کد خبر: ۴۷۶۴۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
 
 

رئیس شورای نظام دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه اشتغال بانوان را باید به عنوان فرصت آفرینی تلقی کرد، گفت: زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و مردان باید از اشتغال آنها حمایت کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مسعود ذوالحواریه» روز سه شنبه در آیین تجلیل از زنان فعال در حوزه دامپزشکی و تجلیل از بانوی پیشکسوت دامپزشکی استان همدان «دکتر حشمت مظفری نژاد»، افزود: اشتغال پایدار زنان در بخش دامپزشکی یک دغدغه است که باید به آن توجه جدی شود.

وی اظهار داشت: توسعه و پیشرفت جامعه بدون مشارکت اقتصادی زنان میسر نیست؛ با این حال تحقق این امر علاوه بر فراهم بودن شرایط اقتصادی و قانونی نیازمند فرهنگ سازی است.

وی با بیان اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند ادامه داد: بحث مشارکت اقتصادی به طور کلی در اقتصاد هر کشوری و از جمله ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

رییس نظام دامپزشکی همدان تاکید کرد: اهمیت این امر زمانی آشکارتر می شود که بدانیم پیشرفت اقتصادی و رسیدن به اهداف توسعه نیازمند این است که زن و مرد دوشادوش هم بار اقتصاد کشور اعم از تولید و خدمات بر دوش بکشند.

ذوالحواریه ادامه داد: کشوری که به دنبال توسعه است نمی تواند نیمی از نیروی انسانی خود را از گردونه اقتصاد حذف کند و از این رو اگر زمینه های مشارکت واقعی زنان در اقتصاد فراهم نباشد، بدون شک برنامه های توسعه به خوبی پیش نخواهد رفت.

وی بیان کرد: این در حالی است که نیمی از جمعیت زنان با وجود اینکه مهمترین جمعیت جامعه هستند اما از امکانات برابر محرومند و اینکه چرا نتوانستیم از نیروی زنان استفاده کنیم، ریشه و مسائلی دارد.

رییس نظام دامپزشکی همدان اظهار داشت: امروزه بیش از پیش از نیروی بانوان در جامعه استفاده می شود اما باز هم مسائلی وجود دارد که باید بررسی شود.

ذوالحواریه با بیان اینکه تنها راه رهایی از فقر، کار شایسته است، ادامه داد: اشتغال زنان رو به رشد است اما با شرایط مطلوب فاصله دارد، چرا که زنان با دو محدودیت مواجه هستند.

وی خاطر نشان کرد: تفکر سنتی و مرد سالارانه یکی از این مواردی است که برای زن محرومیت ایجاد می کند و نگرش بعدی تفکر غربی به زن به عنوان یک شی است که موجب می شود که زنان اجازه رشد نداشته باشند.

رییس نظام دامپزشکی همدان با بیان اینکه در نگاه سنتی و مدیریتی به زنان به عنوان نیروی کار نگاه می کنند، به گونه ای که مردان متمول نیازی به کار زنان ندارد و همه زنان نیز نیازی برای کار کردن احساس نمی کنند.

ذوالحواریه با بیان اینکه به ازای هر 100 مرد حدود 70 زن شاغل هستند، افزود: از این حیث زنان به کارهایی با حجم زیاد و دستمزد کم تن می دهند.

وی ادامه داد: وقتی کار برای زنان تفننی و بی اهمیت می شود، جامعه می پندارد که زنان فرصت های شغلی را برای مردان کم می کنند و نیروهای زن جویای کار به کارفرمایان اجازه می دهند که دستمزدهای کمتری پیشنهاد کنند.

وی به نقش های سه گانه زنان شامل مادری، همسری و شغلی اشاره کرد و افزود: تحمل این سه وظیفه و براساس فشاری که جامعه بر آنها وارد می کند موجب می شود زنان در طول زمان فقط به نقش خانه داری نگاه کنند.

رییس نظام دامپزشکی همدان ادامه داد: بر اساس مطالعات محققان با افزایش سن، زنان خانه دار تخصص آنها در زمینه کارهای خانه داری افزایش می یابد، در نتیجه برای کارهای منزل فرصت کمتری صرف می کنند و ارزش افزوده کارهای خانه داری کاهش می یابد.

وی گفت: وظایف سه گانه زنان به شدت آنها را تحت فشار قرار می دهد و باعث می شود زنان از ایفای نقش اقتصادی بپرهیزند.

ذوالحواریه با بیان اینکه این وظایف موجب بروز و افزایش استرس بر زنان می شود، افزود: به دلیل افزایش استرس بیشترین حوادث شغلی در زنان بروز می کند.

وی تاکید کرد: تفکر سنتی در کار زنان مخصوص جامعه ما نیست و بانوان را نباید رقیب مردان بدانیم بلکه باید جامعه طوری تربیت شود که فرهنگ حمایتی رواج یابد و همه جامعه نیازمند تمام نیروها است و باید فرهنگ تعدیل شود و مردها از اشتغال بانوان حمایت کنند.

در این آیین از زحمات اولین بانوی فعال در حوزه دامپزشکی دکتر حشمت مظفری نژاد تقدیر شد و به عنوان هدایا به تمام زنان فعال در حوزه دامپزشکی بیمه عمر و حوادث به مدت یک سال تقدیم شد.

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
5
والا ما تو این عکس بانویی نمی بینیم حداقل عکسی می گذاشتید
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
دقیقا
همینجوری از خودشون عکس گرفتن انگار داخل یک اتاق و گفتن تقدیر کردیم
امرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
1
مثل جشنواره فجر که اهدای جوایز بانوان رو نشون نمیده
ا.ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
0
روابط عمومی شون باید سلیقه به خرج می داد پس اون همه عکسی که گرفتن چیکارش کردند!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
0
0
یعنی اخر خبررسانی حکیم مهر است
عکس دوتا اقا زده بعد نوشته تجلیل از بانوی پیشکسوت دامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
0
0
لااقل یه بیوگرافی کوتاه از زندگی نامه ایشون ذکر میکردید
نظر شما
ادامه