کد خبر: ۴۷۷۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه پرونده کشته شدن توله پلنگ در شهرستان چرام در حال بررسی است، گفت: خرید و فروش ماهی زبرا که نوعی ماهی تزیینی است، ممنوع است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «جمشید محبت‌خانی» درباره لاشه توله پلنگی که دو روز پیش محدوده شهرستان چرام در استان کهکیلویه و بویراحمد پیدا شده است، گفت: در بررسی‌های اولیه هیچ اثری از گلوله در بدن این توله پلنگ مشاهده نشده است و بررسی‌ها درباره مرگ این حیوان همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پرونده شکار این حیوان در دست بررسی است، ادامه داد: متاسفانه لاشه این حیوان در
۱۰۰ کیلومتری مناطق حفاظت شده و خارج از مناطق تحت حفاظت محیط‌زیست پیدا شده است و از همین‌رو سازمان محیط‌زیست به عنوان شاکی با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی استان در حال پیگیری این پرونده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست سازمان حفاظت محیط‌ زیست در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره خرید و فروش ماهی‌های تزیینی و حیواناتی مانند سمندر، مار آبی و لاکپشت با توجه به نزدیک شدن به نوروز گفت: با توجه به آسیب‌شناسی که سال گذشته در خصوص خرید و فروش سمندر، لاک‌پشت و مار آبی و همچنین ماهی‌های تزیینی صورت گرفته بود خرید و فروش این حیوانات از ابتدای اسفند در دستور کار همه یگان‌های محیط‌زیست در استان‌‌ها قرار گرفته است.

محبت‌خانی با بیان اینکه تاکنون به مورد قاچاقی در این خصوص برخورد نکرده‌ایم، گفت: در حال حاضر یک نوع ماهی تزیینی به نام زبرا در شیشه‌های کوچک در مناطقی مانند مترو به فروش می‌رسد که مصداق کامل حیوان آزاری است و خرید و فروش آن ممنوع است.

وی ادامه داد: زبرا که یک گونه مهاجم است و زمانی که این گونه در رودخانه رهاسازی می‌شود به اکوسیستم آن منطقه آسیب می‌رساند لذا از شهروندان می‌خواهیم از خرید این ماهی خودداری کنند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
0
امحاء سگها چطور حیوان آزاری محسوب میشه؟ با گلوله، سم، اسید، ...
واقعا ما چطوری شدیم اشرف مخلوقات؟
نظر شما
ادامه