کد خبر: ۴۷۷۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر


بر اساس گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی  (OECD)، سرانه مصرف مرغ در مالزی به مراتب بیشتر از دیگر کشورهای آسیا است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، مالزی بزرگترین مصرف کننده گوشت مرغ در آسیا در سال ۲۰۱۸ بود، به طوری که مردم این کشور تقریبا سه برابر دیگر کشورهای آسیایی این محصول را مصرف کردند.

سرانه مصرف طیور در مالزی ۴۶٫۷ کیلوگرم بوده است. کره با ۱۷٫۴ کیلوگرم به ازای هر نفر و ژاپن با ۱۷٫۲ کیلوگرم رتبه های دوم و سوم مصرف طیور در بازارهای آسیایی را به خود اختصاص داده اند.

در این گزارش ۱۱ بازار آسیایی و همچنین بازارهای دیگر در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا، آفریقا، خاورمیانه و اقیانوسیه را مورد بررسی قرار گرفته است.

گزارش  OECD، افزون بر آمار سرانه گوشت مصرفی در کشورهای آسیایی، به الگوهای مصرف مردم که شامل گوشت گاو، گوساله، گوسفند، خوک و گوسفند می شود نیز پرداخته است.

رنکینگ سرانه مصرف طیور کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۸:

مالزی ۴۶٫۷ کیلوگرم به ازای هر نفر

کره جنوبی ۱۷٫۴

ژاپن ۱۷٫۲

قزاقستان ۱۵٫۸

تایلند ۱۴٫۸

ویتنام ۱۳٫۵

فیلیپین ۱۲٫۸

چین ۱۲٫۲

اندونزی ۷٫۱

پاکستان ۴٫۵

هند ۲٫۲

همچنین مقایسه این رنکینگ با سال ۲۰۱۷ نشان می دهد، تغییراتی در رتبه بندی ۱۱ بازار آسیایی ایجاد نشده است. با این حال، تقریبا همه کشورها شاهد افزایش مصرف سرانه مرغ در سال ۲۰۱۸ بوده اند. تنها در پاکستان تغییرات سالانه مشاهده نمی شود و میانگین مصرف گوشت مرغ ۴٫۵ کیلوگرم به ازای هر نفر است.

این در حالی است که ویتنام بیشترین افزایش با ۰٫۵ کیلوگرم در سرانه مصرف به دست آورده است. سرانه مصرف مرغ در ژاپن، قزاقستان، تایلند و چین ۰٫۳ کیلوگرم افزایش یافته است.

رنکینگ سرانه مصرف طیور کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۷:

مالزی ۴۶٫۷ کیلوگرم به ازای هر نفر

کره ۱۷٫۲

ژاپن ۱۶٫۹

قزاقستان ۱۵٫۵

تایلند ۱۴٫۵

ویتنام ۱۳٫۰

فیلیپین ۱۲٫۶

چین ۱۱٫۹

اندونزی ۷٫۰

پاکستان ۴٫۵

هند ۲٫۱

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر xy
|
Germany
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
0
یه سری آدم بی سواد با طرز تفکر قرون وسطایی از رشد زیاد مرغهای اصلاح نژاد شده شاخ درآوردن . اینقدر شایعه سازی کردن توی جامعه که مصرف مرغ توی ایران اینقدر پایین اومد . مرغهای هورمونی !!!!! ( جدا از بحث مالی )
نظر شما
ادامه