کد خبر: ۴۷۷۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

در پی انتشار خبر کشتن یک سگ باردار و دو سگ عقیم‌شده با سم در لاکانشهر رشت در صفحه اینستاگرام «سروش علیزاده» روزنامه‌نگار (اینجا)، هیات مدیره مجتمع مسکونی لاکانشهر در جوابیه ای، به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت.

به گزارش حکیم مهر، متن این جوالبه به شرح زیر است:

سلام به ساکنان گرامی لاکانشهر

هفته گذشته یادداشتی هیجانی، احساسی و خشم آلود در مورد مرگ یک سگ ‌که گفته می شود مسموم شده است، توسط یکی از ساکنان شهرک در صفحه اینستاگرام منتشر شد. این یادداشت غیر مستند، همراه با اتهام  و محکوم کردن اشخاص بود و فاقد ویژگی خبر رسانی حرفه ای بود.

از سوی دیگر پستی باز هم هیجانی و خشم آلود و خشن در ضدیت با وجود سگ در شهرک و مقابله با حامیان در یکی از گروه ها منتشر شد.

بعضی مردم شهرک از این رخدادها آزرده شدند و بعضی خواستار پاسخ به این نوع رفتارهای دور از شهروندی از جانب هیات مدیره بودند. هر چند پاسخ به اشخاص یا مواضع انان روش این هیات مدیره نیست، به دلیل اهمیت موضوع و احترام به نظر مردم، یادداشت زیر به عنوان موضع هیات مدیره منتشر می شود.

هیات مدیره یقین دارد که اکثریت ساکنان لاکانشهر، حتی آنها که با بودن سگ و گربه در شهرک مخالفند، به هیچ وجه نه می خواهند و نه می توانند به این حیوان ها آسیب برسانند.

ساکنان این شهرک مقایسه هیاهوی شاد و دلپذیر کودکان را که گاه ممکن است مزاحم هم باشد، با صدای گاه دسته جمعی نزاع سگ ها و... قیاسی مناسب و مقبول نمی دانند.

 احتمال اینکه افرادی که به حیوانات صدمه می زنند، به کودک آزاری و... دست بزنند، ترسیم صحنه ای دهشتناک است که با هیچ معیار روانشناختی همخوانی ندارد و یقینا نویسنده در تاثر و خشم از مرگ حیوان با سم، چنین رأیی داده است. در جامعه ما بیمار، بیمار روانی و.... به عنوان ناسزا بکار می رود. ما بیماران، بیماران روانی و معتادان را از شهرک بیرون نمی اندازیم و برای آنان حرمت و ارزش انسانی قائلیم و وظیفه داریم به آنان کمک کنیم و کارهای خلاف و بد را به آنان نسبت نمی دهیم. ما در قرن ۲۱ زندگی می‌کنیم. در روزگاری که شهروندان با هر اصل و نسبی می توانند در هر جای جهان در مقام و منسب حساس و مهم به جامعه خدمت کنند، غیر گیلانی بودن این هیات مدیره هم یقینا چیزی از توانایی ها و خواست مسلم آنان در حفظ و اجرای موازین شهروندی در شهرکمان کم نمی کند (بگذریم از شرط بومی بودن).

هرگونه کار خلاف قانون توسط مراجع قانونی پیگیری خواهد شد. وظیفه هیات مدیره از جمله حفظ نظم، آرامش و ایجاد همدلی و اعتماد میان ساکنان است و این تلاش تا کنون به شکلی غیر قابل انکار صورت گرفته است و ادامه خواهد یافت.

در اینجا توجه خوانندگان محترم را به پست خانم جودی در تالار راجع به باز تولید خشونت جلب می کنم.

لازم است همه ما به این نکته مهم توجه کنیم. فرد فرد ما نسبت به همبستگی، تفاهم، تعامل و حسن همجواری با همسایگان با هر ذوق و سلیقه متعهد باشیم.

فضای شهرک را برای هم تنگ و محدود نکنیم

اگر نمی توانیم مرز هارا کم رنگ تر کنیم، مرزهای تازه و دسته بندی های تازه درست نکنیم.

حامی رسمی حیوانات، حامیان غیر رسمی یعنی اکثریت بالای ساکنان و مخالفان جدی وجود سگ در شهرک، همه می خواهیم در آرامش و پاکیزگی و صلح زندگی ‌کنیم. واکنش های هیجانی و ابراز نظرهای افراطی را به نحوی مدیریت کنیم که حتی افراد افراطی و عصبی نتوانند آرامش و شان شهرک را مختل کنند.

با آرزوی حفظ حریم شهروندی

هیات مدیره مجتمع مسکونی لاکانشهر

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
India
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
1
........... براي توجيهه، كاش بجاي سعي در داشتن ادبيات نوشتاري كمي هم سعي در داشتن خصوصيات انساني ميشد
سعید
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
0
هیات مدیره لاکانشهر ................؟؟؟جوابیه هم میدین؟؟؟اگر چیزی رو شما نمیتونید دلیل بر نبودنش نیست!!!بله که حیوان آزاری ارتباط مستقیم با قتل و آدمکشی داره...همه هم میدونن حالا شما چی میگین این وسط!!؟؟؟بجای پیدا کردن قاتل دنبال پاک کردن صورت مسئله هستین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
ادامه