کد خبر: ۴۷۷۶۳
 
 

رئیس اتحادیه فروشندگان کله‌پاچه و سیراب و شیردان تهران با انتقاد از ورود دلالان به ماجرای خرید کله و پاچه گوسفندهای وارداتی از رومانی، از وارد شدن ۱۰ هزار کله گوسفند رومانیایی به طباخی‌های تهران خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «حسین رواسی» با اشاره به کله و پاچه گوسفندهای زنده وارداتی از رومانی، اظهار کرد: پس از واردات گوسفندهای زنده، در روز نخست 1100 راس کشتار شد ولی متاسفانه آلایش خوراکی و غیرخوراکی این گوسفندها را به صورت یکجا به مزایده گذاشتند؛ یعنی پوست و کله و پاچه و خلاصه همه آلایش خوراکی و غیرخوراکی گوسفندها را یکجا فروختند؛ این در حالی بود که پوست و روده گوسفند، به درد ما نمی‌خورد و کله و پاچه به درد اصناف دیگر مثل دباغ.

وی با انتقاد از نحوه مزایده آلایش گوسفندهای وارداتی گفت: متاسفانه آقایان آنقدر به کار وارد نبودند که آلایش این گوسفندان را به صورت تفکیک شده بفروشند تا هر آلایش، هم به دست صنف مورد نظر برسد و هم با قیمت خوب هریک از آلایش‌ها را بفروشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان کله‌پاچه و سیراب و شیردان تهران اضافه کرد: این نحوه مزایده به معنای آن بود که دلالان وارد شوند و با خرید یکجای آلایش خوراکی و غیرخوراکی، پس از تفکیک کله و پاچه و پوست و روده و ...، هریک را به صورت مجزا به اصناف مرتبط بفروشند.

رواسی گفت: این روند باعث شد تا پای دلالان و واسطه‌ها به این ماجرا باز شود و با هر قیمتی که می‌خواهند آن را بفروشند در حالیکه می‌شد با برنامه‌ریزی درست، هریک از آلایش‌های خوراکی و غیرخوراکی را با قیمت مناسب به دست اصناف به صورت مستقیم برسانند.

 
 
نظر شما
ادامه