کد خبر: ۴۷۷۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر


مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از مشاهده چند مورد بیماری تب برفکی در دام‌های سنگین شهر داودآباد اراک خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیار آفتاب، «دکتر محسن شانقی»، مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی درخصوص مشاهده چند نمونه دام مبتلا به تب برفکی در یکی از شهرهای اراک گفت: این موضوع فراگیر نیست و فقط در دو سه واحد شهر داوودآباد اتفاق افتاده است و بیشتر در مواردی گزارش شده که دامدار دام جدیدی را به واحد خود اضافه کرده است که بیانگر این است که دام جدید آلوده بوده است.

شانقی با بیان اینکه واکسیناسیون دام سنگین از یک ماه گذشته در سطح استان شروع شده است، اظهار کرد: موارد گزارش شده از تب برفکی، دام های واکسینه نشده‌ای هستند که تازه آورده شده‌اند.

وی ضمن بیان اینکه در داوودآباد هم از یک ماه پیش واکسیناسیون دام سنگین مانند دیگر مناطق استان آغاز شده، تصریح کرد: واکسیناسیون دام‌های سنگین تا پوشش کامل واحدهای دامپروری استان ادامه خواهد داشت.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کنترل فراگیری بیماری تب برفکی در استان مرکزی ادامه داد: ضد عفونی واحدهای آلوده در حال انجام است تا این مشکل به واحدهای دیگر منتقل نشود. به همکاران تاکید کردیم که کل شهر داوودآباد را به دلیل نزدیکی واحدها به یکدیگر تا آنجایی که می توانند پوشش دهند و ضد عفونی به سرعت انجام گیرد.

شانقی تصریح کرد: ضد عفونی به صورت رایگان در اختیار دامداران قرار می گیرد و فقط هزینه پاشیده شدن ماده ضد عفونی از آنان دریافت خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر توجه دامداران به بحث واکسیناسیون عنوان کرد: اطلاعیه ای را از طریق پیامک به دامداران، اتحادیه دامداری های گوشتی و شیری و اتحادیه دامداری های صنعتی استان ارسال کردیم تا واکسیناسیون را جدی بگیرند و با اکیپ ها همکاری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ضمن بیان اینکه واکسن دام سبک رایگان است و فقط هزینه دستمزد آن دریافت می شود، خاطرنشان کرد: واکسن برای دام سنگین بهادار است. همچنین مقداری واکسن برای دام سنگین خریداری شده است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
0
به به مبارک‌ هست
نظر شما
ادامه