کد خبر: ۴۷۵۷۲


عضو کمیسیون کشاورزی، با بیان اینکه قاچاق دام مولد نمی‌تواند تاثیری در میزان تولید لبنیات داشته باشد، گفت: لبنیات تولیدی کشور عمدتا از دام‌های سنگین مانند گاو تامین می‌شود لبنیات دام‌های سبک خود مصرفی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی اکبری» عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص قاچاق دام مولد از کشور، گفت: دام مولد به عنوان سرمایه ملی و ذخیره ژنتیکی کشور محسوب می‌شود، قاچاقچیان دام مولد به دنبال سوداگری و سودجویی هستند و به کشور خیانت می‌کنند.

قیمت گوشت قرمز با توجه به میزان واردات نباید افزایش داشته باشد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار داریم نهادهای ناظر، مرزبانی، وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی قاچاق دام مولد از کشور را کنترل و مدیریت کنند، تصریح کرد: بخش از افزایش قیمت‌ گوشت قرمز در بازار ناشی از التهابات و جو روانی است، با توجه به میزان واردات گوشت قرمز منجمد و گرم و همچنین دام زنده نباید نباید افزایش قیمت محسوسی وجود داشته باشد.

گرانی گوشت قرمز ناشی از جو روانی است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جو روانی موجود در جامعه باعث بروز بخش زیادی از افزایش قیمت گوشت قرمز شده است و مبنای منطقی و اقتصادی ندارد.

لبنیات دام‌های سبک وارد بازار نمی‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه قاچاق دام مولد نمی‌تواند تاثیری در میزان تولید لبنیات داشته باشد، خاطرنشان کرد: لبنیات تولیدی کشور عمدتا از دام‌های سنگین مانند گاو تامین می‌شود، لبنیات دام‌های سبک خود مصرفی است و دامداران بخش محدودی از آن را وارد بازار می‌کنند.

 
 
خبرهای مرتبط
نظر شما
ادامه