کد خبر: ۴۷۶۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر


با تلاش ماموران یگان حفاظت اداه حفاظت محیط زیست خلخال یک قلاده گرگ مزاحم اهالی روستای بلیل از توابع بخش مرکزی این شهرستان زنده گیری شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از نوداد، رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: این حیوان درنده بصورت‌های مختلف در اطراف این روستا پرسه زده و موجب وحشت اهالی می‌شد.

وی گفت: با شناسایی محل اختفای حیوان از سوی ماموران این اداره و با استفاده از یک قبضه سلاح بیهوشی حیوانات وحشی این گرگ درنده بیهوش و پس از زنده گیری به اداره محیط زیست خلخال انتقال یافت.

فرهودی با بیان اینکه با به دام انداختن این حیوان وحشی از هرگونه حوادث احتمالی ناشی از حمله آن به اهالی و یا دام‌های آن‌ها جلوگیری شده، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا پس از چند روز نگهداری این حیوان وحشی، آن را در محلی دور از محل سکونت مردم و در طبیعت وحشی مورد نیاز حیوان رها کنیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال دلیل اصلی افزایش حیوانات وحشی همچون گرگ وشغال در محیط های زندگی انسان در مناطق شهری و روستایی این شهرستان را استفاده از روش‌های نامناسب جمع آوری زباله ذکر کرد و گفت: زمانی که محل تغذیه حیوانات وحشی در محیط های روستایی و شهری در براحتی در دسترس این حیوانات باشد تجمع آن‌ها در محل‌های جمع آوری زباله بدلیل وفور غذا بیشتر می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال نیز از مشاهده حیوانات وحشی همچون گرگ و شغال در مناطق مسکونی این شهر خبرداد و گفت: مراتب به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برای پیشگیری از ورود این گونه حیوانات درنده به محیط‌های زندگی مردم در داخل و حاشیه شهر گزارش شده است.

بر اساس اعلام معاون دانشکده علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت خلخال، امسال ۲۲۹ نفر از اهالی این شهرستان مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار گرفته و در بیمارستان و مراکز درمانی مورد معالجه و درمان قرار گرفتند.

۲ هفته پیش هم یک کودک هفت ساله در خلخال به دلیل حمله چند قلاده سگ ولگرد بشدت مصدوم و توسط امدادگران به بیمارستان انتقال یافت.

دکتر اسماعیل صالحی، رییس بیمارستان امام خمینی خلخال گفت: این کودک که در اثر حمله سگ‌ها و گاز گرفتگی از ناحیه کمر، لگن و ۲ پا مصدوم شده، هم اکنون تحت مداوای پزشکان این بیمارستان قرار دارد.


 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
1
1
الان با این وضعیت ، گرگ گردانی در بیابان ها مثل سگ گردانی در خیابان ها نباید ممنوع بشه ؟ چرا مسوولین رسیدگی نمی کنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
چقد بامزه
نظر شما
ادامه