کد خبر: ۴۷۶۷۷
 
 

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه افزایش قیمت لبنیات در کاهش مصرف آن در خانوارهای کم‌درآمد تأثیرگذار است، گفت:وزارت بهداشت به دولت پیشنهاد داده یارانه روغن و شکر به سمت لبنیات منابع گوشتی رود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر زهرا عبداللهی» مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در ارتباط با مصرف لبنیات در کشور اظهار داشت: شیر و لبنیات یکی از گروه‌های اصلی مواد غذایی است که باید در برنامه روزانه افراد جهت حفظ سلامتی بدن به ویژه استخوان و دندان و همچنین رشد کودکان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: لبنیات سرشار از پروتئین، کلیسم و فسفر است و همه افراد باید دو تا سه واحد لبنیات اعم از شیر، ماست، پنیر، کشک و دوغ استفاده کنند.

عبداللهی گفت:‌کمبود کلسیم در بدن خطر پوکی استخوان و شکستگی‌های خود به خودی را به همراه دارد همچنین افرادی که کمبود کلسیم دارند بیشتر در معرض بیماری‌های  فشارخون  و قلبی و عروقی هستند کودکان نیز کمبود کلسیم در آنها سبب اختلال رشدشان می‌شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه افزایش قیمت لبنیات در کاهش مصرف آن در خانواده‌های دهک پایین و کم‌درآمد تأثیرگذار است،‌گفت: البته اقشار پر درآمد به دلیل رفتارهای غلط غذایی و نداشتن آگاهی گاهی مصرف لبنیات کمتری دارند و فرهنگ‌سازی در این زمینه می‌تواند مؤثر واقع شود.

عبداللهی تصریح کرد: ما د ر وزارت بهداشت نظرمان را به دولت اعلام کرده‌ایم و این هشدار داده که افزایش قیمت می‌تواند سبب حذف سبد لبنیات در خانواده‌های درآمد پایین شود؛ همچنین این پیشنهاد را داده‌ایم که یارانه روغن و  شکر به  سمت یارانه شیر و لبنیات سوق یابد.

وی با اشاره به اینکه مصرف روغن و شکر در کشور ما زیاد است و بیماری‌های قلبی عروقی،‌ دیابت و چاقی را به همراه دارد،‌گفت: وزارت بهداشت پیشنهاد داده یارانه روغن و شکر به سمت لبنیات، تخم‌مرغ و منابع گوشتی برود و  وزارت بهداشت از طریق دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی این مسئله را پیگیری کرده است.

 
 
نظر شما
ادامه