کد خبر: ۴۷۵۸

حکیم مهر - رییس مجلس اروگوئه در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی ایران گفت: اروگوئه دارای 14 میلیون راس دام است که همگی آنها در نهایت سلامتی هستند و امکان ارسال گوشت و دام زنده مطلوب و باکیفیت به ایران را داراست.

رییس مجلس اروگوئه که به همراه هیاتی به دیدار دکتر صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی آمده بود، درباره مناسبات اقتصادی و سیاسی دو کشور اطلاعاتی را مطرح کرد.

ایوونه پاسادا افزود: هرچند در فوریه، ماه آینده وزیر دامداری اروگوئه به ایران خواهد آمد تا درباره مناسبات اقتصادی به ویژه کشاورزی دو کشور مبادلات مهمی را انجام دهد، اما این هیات نیز تلاش می کند تا زمینه های ارتقاء فعالیتهای سیاسی و اقتصادی دو کشور را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: از سال 2006 قانون برای آزادسازی صادرات دام تصویب شد و اکنون دامهای تولیدی اروگوئه که فاقد تب برفکی و بیماریهای دامی هستند، کیفیت بالایی برای صادرات و عرضه در بازارهای ایران دارند.

پاسادا با اشاره به مبادلات اقتصادی دو کشور ادامه داد: پروژه ماهی استروژن که بین دو کشور در حال انجام است، یکی از مهمترین زمینه های ارتقاء روابط تجاری ایران و اروگوئه خواهد بود.

وی تصریح کرد: سفر پارلمان اروگوئه که به دعوت جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است با هدف افزایش روابط سطح پارلمانی دو کشور بوده است.

رییس مجلس اروگوئه یادآور شد: سفر وزیر دامداری اروگوئه به ایران زمینه های افزایش مبادلات تجاری ایران و اروگوئه را افزایش خواهد داد.

پاسادا تاکید کرد: درباره پیشرفت ایران در بخش کشاورزی مطالب بسیاری شنیده ایم که در بازدیدهایی که فردا در ایران آغاز خواهد شد، زمینه های مشترک فعالیت ایران و اروگوئه مورد بررسی بیشتری قرار می گیرد.

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه