کد خبر: ۴۷۶۸۳


متخصص بهداشت و بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: ماهی های آکواریومی که ماهی قرمز یکی از این نوع ماهی هاست نقش موثری در کاهش استرس افراد خواهد داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر حسین یاوری» در پاسخ به این سوال که چرا ماهی آکواریومی موجب کاهش استرس در انسان می شود؟ اظهار کرد: به طور کلی آب و موجوداتی که در آب زیست می کنند به عنوان ابزار آرامش بخش محسوب می‌شود که ماهی‌های قرمز یکی از این موجودات است.

وی افزود: رنگ قرمز ماهی قرمز یکی از عواملی است که با نگاه کردن به آن، به انسان آرامش می‌دهد.

یاوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا عمر ماهی های قرمز که بر سر سفره هفت سین قرار داده می شود، کم است؟ بیان کرد: در این رابطه هشت مشکل وجود دارد که با توجه به آن می توان عمر این نوع از ماهی های آکواریومی را افزود.

وی ادامه داد: آکواریوم و یا تنگ کوچک یکی از عوامل تاثیرگذار بر کوتاهی عمر این نوع از ماهی هاست، بطوریکه توصیه می شود از آکواریوم 90 تا 200 لیتری استفاده شود و نباید تنگ های دو سه لیتری را برای نگهداری ماهی استفاده کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: همزمان خرید کردن تنگ ماهی و ماهی از دیگر مشکلات تاثیرگذار بر این امر است و بهتر است که 48 ساعت قبل ماهی آکواریومی خریداری و آماده سازی شود سپس داخل تنگ انداخت.

به گفته وی، افزودن بیش از حد ماهی ها در یک تنگ (تراکم بالای ماهی‌ها در یک فضا) و غذاهی دهی بیش از حد از دیگر مشکلاتی است که بر روی کوتاهی عمر ماهی قرمز موثر است.

متخصص بهداشت و بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی بیان کرد: همیشگی روشن بودن نور آکواریوم نیز مشکل ساز است چراکه ماهی های قرمز هم به روشنایی و هم به تاریکی احتیاج دارند.

وی تصریح کرد: تعویض آب یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه کرد و باید در هر مرتبه تعویض آب تنگ و یا آکواریوم، 10 تا 20 درصد آن را طی هر دو هفته تعویض کرد.

یاوری، ناکافی بودن مخفی گاه برای ماهی را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: ماهی ها به لحاظ رفتارشناسی دوست دارند پنهان شوند و باید به این نکته نیز توجه شود.



نظر شما
ادامه