کد خبر: ۴۷۷۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو دام زنده با کاهش ۵ هزار تومانی درب دامداری‌ها به ۳۶ هزار تومان رسید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «منصور پوریان» از کاهش قیمت دام زنده در بازار خبر داد و گفت: با توجه به واردات دام زنده و کنترل قاچاق، قیمت هر کیلو دام درب دامداری‌ها ۴ تا ۵ هزار تومان کاهش یافته است.

وی نرخ هر کیلو دام زنده درب دامداری‌ها را ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با استمرار واردات دام زنده و افزایش زایش دام پیش بینی می‌شود که بازار در روز‌های آتی به آرامش برسد.

پوریان ادامه داد: براساس گزارش ها، با ابلاغیه جدید سازمان دامپزشکی در خصوص تشدید نظارت‌ها بر جابه جایی دام و ورود ستاد مبارزه با قاچاق کالا، طی دو هفته اخیر جابه جایی دام همانند گذشته دیگر به سهولت امکان پذیر نیست.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور تشوید نظارت بر جابه جایی دام در استان‌ها را راهکار کنترل بازار دانست و گفت: طی هفته‌های اخیر، عرضه بره به کشتارگاه‌ها افزایش پیدا کرده است که این امر بدان معناست که با موضوع تشدید نظارت بر مرز‌های کشور، قاچاق کاهش یافته است.

این مقام مسئول تدابیر دولت در راستای کنترل بازار گوشت را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با افزایش زایش دام در این فصل روبرو هستیم که این امر در کنار واردات دام زنده و گوشت قرمز بر کاهش قیمت در بازار تاثیر گذار خواهد بود.

پوریان در پایان قاچاق دام مولد را تکذیب کرد و گفت: دام‌هایی که به کشور‌های حوزه خلیج فارس قاچاق می‌شود، معمولا دام‌هایی هستند که به منظور کشتار برده می‌شوند که بر اساس گزارش‌ها ماده بره قاچاق می‌شود.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Hasan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
0
...........................خدا رحمت کنه به این مملکت
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
0
سلام باید به واکسیناتور ها دستور داده بشه تا تمام دام هارو واکسینه و پلاک کوبی کنند.
نظر شما
ادامه