام شده یعنی کار خوبی است ؟؟؟
کشتن با اتاق گاز نهایت قساوت و سنگدلی و تحمیل مرگی دردناک در یک پروسه 20 الی 30 دقیقه ای در حق هر موجود زنده است

دنیا هنوز قربانیان اتاق های گاز المان نازی را با احترام یاد میکند و این جنایت در حق انها را محکوم میکند سؤال اینجاست : چه فرقی بین جان با جان است ؟؟؟

جناب دکتر چون زبان گویا ندارند و شمایل انها انسانی نیست دلیل نمیشود در حق انها جنایت کنیم و چنین ناجوانمردانه برای اعدام انها نسخه بپیچیم ایمان دارم مکافات این عمل در صورت اجرا دامن همه دست اندر کاران این فعل حرام را خواهد گرفت
نازنین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
0
0
متاسفانه حیوانات هم توی این مملکت آسایش ندارن
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
اتاق گاز؟! بابا دست بردارین. این جماعت بشر فکر می کنن باید برای همه چی تصمیم بگیرن. اونم یه موجود زنده است داره زندگیشو می کنه. برید ببینید چند تا کشور متمدن دنیا چه کار می کنن! والا تو فلان کشورهای پیشرفته کسی تو مقام شما هرگز جرات نمی کنه بیاد بگه می خوایم با اتاق گاز سگ کشی راه بندازیم. شما مدیر کل دامپزشکی هستی باید حامی حیوانات بی پناه باشی، سوگند خوردی! نه بیای اتاق گاز بسازی براشون.
نظر شما
ادامه