کد خبر: ۴۷۷۴۹
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
در پی کمبود واکسن آنتروتوکسمی در کشور:
مدیر بازرگانی موسسه رازی در خصوص موضوع کمبود واکسن هایی نظیر انتروتوکسمی در کشور، پیگیری این موضوع را خارج از وظایف ذاتی موسسه رازی عنوان کرد ...


حکیم مهر: مدیر بازرگانی موسسه رازی با تاکید بر اینکه این موسسه به عنوان تولید کننده و نه توزیع کننده واکسن در کشور محسوب می شود، گفت: نظارت بر توزیع به عهده سازمان دامپزشکی کشور و ادارات متبوع در استان ها و شهرستان ها است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر علیرضا طاهری» ضمن شفاف سازی در خصوص موضوع کمبود واکسن هایی نظیر انتروتوکسمی در کشور، پیگیری این موضوع را خارج از وظایف ذاتی موسسه رازی عنوان کرد و اظهار داشت: موسسه رازی بر اساس نیاز کشور و درخواست سازمان دامپزشکی نسبت به تولید واکسن اقدام می کند؛ این در حالی است که در برخی موارد از جمله واکسن انتروتوکسمی، بیش از میزان درخواستی، تولید داشته ایم.

وی جوسازی در خصوص کمبود واکسن را نیز بهانه ای برای واردات عنوان کرد و افزود: قاچاق به عنوان یکی از مهمترین عوامل کمبود واکسن محسوب می شود که به دلیل افت ارزش ریال و پایین بودن قیمت واکسن ها، کشورهای اطراف اقدام به خرید قاچاق واکسن های موسسه رازی می کنند و این موضوع سبب می شود در داخل کشور با کمبود واکسن مواجه شویم.

مدیر بازرگانی موسسه رازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بر اساس گزارش ها، واکسن های موسسه رازی در اقلیم کردستان، مناطق جنوبی عراق، سیستان و بلوچستان و پاکستان به صورت قاچاق مصرف می شود و در نتیجه با کمبود واکسن در داخل کشور مواجه می شویم.

وی تاکید کرد: افزایش تولید واکسن در موسسه رازی چاره این معضل نیست، چراکه قاچاق واکسن سبب می شود با افزایش تولید نیز واکسن به دست دامدارهای داخلی به ویژه در نقاط مرزی نرسد.

دکتر طاهری با بیان اینکه در این شرایط هجمه های بی اساسی به موسسه رازی وارد می شود، گفت: موسسه رازی به عنوان تولید کننده و نه توزیع کننده این واکسن ها محسوب می شود و  نظارت بر توزیع به عهده سازمان دامپزشکی کشور و ادارات متبوع در استان ها و شهرستان ها است.

وی ادامه داد: برای حل معضلات این چنینی در حوزه واکسن در کشور پیشنهاد می شود موسسه رازی به عنوان تولید کننده، همچون گذشته واکسن های خود را به شرکت پخش سراسری تحویل داده و سازمان دامپزشکی می بایست نسبت به توزیع آن نظارت کند.

مدیر بازرگانی موسسه رازی با اشاره به اینکه بر این اساس شرکت پخش سراسری، این واکسن ها را به سازمان دامپزشکی اعلام کرده و لیست پخش بر اساس نیاز هر استان را دریافت می کند تا از طریق نماینده های استانی، در سطح کشور توزیع کند، گفت: لازم به ذکر است این لیست از سوی سازمان دامپزشکی به ادارات دامپزشکی استان ها و شهرستان ها نیز تحویل داده می شود تا بر روند توزیع واکسن ها نظارت کامل داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: گیرندگان واکسن ها یعنی مراکز مایه کوبی و کلینیسین ها نیز تحت نظارت ادارات دامپزشکی شهرستان ها، واکسن های مورد نیاز خود را دریافت می کنند و گزارش توزیع نیز از طریق ادارات دامپزشکی استان ها و شهرستان ها به سازمان و نیز شرکت پخش سراسری اعلام می شود تا در صورت لزوم نسبت به توزیع بیشتر واکسن اقدام شود.

دکتر طاهری توزیع مناسب واکسن، جلوگیری از انباشت واکسن در یک استان و خالی بودن استانی دیگر، پیشگیری از ایجاد بازار سیاه و فروش به قیمت بالاتر، پیشگیری از قاچاق واکسن و به خارج از کشور و نظارت دامپزشکی بر زنجیره توزیع واکسن را از مزیت های این طرح عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه اجرایی شدن این مهم منوط به این است که سازمان دامپزشکی هیچ گونه پیش شرطی در این خصوص نداشته باشد، تصریح کرد: در سال های گذشته این طرح اجرا می شد اما در نقطه ای با شکست مواجه شد که سازمان دامپزشکی تصمیم گرفت مشکلات خود را با مراکز مایه کوبی یا کلینیسین ها، توسط پخش واکسن حل کند.

مدیر بازرگانی موسسه رازی ادامه داد: با توجه به اینکه کلینیسین ها و مراکز مایه کوبی موظف بودند در ازای واکسن ها، نسبت به ثبت بیماری در سیستم GIS اقدام کنند، در آن زمان سازمان دامپزشکی در صورت عدم ثبت، آنان را در لیست سیاه قرار می داد و سهمیه واکسن به آنان تعلق نمیگرفت.

بر همین اساس نماینده توزیع پخش سراسری نیز بر مبنای لیست سازمان دامپزشکی، واکسن را در آن محدوده توزیع نمی کرد و این موضوع مشکلات زیادی را ایجاد می کرد و طرح متوقف شد.

وی بیان کرد: درحال حاضر سازمان دامپزشکی موافقت ضمنی خود را در این زمینه اعلام کرده که لازم است جلسات مشترک برای رفع نواقص احتمالی این طرح برگزار شود، با این روند امید است از ابتدای سال جاری زنجیره توزیع واکسن در کشور بر این اساس صورت پذیرد.

 
 
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
2
مافیا پخش واکسن هم بی تاثیر نیست.در جنوب کشور انحصار توزیع در استان های ......... و ......... دست یکی از آشنایان ....... است که حسابی می تازد.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
4
باسلام زمانی که واکسن رو تحویل شرکت تولیدی توزیعی دادن مشکلات زیاد شده قبلا اینطور نبود که موسسه خودش نظارت داشت الان اراک ۱متر برف امده کسی واکسن انترو مصرف نمیکنه ولی خوزستان که علف امده یک ویال انترو نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
4
1
چه فرقی میکند واکسن باشد یا نباشد وقتی مراکز مایه کوبی بدون نظارت بخش دولتی فقط دامهای دامدارانیکه توانایی پرداخت بهای واکسن و واکسیناسیون را دارد فقط واکسینه میکنند و بقیه دامداران را امار رد میکنند و به این وسیله بیماری گسترش پیدا میکند .
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
دوست عزیز واکسن آنترو توکسمی واکسن بهادار بوده و در کل کشور در ازای پرداخت هزینه به دام ها تزریق می گردد
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
دوست عزیز سعی کن یه مقدار بیماریهارو بشناسی بعدا اظهار نظر کنی.بیماریهای واگیر بصورت رایگانتوسط شبکه های دامپزشکی واکسینه میشه.بیماری انترو توکسمی واگیر نیست و هرکی نیاز داره مراجعه میکنه و باید بهاشو بپردازه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
5
چند نفر داخل تولید توزیعی هستن که گند زدن به واکسن
قطره چکانی به استانها میدن از اونور با قیمت کلانی ازاد به فروش میرسد
یه سوال چطوره واکسن به مراکز پخش نمیدن ولی بازار ازاد تا دلت بخواد هست اونم به قیمت بالا
ناشناس
|
France
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
3
وقتي خود شركت رازي تعاوني توزيع داره چرا بايد واكسن از طريق شركت ثالث توزيع شود
همين علت اصلي معضلات و فساد است
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
2
جواب دوستی که نوشته دامدارانی که پول دارن واکسینه میشن اونا که ندارن نمیشن
نه عزیز دل همونی که میگی پول نداره از شما واکسن ازاد با قیمت کلان خرید میکنه
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
2
بله خود تولیدی توزیعی باعث کل این کمبود واکسن هست
.......... هستن واکسن در بازار ازاد زیاد ولی در مراکز پخش نیست
دلیلش خود ................ هست
یک سرباز امام زمان بزارید اوقت ببین این قاچاق واکسن وجود داره یا نه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
2
اول کمبود واکسن اتفاق میفته بعدش افزایش قیمت واکسن، و واکسن فراوان میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
با افزایش قیمت، واکسن وتاک جای واکسن رازی رو میگیره چون به صرفه تره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
0
جناب دکتر طاهری طوری موضوع را مطرح کرده اند گویا اینکه تازه از این موضوع خبردار شده اند. بنده از چند ماه قبل شخصا چند بار از طریق همکاران موضوع را به ایشان اطلاع دادم ولی ایشان هر بار قول دادند که مشکل به زودی برطرف می شود ولی هیچ اتفاقی نیوفتاد.
..............................
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
0
ی نکته جالب اینه که سهمیه واکسن دریافتی بنده در یکی از شهرها از واکسن اگالاکسی در یکماه 5شیشه بود اما در یک شهرستان دیگه 95 شیشه
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
3
اول از همه لایک مخصوص غیر قابل انتشارها. ثانیا چه شد آقایون تا دیروز میگفتن نه همه چی گل و بلبل. وقتی این همه کلینیسین و دامدار از کمبود واکسن رنج می کشیدن و حرص میخوردن زیر بار نمی رفتن و می گفتن مشکلی در واکسن آنترو نیست. ای کاش مسئولین یا خودشون رو به خواب غفلت نمیزدن یا یکی از خواب بیدارشون کنه که ببینن چه بلایی دارن بر سر صنعت دام و طیور مملکت میارن
نظر شما
ادامه